 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
piki1315 Član

Pridružen-a: Ned 06 Jan 2013 16:48 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Ned Jan 06, 2013 5:00 pm Naslov sporočila: izdelava omarice za krmiljenje motorja |
|
|
živjo! tukaj na forumu pišem prvič, z manjšim problemom glede vrtenja motorja ipd.
zadeva je taka: rad bi naredil omarico za krmiljenje 3-faznega motorja. sepravi potreboval bi stikalo za vklop/izklop,Izklop v sili,nato pa bi zbiral med avtomatskim in ročnim delovanjem.pri ročnem delovanju bi s pritiskom na eno tipko vrtel motor v eno smer,s pritiskom na drugo tipko pa bi pač vrtel v drugo smer.Pri avtomatskem načinu pa bi rad da bi izbral isto smer vrtenja,pri kateri pa bi se motor vrtel stalno,dokler nebi pač se aktiviral senzor,nato pa naprej.. upam da ste vsaj nekaj razumeli,če ne vam pa lahko še poslikam kako si predstavljam na listu. za odgovore se vam že vnaprej zahvaljujem
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.61 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 06, 2013 6:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole diši po domači nalogi....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Ned Jan 06, 2013 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Desno nad svojim zmazkom klikni na gumb Uredi in slovnično ter pravopisno popravi besedilo
Kako velik bo motor?
Pri večjih motorjih je dobro, če kak časovni rele blokira zagon v nasprotno smer, dokler se motor ne ustavi. Potrebuješ to?
Kakšen senzor bo uporabljen? Ali bo končno stikalo na obeh koncih pomika?
Brez tega se ne da narisati sheme.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piki1315 Član

Pridružen-a: Ned 06 Jan 2013 16:48 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Ned Jan 06, 2013 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
poule ne,tole ni domača naloga. Nekaj se igram doma,pa bi potreboval. Igo, Motor je 550 w ,po mojem mnenju ne bi potreboval tega releja. kako to misliš do tega položaja? senzor bo navadno mehansko s kolescom, namenjen je pa temu,da bi ustavil kolut vrvi,in nato ko bi jo naslednji avtomat pobral bi se začel odvijalec spet vrteti. Rad bi da bi ta senzor deloval v kateri koli smeri bi izbral v avtomatskem načinu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.83 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 12:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Detajlno opiši sam proces (npr.motor bo vrtel kolut, stikala bodo montirana na kolutu, v določeni poziciji bo izklopilo eno stikalo v drugi drugo, avtomatsko bo potekalo tako...itd) in daj vse podatke motorja.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.98 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
...Pri večjih motorjih je dobro, če kak časovni rele blokira zagon v nasprotno smer, dokler se motor ne ustavi. Potrebuješ to? |
piki1315, če ne drugega, bi se splačalo razmisliti o tipki "stop" pri ročnem režimu ("Tipka za izklop v sili" je točno to, kar ta besedna zveza pomeni). Torej predvidiš tri tipke za ročno upravljanje, recimo: naprej-stop-nazaj.
Si predvidel varovalke za motor in krmilje?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 1:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tipki L in D imata delovni in mirovni kontakt.
Releja L in D naj imata 4 preklopne kontakte. Glede na majhno moč motorja, sta lahko tipa Iskra TRP 3141 z 230VAC tuljavico.
Končni stikalci 1 in 2 morata ob doseženem položaju prekiniti. Po doseženem položaju ni več možno ponovno vklopiti smeri v katero se je motor pravkar vrtel, ampak samo nasprotno smer.
Stikalo za AVTomatsko / ROČno je lahko navadno z dvema delovnima kontaktoma, naprimer tipa TS10.
Ko na ROČ pritisneš Tipko L, bo sklenil rele L, rele D pa bo blokiran.
Ko na ROČ pritisneš Tipko D, bo sklenil rele D, rele L pa bo blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko L, bo vklopil rele L, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.1, ki bo prekinila napajanje releju L. Do takrat bo rele D blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko D, bo vklopil rele D, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.2, ki bo prekinila napajanje releju D. Do takrat bo rele L blokiran.
Na AVT lahko prekineš motor s tipko (HITRI) IZKLOP. Če se zaskoči, je Hitri izklop, če se ne zaskoči, je navaden izklop, v vsakem primeru je lahko gobica, lahko pa tam vežeš dve tipki zaporedno. Eno z gobico, ki se zaskoči in eno rdečo, ki se ne zaskoči.
Ko se na AVT motor vrti v eno smer, ga s pritiskom tipke za drugo smer ugasneš in poženeš v drugo smer. Releja se navzkrižno varujeta, vseeno pa je to primerno le za majhne motorje, ki se takoj ustavijo. Pri večjih mora časovni rele poskrbeti za zakasnitev vklopa v nasprotno smer! Enako velja v primeru močnejšega iskrenja kontaktov (načeloma se lahko da močnejši rele ali kontaktor, ni pa to to).
Tipki se navzkrižno varujeta, in če se pritisne obe, motor ne bo speljal nikamor, ne glede na ROČ/AVT.
Opis: |
Preprosto Avtomatsko/Ročno krmilje Levo/desno za majhne 3f motorje |
|
Velikost datoteke: |
354.66 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piki1315 Član

