 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:07 pm Naslov sporočila: Diagnostika rotorja motorja pralnega stroja |
|
|
Zgleda, da se božicku nismo zdeli dovolj pridni in nam je danes zjutraj prinesel okvaro za pralni stroj. Okvaro je inštaliral brez naše vednosti, kar smo zazanali po čudnem vonju v kopalnici in izkopljeni varovalki.
Varovalko sem priklopil nazaj in pralni stroj je sem trzal, obrniti pa bobna ni zmogel. Jermen je cel, ležaji tudi, zato sem mu amputiral motor in ga razdrl. Statorski navitji zgledata OK, rotor pa ne.
Na dveh mestih se na kolektorju vidi sledi iskrenja oz. pregrevanja in na enem mestu je med lamelama košček bakra.
Kako ugotoviti ali je rotor fuč? Če merim nasprotnje lamele, namerim okrog 1,7 - 2 ohm.
Prilagam dve fotki kolektorja. Pralni stroj je Whirlpool AWZ410, star okoli 9 let. Do sedaj je deloval perfektno, je pa precej obremenjen, saj se ob dveh mulcih nabere dovolj za vsakodnevno pranje.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
536.4 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
496.62 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.99 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj je bil vzrok take poškodbe kolektorja - izrabljena oz. poškodovana krtača? Imam občutek, da je varnostna vzmet - v koliko je v krtački pritisnila nazven grafit.
Če imaš možnost, postruži kolektor. Poškodba ni videti zelo huda, zato namesto s strugarskim nožem poskusi z bolj fino pilo. (brušenje s smirkovim papirjem ne priporočam - če že z zelo finim. Po brušenju TEMELJITO operi kolektor s kakim neagresivnim čistilom - alkohol, čistilni bencin...)
Potem vzemi star žagin list ter ga na obeh straneh obrusi na širino prostora med lamelami. S tem "nožem" potem temeljito očisti prostor med lamelami. (tako da bo videt izolacijski bakelit med lamelami čist)
Očisti ležišča krtačk, da bodo le te gladko drsele. Poskusi z starimi, če so še dovolj dolge. V koliko ne bo pretiranega iskrenja, ter bo motor gladko tekel je rotor ok. Potem vsekakor zamenjaj krtačke. (najdi originalne)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor, Silvo. Poškodba kolektorja je posledica izrabljenih ščetk, prav tako košček bakra med lamelama. Ščetki sta dolgi le še kakih 5 mm s tako, da moram najti nove. Kolektor bom postružil in očistil tako, kot si predlagal.
Prvi delovni dan pokličem servis, če imajo nove ščetke.
Prekleta tehnika se pokvari ravno na začetku praznikov! Bomo pa umazani nekaj časa
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.99 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, sintran del priklopa žičke krtačke je drsel po kolektorju. V tem primeru po moje ni prišlo do poškodbe navitja. Mislim da motor lahko priklučiš od zunaj direk brez elektronike. Poskusi kontaktiralti Robertos-a v koliko sam ne bo videl tega sporočila. On ima veliko izkušenj s podobnimi zadevami.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.26 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Niti ni preveč hudo, pravilno si postopal, da nisi nekaj pošušmarij "samo, da dela".
Najbolje bi bilo kolektor postružiti, kot je že rekel Silvo. Samo pazi še na nekaj (poleg vsega kar je že napisal Silvo) - kolektor po struženju ne sme opletati! 1 stotinka mm opletanja, je za tako majhen kolektor veliko. Merjeno na os.
Zato se tega ne lotiti na neki zjahani ali improvizirani stružnici ali, da ti dela nekdo, ki ne zna vpeti tako, da ne bo opletalo. Tudi struži naj se tako, da se ne pobira preveč materiala naenkrat - kolektor mehansko ni preveč odporen, če bo "špon" prehud, utegne kolektor odpreti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.26 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj, ko omenjaš, da je šla varovalka. Preveri, če navitje statorja ali rotorja nima stika na maso. Bodi pozoren tudi na nosilce krtač, lahko se je kateri stopil (ali izolacija njegove dovodne žice) in je tam prišlo do preboja. Varovalka samo od slabih krtač običajno ne pregori.
Upam samo, da ti ni pri kratkem stiku odneslo še regulator motorja.
Gospod Murphy to pozna, naprave se pokvarjo in tudi zobobol se pojavi prvi dan praznikov. Stvar je nalezljiva, danes popoldne je pri našem pralnem stroju razneslo cev, ki pelje od predala za prašek do kotla. Veličastna poplava, drugo cev pa dobim v najboljšem v torek, potem pa bo trajalo še en dan, da se lepilo posuši.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 7:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Taka je situacija: krtačke sem dobil pri ETISu (malo presenečen nad ceno - 40€ za par) in sicer za nek AEGov motor vendar same krtačke dimenzijsko ustrezajo in sem jih prestavil v stara ohišja. Rotor sem na stružnici poravnal s fino pilo in očistil reže. Na koncu sem ga še spral z izopropanolom.
Morda je šel kontoler, ker motor še vedno samo trza. Po drugi strani mi je sumljiv motor. Ko se stroja počasi vrti, se motor vključi približno vsako sekundo za kakšno desetinko. Takrat utripne žarnica v kopalnici kar kaže na to, da steče nek ogromen tok.
Med krtačkama je po celem obodu kolektorja cca. 2 ohm upornosti. Stator vizuelno zgleda dober.
Spoznal sem tudi slabo stran KZS - ne veš ali je bil prevelik tok ali je kaj prebilo na ozemljitev. Stika z ohišjem ni.
