 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2012 12:46 pm Naslov sporočila: Honda EM500 |
|
|
Dobil sem omenjeni generator v nedelujočem in razstavljenem stanju. Motor menda deluje, vendar izhodne napetosti ni. Opazil sem tudi, da ime tudi AVR, ki je verjetno zanič.
Stvar izgleda zelo komplicirana. Zanimivo je tudi to, da ima napajanje vžigalnega sistema na strani generatorja.
Zaradi lastnega veselja bi ga poskusil popraviti. Se je že kdo ukvarjal z omenjenim generatorjem?
Prilagam datoteko s podatki. Predvsem mi niso jasna navitja, sploh veliko število glavnih navitij ne.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Honda EM 500 navodila.pdf |
Velikost datoteke: |
1.1 MB |
Downloadano: |
49 krat |
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
me2d Član


Pridružen-a: Sob 19 Sep 2009 11:10 Prispevkov: 291 Aktiv.: 1.52
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2012 4:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ojla,
Tole mi pa povrne nostalgične trenutke kakih 25let u rikverc .Sicer ti ne vem kaj dosti pomagat, a je tole zadeva ki si zasluži spoštovanje. Edinole če si ga dolival med obratovajnem, ga nisi smel politi po zunanji strani tanka. Je takoj ugasnil. Pa eno zahtevno gumico ima nekje na vplinjaču (posebna oblika in težko dobavljiva). Poraba cca 20l/24h pri 3/4 obremenitvi. Po celozimskem počivanju v skladišču je VEDNO ''zalaufala'' po drugem poskusu vžiga. Kapo dol pred zanesljivostjo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2012 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
S tisto gumico sva se že spoznala. Mogoče ampak samo mogoče bo še dobra. Za tisto na izhodu in posodi uplinjača pa nebi smelo bit problema. Motor namreč ni zalaufal. Je sicer dal znak, če sem gorivo vbrizgal direktno v cilinder. Uplinjač smo očistili, zdaj moram dobiti tesnila potem pa naprej.
Bo pa verjetno diagnosticiranje AVR težji del.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.31 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2012 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezava se mi ne zdi nič posebnega. Če te bega vzbujanje, generator verjetno nima drsnih obročev in je bilo treba narediti alternator, ki vzbuja rotor (usmernik ima na rotorju).
Kar se AVR tiče, zaradi te spremembe, dela z mnogo manjšimi tokovi, napetostmi in manjšimi špicami. Mnogo manj možnosti za njegovo okvaro.
Če je CDI še v redu, mašine ali generatorja niso skurili in ali pokradli čuda delov, ti bo ta agregat še delal. Brez skrbi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2012 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vžig vsaj glede na današnje ugotovitve deluje pravilno.
Menda je bilo na izhodu generatorja 0V. Že na upravljalno ploščo gre veliko žic hvala bogu so vse razen ene v konektorju. AVR je seveda majhna zalita škatljica s šestimi žicami, brez trimerja za nastavitev. Ampak težava je, da sem stvar dobil v kosih in da mi ena žica preveč hodi.
Si moram sprintati načrt in se bolj poglobiti. Najprej pa moram seveda urediti motor.
Se kdo spomni je imel uplinjač dve cevi za gorivo? Glavni in povratni vod oba pa sta vezana na pipico? Ker pri meni je cev odrezana, kakor gledam slike pa sta na uplinjaču dve.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri AS Domžale mi je prijazni serviser vse pojasnil s pomočjo podatkov, ki jih imajo. Sva se vse zmenila kam gre katera cev itd. Tesnila sem nekako dobil, seveda ne vseh. Tista neznana cev je oddušek iz karterja, ki pride vtaknjen v ohišje filtra.
Potem sem se na vse možne načine trudil z zagonom. Zaradi predebele cevi, tanjše namreč nisem dobil pa je malo teklo pri fergazerju in zaradi tega ni hotelo vžgat. Ko sem zamenjal cev z dotrajano originalno spet nič. Potem se spomnim, da bi lahko poskusil z drugo svečko, ko izbrskam eno rabljeno enakih dimenzij in jo privijem v glavo pa opazim, da je gas na uplinjaču nepovezan. Odpravim napako, potegnem in vžge od prve. Je pa težava, da modro kadi. Upam, da se bo unesel, ker v nasprotnem primeru se verjetno ne splača več popravljati.