Pridružen-a: Ned 06 Jan 2013 16:48 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej hvala usem za komentarje,mislim da igo zadel kar moje bistvo, zanima me samo še nekaj stvari.( bodo napisane z drugo barvo.)
Končni stikalci 1 in 2 morata ob doseženem položaju prekiniti. Po doseženem položaju ni več možno ponovno vklopiti smeri v katero se je motor pravkar vrtel, ampak samo nasprotno smer. A bi se dalo vezati senzor tako da ne bi ugašal releja ampak samo prekinjal napetost motorju, oz. zvezan tako na rele da bi se vedno ko senzor ne bi bil več povožen začel motor vrteti naprej brez kateri koli pritiska na tipko?
Stikalo za AVTomatsko / ROČno je lahko navadno z dvema delovnima kontaktoma, naprimer tipa TS10.
Ko na ROČ pritisneš Tipko L, bo sklenil rele L, rele D pa bo blokiran.
Ko na ROČ pritisneš Tipko D, bo sklenil rele D, rele L pa bo blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko L, bo vklopil rele L, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.1, ki bo prekinila napajanje releju L. Do takrat bo rele D blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko D, bo vklopil rele D, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.2, ki bo prekinila napajanje releju D. Do takrat bo rele L blokiran.
Na AVT lahko prekineš motor s tipko (HITRI) IZKLOP. Ali bi se dalo delati samo tako da bi prestavil stikalo na ROČno iz AVTomatskega? Če se zaskoči, je Hitri izklop, če se ne zaskoči, je navaden izklop, v vsakem primeru je lahko gobica, lahko pa tam vežeš dve tipki zaporedno. Eno z gobico, ki se zaskoči in eno rdečo, ki se ne zaskoči.
Ko se na AVT motor vrti v eno smer, ga s pritiskom tipke za drugo smer ugasneš in poženeš v drugo smer. Releja se navzkrižno varujeta, vseeno pa je to primerno le za majhne motorje, ki se takoj ustavijo. Pri večjih mora časovni rele poskrbeti za zakasnitev vklopa v nasprotno smer! Enako velja v primeru močnejšega iskrenja kontaktov (načeloma se lahko da močnejši rele ali kontaktor, ni pa to to).
Tipki se navzkrižno varujeta, in če se pritisne obe, motor ne bo speljal nikamor, ne glede na ROČ/AVT.
Mimogrede, kakšno izobrazbo imaš?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piki1315 Član

