 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
afnara Član

Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:59 Prispevkov: 80 Aktiv.: 0.36
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 12:46 pm Naslov sporočila: Kako preveriti vžigalno tuljavo kosilnice? |
|
|
Doberdan
Zanima me če mogoče kdo ve kako testirat vžigalno tuljavo na kosilnici,med košnjo se je ustavila in nima več iskre.
kako bi jo najlažje stestiral.
Hvala Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dkone Član

Pridružen-a: Sre 07 Mar 2007 18:53 Prispevkov: 2115 Aktiv.: 9.54 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Cinšpula/Bobina(vžigalna tuljava) je pogovorno med nami.
Preveriš jo tako da zmeriš upornost med priključkom za svečko in delom kjer pride na ohišje pr'šraufana. Vrednosti so pa različne,ampak za silo lahko s tem ugotoviš kaj se z njo dogaja.
Preveriš lahko tudi brez svečke,tako da vrtiš motor v prazno,samo pazi da te ne strese.
p.s: Lažje je pamet solit kako se izgovori, kot pa napisat odgovor.
_________________ Denis |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.97
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če meriš upornost, je dobro izmeriti obe navitji - primar in sekundar,
kot je prikazano tu:
http://www.international-auto.com/fiat-lancia-electrical-system/how-to-test-an-ignition-coil.cfm
Lahko pa poskusiš "po domače":
odviješ svečko, kabel natakneš na njo in jo prisloniš k motorju (na kovino).
Ko zavrtiš (zaverglaš) motor, mora biti iskra močna, svetla.
Če je slaba in rdečkasta, je lahko zanič kondenzator.
Če iskre ni, je lahko kriva svečka, platine ali vžigalna tuljava.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.51 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 4:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
No tukaj sem našel nekaj o cinšpuli.
LP Nace
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4212 Aktiv.: 17.84 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
vžigalna tuljava na kosilnicah je popolnoma nekaj drugega kot vžigalna tuljava na avtomobilih.
finta je da ima vztrajnik magnet ki se vrti mimo vžigalne tuljave in ima sama notri vezje ki se vzbuja preko izvodov magnetnega jedra .
V bistvu sploh ne rabi zunanje elektrike . Elektriko rabi za prvo iskro oziroma še to ne , ker se itak inducira.
Kosilnica se tudi vstavi tako da se izhodi ''primarja'' vežejo na maso in še te moraš nekaj časa držati skupaj oziroma če imaš ključ tega ne opaziš , ali pa na kosilnici pripreš dotok goriva.
Glede popravila :
- prvo poglej da je vžigalna tuljava od vztrajnika odmaknjena z zračno režo za
cca 0,5mm
- preveri da iz vztrajnika ni odpadel magnet (i) ( vztrajnik je verjetno tisto kamor
je privit kolutek za potezno vrvico )
- nista oba kontakta na masi ( maso lahko dobi tudi preko železnega jedra )
http://www.youtube.com/watch?v=AsRoSeyJ38o
Pred kratkim sem eno skuril ker sem nabavil vrtni traktor z elektriko vezano v vrbčje gnezdo in sem moral narediti novo vezavo ( zamenjal sem tudi stikalo za gumb) Pri B&S (Bridgess &Stratton so notri 4 tuljave). Vem ker sem jo prežagal na metalurško žago .
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.76 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Avg 19, 2012 6:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj sem spet jaz izpadel...
Niti ni napisal za kakšno tuljavo gre. Vžigov pri kosilnicah, agregatih... je seveda več vrst. Pri nekaterih je elektronika in vžigalna tuljava zalita v enem ohišju in gre ven samo kabel za svečko, vse skupaj pa je montirano pod vžigalnim sistemom poleg magneta.
Potem so take, pri katerih sta pod vžigalnim sistemom dve tuljavi pa to vsekakor nista "cinšpuli". Ena je napajalna tuljava, druga pa tuljava mrtve točke vžiga. Napetost iz napajalne tuljave pride do elektronike, ki je montirana nekje na ohišju, ko elektronika dobi pulz druge tuljave pa sklene povezavo med napajalno tuljavo in vžigalno tuljavo="cinšpulo", ki je spet montirana nekje drugje izven motorja. Ta pa je nato povezana na svečko.
