www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zaganjanje avta s kabli
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
MK
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42
Prispevkov: 76
Aktiv.: 0.40
Kraj: Okolica Sežane

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:17 am    Naslov sporočila:  Zaganjanje avta s kabli Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Danes sem listal po knjižici ki, jo dobiš skupaj z avtomobilom, rubrika "pomagaj si sam". Natančno in po korakih je opisan postopek zaganjanja avtomobila s slabim akumulatorjem, ko si pomagaš z premostitvenimi kabli in drugim avtom, ki ima v redu akumulator.
Noter piše, da + pol pomožnega akumulatorja povežeš z + polom slabega akumulatorja. Minus pol pomožnega akumulatorja pa ne z - polom slabega akumulatorja ampak z ohišjem avtmobila oziroma z neizoliranim kovinskim delom, čimbolj oddaljenim od akumulatorla.
Pa saj to dvoje, karoserija in - pol, bi moralo bit enako, po moji logiki.
Brez kaj dosti razmišljat bi rekel da je tak priklop slabši, ker gre del tokokroga po raznih kovinskih delih, ki imajo skupaj višjo upornost, kot če bi dal direktno na - pol akumulatorja.
Sam sem že velikokrat zaganjal traktor s kabli, ampak vedno po metodi - na - in + na +, nikoli ni bilo nobenih težav. Ali imam prav, če rečem da je pri avtomobilih enako?

Prosim če to lahko kdo komentira, nekako ne razumem zakaj je treba tako priklopit.


lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaradi možnosti eksplozije, v času priklopljenih akumulatorjev se namreč lahko vsaj v enem (oz. okoli) nabere krasna količina pokalnega plina, katerega je polna tudi notranjost akumulatorja. No, tudi pri samem priklopu lahko raznese akumulator že "kar tako"...
Fasat kislino v ksiht pa ni ravno nekaj, kar bi si želel....
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 13.22
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Boljša masa? Wink
_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
BluPhenix
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 4.30
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 6:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Priporočila pri teh stvareh za avte so bolj zaradi varnostnih razlogov, saj z nimi rokuje vsakdo. Zaradi tega se tudi priklaplja najprej pozitivni pol. Ker recimo če najprej povežeš negativni pol (karoserija avta) in ti med priklapljanjem pozitivnega pola (v "dobrem" avtu ga že priklopiš, sedaj ga priklapjlaš v "slabem") ta kam pade je lahko zelo veselo. Če najprej povežeš pozitivni je možnost take nesreče zelo majhna.

Negativni pa kot je napisal madmax, da če pride do kakšnega iskrenja pri povezovanju, da je ta iskra čim bolj daleč od baterije (in vodika, ki se lahko najaha v njeni okolici).

Samo danes zna bit problem, ker je ogromno stvari v motornem prostoru plastičnih in nekatere so celo enake barve kot okoliški kovinski deli, zato je dobro fanj pogledat kam priklapljaš.

_________________
Exclamation Pravilo št. 1: Pišite slovensko, velja za vse.

TA SUHI ŠKAFEC PUŠČA. Saj ni tako težko, no!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MK
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42
Prispevkov: 76
Aktiv.: 0.40
Kraj: Okolica Sežane

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 6:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, na plin pri polnjenju in na iskrenje res nisem pomislil.

Najprej sem pomislil da dodatna upornost ki jo predstavlja karoserija malo zmanjša polnilni tok, če je en akumulator popolnoma prazen, drugi pa poln.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.63
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 8:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Včasih je pametno, dati maso na motor, v primeru kakšnih slabih stikov in podobnega lahko pomaga.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Lojz
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31
Prispevkov: 668
Aktiv.: 2.82
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še najbolje, zaradi plina, da potem nazadnje priklopiš minus na dobrem akumulatorju. Tam verjetno ni pokalnega plina, ali pač?
Torej najprej plus na dobrem, plus na slabem, minus na slabem in minus na dobrem.

