 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na cesti ne smeš imeti prižganih delovnih luči (med vožnjo v prometu), zato morajo biti vezana na svoja stikala, neodvisno od pozicijskih.
Verjetno obstaja tudi predpis...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozib Član

Pridružen-a: Sre 09 Mar 2011 10:38 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.33 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 4:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam, delovnih luči ne smeš imeti prižganhih med vožnjo, so lansko leto enega kolega ustvli in mu zagrozili s kaznijo. se ne spomnim več koliko ampak ni bilo malo. K sreči je odnesel le z opozorilom.
Tako da obvezno veži na svoje stikalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alehor Neznanec

Pridružen-a: Tor 06 Jan 2015 12:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.05 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Zakaj bi sploh dajal rele za porabnik, ki se redko vključuje (ne kot npr. rele brisalcev) pri porabi <10A, če že predlagano stikalo prenese 25A?
Vzameš tisti kabel za varovalko, vanj vstaviš 16A varovalko in preko tega iz akumulatorja pripelješ +12V na stikalo, potem pa še naprej na luči. Vezave mase pa najbrž ni treba omenjat. Pozoren moraš biti le na to, da tanko žico za maso pripelješ tudi na stikalo, da ti bo delovala indikacija prižganih dodatnih luči. |
Se pravi rabim samo en kabel z varovalko ali dva?
Od kod pa pri akumulatorju vzamem 12V edino še tu sem malo v dilemi da vzamem na pravem mestu 12V ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MaliMarkić Član

Pridružen-a: Tor 22 Jan 2013 19:07 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: ljutomer
|
Objavljeno: Pet Jan 23, 2015 7:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
mislim da je najbolje z kontakta na ključavnici, ker ko vzameš ključ ven oz prekineš tokokrog vse ugasne... varnost...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jan 23, 2015 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
alehor je napisal/a: |
Od kod pa pri akumulatorju vzamem 12V edino še tu sem malo v dilemi da vzamem na pravem mestu 12V ? |
Saj sem ti napisal prej - direkt iz plus kleme akkuja - takoj zraven pa naj bo varovalka kar na žici in potem naprej do stikal ...
MaliMarkić je napisal/a: |
mislim da je najbolje z kontakta na ključavnici, ker ko vzameš ključ ven oz prekineš tokokrog vse ugasne... varnost... |
Če bo rabil kaj delat ob ugasnjenem traktorju pa naj ima takrat zato še kontakt kar dodatno prazne akku? Nesmiselno ...
Poleg nekaj bleščečega na vrhu kabine je rdeča LEDica v prej omenjenih stikalih dovolj očitna, da je nekaj še vedno prižgano.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MaliMarkić Član

Pridružen-a: Tor 22 Jan 2013 19:07 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: ljutomer
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pomslil samo na varnost, ker če se začne slučajno kje kaj "šmelcat" pa seno pa tako naprej veš traktor je delavni stroj in včasih pride sploh pri starejših letnikih do kakega "prebijanja" kljub varovalkam itd... no vi že veste, sam pa nikakor nebis izpustil ključavnice ali vsaj direktnega odklopa aku. Me je 1X izučilo.
lp
mm
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 1:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razumem tvoje skrbi, če si imel slabo izkušnjo. Imam pa tudi jaz izkušnje, da je bolj nevarna stara izolacija žic, ki se že lušči, kot pa nova ustrezno varovana instalacija.
Poleg tega pa govorimo o LED reflektorjih, ki trošijo dosti manjši tok od halogenskih in je že zato manj možnosti za požar ob slabem stiku.
Videl sem že tudi kako začne traktor sam "verglat" med vožnjo, ko se mu utrujeni lističi kontaktov v ključavnici odlomijo in naredijo stike tam kjer ni treba. Ali pa ko se med zaganjanjem nenadoma vžge motor še mrzlega vozila, ker je zažarela oksidirana masa karoserija-motor, ki je bila obilno namaščena z oljem ...
Za boljši spanec je v takih primerih edino najbolje vsak večer odklopit akumulator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.22 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 2:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali obstaja stikalo, ki bi odklopilo accu? Da be bi bilo treba kleme vsak dan vijačit.
Pa seveda, da ne stane celo premoženje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dkone Član

Pridružen-a: Sre 07 Mar 2007 18:53 Prispevkov: 2116 Aktiv.: 9.51 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja. Ponavadi gre debeli rdeči(cca 40A) kabel direktno na štarter, poleg tega kabla je še en tanjši kabel za napajanje ključavnice in avtomata štarterja, ter ostalih reči. Vzami navadno 1-0 klecno stikalo cca 10A in odklaplji tanjši kabel, če smatraš da ti kuri tok. Če ti pa v mirovanju kuri tok štarter, je pa verjetno v stiku. Ali imaš poleg debelega kabla tudi tankega na plus klemi?
Tako sem si naredil na Fičku, če dalj časa stoji v garaži.
Dva primerka:
http://www.navtikasport.com/index.php?productID=999
http://www.lotos.si/sl-si/shop/item/2485250200215
_________________ Denis |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6733 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 2:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Serijska vgradnja teh stikal na tovornih vozilih je kar pogosta praksa. Cene niso pretirane, odklop pa je enostaven. Dobavljiva so tudi pri slovenskih trgovcih.
Opis: |
Stikalo za odklop akumulatorja |
|
Velikost datoteke: |
23.23 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Jan 25, 2015 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
dkone je napisal/a: |
Obstaja. Ponavadi gre debeli rdeči(cca 40A) kabel direktno na štarter, poleg tega kabla je še en tanjši kabel za napajanje ključavnice in avtomata štarterja, ter ostalih reči. Vzami navadno 1-0 klecno stikalo cca 10A in odklaplji tanjši kabel, če smatraš da ti kuri tok. Če ti pa v mirovanju kuri tok štarter, je pa verjetno v stiku. Ali imaš poleg debelega kabla tudi tankega na plus klemi?
Tako sem si naredil na Fičku, če dalj časa stoji v garaži. |
Še fičo je imel več zagonskega toka kot 40A in tudi ostali porabniki so bili čez 20A že če si prižgal samo luči in brisalce.
Zato si tole vzel precej prelahko ...
Zagonski tokovi štarterja so pri večini OA od 120A naprej (poglej koliko zagonskih A piše na akkuju). Kabinski ventilatorji pa vlečejo že sami +30A, da luči in še česa ne omenjam.
Frenki je dal konkreten predlog. Drug predlog pa so stikala oziroma akku konektorji na kakšnih starejših viličarjih.
Drugače pa imajo stikalo za izklop akkuja v sili skoraj vsi avti mlajši od 10 let. Moj ga ima v zadnjem desnem blatniku. So pa za vsakodnevno uporabo neprimerni, ker so pirotehnični za enkratno uporabo in se sprožijo le skupaj z arbagi ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|