Kontroler ima na koncu dva triaka. Bom zamenjal še ta dva. Upam, da se kaj najde v kupu plemenite krame...
Motor ima šet priključkov:
-dva gresta na krtačke
-dva sta stator
-dva sta taho
Kolikor sem videl na netu, se da tak motor stestirati pri nižjih napetostih le, da ne vem kako ga zvezati in bi rabil kak nasvet
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.26 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 7:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rotor in stator veži zaporedno. Od kombinacij je samo odvisno v katero smer se bo motor vrtel. Žice za taho pusti v "luftu".
Če imaš nek nastavljiv usmernik, ki spravi iz sebe vsaj 30 V, bo za test v redu (tak motor dela na istosmerni in izmenični tok). Motor priklopi nanj in počasi višaj napetost. Ko bo motor speljal, se mora vrteti enakomerno = verjetno ni mednavojnega stika, ne sme "korakati". Če bo korakal, kar ni dober znak, ti bom povedal kako testiraj naprej.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor sem priklopil na napajalnik, zvezal stator in rotor zaporedno in... motor koraka. Vsake 0,5 s se obrne za 180° in pri 14 V vleče cca. 4,7 A. Štarta edino z mojo pomočjo tako, da ga obrnem na roke.
Azrael, sama ušesa so me
Pa hvala za dosedanjo pomoč. Pri teh opravilih nimam kaj dosti izkušenj.
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.26 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
99 % je nekaj narobe na rotorju.
Ali zapacan kolektor - na eni od slik se lepo vidi baker med dvema lamelama. Če še nisi šel skozi izolacijo na kolektrju z žagico, kot je opisal Silvo ali vsaj z olfa nožkom, stori to in poskusi ponovno. Če nisi prepričan ali je izolacija med lamelami čista ali ali je kaj kovinskega vmes, uporabi lupo. Včasih je dovolj že zelo majhna kovinska smet, da dobiš "koračni" motor. Tako smet kljub velikemu toku, običano ne odžge prav zlahka.
Če si očistil in stika med lamelami ni, žal zelo verjetno mednavojni stik => previtje rotorja ali drug rotor ali cel motor, kar je cenejše.
Vendar ker je problem lahko tudi mehanski, vzdigni / odstrani krtače (kar je pač lažje) in na usmernik priklopi samo stator (pazi, na induktivnost, da ne pokvariš usmernika) in nastavi na 2 do 3 A toka. Potem poskusi z roko obračati rotor - ni nevarno, da bi rotor stekel sam. Če bo rotor še vedno grabilo na istih dveh mestih, je mednavojni stik, razen če boš čutil zračnost na osi ali da rotor drsi po statorju.
Če tako ne bo problema, rotor se bo malenkost težje obračal, kot če stator ni napajan, ampak upor bo enakomeren, se bova posvetila krtačam in statorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgleda, da imam res medovojni stik. Na dveh mestih se namreč rotor malenkost lažje obrača s tem, da nikjer ne drsa oz. ni kakšne mehanske ovire. Tok sem nastavil na 2.8 A.
Motor bom še enkrat razdrl in še enkrat ščistil kolektor. To sem sicer že naredil s koščkom pločevine, ki je ravno pasal med lamele in vsako režo posebej očistil, da ni bilo nikjer videti nobenega delca. Na koncu sem reže očistil še z izopropanolom in krtačko tako, da bi moral biti kar dobro očiščen.
Nov motor za ta pralni stroj je 200€, za previjanje rotorja sicer ne vem ampak vedno bolj se mi zdi, da je tale naš pralni stoj ekonomska totalka.
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.99 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poznam nekoga, ki previja rotorje. Za manjše aparate (vrtalni stroji, sesalci,, itd je kar ugoden). V podjetju je za nas previjal motorje. Ti bom pod zasebno napisal telefonsko (upam, da je še veljavna) Človek je gluh zato mu napiši SMS.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.26 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je tako, upanja da bi bil rotor brezhiben, praktično ni več.
Nekatere delavnice previjajo take rotorje (npr. Deguro Sežana), cena kompletne obnove včasih nižja od novega motorja, vendar se je treba pozanimati kako in kaj.
Mogoče objavi sliko motorja in podatke s tablice motorja, mogoče ima kdo kaj podobnega, pa ne rabi več. Sem imel take sorte motor, vendar je že šel naprej.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.44 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še enkrat sem razdrl motor in še enkrat izmeril upornosti med vsemi sosednjimi lamelami. Inštrument pokaže med 0.4-0.5 ohm, razen pri enem paru, kjer je kljub večkratnem čiščenju pokazal 0.2-0.3 ohm. Sam inštrument kaže pri staknjenih sondah 0.2-0.3 ohm.
Pa sem cepec, ko sem prebral, da dela servis samo še eno uro, ravnal precej furjasto in nabavil nove krtačke za 40€, namesto, da bi prej dobro premeril rotor
No, ja recimo, da je bila zanimiva šola, ker trenutno vem precej več o tej tematiki.
Za previjanje bom še premislil. Vse bolj se mi zdi, da bomo šli v torek po nov pralni stroj. Takle izpad pralnih kapacitiet je treba zaradi malčkov hitro uredit, da ne bomo res umazani hodili po svetu.
Hvala vsem sodelujočim!
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.91
|
Objavljeno: Sob Dec 24, 2011 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen
Če imaš jutri dopoldan čas, pojdi na bovšaka(avto sejem), mogoče pa tam dobiš rabljen dober motor.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 484 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|