 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Jan 08, 2015 11:50 am Naslov sporočila: 1f proti 3f motorju |
|
|
V zadnjem času gledam kompresorje, pa me zanima, kakšna je razlika med motorji, če za pogon uporabim 1f in 3f motor.
Jasno mi je, da z 3f motorjem lepše obremenimo faze. 3f ima cca 2500 obr/min, 1f pa cca 1400 obr/min.
Verjetno se na kompresorju pozna krajši čas polnjenja posode, glede na višje obrate 3f motorja. Jermenice so enakega premera.
Kaj pa so še ostale razlike 1f proti 3f motorju, pri takšnih aplikacijah. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Jan 08, 2015 11:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Imam doma 1f kompresor (kitajc) in ob hladnejšem vremenu težko štarta. 3f verjetno takšnih težav ne bi imel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Čet Jan 08, 2015 4:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
3f motor ima vsaj en del manj, ki lahko crkne. (zagonski kondenzator). Za isto moč je 3f motor pol manjši in pol cenejši. Ima večji zagonski navor. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Čet Jan 08, 2015 7:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
jaz imam enofaznega. Vtičnica je za vsakim vogalom pa še kje vmes. _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Čet Jan 08, 2015 8:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kar mislim da je tudi edina (a pomembn) prednost 1F motorja v takšnem primeru... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Pet Jan 09, 2015 12:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Sam imam 3f kompresor, vendar ima kolega enakega z 1f motorjem. Zato tudi vprasanje. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Pet Jan 09, 2015 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
T0RN4D0 je napisal/a: |
Kar mislim da je tudi edina (a pomembn) prednost 1F motorja v takšnem primeru... |
ostalih slabosti pri moji uporabi sploh ni opaziti. _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
berdan Neznanec

Pridružen-a: Čet 22 Maj 2014 14:36 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 7:29 pm Naslov sporočila: 1 in 3 fazni motorji |
|
|
Motorji o katerih pišeš so asinhronski motorji s kratkostično kletko. Za male moči
se uporabljajo dvo in štiri polni motorji, bodisi eno ali trifazni. Število vrtljajev obeh
vrst motorjev je odvisno od števila polov in ne od števila faz.
Dvopolni motorji imajo prbližno 2850 vrt/min, štiripolni pa približno 1450 vrt/min. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko_dsp Neznanec

Pridružen-a: Čet 04 Sep 2014 17:10 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.05 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 7:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
pa se to, ce je kompresor narejen za motor s 1400 obrati/min potem to ne pomeni da z motorjem kateri ima 3000 obr/min bo polnil dvakrat hitreje... _________________ ____
marko_dsp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastor Član

Pridružen-a: Ned 24 Apr 2005 20:10 Prispevkov: 153 Aktiv.: 0.65 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 7:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi je na samem kompresorju napisano, za kakšne vrtljaje je narejen in približno takšne vrtljaje ima potem tudi nanj priključen motor.
Kar se tiče lastnosti motorjev pa imajo, kot že omenjeno, trifazni višji zagonski moment. Za dosego boljšega zagonskega navora imajo nekateri enofazni motori še dodaten zagonski kondenzator in centrifugalno stikalo za izklop zagonskega kondenzatorja, ko doseže motor določene vrtljaje.
Trifazni imajo tudi konstanten navor pri vrtenju za razliko od enofaznih, ki imajo pulzirajoč navor.
Trifazni imajo tudi za 10-15% višji izkoristek kot enofazni motorji (manjša poraba energije).
Za domačo uporabo so res enofazni bolj priročni, v industriji pa me je že večkrat bolela glava, ko je crknil kak enofazni motor na stroju (ker so vsi ostali motorji večinoma trifazni in ponavadi ni bilo nobenega enofaznega v rezervi, potem pa je bilo treba predelati vso inštalacijo na tri faze)
Lp Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|