www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ugotavljanje neznanih karakteristik trifaznega motorja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
osmi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Sep 2010 16:18
Prispevkov: 77
Aktiv.: 0.43
Kraj: Straža pri Nm

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 5:07 pm    Naslov sporočila:  Ugotavljanje neznanih karakteristik trifaznega motorja Odgovori s citatom

Fantje pozdravljeni!
Potrebujem pomoč pri ugotavljanju moči 3f starega motorja proizvajalca Sever(priložena skica z dimenzijami).
Rad bi zvedel ali ga je možno vezati na eno fazo s pomočjo kondezatorja.
Poizkusil sem s kondezatorjem( na siki) vendar je zavrtel samo v praznem teku, z jermenicami pa je samo jamral.



IMAG0630.jpg
 Opis:
Skica motorja z dimenzijami.
 Velikost datoteke:  3.53 MB
 Pogledana:  7 krat

IMAG0630.jpg



IMAG0625.jpg
 Opis:
Slika motorja.
 Velikost datoteke:  3.47 MB
 Pogledana:  8 krat

IMAG0625.jpg



IMAG0612.jpg
 Opis:
Kondenzator.
 Velikost datoteke:  3.19 MB
 Pogledana:  22 krat

IMAG0612.jpg



_________________
C2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SolarPlazma
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Mar 2012 10:47
Prispevkov: 175
Aktiv.: 1.08
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 7:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je velikosti 112M. Sledi, da je lahko moč pri:

3000 ali 1500 vrt./min = 4 KW,
1000 vrt./min = 2,2 kW
750 vrt./min = 1,5 kW

Obrate bo potrebno izmeriti in potem za ustrezno moč določiti ustrezen kondenzator.

Trofazni motor, ki obratuje enofazno, doseže pri zagonu približno 10 do 15% trifaznega nazivnega navora v obratovanju pa približno 80% trofazne nazivne moči.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SolarPlazma
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Mar 2012 10:47
Prispevkov: 175
Aktiv.: 1.08
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 8:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še o kondenzatorju: pri 220V napajanju pride približno 1 mi F/12,5W, se pravi, da bo za moč 4kW treba vzeti 320 mi F, za 2,2kW - 176 mi F in za 1,5kW - 120 mi F.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.25
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 8:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako ne bo šlo.

1. Motor je premočan za take hece 112 višina je lahko že 4 kW. Trifazni motorji na eno fazo pa naj se nebi uporabljali za moči nad 1 kW, saj so zagonski tokovi v takem režimu ogromni, še večji kot pri pravih enofaznih motorjih enakih močio.

2. Tvoj kondenzator je štartni, uničil ga bi že v nekaj minutah take uporabe, Kondenzator bi samo eksplodiral in prostor napolnil z veliko strupenega dima.

3. Kondenzator je kljub svojim 156 uF prešibak za tako močan motor, 8 uF rabiš za vsakih 100 W moči motorja. Torej s tako kapaciteto in kondenzatorjem za trajno obratovanje bi teoretično poganjal največ 2.2 kW motor.

4. Je motor sploh pravilno spojen? Motorji višine 112 so povečini trikot 380 oz. 400 V in so že zato neprimerni za obratovanje na eno fazo, ki ima sedaj 230 V.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
osmi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Sep 2010 16:18
Prispevkov: 77
Aktiv.: 0.43
Kraj: Straža pri Nm

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 9:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi odpade varianta z kondezatorjem, odpade pa tudi varianta z frekvenčnikom zaradi premočnega motorja.
Torej ostane mi, da nabavim enofazni motor.
Azrael kako veš, da je kondezator zagonski, namreč v elektronabavi mi je prodajalec zatrdil da je delovni, po predhodnem telefonskim posvetovanjem z odgovornim za kondenzatorje(res pa je da ta odgovorni prvič slišal za vezavo 3f motorjev na enofazo z pomočjo kondezatorja:)

Motor je vezan v trikot.



IMAG0627.jpg
 Opis:
Vezava!
 Velikost datoteke:  2.98 MB
 Pogledana:  16 krat

IMAG0627.jpg



_________________
C2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

osmi je napisal/a:
Azrael kako veš, da je kondezator zagonski, namreč v elektronabavi mi je prodajalec zatrdil da je delovni, po predhodnem telefonskim posvetovanjem z odgovornim za kondenzatorje(res pa je da ta odgovorni prvič slišal za vezavo 3f motorjev na enofazo z pomočjo kondezatorja:)

Znotraj oklepajev se nahaja odgovor Razz

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.68
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 9:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

osmi je napisal/a:
Se pravi odpade varianta z kondezatorjem, odpade pa tudi varianta z frekvenčnikom zaradi premočnega motorja.

Varianta s frekvenčnikom lahko odpade kvečjemu zaradi cene. Wink

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 9:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni cena problem. Že 2.2kW verzija potrebuje 30A toka, večjih pa itak ne delajo.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.68
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 29, 2012 9:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aja ups 1f res ne. Mr. Green
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.25
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 30, 2012 1:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

osmi je napisal/a:
Azrael kako veš, da je kondezator zagonski?