Pridružen-a: Ned 06 Jan 2013 16:48 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 5:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
6dan8 je napisal/a: |
igo je napisal/a: |
...Pri večjih motorjih je dobro, če kak časovni rele blokira zagon v nasprotno smer, dokler se motor ne ustavi. Potrebuješ to? |
piki1315, če ne drugega, bi se splačalo razmisliti o tipki "stop" pri ročnem režimu ("Tipka za izklop v sili" je točno to, kar ta besedna zveza pomeni). Torej predvidiš tri tipke za ročno upravljanje, recimo: naprej-stop-nazaj.
Si predvidel varovalke za motor in krmilje? |
ja,prav to bi rad naredil gobico samo z namenom za izklop v sili,brez drugega pomena. ja, nič še nisem gledal na to, verjetno pa ne bi nič škodilo ali kaj vi mislite?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej hvala usem za komentarje,mislim da igo zadel kar moje bistvo, zanima me samo še nekaj stvari.( bodo napisane z drugo barvo.)
Moji odgovori bodo pa modri. igo
Končni stikalci 1 in 2 morata ob doseženem položaju prekiniti. Po doseženem položaju ni več možno ponovno vklopiti smeri v katero se je motor pravkar vrtel, ampak samo nasprotno smer. A bi se dalo vezati senzor tako da ne bi ugašal releja ampak samo prekinjal napetost motorju, oz. zvezan tako na rele da bi se vedno ko senzor ne bi bil več povožen začel motor vrteti naprej brez kateri koli pritiska na tipko? Če naj zadeva ostane v avtomatskem načinu, bo potreben še en rele, ki ima 3 kontkate, da prekinja faze motorju. Napajan bo preko senzorja. Ko mu bo senzor prekinil napajanje, se z gornjo vezavo ne bo zgodilo nič, ampak se bo samo motor ustavil. Ah, ja, v zgornji vezavi pobriši K.S.1 in 2, ker ju potem tam več ni.
Da bo motor ponovno speljal brez dotikanja krmilnih stikal, je treba skleniti nek kontakt (nek pogoj od drugod) mimo senzorja, ali senzorju mehansko odvzeti razlog, zaradi katerega je prekinil napajanje releju.
To je, če bo en sam senzor. Če bosta dva, sta lahko vezana vzporedno ali zaporedno, odvisno od funkcije.
Senzorji, ki morajo motor ustaviti, so vedno v N.C. vezavi, torej se ob izpolnjenem mehanskem pogoju kontakt skozi senzor prekine.
Stikalo za AVTomatsko / ROČno je lahko navadno z dvema delovnima kontaktoma, naprimer tipa TS10.
Ko na ROČ pritisneš Tipko L, bo sklenil rele L, rele D pa bo blokiran.
Ko na ROČ pritisneš Tipko D, bo sklenil rele D, rele L pa bo blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko L, bo vklopil rele L, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.1, ki bo prekinila napajanje releju L. Do takrat bo rele D blokiran.
Ko na AVT pritisneš tipko D, bo vklopil rele D, dokler ne bo dosežena pozicija K.S.2, ki bo prekinila napajanje releju D. Do takrat bo rele L blokiran.
Na AVT lahko prekineš motor s tipko (HITRI) IZKLOP. Ali bi se dalo delati samo tako da bi prestavil stikalo na ROČno iz AVTomatskega? Saj to se bo že zgodilo, a sem pozabil napisati. Ob preklopu iz AVT v ROČ se bo morebiten vklopljen rele izklopil in motor se bo ustavil. Če se zaskoči, je Hitri izklop, če se ne zaskoči, je navaden izklop, v vsakem primeru je lahko gobica, lahko pa tam vežeš dve tipki zaporedno. Eno z gobico, ki se zaskoči in eno rdečo, ki se ne zaskoči.
Ko se na AVT motor vrti v eno smer, ga s pritiskom tipke za drugo smer ugasneš in poženeš v drugo smer. Releja se navzkrižno varujeta, vseeno pa je to primerno le za majhne motorje, ki se takoj ustavijo. Pri večjih mora časovni rele poskrbeti za zakasnitev vklopa v nasprotno smer! Enako velja v primeru močnejšega iskrenja kontaktov (načeloma se lahko da močnejši rele ali kontaktor, ni pa to to).
Tipki se navzkrižno varujeta, in če se pritisne obe, motor ne bo speljal nikamor, ne glede na ROČ/AVT.
Mimogrede, kakšno izobrazbo imaš?
Pa ne bi se zdaj preveč hvalil. Slovenščina in pravopis mi gresta sorazmerno dobro, hvala.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piki1315 Član

Pridružen-a: Ned 06 Jan 2013 16:48 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Pon Jan 07, 2013 7:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo stokrat hvala! zadevo se bom počasi lotil, če mi ne bo šlo te kontaktiram na zasebnem sporočilu. hvala tudi vsem ostalim
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 11 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|