 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bmw-d Neznanec

Pridružen-a: Pon 17 Jun 2013 11:32 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Sk.loka
|
Objavljeno: Pon Jun 17, 2013 11:42 am Naslov sporočila: Predelava el. vodni skuter iz baterij na akumulator |
|
|
Pozdravljeni!
Ker sem cisti laik, vseeno pa gorenjec imam eno vprasanje za vas poznavalce. Sinu sem kupil vodni skuter kateri za delovanje potrbuje baterije D in sicer 8x 1,5v. Ker se dosti hitro izpraznijo, bi rad predelal na akumulator katerega lahko polnim na elektriko (podobno kot elektricnih avtih...). Baterije so vstavljene v ohišje, katerega potem vtaknem v krmilo skuterja in je povezano preko dveh stikal...do motorja.
Ima kdo že kakšno izkušnjo s tem, oziroma kakšen akumulator naj kupim? Je veliko dela s predelavo? Mogoče kdo tu, kateri to predeluje...?
Že vnaprej se vam zahvaljujem za pomoč in sori za laično predstavitev problema...
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.72 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pon Jun 17, 2013 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa preprosto ne uporabiš polnilnih baterij (NiMh ali NiCd)? Kupiš jih 8 kosov ter polnilec za njih in je to to. Malo prebrskaj, se tudi v tej velikosti dobijo, čeprav težje. _________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano??? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jun 17, 2013 11:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
NiMh ali NiCd akkuji bi bila hitra a ne najboljša rešitev. Namesto 12v bi imel potem le slabih 10v ter cca. 3x manjšo avtonomijo kot z alkalnimi baterijami. Baterija ima 1,5v, akkuji pa le 1,2v po celici in cca. 3x manjšo kapaciteto Ah ... pa še poceni niso ...
Jaz bi raje vgradil AGM akumulator 12v vsaj 12Ah ali več Ah, ki ga lahko polniš z navadnim avtomobilskim polnilcem.
Kaj od tega: http://www.akumulator.si/katalog/225/12v-baterije-agm-za-standardno-rabo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Da se ne bo ta skuterček potopil od teže akumulatorja. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 1:07 am Naslov sporočila: |
|
|
GEL-ni akumulatorji praktično niso nič težji od NiMh ali NiCd, če debatiramo o isti kapaciteti Ah. Razlika je par dag  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 8:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot je iztok povedal so za v vodo najboljši ( čeprav ne zardi kapacitete ali teže gelni akumulatorji ) razlog je ta ker so najbolj varni . V scooter lahko vdre voda vendar se akumulatorju ne bo zgodilo skoraj nič ( na tej praksi temelji kar nekaj potapljaške opreme za najbolj zahtevne potope )
NiMH lahko spustijo vodik in odnesejo pokrovček
Za NiCd ne vem
LiON imajo veliko kapaciteto in so lahki vendar zelo nevarni če gre kaj narobe ( samovžig , eksplozija )
Za LiFeO4 in LiMn pravijo da so malo bolj varni . Za vse pa velja da imajo druge napetosti (od 3,0-3,7V na celico) tako da je potrebno prilagoditi baterijski paketek. _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 9:48 am Naslov sporočila: |
|
|
@mucek;
Se dobi paketek 6V tudi nad 4Ah? Recimo 10-12Ah? _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bmw-d Neznanec

Pridružen-a: Pon 17 Jun 2013 11:32 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Sk.loka
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 12:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Ste se pa poglobili... me veseli...zdaj samo se rabim nekoga, oziroma nasvet, kam naj peljem, da mi vse to skupaj zvezejo in zrihtajo...
Hvala in lep pozdrav, |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prav take jaz rabim. Kje si bil pred pol leta?
Ta paketek nima undervoltage protection?
Kako bi se obnašalo polnjenje obeh v paralelni vezavi na polnilec za eno 3.2V celico? Ali je bolje vsako posebej? _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.59 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 1:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nikamor ne rabiš peljati. Kupi akumulator ki bo fizično pasal v prostor ki je namenjen baterijam, potem pa ti bomo pomagali dalje.
Pa popravi kraj v profilu. _________________ Slabih pilotov ni. So dobri ali pokojni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 2:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
glede na http://gwl-power.tumblr.com/tagged/BMS123
je na vsakem + polu tale modulček BMS123
http://www.ev-power.eu/BMS123-System/
Citiram: |
BMS system - BMS123 Solution
The BMS system protects the batteries against deep discharge and against over charge. It also monitors every cell and provides data to the BMS Main Controller. Each cell has the BMS Cell Module installed. The setting is set for 44V as max charge voltage (3.70V per cell) and 35V as deep discharge voltage (2.95V per cell). The BMS is powered from a 12V battery independently of the main power battery.
http://www.ev-power.eu/BMS123-System/ (USD430 Main Unit, USD200 Cell Modules, USD150 additional components) |
tako da bi rabil alternativo npr
http://www.ev-power.eu/SBM-CBM-1-1/ _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 2:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
LP!
Akuji z vgrajenim BMSjem so samo ti, ki so na strani (6V/4Ah in 12V/7,5-12-17Ah), za kaj večjega pa moraš paket sestaviti sam in zraven dodati ustrezen BMS.
Paziti je potrebno, da so celice zadosti tokovno zmogljive, saj imajo LiFePO4 na splošno manjšo tokovno zmogljivost kot LiPo/LiIon. Tisti "stackable" BMS je bolj mišljen za večje sisteme (in celice-tokove), za manjše sisteme so all-in-one BMSji povsem zadovoljivi.
Paralelna vezava je povsem ok ob predpostavki, da so celice identične (in enako stare, ne npr. ena nova in ena stara). Se je pa treba zavedati, da v primeru, da gre ena celica v kratek stik, bo pokurila (in uničila) še ostale (ker jih bo preveč spraznila).
ElGrigon, če rabiš cca. 20 Ah, poglej še http://www.a123systems.com/prismatic-cell-amp20.htm - jih kmalu dobim nekaj na zalogo. To so res vrhunske celice z eno slabostjo: ker so šli A123 "zu Grund" (oz. so jih v stečaju kupili kitajci, če se ne motim), celic ni več na trgu (razen kar je starih zalog + veliko ponaredkov). Huda fora - zdaj bodo B456 (prej A123)
http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2012/12/12/china-wins-u-s-loses-in-a123-bankruptcy/
http://green.autoblog.com/2013/05/22/a123-systems-now-b456-wins-court-approval-to-exit-bankruptcy/
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Jun 18, 2013 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
LP!
ElGrigon, če rabiš cca. 20 Ah, poglej še http://www.a123systems.com/prismatic-cell-amp20.htm - jih kmalu dobim nekaj na zalogo. To so res vrhunske celice z eno slabostjo: ker so šli A123 "zu Grund" (oz. so jih v stečaju kupili kitajci, če se ne motim), celic ni več na trgu (razen kar je starih zalog + veliko ponaredkov).
LP, g |
Pa bi odstopil dva kosa zame? Če niso preveč drage.
Sem pa omejen na dimenzije akuja 12V 12Ah za eno celico. Nekje 5cm še gre v višino, kaj več pa verjetno ne.
Te zahtevajo balanser pri polnjenju, boš kaj razvil za 2S oz. že imaš prirejeno za te celice? _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|