Še agregat, ki je star eno leto ne vžge od prve, sploh pa ne po n letih stanja.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.31 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 9:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če cilinder ni izrabljen ali porisan, potem tudi kurjenje olja ni hud problem, le ugotoviti in odpraviti moraš vzrok za povečano porabo olja:
- poškodovan ali obrabljen oljni batni obroček;
- preveč olja v karterju;
- zamašen oddušnik karterja;
- neustrezno olje (npr. Castrol in razna LIdl olja, kljub ustrezni gradaciji večini zračno hlajenim motorjem ne odgovarjajo - nenormalno visoka poraba olja);
- ni še skuril olja, ki si ga nakapal, ko si sestavljal mašino;
- manjka morebitna pločevina pri oddušniku karterja in zato motor prelahko sesa olje iz karterja.
Mogoče še kaj, ampak, če že sedaj dela brez nenormalnih zvokov in pregrevanja, mašine še ni za odpisat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Mar 09, 2012 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moram olje najprej zamenjati, pa potem napišem, če bo bolje. Samega motorja pa nisem odpiral.
Oddušek bom pa tudi preveril.
Drugače pa teče kot nov. Nobenega zaganjanja kot so to dogaja pri kitajcih.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.09
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 2:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Povečana poraba olja se lahko pojavi tudi preredki menjavi olja saj oljni batni obroček ne more opravljati svojega dela (luknje v batu, po katerih gre odvečno olje stran se zamašijo)
Lahko so pa krivi tudi tefloni (To lahko vidiš ko je mašina ugasnjena in po ventilu navzdol curi)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 2:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je nehal kaditi in deluje ok.
Sedaj se bom počasi lotil AVR-ja. Prebral sem, da se vzbuja preko pilotke na ohišju, ki pa je na mojo žalost cela. AVR je seveda zalit v smolo, ki se da kot kitajske za silo odstranit edino s spajkalnikom. Ker pa je na to priključena tudi vžigalna tuljava in je očitno tudi IGBT za vžig notri se bojim, da nebi česa še delujočega uničil. A očitno mi drugega kot poskusiti odstranit ne preostane.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.31 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaenkrat AVR pusti pri miru!
Pomeri kolikšno napetost dobiš na pilotki in koliko iz generatorja.
Če so vse napetosti okoli 0 V (mogoče do 1 V), je lahko vse skupaj samo razmagneteno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 10, 2012 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom pogledal, samo da potuhtam kam kaj povezat.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 17, 2012 5:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
No danes sem ga spet malo pognal in pomeril napetost v vtičnici, ki je bila 0V. Potem sem hotel pomeriti, če vzbuja, ampak ko sem odstranil žico iz domnevano AVR regulatorja, ki po mojem mnenju ni bila povezana z vžigalnim delom motor ni hotel vžgati. Pa še vse barve žic so vile drugačne kot na načrtu. Nič rečem je treba vse skupaj razkopat, da se bo videlo navitja in ugotovilo zakaj gre. Slikam, šraufam, slikam, šraufam...kup vijakov in kosov se veča agregata pa čedalje manj. Na koncu končno pridem do generatorja in snamem stator. Z izvijačem in kladivom odbijem še zataknjen pokrov, pospravim in se lotim slikanja fotk, ki jih prilagam. Takrat se mi je pa posvetilo, da sem jaz CDI enoto zamenjal za AVR, ki mora očitno biti na pokrovu, kjer so vtičnice in pilotka. Saj bi bilo drugače čudno, če bi šel tja 8p kabel. No tole moram sicer še preveriti, če je res tam, ampak zelo verjetno da je, ker se število žic poklapa. 2 napajanje eletronike, 2 izhod 230V, 2 izhod 12V in 2 vzbujevalno navitje.
No ja, ga bom pa saj očistil listja, orehov, in transformatorskih pločevin, ki so se nabrale v njem, ko je bil pod šaro v garaži.
Pa še slike... Upam pa, da so navitja ok, je pa res, da je danes nekaj malce smrdelo, samo videti pa saj kolikor gledam ni.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
228.12 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
171.87 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
236.02 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
211.91 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
189.47 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 17, 2012 5:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj slik...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
184.98 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
236.02 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
267.73 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
251.1 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Mar 17, 2012 6:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Notri razen pajka ni nič konkretnega. Sem pa sedaj opazil, da ima poleg 500 še E in očitno je to neka druga različica, ki verjetno nima regulatorja, ampak se vzbuja samo preko pilotke. Na internetu pa o tej verziji ne najdem nič. Moram še nekrat poklicati na servis in prositi za shemo.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 471 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|