www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Elektronika v prikolici

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 03, 2017 10:10 pm    Naslov sporočila:  Elektronika v prikolici Odgovori s citatom

Pozdravljeni forumaši, nekako se mi zdi, da bo to najbolj primeren forum, za moja vprašanja. Najprej naj povem, da sem laik v tem, kako stvar vem, seveda pa premalo, da bi si odgovoril na vsa vprašanja.

Skratka, v prikolici imam sedaj montiran mover. Posledično sem moral akumulator vgraditi v bivalni del, zato je notri 100ah tab motion AGM akumulator 100ah ( http://www.tab.si/index.php/industrial/display_smalltraction/3 ).

Do sem vse ok. Imam pa nebroj vprašanj v zvezi s polnjenjem tega akumulatorja. Prikolica je že v letih, in je narejeno tako, da je vsa elektronika ki zgleda takole:


na enem mestu, in iz te škatlice je tudi izhod za akumulator. Kolikor imam prakse, deluje tako, da ko ni priklopa na 230V, vse luči ki so na 12v, pump za vodo, in wc dobijo elektriko preko akumulatorja.

Ko priključim še 230V se akumulator polni. Trik je sedaj v tem, ker imam nov akumulator ki ni ravno poceni, in sumim da elektronika ne preklopi v standby način, to je 13.8V, kot tudi piše na zgornji sliki, kjer je na ohišju elektronika malce sheme priklopov.

Ta novi akumulator naj bi bil nov, ko sem ga pred polnjenjem meril je imel 12.7V. Nato sem ga polnil 2 uri in ves ta čas ga elektronika polni s 14.5V. Ko sem ga odklopil je bila napetost 13V, potem je malenkost padla.


Nato sem dal polnit običajni (ne AGM) akumulator 65ah, no tega mi pa polni s 14V, ne 14.5V kot polni AGM. Tega običajnega danes čez noč polnim, nekako v 10ih urah bi ga moral nafilati (napetost pred polnjenjem je bila 12.4) se pravi zjutraj , ko pridem pogledat naj bi bila na klemah neka standby napetost nekje 13.5 do 13.8V.

A si preveč laično to razlagam?


Ker če bo po ne vem recimo 8ih urah še vedno polnil z več kot 14V mislim, da nekaj ne bo ok. Na zgornjem linku na ohišju elektronike piše, da je polnilec primeren za odprte in zaprte akumulatorje, še posebej je omenjena voltaža 13.8V, tako da mislim da se temu reče IU polnjenje?

Hvala vsem za komentarje, ideje Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 03, 2017 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še tole, na ohišju elektronike piše faza 1 14.2V 6ur, potem pa faza II 13.8V.

Ne razumem pa, zakaj 6 ur. Zdej nekaj sem našel, opis tega dela za sicer isto firmo polnilnca, samo za avtodom, kjer piše da se v tem času akumulator res napolni?!?

Ampak, če dam novega notri zakaj bi ga filal 6ur preden mi potem preklopi na stand by način. Pa sej v teh 6ih urah mi lahko že precej uniči akumulator?



BA_Ladegeraet_CBC_DE1.pdf
 Opis:
Opis

Download
 Ime datoteke:  BA_Ladegeraet_CBC_DE1.pdf
 Velikost datoteke:  336.93 KB
 Downloadano:  7 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 18.03
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 3:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne bo ga uničilo. To je "Cycle use", po 6 urah pa bo preklopil na "Standby use".
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 6:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, no saj pravim da sem laik. Kaj pa če je akumulator prazen toliko da rabi več kot 6ur? Potem preklopi ali ne?

Ali potem naredi več ciklov?

Včeraj zvečer je bila izhodna napetost na elektroniki 14.4V, na klemah akumulatorja pa 14.22.

Danes zjutraj je izhodna napetost na elektroniki 14.00V, na klemah pa prav tako.

To pomeni, da se polnjenje še nadaljuje, se pravi da ni še preklopil na stand-by. Napetost je sicer nižja, za amperažo pa žal nimam instrumenta Sad


Bom še malo počakal da vidim kako bo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 10:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poskusil sem se z drugim akumulatorjem iz avta, ki je star pol leta. Trenutno fila z napetostjo 14.5V, se pravi po 6ih urah bi moral priklopit v standby mode.

Aku tester sicer pravi, da je že poln.. Bomo videli. Sicer pa ne vem, vidim da so na plati 4je trimerji. A se to uravnava ravno ta del?

Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 8:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo takole. Meni se zdi čudno, filal sem avtomobilski akku, filal je več kot 6ur, ampak napetost ni padla pod 14.45V.

1) Najbrž nekaj ni v redu. Ima kdo kakšno idejo, oz. pozna koga ki se na te zadeve spozna, da bi malce preveril kako in kaj?

2) Koliko je dejansko škode za akumulator, če je priključen na tak polnilec? Polni se samo na kakih vikend izletih (porabnik , dokaj velik je vsakič mover), bolj kriza je pa menda za glavni dopust, kjer je prikolica parkirana recimo 2-3 tedne.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 2066
Aktiv.: 9.30
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko si "6h" razlagaš narobe.

Ena možnost je, da polnilec obdrži višjo napetost še 6h po tem, ko je napetost akumulatorja dosegla/ presegla neko prednastavljeno napetost.

Druga, manj verjetna možnost je, da uporablja višjo napetost še 6h po tem, ko je polnilni tok upadel pod neko vrednost.

Glede na nalepko, časovno vezje verjetno uporablja RC oscilator. Tistih 6h je verjetno precej približna vrednost.

_________________
Kdor ni skregan, ni Slovenc !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 9:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Možno je vse. A kdo obvlada nemško, en dokument obstaja, kjer je teh 6ur opisanih.
V prilogi, na strani 2 prvo poglavje.



BA_Ladegeraet_CBC_DE1.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  BA_Ladegeraet_CBC_DE1.pdf
 Velikost datoteke:  336.93 KB
 Downloadano:  7 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.36

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 10:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko doseže 14.2V polni na tej napetosti še 6 ur, nato spusti na 13.8V.
To je razbrat tudi iz tistih par grafov, napise z njih pa ti prevede gugltranslejt...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
spektr
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 31 Mar 2013 12:13
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.06
Kraj: Cerklje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 04, 2017 10:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res je, do sem sem prišel. V praksi mi pa nekaj ne štiri 😕
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sberci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Dec 2014 15:25
Prispevkov: 114
Aktiv.: 1.01
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 21, 2018 7:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da ne odpiram nove teme

Namreč na kitajskem sem kupil 4 kanalni regulator ventilatorjev za računalnik

Regulator
Z njim imam namen krmiliti ventilatorje v počitniški prikolici.

1. Prvi problem je bil da je predvideno da je regulator napajan 12V DC in 5V DC
to sem rešil z preprostim tritočkovnim 5V stabilizatorjem

2. Problem pa je, da je v prikolici DC napetost precej neenakomerna - glej sliko
Vi ki imate več izkušenj je to lahko problematično za omenjeni regulator ali ne?

Če je problematično, kako zgladit napetost? kondenzator?



20180521_185820.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.97 MB
 Pogledana:  10 krat

20180521_185820.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group