Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
alphaone Član

Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.32 Kraj: Za računalnikom
|
Objavljeno: Ned Apr 22, 2012 1:54 am Naslov sporočila: Veterna elektrarna |
|
|
Dober dan!
Imam dve vprašanji, in sicer ali bi bila kombinacija magneta za moped in navitja zanj primerna za uporabo kot vetrna elektrarna. Navitje bi verjetno bilo potrebno previti, saj jo veter ne more poganjati s par tisoč obr./min, kvečejm nekaj sto.
Drugo vprašanje je, kako bi zagotovil regulacijo napetosti od npr. 100obr./min do recimo 400? Mogoče kakšen avtotransformator in elektroniko da bi ga priklapljala na ustrezne odcepe?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alphaone Član

Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.32 Kraj: Za računalnikom
|
Objavljeno: Ned Apr 29, 2012 12:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Res nihče ne ve?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.51 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Ned Apr 29, 2012 8:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Če si doma na vetrovnem koncu raje razmišljaj o kakšnem alternatorju iz avtomobila- ga je ravno tako potrebno previt.
Malo uporabi iskanje na forumu je kar dosti na to temo.
LP Nace
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3579 Aktiv.: 16.04
|
Objavljeno: Ned Apr 29, 2012 11:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ti tole kaj pomaga- alternator (s stalnimi magneti) od suzukija hayabuse, ima 400W/2000 rpm.
Po moje bi bil zelo primeren, od reduktorju npr. z zobatim jermenom.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alphaone Član

Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.32 Kraj: Za računalnikom
|
Objavljeno: Pon Apr 30, 2012 12:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Nace: glede alternatorja sem bral, da je tok za vzbujanje tako velik da je izkoristek premajhen za karkoli uporabnega. Bral sem tudi kako ga je nekdo previl in še vedno ni dobil zadovoljivih rezultatov.
ro-bi: Se bojim da bi bile izgube na jermenu precej velike+ hayabusa alternator je verjetno težko kje dobiti oz. je (pre)drag za hobi projekt.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.29 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Pon Apr 30, 2012 10:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa brushless motorji?
Bi bili primerni za kaj takega?
_________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.74 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Apr 30, 2012 10:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Brezkrtačniki so najboljša izbira (moje mnenje).
Drugače pa kolega izdeluje veternico, več kot 3 metre premera, višina 12m, kot motor je uporabil 130 VDC, 2,5KM. Motor je od tekaške steze.
Jaz mu bom naredil regulacijo za polnjene akumulatorjev.
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 1.00
|
Objavljeno: Tor Maj 01, 2012 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa zanima kako boš napravil regulator za veternico,da ne bo pobezljala.Pa l.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.74 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Maj 01, 2012 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale je bila prva verzija - 250W/24V. Kot breme je bila H4 žarnica. Postavljena je bila za test, koliko se sploh lahko obrača. Pod dveh dneh je mehanika popustila, žarnica pregorela. Zato je kolega začel na novo z mehaniko, motorjem.
Regulator bo preko diode polnil akumulator. Kadar bo napetost akumulatorja presegla nastavljeno, bo FET kratko sklenil generator (in bi s tem električno zaviral). Na vetrnici bomo namestili tudi dajalnik obratov in mehansko zavoro v primeru da bi obrati presegli vse meje.
Razmišljam ali bi uporabil PWM način ali kar direktno. Bo treba preizkusit na delovnem pultu z pogonskim motorjem namesto vetra, različnimi akumulatorji in porabniki.
Na lokaciji, kjer je bila postavljena prva verzija je kar konkretno pihalo.
Če je kdo že kaj podobnega delal se priporočam za kakšen nasvet.
LP
edit: povezava
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alphaone Član

Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.32 Kraj: Za računalnikom
|
Objavljeno: Sre Maj 02, 2012 12:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobro, bom še malo bral, saj se mi ne mudi tega postavljat. Vsekakor pa bo ta elektrarna bistveno manjših dimenzij, namenjena bo predvsem polnenju akkumulatorjev.
Glede zaviranja, ni možnosti da bi pri el. zaviranju skurilo motor?
Druga možnost za mehansko regulacijo pa je z spreminjanjem kota med osjo rotorja in repom (v ang. furling).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.74 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Maj 02, 2012 10:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Zato pa bo mehanska zavora, da obrati ne bi prekoračili obratov motorja.
Tale "furling" pa je zanimiva stvar. Bojim se, da je strojni del že predaleč za mehansko realizacijo furling-a.
Razmišljam ali bi bilo možno namestit na zadnji rep zamikanje s servo motorjem, kot
TALE.
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zamot1 Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11 Prispevkov: 148 Aktiv.: 0.67
|
Objavljeno: Pon Maj 07, 2012 8:10 am Naslov sporočila: VAWT! |
|
|
Oglej si malo tole temo malo nižje.
Moj furling dela brez problemov, vetrnica je še cela.
Generator pa takle z mojim štiristopenjskim električnim menjalnikom. Vezava zaenkrat še ni za javno uporabo.
LP.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
833.82 KB |
Pogledana: |
44 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.74 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Maj 08, 2012 10:03 am Naslov sporočila: |
|
|
@zamot1:
Mi lahko zaupaš, kaj si mislil "Oglej si malo tole temo malo nižje"?
Kje bi se naj videlo, kako deluje furling na tvoji veternici? Sam ne vm najbolj, kako bi to izpeljal.
Kolikšno moč pa lahko iztisne ven tale tvoj generator?
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
micabauc Član


Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12 Prispevkov: 177 Aktiv.: 0.75 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Maj 09, 2012 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
A je to motor od pralnega stroja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zamot1 Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11 Prispevkov: 148 Aktiv.: 0.67
|
Objavljeno: Čet Maj 10, 2012 10:03 pm Naslov sporočila: LG PS |
|
|
Ja je motor od pralnega stroja.
Moč je pa odvisna od tega koliko prenese žica (z mojo vezavo x 4)in pogona (vetrnice)
LP Zamot
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|