www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Diagnostika rotorja motorja pralnega stroja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:07 pm    Naslov sporočila:  Diagnostika rotorja motorja pralnega stroja Odgovori s citatom

Zgleda, da se božicku nismo zdeli dovolj pridni in nam je danes zjutraj prinesel okvaro za pralni stroj. Okvaro je inštaliral brez naše vednosti, kar smo zazanali po čudnem vonju v kopalnici in izkopljeni varovalki.
Varovalko sem priklopil nazaj in pralni stroj je sem trzal, obrniti pa bobna ni zmogel. Jermen je cel, ležaji tudi, zato sem mu amputiral motor in ga razdrl. Statorski navitji zgledata OK, rotor pa ne.
Na dveh mestih se na kolektorju vidi sledi iskrenja oz. pregrevanja in na enem mestu je med lamelama košček bakra.

Kako ugotoviti ali je rotor fuč? Če merim nasprotnje lamele, namerim okrog 1,7 - 2 ohm.

Prilagam dve fotki kolektorja. Pralni stroj je Whirlpool AWZ410, star okoli 9 let. Do sedaj je deloval perfektno, je pa precej obremenjen, saj se ob dveh mulcih nabere dovolj za vsakodnevno pranje.



IMG_1219s.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  536.4 KB
 Pogledana:  3 krat

IMG_1219s.jpg



IMG_1220s.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  496.62 KB
 Pogledana:  3 krat

IMG_1220s.jpg



_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14666
Aktiv.: 61.99
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj je bil vzrok take poškodbe kolektorja - izrabljena oz. poškodovana krtača? Imam občutek, da je varnostna vzmet - v koliko je v krtački pritisnila nazven grafit.

Če imaš možnost, postruži kolektor. Poškodba ni videti zelo huda, zato namesto s strugarskim nožem poskusi z bolj fino pilo. (brušenje s smirkovim papirjem ne priporočam - če že z zelo finim. Po brušenju TEMELJITO operi kolektor s kakim neagresivnim čistilom - alkohol, čistilni bencin...)
Potem vzemi star žagin list ter ga na obeh straneh obrusi na širino prostora med lamelami. S tem "nožem" potem temeljito očisti prostor med lamelami. (tako da bo videt izolacijski bakelit med lamelami čist)
Očisti ležišča krtačk, da bodo le te gladko drsele. Poskusi z starimi, če so še dovolj dolge. V koliko ne bo pretiranega iskrenja, ter bo motor gladko tekel je rotor ok. Potem vsekakor zamenjaj krtačke. (najdi originalne)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, Silvo. Poškodba kolektorja je posledica izrabljenih ščetk, prav tako košček bakra med lamelama. Ščetki sta dolgi le še kakih 5 mm s tako, da moram najti nove. Kolektor bom postružil in očistil tako, kot si predlagal.

Prvi delovni dan pokličem servis, če imajo nove ščetke.

Prekleta tehnika se pokvari ravno na začetku praznikov! Bomo pa umazani nekaj časa Wink

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14666
Aktiv.: 61.99
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 12:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, sintran del priklopa žičke krtačke je drsel po kolektorju. V tem primeru po moje ni prišlo do poškodbe navitja. Mislim da motor lahko priklučiš od zunaj direk brez elektronike. Poskusi kontaktiralti Robertos-a v koliko sam ne bo videl tega sporočila. On ima veliko izkušenj s podobnimi zadevami.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.26
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 2:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Niti ni preveč hudo, pravilno si postopal, da nisi nekaj pošušmarij "samo, da dela".

Najbolje bi bilo kolektor postružiti, kot je že rekel Silvo. Samo pazi še na nekaj (poleg vsega kar je že napisal Silvo) - kolektor po struženju ne sme opletati! 1 stotinka mm opletanja, je za tako majhen kolektor veliko. Merjeno na os.

Zato se tega ne lotiti na neki zjahani ali improvizirani stružnici ali, da ti dela nekdo, ki ne zna vpeti tako, da ne bo opletalo. Tudi struži naj se tako, da se ne pobira preveč materiala naenkrat - kolektor mehansko ni preveč odporen, če bo "špon" prehud, utegne kolektor odpreti.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.26
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še nekaj, ko omenjaš, da je šla varovalka. Preveri, če navitje statorja ali rotorja nima stika na maso. Bodi pozoren tudi na nosilce krtač, lahko se je kateri stopil (ali izolacija njegove dovodne žice) in je tam prišlo do preboja. Varovalka samo od slabih krtač običajno ne pregori.

Upam samo, da ti ni pri kratkem stiku odneslo še regulator motorja.

Gospod Murphy to pozna, naprave se pokvarjo in tudi zobobol se pojavi prvi dan praznikov. Stvar je nalezljiva, danes popoldne je pri našem pralnem stroju razneslo cev, ki pelje od predala za prašek do kotla. Veličastna poplava, drugo cev pa dobim v najboljšem v torek, potem pa bo trajalo še en dan, da se lepilo posuši.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 7:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Taka je situacija: krtačke sem dobil pri ETISu (malo presenečen nad ceno - 40€ za par) in sicer za nek AEGov motor vendar same krtačke dimenzijsko ustrezajo in sem jih prestavil v stara ohišja. Rotor sem na stružnici poravnal s fino pilo in očistil reže. Na koncu sem ga še spral z izopropanolom.

Morda je šel kontoler, ker motor še vedno samo trza. Po drugi strani mi je sumljiv motor. Ko se stroja počasi vrti, se motor vključi približno vsako sekundo za kakšno desetinko. Takrat utripne žarnica v kopalnici kar kaže na to, da steče nek ogromen tok.
Med krtačkama je po celem obodu kolektorja cca. 2 ohm upornosti. Stator vizuelno zgleda dober.

