 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 5:16 pm Naslov sporočila: Predelava avtomobila na elektriko |
|
|
Najprej poudarjam da sem na tem področju totalen nepoznavalec zato prosim za potrplenje.
Zaradi astronomskih cen goriva že lep čas razmišljam o cenejših alternativah. Zanima me kaj točno rabim za predelavo avtomobila na elektriko (material), kakšne so tehnične omejitve in pa predvsem kakšni so stroški. Glede na to da v 90% z avtom delam krajše razdalje (do 30km), je pa teh krajših voženj veliko, bi že z električnim vozilom ki ima domet 30km ogromno prihranil. Zanima me čimcenejša in najbolj enostavna oblika predelave, lahko brez servo volana, klime in teh stvari. Zna kdo ocenit kakšen bi bil okviren strošek take predelave, da vem ali ima sploh smisel razmišljat v tej smeri?
Za vse odgovore se že vnaprej zahvaljujem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.83 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Menim, da bi ti zelo koristilo to predavanje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.62 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 5:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meni izgleda kot nateg. V tabeli je moč 12kW v opisu pa že samo 7,5kW. Pa še na avtocesto ne moreš.
Ne vem, če boš kaj bistveno privarčeval z električnim avtomobilom, ker ko bo treba akumulatorje menjat je to verjetno 3/4 avta. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.04 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hehe, nisem si mislil, da se kdo danes še na svinec vozi ...
V glavnem - neee! (bo na daljši rok dosti dražje!)
Raje k Pečjaku na predavanje, pa se enega Smarta loti, za cca. 12k EUR ga spraviš skupaj z vsem (avto, litij celice, motorni sklop ...).
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse bi bilo, če ne bi umetno držali navitih cen kvalitetnih baterij. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Mar 11, 2013 9:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimiva ideja, ampak najprej naredi najosnovnejsi izracun: koliko km naredis letno, koliko te stane 100 km (samo gorivo + servisi - tisto, cesar pri elektro avtomobilih ni), potem pa izracunaj koliko bi te stala elektrika za iste kilometre.
Preracunaj koliko let bi potreboval da se ti investicija izplaca (plus dejstvo da se vseeno potrebujes en avto za kam dlje, z druzino itd), in upostevaj da moras menjati akumulatorje recimo vsakih 5 let - ce imas sreco.
Po moje, hm... ...dokler so take cene akumulatorjev, ne vidim svetle prihodnosti.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 1:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Računam že lahko, samo vse to so samo ugibanja in približki. Fiat Punto me košta z avtoplinom cca 5€/100km če zalo lepo vozim. Fiat Doblo me košta pri lepi vožnji najmanj 6,5€/100km. Če računam po tek kolk kw dobiš iz 1l LPGja (cca 6,6kw) in računam da ima bencinski motor izkoristek cca 20%, elektromotor (oz cel sistem) cca 80% bi mogu z avtom na štrom sigurno prit skoz za 2€/100km (cca 17kw po nočni tarifi). To pomeni da je štrom cenejši za najmanj 3€/100km pri majhnem avtu, v praksi še precej več. Pri servisih in vzdrževanju je pa [slovenščina je zame španska vas] težko ocenit kolk prišparaš. Je pa treba menjat baterije. Treba je [slovenščina je zame španska vas] računat na to da bo benz vedno dražji.
Če računaš da boš tak avo imel dolgo sem prepričan da se splača, samo sam nimam dovolj znanja o štromu da bi se tega upal lotit.
Nisi ob šanku na pivu  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 1:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Akumulatorje se menja na cikle, ne na leta. Ker propadejo prej zaradi ''obrabe'' kot same starosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 1:39 am Naslov sporočila: |
|
|
battery life vs. DOD (depth of discharge) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.26 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 2:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Če z elektro avtom narediš na dan povprečno 30km in z njim prihraniš 5€/100km boš v petih letih prihranil 2.700€. Po petih letih (cca 1.500 ciklov) bo baterija uničena, kolko stane nova? 2.700€? Težka bo.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.04 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 9:30 am Naslov sporočila: |
|
|
A123 celice 20 Ah
3000 ciklov, ko % začetne kapacitete pade na 90%, 5000 ciklov na 80%.
Nekje 200k km bi se dalo narediti tako z enim paketom smo enkrat računali, kar je že povsem spodobno ... (cena pa NI spodobna )
Lp, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
virtualc136 je napisal/a: |
da bo benz vedno dražji. |
tudi štrom bo vedno drazji.
Sicer pa - 5 € na 100 km - kaj pa bi se rad? Si me spomnil na mojo mati - od predlanskegega do lanskega tehnicnega pregleda (ima ga decembra) je naredila 2000 km - za zavarovnje, tehnicnega in cestni sklad je placala 420 €, za bencin pa dobrih 150 € - in potem jamra kako je bencin drag...
Tudi ti moras upostevati se ceno sistema (montaza, motor, regulator, baterije!) in delovne stroske na dolgi rok (baterije!!!), in pa vse priprave in koncno se homologacijo - ce je sploh mozna. Ce se odlocis za kriva pota (brez homologacije) si pa predstavljaj da imas kako nesreco - sploh ne nujno po tvoji krivdi. Kaj bi na tvoj sistem porekla zavarovalnica?  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
virtualc136 Neznanec

Pridružen-a: Čet 11 Jun 2009 21:14 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 12, 2013 11:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Baterije sem mislil svinčene, ker so relativno poceni. Ostalo je vse predrago. Če delaš veliko kratkih voženj tudi 5€/100km ni niti slučajno poceni. pa še to je v idealnem primeru, v praksi je v večini dražje, ker se veliko vozim z Doblom ki je večji in bolj požrešen. če računam da naredim povprečno cca 80km/dan, ZELOOO redko več kot 30km v enem kosu, so to v enem letu že zalo lepe številke.
Če bi čimveč naredil sam bi pomoje za 4k€ imel že avto z lepim dometom, baterije v praksi držijo dolgo. Življenska doba (število ciklov - 80% DOD) velja za število ciklov po katerih ima baterija še vedno 80% nazivne kapacitete. Po tem času pa baterija vseeno ni neuporabna, saj ima še 80% nazivne moči. bolj problem so stroški, ki se jih ne da predvidit. Pa pri homologaciji zna bit problem.
To da bo tudi elektrika vedno dražja za moje pojme ni dober argument, ker je za pričakovat da se bo bencin precej bolj dražil kot elektrika. Pa tudi če ne, če bi razmerje ostalo isto, če bi šlo oboje za neke podobne procente gor to še vedno pomeni vedno večjo absolutno razliko v ceni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|