 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Pon Sep 15, 2003 10:51 pm Naslov sporočila: Ustavljanje motorja |
|
|
Kako bi lahko na hitro ustavil trofazni motor?
Zaradi procesa nimam časa čakati, da se motor sam ustavlja iz 5000 vrt/min. Vem, da bi lahko uporabil motor z zavoro, vendar mislim, da obstaja tudi ena druga varianta brez zavore??
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Sep 15, 2003 11:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Varinat je več. Tukaj je frekvenčni regulator. Lahko je "mehak zagon" ali pa elektronska zavora. Navedel si premalo podatkov za kaj stvar rabiš za kak motor gre ter za kake vrtaje gre kako pogosto se štarta, kak je zaviralni moment. Recimo, da motor žene nek ventilator kjer je velika vstranjnost. Tukaj ti pride v poštev v glavnem frekvenčni regulator pa mogoče še mehak zagon. Če gre za napravovo - recimo en voziček ... dvigalo kjer je potreben tolčen stop tukaj pride v poštev mehanska zavora - eventuelno frekvenčnni pretvornik. V primerih, da gre za zaustevitev samega motorja nap. v lesni industriji razne žage frezerji, reskerji, ki so običajno gnani direktno z motorja pa pride v poštev elektronska zavora. Tale impulzno "pritisne" na dve fazi motorja enosmerno napetost. Napiši za kaj stvar potrebuješ - ti bom lažje svetoval.
lp
Silvo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Pon Sep 15, 2003 11:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gre za elektromotor moči 1,5 kW, 5000 vrt/min. Motor je na obdelovalni liniji in je namenjen za pogon rezkarja fi 9 mm. Pogon je izveden preko jermena.
Frekvenčni reg. pomeni v tem primeru predrago rešitev, ker potrebujem samo hitro ustavitev. Najbolj primerna se mi zdi zadnja rešitev, ki jo je navedel Silvo.
Kako veliko enosmerno napetost pa moram pritisniti in kako dolgo mora biti pritisnjena?
A obstaja kakšno posebno vezje ali modul za ta način zaustavitve?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Frekvenčni pretvornik take moči ne predstavlja ne vem kakega večjega stroška sploh, če stvar gledaš dolgoročno. Z izkušenj ti povem (zaposlen sem v lesnoindustrijskem podjetju) je frekvenčni pretvornik idealna rešitev za pogon reskerja. Kot sem omenil, da se stvar obrestuje "dolgoročno" Ne vem sicer kaka orodja uporabljate. Torej obodne hitrosti se razlikujejo od orodja do orodja. Glede na to tudi vzdržlivost ter v končni fazi tudi kvaliteta izdelka.
Pri zgoraj naštetim se ti stvar lahko obrestuje v zelo kratkem času.
Sicer imam v podjetju kar nekaj zavor proizvajalca Frenostat ... Frenostat a mislim, da cena ni veliko nižja od samega frekvenčnega pretvornika. Poskusi kontaktirati WHP g. Janeza
lp
Silvo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
promehanik je napisal/a: |
Gre za elektromotor moči 1,5 kW, 5000 vrt/min. Motor je na obdelovalni liniji in je namenjen za pogon rezkarja fi 9 mm. Pogon je izveden preko jermena.
Frekvenčni reg. pomeni v tem primeru predrago rešitev, ker potrebujem samo hitro ustavitev. Najbolj primerna se mi zdi zadnja rešitev, ki jo je navedel Silvo.
Kako veliko enosmerno napetost pa moram pritisniti in kako dolgo mora biti pritisnjena?
A obstaja kakšno posebno vezje ali modul za ta način zaustavitve?
lp |
Obstojajo namenska vezja, vendar, kot je že Silvo omenil, stanejo skoraj toliko kot frekvenčni pretvornik. Delujejo pa tako, da na dve fazi pritisnejo enosmerno napetost kakšnih 20 ali 30 V (odvisno od tega, kako hitro hočeš ustaviti motor. Čas? Dokler se motor ne ustavi , lahko pa tudi dlje - pazi, da ne skuriš motorja. Dokler je na motorju enosmerna napetost, je ta (skoraj) blokiran.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 8:23 am Naslov sporočila: |
|
|
V prilogi fotografije "Frenostata" , ki ga imam na rezervi,
lp
Silvo
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
408.17 KB |
Pogledana: |
83 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
417.1 KB |
Pogledana: |
54 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infrared Član

Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 14:54 Prispevkov: 179 Aktiv.: 0.76
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Je kdo od vas že izdelal mehki start za motor, mogoče nekaj KW moči ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14666 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 11:01 am Naslov sporočila: |
|
|
V prilogi fotografije dveh mehkih zagonov v podjetju.
Prvi zaganja dva motorja 55KW sesalnega ventilatorja (vsakega posebej)
Drugi poganja večlistno krožno žago motor 37KW - tale tudi zavira.
lp
Silvo
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
407.16 KB |
Pogledana: |
52 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
413.29 KB |
Pogledana: |
41 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infrared Član

Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 14:54 Prispevkov: 179 Aktiv.: 0.76
|
Objavljeno: Tor Sep 16, 2003 7:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ups ,ko sem hotel dati načrt za softstart se je nekaj zalomilo pa poizkusimo še enkrat
Opis: |
Za enofazni motor je to , to za Trofazni ....kaj mislite je mnogo bolj komplicirano? efekt se najlepše vidi na žarnici |
|
Velikost datoteke: |
824.82 KB |
Pogledana: |
151 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infrared Član

Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 14:54 Prispevkov: 179 Aktiv.: 0.76
|
Objavljeno: Pon Sep 22, 2003 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ha , ga ni junaka, da se bi poizkusil s trofaznim mehkim startom: pa je zelo enostavno , še en tak regulator damo ,eno fazo pa pustimo prosto.Za različne uporabe je to vezje dovolj dobro, nastanejo pa problemi tam kjer imajo motorji probleme s starom ( glavno vreteno brusilnega stroja) Tam pa si moramo pomagati z majnim trikom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.63 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Sep 22, 2003 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je že Silvo napisal, je dolgoročno gledano najboljša in najcenejša rešitev frekvenčni regulator, ali bolje rečeno frekvenčni krmilnik. To pa zato, ker se s tem ščiti tudi vsa mehanika, saj so vsi zagoni dokaj mehki in zaustavitve tudi. Vse pa je odvisno od vpisanih parametrov. Vsekakor pa so zagonski tokovi v veliko bolj primernih mejah, saj regulator tudi ščiti motor. V parametre se vpišejo podatki motorja, in če je vse prav vpisano, je motor skoraj nemogoče skuriti. Cena frekvenčnih regulatorjev danes ni tako grozno visoka, tako da je to zelo dobra investicija.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.25 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 28, 2004 12:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem če je rešitev z frekvenčnim regulatorjem najboljša , mislim pa da ni najcenejša.
V modelarstvu (letalskem) uporabljamo za ustavljanje pogonskega motorja in s tem letalske elise (propelerja) z zložljivimi kraki- uporablja se kot pogon jadralnih modelov , zelo enostavno in učinkovito metodo .
Naj celo zadevo na kratko opišem :
Ko ugasnemo motor se morajo kraki elise zložiti - zaradi zmanjšanja zračnega upora - zložijo pa se samo če motor hkrati tudi zavremo.
To se izvede tako , da ob prekinitvi napajanja , delček sekunde kasneje , rele ali pa FET transistor kratko sklene priključne sponke elektromotorja.
Motor se obnaša skoraj tako kot v klasičnem kratkem stiku , le da je napetost ki poganja kratkostični tok nižja od obratovalne .
Na ta način se motor zelo hitro ustavi. Enak princip bi moral delovati tudi v primeru asinhronskega motorja , le preklop v kratek stik je treba izvesti dovolj hitro ,dokler je še dovolj "zaostalega magnetnega polja"
Kasneje se le-to do popolne zaustavitve (skoraj) vzdržuje samo. Efekt zaviranja je največji pri polnih obratih ,kasneje pa se zmanjšuje. Če je to problem , mislim na prevelik zavorni moment v štartu , bi lahko najprej v vezavo vključil upore za omejitev toka , kasneje pa bi le te premostil (v direkten kratki stik ). S tem bi se tudi zavorna karakteristika bolj izenačila se pa seveda čas zaviranja podaljša.
Menim da bi se ravno v Promehanikovem primeru zadeva zelo dobro obnesla-visoki vrtljaji motorja.
Ne vem , toda mogoče bi se pa splačalo poskusiti.
lp Slowfly
P.S . Če bi uporabil polprevodniška stikala , bi zadevo lahko krmilil celo impulsno , neke vrste PWM "kuršlus"
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.80 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jul 28, 2014 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glasujem za frekvenčni krmilnik, ki ima možnost priklopa uporov za zaviranje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ID Član

Pridružen-a: Pet 17 Jun 2005 18:17 Prispevkov: 865 Aktiv.: 3.66 Kraj: Ljubljana-Podpeč
|
Objavljeno: Pon Jul 28, 2014 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
A si ti pogledal datum zadnje objave!?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.80 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jul 28, 2014 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja. Sedaj, ko si me opzoril.
Iščem nekaj o frekvenčnikih in nevem kaj me je zavedlo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 485 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|