Vse piše na kondenzatorju:

320 V~ 3 /1.7 %

320 V ni ravno standardna napetost za kondenzatorje za trajno obratovanje.

Še bolj zgovorne pa so naslednje številke:

3 /1.7 %

kjer 3 pomeni najkrajši čas med dvema vklopoma, 3 minute (največ 20 vklopov na uro) in še v tem času treh minut sme kondenzator obratovati komaj 1.7 % tega časa, to je 3 sekunde.

Brez sence dvoma zagonski kondenzator, tudi če se spregleda, da je zelo majhen za to kapaciteto.

Nekaj malega o pogonu trifazni motorjev na enofazni mreži je tudi v eni od prvih številk revije.

Tvoj motor je Sever Subotica 2ZK112, naslednje cifre pa bi se izvedelo, če bi se ugotovilo število polov, Skoraj 1000% pa je os 38 mm, ležaji pa 6308 ZZ C3. Montiraj mu ventilatorsko kapo, brez nje je nevaren, pa še hlajenja nima in bi hitro zakuhal.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
osmi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Sep 2010 16:18
Prispevkov: 77
Aktiv.: 0.43
Kraj: Straža pri Nm

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 31, 2012 6:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za razlago Azrael.
To torej pomenijo oznake na kondenzatorju(ki sem ga že vrnil v elektronabavo).
Od delovnega se torej razlikuje po tem da je dizajniran tako(minimalni material) da je za zelo kratko obremenitev v nasprotnem primeru gre k hudiču.
Ventilatorsko kapo sem odstranil, da sem očistil motor, sem pa tudi izmeril premer osovine ,ki je 28mm.
To kaj spremeni?

_________________
C2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.25
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 31, 2012 9:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne nič ne spremeni, jaz sem ustreelil kozla, zamenjal sem podatke s tistimi za višino 132 in drži pri tej višini je os 28 in ležaji verjetno 6206 ZZ C3.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
osmi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Sep 2010 16:18
Prispevkov: 77
Aktiv.: 0.43
Kraj: Straža pri Nm

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 10, 2012 7:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni fantje!
Končno sem našel čas da odprem ta motor. Razlog za je, da je pri obračanju osi nekaj ropotalo.
Kot se je izkazalo ropota nekakšna ploščica kot lahko vidite na tem posnetku.
Čemu služi in ali je potrebna?
Azrael mi lahko sedaj poveš, kateri motor je in kakšne moči?
Kaj mi svetujete pri servisiranju motorja?
Potrebno bo čiščenje statorja in rotorja. Pri navitju je potrebno paziti na lak, da se ne poškoduje, kako čistiti?
Verjetno bo potrebno menjati tudi ležaje?



IMAG0958.jpg
 Opis:
Stator
 Velikost datoteke:  3.26 MB
 Pogledana:  7 krat

IMAG0958.jpg



IMAG0960.jpg
 Opis:
Rotor
 Velikost datoteke:  3.04 MB
 Pogledana:  11 krat

IMAG0960.jpg



_________________
C2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.23
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 10, 2012 8:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rotor in stator lepo operi, ne drgni s kakšno "dratpiršno" ker ga boš uničil... Ležaje menjaj, ko že imaš motor narazen.
Tiste male ploščice pa so mislim da za balans. Rotor lahko malo opleta, zato ga s temi ploščicami zbalansirajo. Tako kot kolo pri avtu z utežkami. (Vsaj tako so povedali meni zakaj so... Smile )

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
osmi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 13 Sep 2010 16:18
Prispevkov: 77
Aktiv.: 0.43
Kraj: Straža pri Nm

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 11, 2012 8:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aljoš hvala za informacijo. Narobe sem se izrazil, nisem mislil teh ploščic ampak to veliko podložko(na sliki), ki se je ne da pritrditi. Na drugi strani rotorja je ni.
Glede čiščenja pa ne bi čistil z dratpiršno, ampak s kakim čistilom če ima kdo kakšen predlog.
Včeraj sem snel oba ležaja vendar sta brez oznake. Po dimenzijah bi ustrezal 6306 2ZZ in ne 6206 ZZ, kot si povedal ti Azrael. Sem pa tudi našel še eno oznako na zadnem okrovu motorja.
Bi te prosil Azrael, da podaš zadnje mnenje o karakteristikah motorja in kateri model je!
P.S. Kaj moram storiti da si lahko ogledujem lastne priponke? Very Happy



IMAG0961.jpg
 Opis:
Podložka
 Velikost datoteke:  3.03 MB
 Pogledana:  2 krat

IMAG0961.jpg



IMAG0962.jpg
 Opis:
Oznaka
 Velikost datoteke:  3.95 MB
 Pogledana:  1 krat

IMAG0962.jpg



_________________
C2
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 486 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group