 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
svicar Član

Pridružen-a: Tor 17 Nov 2009 12:22 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.37 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 4:21 pm Naslov sporočila: polnilec za AGM akumulator |
|
|
Pozdravljeni
predelal sem ročno svetilko (xenon) in vanjo ugradil nov Akumulator 12V 7,5 Ah F1 Shimastu (AGM akumulator tak kot se ga uporablja za UPS-je)
akumulator sem polnil z polnilcem iz Lidla (nekje sem zasledil, da je primeren tudi za AGM akumulatorje)
slika
popolnoma napolnjeni akumulator zdrži več kot pol časa manj, kot bi po izračunu moral zdržati.
Ali je možno, da ga polnilec ne napolni dovolj?
Ali pa je akumulator defekten
Kaj mi svetujete??
Potrebujem najbloj preprost polnilec, da lahko polnim ta akumulator.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
41.13 KB |
Pogledana: |
10 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 6:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Več problemov je možnih:
- Verjetno je praznilni tok dosti večji kot ta, ki je deklariran za 7,5 Ah (navadno 1/10 ali 1/20 C). V tem primeru gre več v izgube in tudi padec napetosti (notranja upornost).
- Lahko je slab akumulator: kako imaš rešeno zaščito pred preizpraznjenjem? AGM aku lahko relativno hitro uničiš tako, da ga preveč izprazniš, kar se pozna kot velik padec na kapaciteti (čeprav napolnjen še vedno nekaj časa drži napetost).
- Lahko polnilec odklopi pri previsokem standby toku in tako akumulatorja ne napolni povsem do konca. (vsaj pri litiju načeloma smatramo aku za poln, ko polnilni tok pade pod 1/10 začetnega polnilnega toka).
LP, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
svicar Član

Pridružen-a: Tor 17 Nov 2009 12:22 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.37 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
poraba xenon je okoli 30W se pravi da je praznilni tok <3A. To po moje ni preveč..
lahko pa da se je preveč spraznila...sicer xenon regulator mislim da odklopi pri 8V
misliš da je to prenizko?
sicer pa..ali je to sploh AGM akumulator?? ali je SLA??
nikjer nič ne piše
kaj če bi uporabil solarni regulator s podatki:
Output Voltage: 12V
Max load Current:≤12A
Full Charge Cut:13.7V
Low Voltage Cut:10.5V
Temp ompensation:-3mv/℃/cell
Zero Load Loses:≤20mA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po tvoje.
Slabe 3A je skoraj 1/3C, kar je hudo za mnogokratna praznjenja.
V cenenih UPSih sicer trpijo tudi 4C, ampak po nekajkratnih praznjenjih s takim tokom je stvar odpisana.
Pa 8V je definitivno prenizko. Že iz podatkov tvojega predlaganega regulatorja vidiš priporočeno 10.5V. V kolikor bi rad kaj koristnega naredil, boš moral lovit decimalke, ne pa ga sekat po 30%....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
"Obtežilnik" zamenjaj za Li-po, Li-fe ali Li-ion. Če polnilnik izklaplja glede na napetost, ki je pri AGM višja kot pri zagonskih akumulatorjih, potem verjetno tudi ni napolnjen do konca.
Imam eno tako kitajsko svetilko s fluorescentno žarnico in H7 ter akumulatorjem 4,5Ah 6V pa nimam nobenih posebnih težav z njo. Je pa res, da H7 ne uporabljam konstantno.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
svicar Član