_________________
LP
Lojz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 9:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekje sem prebral razlago zakaj tako priklapljati pomožni akumulator. Zdi se mi logična.

Predvsem zaradi varnosti.

Če najprej priklopiš + se lahko brez posledic dotakneš česarkoli (priključna sponka ti po nerodnosti ti lahko še iz rok pade). Ravno tako je z - polom. Če ga ne priklapljaš direktno na akumulator je vse ostalo varovano, če bi že nekako "zadel" +.
Tudi odklapljanje je najprej - potem +.

Iz istih razlogov pri menjavi akumulatorja najprej odstranimo - klemo (orodje je prevodno in mimogrede naletiš na maso). Priklaplajamo pa najprej +. Tudi če se dotakneš karoserije ne bo nič, če je pa prej - priklopljen pa lahko ključ v trenutku zažari.

Vodik pa je tako lahek, da ni možnosti za vžig ali eksplozijo. Prej pobegne na vrh atmosfere.

Pa čim manj zasilnih zagonov želim vsem.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.77
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 13, 2014 10:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, sicer je nekako po kmečko skoraj bolj logično najprej priklopit + na slabem...namreč, v tem primeru če je nekdo res tako "štorast" mu lahko druga klema pade takoj iz rok na maso avta s slabim accujem, ker v svoji nerodnosti niti do dobrega avta ne bo prišel... in ker je accu slab, morda ne bo tako močne eksplozije kot če to storiš na dobrem Dancing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 14, 2014 12:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Priklop minusa na blok motorja je med drugim priporocljiv tudi zato, ker ima starter boljsi stik negativnega pola s samim blokom kot s karoserijo - pletenice za negativni pol med blokom in karoserijo niso vec pri vseh avtomobilih v roznatem stanju. Smile

...poleg prej omenjenih varnostnih razlogov, seveda.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
freshman
Član
Član



Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16
Prispevkov: 149
Aktiv.: 0.80
Kraj: Notranjska

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 14, 2014 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi v navodilih za moj aku. polnilec piše, da maso priklopimo čim dlje od akumulatorja (na kovinski del motorja) če se polnilec uporablja v ti. maintenance charge modu (vzdrževalno polnjenje brez odklopa akumulatorja).

Vse zaradi varnosti.................
Malo off..
Zanimivo pri takem polnjenju, ki sem ga opravil čisto iz radovednosti in moje intuicije, ki se je seveda tudi potrdila pa je tole.
Avto ima led DRL, ki se vklapljajo avtomatsko po vžigu avtomobila ko prične alternator proizvajati elektriko in gre napetost višje kot jo ima akumulator (14V in več). Isto se je zgodilo, ko je polnilec priklopljen na aku. ugasnjenega avtomobila pričel z vzdrževalnim polnjenjem. Če bi polnil v takem načinu bi mi še DRL vžigal Very Happy Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Buick
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Nov 2012 12:50
Prispevkov: 179
Aktiv.: 1.17
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 15, 2014 2:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole sem zasledil http://www.avtoin.com/novica/120/VZIG-MOTORJA-S-PREMOSTITVENIMI-KABLI
Je res to (na) novejših vozilih škodljivo ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 15, 2014 2:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Buick je napisal/a:
...
Je res to (na) novejših vozilih škodljivo ?


Na novejših vozilih je najbolje kleme priklopit direkt na akumulator ker nekateri modeli uporabljajo minus kabel (od akumulatorja na karoserijo) kot shunt, ki daje podatke o amperaži akkuja motornemu računalniku. Drugače se lahko prižge kakšna lučka ali napis v armaturi, ki te pošilja na servis kjer ponavadi zadostuje samo brisanje napake.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.80
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 15, 2014 3:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MK to poveži plus na plus in minus na minus pa bo vse v redu.
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.77
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 15, 2014 9:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro da si tole povedal. Jaz sem pa ravno mislil priklopit plus na minus in minus na plus Brick wall sem mislil da bo bolje, če je tokokrog zaključen Dancing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group