 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 10:17 am Naslov sporočila: Težave z ventilatorjem |
|
|
Pozdravljeni
Imam težavo z Lancia Kappa - pregoreva varovalka za ventilator hladilnika.
Ventilator ima dve stopnji - počasno in hitro.
Počasna ima svoj rele, svojo varovalko in zaporedno k motorju vključi upor.
Hitra ima svoj rele in varovalko a ne vključi upora.
Vse deluje dobro dokler ne vključim klime.
Takrat pod ne vem kakšnimi pogoji pregori varovalka za počasno hitrost ventilatorja hladilnika.
Enostavno ne najdem napake.
LP Benjamin
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
vent hlad kappa.pdf |
Velikost datoteke: |
173.5 KB |
Downloadano: |
23 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Pregorevanje varovalke (če je pravilne dimenzije) pomeni, da je nekaj narobe. Ventilatorji (oziroma njihovi motorji) počasi dobijo svinjarijo v ležaje. Zaradi tega je motor zabremzan (zavrt) in bolj obremenjen. Zaradi tega veče večji tok. Če tok preseže tisto, kar si je zamislil konstruktor naprave, crkne varovalka, da ne bi zgorel motor ventilatorja. Potrebno je torej odpraviti težavo na ventilatorju, ne pa menjati varovalke, ali jo zamenjati z večjo.
Na načrtu: kaj je klima in kaj regulator ventilatorja? Manjka legenda. Ugibam: e6 in e7 sta releja ventilatorjev hladilnika, 17 in 17A pa sta motorja ventilatorja. 74 je varovalka od hladilnika, ki crkuje. 75 bi lahko bila klima?
17 A bi lahko bil ventilator od klime?? Če je tako, in če je ta motor fuč, bo ob vklopu klime crknila varovalka 74 (80A).
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 11:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva deluje bp če ne vključim klime.
Torej varovalka 8 pri releju E7 crkuje.
Legenda :
Št. 9 varovalka ventialtor hitro 50A
Št. 8 varovalka ventialtor počasi 50A
Št. E6 rele ventialtor hitro
Št. E7 rele ventilator počasi
Št. 18 je upor,
Št. 17 je motor ventilatorja
Št. 17A* je opcija - drugi ventilator - samo pri dizlih
Št. 22 je termosonda za temperaturo vode pri pretočnem termostatu na glavi in je povezana s kazalcem na števčni plošči
Št. 78 je števčna plošča
Št. 73B, 74 in 75 so varovalke v razdelilcih in ne crkujejo !
Povezava s klimo mi ni jasna, niti ni v načrtih razvidna.
V prilogi dodan načrt in legenda
LP Benjamin
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Binder1.pdf |
Velikost datoteke: |
376.63 KB |
Downloadano: |
15 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 12:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moja razlaga delovanja: Če je aktiviran rele e6, oba motorja delujeta z polno močjo. Če je aktiviran rele e7, potem oba motorja delujeta preko upora 18.
Moja razlaga okvare: Če ob vklopu samo e7 zgori varovalka 8, je (delni) kratek stik proti masi nekje od releja e7 (kontakt 87) pa do točke VN pri uporu 18. Stik proti masi je lahko tudi v uporu. Če bi bil stik naprej od upora 18 (točka V) proti motorjem, bi crknila tudi varovalka 9.
Lahko je tudi defekt v notranjosti releja e7. Releja sta verjetno na podnožju. Zamenjaj e6 in e7. Če se napaka preseli na varovalko 9, je kriv rele.
Klimo sem omenjal, ker bi (brez legende) 75 lahko bila klima. Iz prvega posta je bilo govora o klimi in ventilatorju (ednina), na načrtu pa sta dva ventilatorja. En od klime in en od hladilnika... Nauk: ugibanje in/ali pomanjkljiva informacija sta vedno pol (ali manj kot pol) curka vredna.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
15.57 KB |
Pogledana: |
7698 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Čet Dec 07, 2006 12:31 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
V avtu je samo en ventilator (ventilator 17A je opcija na dizlu, pa je vseeno narisan na načrtu)
Če klima ni vključena normalno deluje 1. in 2. stopnja v odvisnosti od pogojev.
Če je klima vključena na prvi stopnji crkne varovalka. Ko je izpolnjen pogoj za drugo stopnjo deluje le-ta brez težav.
Nikoli nista vključeni obe stopnji naenkrat.