Pridružen-a: Tor 17 Nov 2009 12:22 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.37 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne razumem zakaj bi bil lahko <3A preznilni tok usoden, če pa v podatkih od takih akumulatorjev zaslediš da lahko prazniš tudi z več kot 40A...
In vse podobne svetilke, imajo notr žarnice od avtov, ki še več kurijo..kako ti akumulatorji zdržijo??
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bi rekel, da je v tvojem primeru slab akumulator, verjetno poškodovan s preizpraznjenjem (11 V je nekje varna meja, kar je manj je lahko že kriza. 10,5 V je spodnja meja).
Če imaš možnost, se enkrat pripelji mimo Trzina in ga prinesi s seboj, pa ga vržem na analizator in bomo hitro videli, kako in kaj ...
Lp, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2013 11:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam enak polnilec. Lahko potrdim, da vsaj moj primerek prekmalu prekine polnenje.
Izgleda, da se polnenje prekine, ko je dosežena določena napetost.
Izgleda tudi, da ne upošteva upornosti priključnih kablov. Pri polnenju z manjšim tokom (motor) malenkost bolj napolni akumulator.
Nazivna kapaciteta akumulatorja je za 10h, (ali pri slabših proizvajalcih 20h+) praznitev. Resni proizvajalci podajajo tabelo, ali graf Ah (I=konst.), oz. Wh (P=konst.) v odvisnosti od časa praznenja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 8:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem jaz raziskoval (ko sem menjal mojega v motorju) se AGM akumulatorji polnijo z višjo napetostjo kot navadni, zato jih navadni polnilci ne napolnijo do konca. Pri njih je tudi nazivna napetost (brez obremenitve) višja - se mi zdi da okrog 12.8V. Pri 12.4 je že napol prazen.
Je pa tudi problem nekaterih polnilcev ta da v neki točki, ko prekinejo polnjenje NE nadaljujejo s počasnim polnjenjem, ampak v celoti prekinejo polnjenje (tok=nula), zato se accu tudi počasi ne more napolnit do konca.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
svicar Član

Pridružen-a: Tor 17 Nov 2009 12:22 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.37 Kraj: Okolica Sežane
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 3:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Recimo pri Conradu in še kje drugje imaš namenske polnilce za AGM. Stanejo pa nekje od 10-20Eur. Pa s tokom polnjenja jaz tudi nebi pretiraval, torej definitivno pod 1A, oziroma raje do 0,5A.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 3:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
7.5A ima pri 20h praznjenju, torej s tokom 0.375A.
Pri tvojem praznjenju ima deklarirano pod 5Ah, torej že tretjino manj kot si pričakoval.
Če si ga pa naredil invalida s preizpraznjenjem pa zdrži še toliko manj.
Poleg tega si ga lahko šokiral s prevelikim tokom polnjenja.
Sicer si vsaj nekje skrben, pri skrivanju podatkov recimo. Konec sveta bi bil, ako bi izdal tok, s katerim polni tisto lidlovo polnilno čudo. Predvidevam da je vsaj 3A, še raje bolj proti 4A.
Če bi si prebral datasheet, bi ti bilo lažje, je notri marsikaj (pogrešam edino vzdržljivost kot št. ciklov v odvisnosti od toka praznjenja). Tudi polnilne/vzdrževalne podatke imaš.
Ampak nihče ga ni še serviral na pladnju, pa zato trdit da nikjer nič ne piše je res lahko, to pa drži...
Čeprav spet... da je VRLA pa piše na samem akumulatorju tako na veliko, da lahko prebereš s Concorde-a pri najvišji hitrosti... Dober pilot bi še max. tok polnjenja spotoma prebral...
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Shimastu NP7.5-12.doc |
Velikost datoteke: |
267 KB |
Downloadano: |
8 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
svicar Član

Pridružen-a: Tor 17 Nov 2009 12:22 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.37 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 3:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
poglej ni se ti treba razburjati...nič ne skrivam podatkov. če bi jih imal namen skrivati ne bi odprl nove teme, se ti ne zdi?..namen je da se it tega kaj naučim, da ne gre po zlu še kakšen akumulator...pomoje ta lidlov polnilnik ne polni s konstantnim tokom. Sam nisem šel merit toka pri polnjenju!
izbira "motor" je primerna za akumulatorje od 4ah do milim da 9ah...in mislim da takrat akumulatorja ne polni z 3A
pdf sem našel že zdavnaj, vendar je neuporabno vse razen grafa praznjenja (ostali podatki si napisani na samem akumulatorju)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 3:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz se ne razburjam, za razliko od tebe (!).
Na spodnji strani sigurno ne piše tok, ki ga lahko pritisne polnilc?
Iz grafa praznjenja je razvidna tudi spodnja dovoljena napetost.
Pa kapaciteta v odvisnosti od praznilnega toka je tudi v dokumentu.
Če je vse to (in še več) zate enako nič, potem pa kar čakaj, da ti še kdo kaj servira...
Pa mimogrede, pravila foruma si prebral in se z njimi strinjal. Zdaj se jih pa še drži.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2013 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi jaz logično sklepal, potem način "motor" polni z večjim tokom, saj imajo motorji AGM accu, avtomobili pa navadnega. Ampak, seveda, moral bi izmerit.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|