Ohmsko preverjanje same vžigalne tuljave je pri prvem sistemu praktično nemogoče. Pri drugem sistemu je to praktično izvedljivo, samo kaj se dogaja pri xkV v tuljavi pa je nekaj drugega. Pri drugem sistemu lahko enostavno preverimo preostali del tako, da na izhod elektronike priključimo multimeter, nastavimo na merjenje frekvence in začnemo z zaganjanjem.
Drugi indikator je seveda moč in barva iskre.
PS: Pri sistemu drugega tipa je tuljava zalita v plastično maso, tako da je merjenje upornosti med izhodom/vhodom ter tam kjer je privijačena brezpredmetno, ker dobi maso preko dovodne žice, ki je pa že prej spojena na maso. In v kolikor merimo popolnoma odklopljeno tuljavo, kar je priporočljivo pač eno sponko namestimo na - vhod.
Dva tipa vžiga.
Sistem, ki je glede na moje izkušnje največkrat uporabljen pri novejših kosilnicah kot tudi parkovnih traktorjih.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.84 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Čet Jun 09, 2016 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
junij 2016
Zdravo!
Imam en čuden problem, ki si ga ne zna razložiti. Kaj more upormeter pokazati kadar dam testne konice na primar in kaj ko jih dam na seukndar?
Priključki so samo 3je +, - primarja in + sekundarja. Vse štima, ko merim primar, ko pa merim sekundar mi pa ni čisto vse jasno. Ali je - sekundarja prisoten na obeh priključkih primarja? Hvala za obrazložitev?
Gre pa se za tisto vžigalno tuljavo valjaste oblike.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 387 Aktiv.: 2.93 Kraj: Jesenice
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.84 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Čet Jun 09, 2016 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha zato mi je tako kazal multimeter. No potem takem imam 3 zdrave tuljave in eno za odpad. Ko sem gledal še drugo shemo mi je kapnilo, da bi pa res dal nek upor na primar, ker planiram uporabiti 300v izhod generatorja pulzov. Bojim se, da bi tuljavo preobremenil in bi šla prehitro rakom žvižgat. Do sedaj so se mi že 3 tuljave uničile kjer jim je odpovedal primar, pa so pulze imele le na sekundo, res pa je, da so bila navita „na roke” zato sem začel razmišljat, da bi uporabil kar te za avto, ker so bolj kvalitetno grajena(je vse potopljeno v olju).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 387 Aktiv.: 2.93 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 9:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Na linku v vikipediji je spodaj tabela z omskimi upornostmi tuljav.
Tudi te okrogle z enim VN priključkom za svečko imajo nekoliko različna navitja.
Ene so imele na primarju če se prav spmnim 1.8 ohmski zunanji močnostni upor, ta upor je bil ob zagonu motorja premoščen, tako da je bila bolša iskra pri vžigu. Ob delovanju pa je bil upor vključen, da ni tuljava pregorela. Tudi pri tvoji na roke naviti bi moral tok omejiti z uporom!
Kadar je v uporabi elektronika in se čas vklopa primarja lahko regulira je potrebno z osciloskopom pogledati hitrost naraščanja toka. Če je primarna upornost in induktivnost nizka je maksimalen čas vklopa primarja cca 1- 2 m sek.
Sicer pa kako imaš zaščiteno vse skupaj, če prav vem, je treba narediti tudi iskrišče, da ne pride do previsoke napetosti in prebitja prinarnega navitja.
Če ugibam, bo to za električnega pastirja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.84 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 10:24 am Naslov sporočila: |
|
|
To si mi dal misliti sedaj. Iskrišča bi se rad izognil zaradi motenj(pokanje v radiskem sprejemniku, zmrzovanje slike pri DVB-T, motnje na internetni liniji), vem pa, da bi to bilo veliko bolje. Ali si imel v mislih to, da ko deluje v prazno, da se iskri na izkrišču ali zaradi strele? Slednje jo tokrat sigurno ni. Nazadnje sem začel sumiti, da bi mogala biti tuljava še bolje zaščitena zaradi zunanjih uplivov kot je vlaga, drugega mi ne pride na pamet. Najbrž bi jo moral potopiti v raztopljen katram ali asfalt za izboljšat izolacijo z okoljem.
