 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.10 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.08 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Izjemno zanimiva reportaža.
_________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.68 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 12:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 2:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se mogoče lahko nadejamo podobnih reportaž še z ostalih lokomotiv in potniških garnitur SŽ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.65 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede nato, da ste izrazili zanimanje glede SŽ. Bom v galerijo, čim prej prilepil fotografije obnove proge Rakek-Postojna.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Posebno zanimivo bi bilo, če bi pokukali še pod pokrove .
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.65 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Nov 12, 2011 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slike so kot sem obljubil v moji osebni galeriji. Morda pa bi bilo pametno temo razdeliti ali pa ji dati malo bolj obširen naslov.
Še trije kratki filmi.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mikegolf Član

Pridružen-a: Sre 15 Jun 2011 0:21 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.09 Kraj: sp.ščavnica
|
Objavljeno: Ned Nov 13, 2011 2:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za tole zanimivo reportažo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Nov 13, 2011 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ima lokomotiva 6MW, pomeni to 2kA toka na naši vozni mreži, ki ima nazivno napetost 3 kV. Dve lokomotivi, ki vlečeta vlak iz Kopra v tisti klanec torej 4kA, kar se mi zdi hudo veliko za sicer bakren vozni vod. Kje sem v tem razmišljanju pogrešil?
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Ned Nov 13, 2011 11:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Energetik-m je napisal/a: |
... Kje sem v tem razmišljanju pogrešil? |
Sploh ni važno, če si se zmotil ti (druga lokomotiva je verjetno šibkejša).
Bolj je pomembno, da je najvišja možna hitrost te lokomotive 357km/h, naše proge pa ji omogočajo samo 100km/h. Lahko bi ji vgradili reduktor 1:3,5 .
Tisto glede nezmožnosti vračanja energije v omrežje je tudi prvovrstna traparija. Če bi napetost narasla preko npr. 3,1kV, bi morali usmerniki prevzeti vlogo razsmernikov in vračati višek v omrežje.
Saj to ni neka huda znanost skombinirati skupaj, glede na to, da že obstajajo razsmerniki tako za 1MV kot tudi za par kA.
Sicer pa vlaki že vračajo energijo v omrežje ... , ampak se to na spodnjem grafu žal ne vidi najbolj razločno (tudi zaradi neverjetne izvirnosti neznane osebe pri izbiri barv stolpcev grafa). Povprečna hitrost vlakov na naših železnicah pa je naravnost za zjokati se.
Dodano: Pravzaprav bi morali biti ob progah 3kV akumulatorji, ki bi se z viški energije polnili in pri pomanjkanju praznili. Tako bi bila skupna učinkovitost sistema večja, izvedba enostavnejša, pa tudi omrežje ne bi prejemalo energijskih šokov vsakič, ko bi strojevodja zavrl. Usmerniki bi vzdrževali akumulatorje samo na 3000V (naj bo to primerljivo z npr. 13V navadnega akuja), vlaki pa bi poskrbeli za tiste konice do "14V". Ko bi šel vlak mimo, bi se energija preveč polnega akuja porazdelila med ostale akuje ob progi. Vzel bi jo naslednji vlak, ki bi na tisti progi vozil v klanec.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Hitrost_vlakov_graf.pdf |
Velikost datoteke: |
277.87 KB |
Downloadano: |
52 krat |
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Pon Nov 14, 2011 4:33 pm Naslov sporočila: lokomotiva |
|
|
Igo je napisal/a: |
Energetik-m je napisal/a: |
... Kje sem v tem razmišljanju pogrešil? |
Sploh ni važno, če si se zmotil ti (druga lokomotiva je verjetno šibkejša).
|
Lahko pa se vozni vod napaja z obeh strani. Potem so lahko tu še dodatni vodi. Izgub naj ne bi bilo već kot 5-7%.
Igo je napisal/a: |
Bolj je pomembno, da je najvišja možna hitrost te lokomotive 357km/h, naše proge pa ji omogočajo samo 100km/h. Lahko bi ji vgradili reduktor 1:3,5 . |
Mislim, da je bilo prvotno mišljeno uporabljati to lokomotivo po Evropi. Pa večino ostalih držav tega ne pusti ravno vsakemu prevozniku, razen nas seveda.
Igo je napisal/a: |
Tisto glede nezmožnosti vračanja energije v omrežje je tudi prvovrstna traparija. Če bi napetost narasla preko npr. 3,1kV, bi morali usmerniki prevzeti vlogo razsmernikov in vračati višek v omrežje.
Saj to ni neka huda znanost skombinirati skupaj, glede na to, da že obstajajo razsmerniki tako za 1MV kot tudi za par kA.
Povprečna hitrost vlakov na naših železnicah pa je naravnost za zjokati se.
|
Verjetno ocena stroškov napram ceni kilovatne ure. Je pa sedaj infrastruktura državna, upravljana preko agencij,direkcij..... In temu primerna je hitrost, ki jo uporablja prevoznik. V tem primeru SŽ.
Malo nakladam, da si dvignem povprečje sodelovanja.
LP
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 14, 2011 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo vse skupaj. Z nadzorovanim zdrsavanjem koles le ta segreje, kar uparja vodo na tirnicah. Na posnetku je to lepo vidno. Tudi iz tokovnega odjemnika se para kar lepo kadi.
A ja. Še nihče se ni pritožil za izpuste CO2! Kot se nekateri tako radi pri elektro pogonu avtomobilov. A ja. Električne lokomotive so, ugibam, ~ 70 let v uporabi. To bo.
_________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Nov 14, 2011 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo sem pobrskal okrog glede obremenitev in preseka vodov na koprski progi. Tukaj navajajo skupni presek 750mm2 baker, torej bi se tiste 4kA pri napajanju z obeh strani nekako izšlo, ne da bi doživel tole
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.65 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Nov 14, 2011 10:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj teče tok tudi po nosilnem-zgornjem kablu.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bozo Član


Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21 Prispevkov: 660 Aktiv.: 2.79 Kraj: Lendava, Trimlini
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 12:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Hitrost je bila za samo lokomotivo, skupaj s kompozicijo tega ni zmožna.
LP
Božo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|