Obstaja le en motor, enkrat preko upora, drugič mimo upora (1. in 2. stopnja)
Sem simuliral tipalo št. 22 s potenciometrom : brez klime vključi najprej 1. stopnja, in ko je izpolnjen pogoj za 2. stopnjo se 1. izključi in čez 2 sekundi vključi 2. stopnja in deluje brez težav dokler je izpolnjen pogoj za njeno delovanje.
Če je vključena klima vključi 1. stopnja, odnese varovalko in ko je izpolnjen pogoj za 2. stopnjo le-ta vključi in deluje brez težav dokler je izpolnjen pogoj za njeno
LP Benjamin
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 12:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali je en ali dva motorja (17, 17A), ni bistveno.
Kje in kako je priključena klima? Ali je bila vgrajena kasneje? Nekje mora biti ena povezava z to shemo.
Na oko rečeno: Klima je priključena na varovalko 8. Ko klima deluje in ko se ventilatorja napajata skozi upor (počasna hitrost ventilatorja), varovalka mrkne. Klima in ventilatorji so preveč za eno varovalko.
Legenda na drugi strani ni prava za prvo shemo. Na prvi strani je 9 varovalka. Na drugi strani v legendi pa je 9 Massa--aansluiting op carrossserie, kar pomeni masa, priključek na šasijo.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
david_db Član

Pridružen-a: Čet 27 Apr 2006 11:19 Prispevkov: 104 Aktiv.: 0.45 Kraj: Vidim morje
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kdaj se ti je pa to začelo pojavljat?
Da nimaš ti še kaj drugega povezanega na tisto varovalko, pa ti jo skuri ko prižgeš klimo?
lp
David
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Klima je originalna.
Prilagam še en načrt - klima.
Pojavljat se je začelo iznenada - ko sem stal v koloni - temperatura na polovici, poln avto, dež, vlaga - vključim klimo da odrosi in temperatura motorja proti 100. No potem je 2. stopnja zbila in ko sem izključil klimo vse v redu.
Na to varovalko ni nič druga priključeno - preverjeno.
Varovalka št.5 za klimo je 10A.
LP Benjamin
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Binder2.pdf |
Velikost datoteke: |
613.09 KB |
Downloadano: |
4 krat |
Nazadnje urejal/a Benko Čet Dec 07, 2006 1:16 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Legenda na drugi strani ni prava za prvo shemo. Na prvi strani je 9 varovalka. Na drugi strani v legendi pa je 9 Massa--aansluiting op carrossserie, kar pomeni masa, priključek na šasijo.
Jur |
Res je da je legenda malo čudno napisana, vendar je tudi varovalka v št. 31 (škatla z releji) označena z 9.
Saj se da dešifrirat zadevo, a ne?
LP Benjamin
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gledam in gledam. Če res crkava varovalka e8, potem je lahko napaka (kratek stik) samo tam, kot je na priloženi sliki označeno z rdečim in rumenim. Če je vse priključeno tako, kot na priloženi shemi. Ali je shema res točno od tega avta, oziroma, ali je avto od te sheme? Podobne (to pomeni neustrezne) oznake modelov/načrtov so naredile že precej problemov. Na samo pri avtih.
Obstoja tudi možnost, da se je kakšen drug kabel slabo privit na maso, ali ima kontakt oksidiran. Ker je za maso uporabljena šasija, ne povratne žice, se lahko ob slabi ali izgubljeni masi pojavljajo zares čudne stvari.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
15.57 KB |
Pogledana: |
7661 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Čet Dec 07, 2006 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezava je identična priloženim načrtom, kontrolirano še po shemah v Autodata.
Vsaj tista večina, ki sem jo preverjal.
Ga bom kar na avtonet prijavil, kaj pa čem ...
LP Benjamin
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benko Član

Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.35 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Ned Dec 10, 2006 5:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rešeno, ! Vsaj upam.
Ne vem kako mi je v petek uspelo rešiti zadevo ampak sem jo.
Odprl sem motor ventilatorja in na plošči s ščetkami je montiran kondenzator med + in - priključno sponko. Bil je razcveten pa sem ga odstranil, pobrusil in očistil kolektor in zadevo sestavil.
Varovalke ne odpihne več v nobenem primeru !
LP Benjamin
PS: Nimam pojma zakaj deluje BP, sem pa vesel !
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|