Bi mogoče moral nekje dobiti ločilni transformator? Ja to je za tisti zoprni pastir od Pečovnika. Saj elektonika je v principu že dokaj vredu in preprosto narejena z izjemo dezinga tiskanega vezja katero pa je pravo skrpucalo, ampak še vedno deluje. Ja vsakokrat računa 40€ za tisto tuljavo, ki jih sam navija. Primar mu prekmalu odnese. Sem že začel razmišljat, da bi dal ločilnega delat k Dolinšku in to dva pa ne vem ali gre skupaj ločini in VN transformator?
Ja v bistvi sem začel tako razmišljat, ker me je prav malo pojezilo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 387 Aktiv.: 2.93 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tega pastira, ki ga omenjaš ne poznam, talo da ne vem kako je narejen.
Tuljava, ki jo imaš sedaj, ima verjetno večje jedro kot vžigna tuljava, to pomeni tudi večjo energijjo ki jo prenese na sekundar. Bi bilo treba sprobat če bo vžigna tuljava še zadostovala, pred leti sem dobil informacijo, da naj vžigna tuljava ne bi bila primerna za pastira, ker je napetost previsoka in prenešena enernergija impulza prenizka. Tega nisem nikoli preverjal, tako, da bo to z vžigno tuljavo....???
Kaj si mislil z ločilnim trafotom, ali je pastir tako blizu hiše, da ga napajaš iz omrežja. Za vžigno tuljavo rabiš 12 V enosmerne, v primeru, da bi praznil kondenzator napolnjen na 300V na primarju vžigne tuljave, bi moral najti pravo velikost, in bi verjetno tudi delovalo.
Za visokonapetostno tuljavo je potrebno zelo skrbno navijanje, za vsako plast navitja je potrebna izolacija, navitje se ne navija do roba tuljavnika......
V kolikor je možno potopiti obstoječo tuljavo v trafoolje, bi bila to verjetno najhitrejša rešitev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.84 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne probleme imam z iskrišči, ker so le te izvor motenj. Zaradi tega jih nisem nikoli uporabljal. Sam pastir v omrežju ne dela motenj saj je v principu narejen za akumulator in ga napajam preko računalniškega napajalnika. Imam na posoji tudi drugega 20J, ki se napaja iz omrežja in ima tisto čisto osnovno zaščito z vhodno varovalko in filtrom/dušilko ter kondenzatorji za omejitev toka.
Ločilni trafo sem nameraval uporabiti na strani iz izhoda pastirja kot VN trafo.
Ja stanje je takšno. Prejšnje 2 tuljavi sta kar vredu delovale par let in so bile res bolj ozke po dolžino in debelejše v premer, tale zadnja je pa po premeru ozka in po dolžini dolga za sekundar sploh ni videti kakšne papirne ali druge izolacije ampak je kar tanek kabel.
Hmm, samo kje najti trafo olje je sedaj problem. Verjetno je z razlogom tako ime ker ne sme prevajat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dgrude Član

Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 13:44 Prispevkov: 199 Aktiv.: 0.99 Kraj: Velike Lašče
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj kompliciraš z raznimi tuljavami, pa ločilnimi transformatorji pa nevem še s čim
Zgoraj si omenjal Dolinška. Pokliči ga, ter mu naroči transformator za pastirja. Poveš mu samo razmerje in pa željeno moč 2J ali 5J in bo zadeva delala za zmeraj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 387 Aktiv.: 2.93 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Jun 10, 2016 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za trafo lahko pokličeš Dolinška, če je že delal take trafote, bo sigurno kvalitetno narejen.
Za trafo olje povprašaj kakšnega vzdrževalca od elektra, mogoče poznaš kakšnega. Pri elektrodistributerjih menjajo olje v trafotih, in bi olje, ki ga oni zamenjajo še vedno dobro služilo tem namenom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 470 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|