|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
darkob Član
Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 10:01 am Naslov sporočila: Dvojna elektrika v avtu (+12V, -12V) |
|
|
Pred dnevi sem se domislil, da bi si v avto vgradil drugi alternator. Ta naj bi dajal -12V (positive earth). Tudi ta alternator bi bil vezan na svoj akumulator, ki bi imel pozitivni terminal priključen na maso vozila.
S takšno vezavo bi imel (ob obstoječi elektriki) še 24V napetost (med priključki +12V in -12V), kajpak, ob upoštevanju, da porabnik ne bi smel imeti nobenega priključka vezanega na maso.
Preden se spustim v realizacijo me zanima ali je to smiselno, ali je uporabno, ali brez veze (ali celo nevarno), itn. Ali to že kje obstaja?
Alternativa bi bila, seveda, da je drug alternator za 24V, ampak gre v tem primeru za povsem ločen napajalni sistem od obstoječega (in za dodatna dva akumulatorja, ne pa le enega).
LP D. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sscott Član
Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 6.29 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.94 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali je smiselno si že sam odgovoril.
Nikjer nisi napisal za kaj to rabiš, kaj ti bo to koristilo, tako da... NE, ni smiselno, ker ne rabiš, zaenkrat pojma nimaš za kaj bi to sploh uporabljal.
Edini smisel tega početja je, da bi to preprosto imel, verjetno pa nikoli ne bi uporabljal. Projekt je predrag, preveč zakomliciran, saj montaža še enega alternatorja (predelanega seveda, da njegova masa ne bo v stiku z ohišjem) ne bo ravno nekaj preprostega, poleg tega pa rabiš še en akumulator.
Za delček cene projekta dobiš ustrezne pretvornike napetosti, ki jih boš kupil ali naredil takrat, ko boš vedel za kaj jih sploh uporabiti.
Ideja sicer ni neumna, je pa nesmiselna, še posebej ker nimaš pravega razloga za uporabo. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
twom Član
Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 868 Aktiv.: 3.89 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prva misel ki mi je prišla na misel je, da je nevarno.
Druga... mehansko komplicirano.
Za kakšen ojačevalec, ali kaj drugega kar rabi +-12, bi jaz uporabil DC DC pretvornik (s primernimi varovalkami). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
darkob Član
Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Namen uporabe je za napajanje izvorno vojaške radijske postaje (RU-20 oz. PRC-515) ter kasneje 100W ojačevalca. Le-ta potrebuje 24 V DC. Gre za 20W kratkovalnovno postajo (1-30 MHz) z vgrajenim antenskim tunerjem. Tudi sicer vojaška radijska roba (ki se lahko uporablja tudi v radioamaterske namene) je po večini na 24V napajanju. In ja, lahko bi se posluževal pretvornikov, a bi se jim, če je le mogoče izognil, ker vsak tak pretvornik vnaša dodatne motnje.
V avtu že imam dva 100Ah akumulatorja, plac in nosilec (ter ustrezna jermenica) za dodatni alternator je tudi že nameščen.
Res je, da FFR (Fit For Radio) vozila imajo 24V alternatorje in celotno napeljavo za 24V. Vprašanje je bilo, če kdo pozna in vidi prednosti (ali slabosti) sistema, ki bi temeljil na +12V in -12V, ter bi tako polnih 24V bilo z nulo vmes.
Hvala za odgovore. LP D. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.27
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi delujoč motor je motnja.
Lahko pa si narediš razsmernik z navadnim transformatorjem, sicer švoh izkoristek a motenj zanemarljivo proti pravem stikalniku. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
darkob Član
Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, ja, klasični diesel motor (Bosch pumpa, injektorji, turbo, intercooler) z nič elektronike proizvaja verjetno dosti manj motenj, kot kakšen bencinar, dopuščam pa možnost, da se motim. Vsekakor brez feritov na napajalnih kablih ne bo šlo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.27
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Alternatorja ne slišiš če avtoradio preklopiš na SV?
Tisto prasketanje (če že je) bencinarja v prostem teku ni tako moteče. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.94 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Avg 15, 2017 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, stvari so postale jasne. Za 120W niti ne rabiš dodatnega alternatorja, pretvornik, pa bo stvar rešena.
Če še vedno vztrajaš na 12V in 24V napajanju, naj bo drugi alternator za 24V (oziroma 28,8V, tako kot je za 12V v bistvu 14,4V). Oba akumulatorja veži tako kot sta v tovornjaku, prvi za 12V je na masi, drugi od 12V do 24V, pač ne boš imel -12V ampak 12V in 24V, kar je še bolje.
Prvi akumulator se bo polnil z obema alternatorjema, drugi zgolj s 24V alternatorjem.
Ne se bat, sistem deluje preverjeno na dolgi rok, delal sem v hladilstvu in videl take rešitve: Tovornjak 24V ima 2 akumulatorja zaporedno, na ta obstoječ sistem je na prvi akumulator parazitno priključen hladilni agregat 12V, ki ima lasten motor in seveda tudi lasten 12V alternator da polni ta prvi akumulator. Zadeva preverjeno dela brez težav in dobro, problem je nastal le v primeru napake alternatorja na agregatu, ker je potem počepnil prvi akumulator, drugi je bil napolnjen preveč... ampak to je pač posledica napake, ker pač ni bilo vgrajenega varovanja.
Taka vzporedna vezava je nekoliko čudna, ampak alternatorji se sami regulirajo, za vsak slučaj vgradiš še voltmetre, da vidiš simetričnost napetosti na obeh akumulatorjih, če pride do večjega odstopanja preveriš sistem. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
darkob Član
Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 16, 2017 6:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Odlično, hvala za konkreten odgovor. V to smer bom tudi šel. Nekoliko me je skrbelo, da se drugi akumulator polni z enim alternatorjem (za 24V), prvi (osnovni) pa z dvema alternatorjema, ampak se mi je zdelo, da ne bi smelo biti težav. In ja, manj je sitnosti, če imam +12 in +24V. Ravno konkretna rešitev me je zanimala. Hvala še enkrat. LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|