Spoznal sem tudi slabo stran KZS - ne veš ali je bil prevelik tok ali je kaj prebilo na ozemljitev. Stika z ohišjem ni.

Kontroler ima na koncu dva triaka. Bom zamenjal še ta dva. Upam, da se kaj najde v kupu plemenite krame...

Motor ima šet priključkov:
-dva gresta na krtačke
-dva sta stator
-dva sta taho

Kolikor sem videl na netu, se da tak motor stestirati pri nižjih napetostih le, da ne vem kako ga zvezati in bi rabil kak nasvet Wink

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.26
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 7:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rotor in stator veži zaporedno. Od kombinacij je samo odvisno v katero smer se bo motor vrtel. Žice za taho pusti v "luftu".

Če imaš nek nastavljiv usmernik, ki spravi iz sebe vsaj 30 V, bo za test v redu (tak motor dela na istosmerni in izmenični tok). Motor priklopi nanj in počasi višaj napetost. Ko bo motor speljal, se mora vrteti enakomerno = verjetno ni mednavojnega stika, ne sme "korakati". Če bo korakal, kar ni dober znak, ti bom povedal kako testiraj naprej.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor sem priklopil na napajalnik, zvezal stator in rotor zaporedno in... motor koraka. Vsake 0,5 s se obrne za 180° in pri 14 V vleče cca. 4,7 A. Štarta edino z mojo pomočjo tako, da ga obrnem na roke.

Azrael, sama ušesa so me Wink

Pa hvala za dosedanjo pomoč. Pri teh opravilih nimam kaj dosti izkušenj.

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.26
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 8:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

99 % je nekaj narobe na rotorju.

Ali zapacan kolektor - na eni od slik se lepo vidi baker med dvema lamelama. Če še nisi šel skozi izolacijo na kolektrju z žagico, kot je opisal Silvo ali vsaj z olfa nožkom, stori to in poskusi ponovno. Če nisi prepričan ali je izolacija med lamelami čista ali ali je kaj kovinskega vmes, uporabi lupo. Včasih je dovolj že zelo majhna kovinska smet, da dobiš "koračni" motor. Tako smet kljub velikemu toku, običano ne odžge prav zlahka.

Če si očistil in stika med lamelami ni, žal zelo verjetno mednavojni stik => previtje rotorja ali drug rotor ali cel motor, kar je cenejše.

Vendar ker je problem lahko tudi mehanski, vzdigni / odstrani krtače (kar je pač lažje) in na usmernik priklopi samo stator (pazi, na induktivnost, da ne pokvariš usmernika) in nastavi na 2 do 3 A toka. Potem poskusi z roko obračati rotor - ni nevarno, da bi rotor stekel sam. Če bo rotor še vedno grabilo na istih dveh mestih, je mednavojni stik, razen če boš čutil zračnost na osi ali da rotor drsi po statorju.

Če tako ne bo problema, rotor se bo malenkost težje obračal, kot če stator ni napajan, ampak upor bo enakomeren, se bova posvetila krtačam in statorju.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zgleda, da imam res medovojni stik. Na dveh mestih se namreč rotor malenkost lažje obrača s tem, da nikjer ne drsa oz. ni kakšne mehanske ovire. Tok sem nastavil na 2.8 A.
Motor bom še enkrat razdrl in še enkrat ščistil kolektor. To sem sicer že naredil s koščkom pločevine, ki je ravno pasal med lamele in vsako režo posebej očistil, da ni bilo nikjer videti nobenega delca. Na koncu sem reže očistil še z izopropanolom in krtačko tako, da bi moral biti kar dobro očiščen.

Nov motor za ta pralni stroj je 200€, za previjanje rotorja sicer ne vem ampak vedno bolj se mi zdi, da je tale naš pralni stoj ekonomska totalka. Sad

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14666
Aktiv.: 61.99
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poznam nekoga, ki previja rotorje. Za manjše aparate (vrtalni stroji, sesalci,, itd je kar ugoden). V podjetju je za nas previjal motorje. Ti bom pod zasebno napisal telefonsko (upam, da je še veljavna) Človek je gluh zato mu napiši SMS.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.26
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je tako, upanja da bi bil rotor brezhiben, praktično ni več.

Nekatere delavnice previjajo take rotorje (npr. Deguro Sežana), cena kompletne obnove včasih nižja od novega motorja, vendar se je treba pozanimati kako in kaj.

Mogoče objavi sliko motorja in podatke s tablice motorja, mogoče ima kdo kaj podobnega, pa ne rabi več. Sem imel take sorte motor, vendar je že šel naprej.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.44
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še enkrat sem razdrl motor in še enkrat izmeril upornosti med vsemi sosednjimi lamelami. Inštrument pokaže med 0.4-0.5 ohm, razen pri enem paru, kjer je kljub večkratnem čiščenju pokazal 0.2-0.3 ohm. Sam inštrument kaže pri staknjenih sondah 0.2-0.3 ohm.
Pa sem cepec, ko sem prebral, da dela servis samo še eno uro, ravnal precej furjasto in nabavil nove krtačke za 40€, namesto, da bi prej dobro premeril rotor d'oh!
No, ja recimo, da je bila zanimiva šola, ker trenutno vem precej več o tej tematiki.

Za previjanje bom še premislil. Vse bolj se mi zdi, da bomo šli v torek po nov pralni stroj. Takle izpad pralnih kapacitiet je treba zaradi malčkov hitro uredit, da ne bomo res umazani hodili po svetu.


Hvala vsem sodelujočim!

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.91

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 24, 2011 10:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen

Če imaš jutri dopoldan čas, pojdi na bovšaka(avto sejem), mogoče pa tam dobiš rabljen dober motor.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 484 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group