|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
RobertB Neznanec
Pridružen-a: Sob 03 Feb 2018 10:43 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.05 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 10:03 am Naslov sporočila: Merjenje DC toka za 3 porabnike v barki |
|
|
Pozdravljeni,
prosim za nasvet, oz. za načrt.
Rad bi naredil ampermeter, kateri bi meril tok za 3 ločene porabnike in sicer za polnjenje in praznjenje aku. (+/-) za uporabo v plovilu. Akumulatorji so ločeni z MOS-fet delilcem, polnjenje je z alternatrorjem, sončnimi celicami in 230V polnilcem.
Verjetno bi bilo najbolje uporabiti en display, ki bi prikazoval hkrati vse 3 tokove.
Kaj uporabiti, ARDUINO, PIC ali drugo, za vsako vejo svoj shunt ali mogoče ustrezen hall senzor, ali mogoče enestavneje 3 Am, 3 shunte.
Paziti je treba tudi na EMC (kompas, avtopilot)
Lp. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
poule Član
Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 800 Aktiv.: 3.80 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.90 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 3:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, tako kot je napisal poule, najceneje in najenostavnejše.
Kupiš tri module in je to to. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1346 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 5:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na kompas in avtopilot bo bolj kot kaj drugega vplival velik tok polnjenja akumulatorja, zato moraš paziti, da ta ne teče po velikih zankah. Plus in minus aku kable zviješ med sabo, pa bo mir. Ali pa vsaj oba kabla pelješ povsem skupaj. Tisti aku, ki bo gnal zaganjač in žarilne sveče dizla, bo povlekel krepko čez 100A toka, tako da shunt za kitajskih 100A ne bo dovolj. Še to, izmeril sem tok 1kW sidrnega vinča, ko pride do konca in hočeš še. Celih 320A potegne. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
RobertB Neznanec
Pridružen-a: Sob 03 Feb 2018 10:43 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.05 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 8:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore.
Ne vem če tisti moduli znajo merit tudi v minus, drugače pa ja, najenostavnejša rešitev je vedno najboljša
Toka sidrnega vinča ne bi meril, prav tako ne zagonskega toka.
Ocenjujem, da več kot 30A ne bi rabil. Če je šunt večji, je natančnost meritve manjših tokov verjetno slaba. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
shmandi Član
Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 634 Aktiv.: 4.75 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 9:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
[quote="RobertB"]Če je šunt večji, je natančnost meritve manjših tokov verjetno slaba.[/quote]
Če je shunt večji, je natančnost boljša. So pa tudi izgube večje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
RobertB Neznanec
Pridružen-a: Sob 03 Feb 2018 10:43 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.05 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem slabo napisal, mislil sem na shunt za večji tok, ne pa shunt večje upornosti.
Mogoče
tole |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1346 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Feb 06, 2018 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem testiral, tile poceni moduli s procesorjem in LED ne znajo meriti plus minus toka. Išči takega, ki ima za osnovo čip ICL7107 ali pa katerega izmed podobnih. Ta ima AD z dvojno rampo in meri obe smeri toka. LCD je za na barko manj primeren kot LED, ker ga ne moreš povsem polakirati in s tem zaščititi pred vlago, prej ali slej ti bo pobralo kontaktiranje na LCD. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sre Feb 07, 2018 9:07 am Naslov sporočila: Re: Merjenje DC toka za 3 porabnike v barki |
|
|
RobertB je napisal/a: |
...Akumulatorji so ločeni z MOS-fet delilcem, polnjenje je z alternatorjem, sončnimi celicami in 230V polnilcem... |
V kolikor imaš na plovilu že serijsko vgrajen ločilnik z mosfetom potem predvidevam, da imaš Hanse. Če sem zadel potem te na tej barki čaka precej dela, ker imajo zelo slabo izdelano instalacijo. Čaka te tudi predelava sistema kajti rešitev delilnika z mos-feti je ena najslabših in okvare so zelo pogoste.
Na plovilu je bistven podatek koliko energije je shranjene v akumulatorjihn in kdaj bo potrebno dopolniti akumulatorje in ne kakšen tok v skupni bilanci prispeva posamezen vir ali breme. Novejši MPPT regulatorji (recimo Victron) imajo vgrajen BT modul in s pomočjo aplikacije lahko spremljaš vse parametre solarnega panela.
Polnenje akumulatorja oziroma delovanje alternatorja in polnilca lahko nadziraš že zgolj z spremljanjem napetosti.
Vezava na plovilu... Poglej 5. shemo. Bat.monitor pa najdeš v ceniku energija na plovilu. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
RobertB Neznanec
Pridružen-a: Sob 03 Feb 2018 10:43 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.05 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Sre Feb 07, 2018 11:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen Iztok_Š.
Midva se pa poznava Dehler, Nerezine, Ribiška Vas...
Ločilnik je lastne izdelave po tem načrtu
Je ok in deluje cca 10 let.
MPPT regulator sem lani nabavil pri tebi, vključno z bluetooth modulom in je super.
Zgodba pa je taka: med delovanjem alternatorja sem opazil občasno nihanje jakosti luči ,osvetlitve inštrumentov in občasne motnje avtopilota. Predvideval sem, da je nekje slab spoj, original elektro inštalacija je stara 30 let. Ob montaži ločilnika, sem določen del inštalacije obnovil, ne pa vse.
Razstavil sem vse spoje in je bilo kar nekaj slabih priključnih sponk.
Ker je zdaj vse razkopano, bi rad vgradil še merilnik toka posameznega akumulatorja, da vidim porabo in polnjenje. Volt meter imam in lahko posamezno spremljam vse tri aku.
Za montažo merilnika na komandni plošči ni ravno dosti prostora, zato ideja za zadevo z arduino-tom. Mogoče je enostavna rešitev en merilnik toka in napetosti ter vrtljivi preklopnik.
Tvoja shema je super, če bi delal vse na novo, bi to bila odlična rešitev.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sre Feb 07, 2018 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen Robert
Ja kaj češ svet je majhen. Zaradi strel na morju se mos-fet delilnikom na plovilih izogibam. Na Hanse barkah je skoraj na vseh mos-fet delilnikih prišlo do poškodb.
Pridi kaj na sejem Intronika v Lj. 13-15.2.2018? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
stane Član
Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1273 Aktiv.: 6.14 Kraj: Rače
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Ned Feb 11, 2018 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva je zelo lepo narejena in "fancy" ampak v realnosti na plovilu ne potrebuješ spremljati vsake veje porabnikov in/ali virov.
Zgolj z enim shuntom je možno spremljati napolnjenost servisne banke baterij in nadzirati delovanje virov polnenja, kar popolnoma zadostuje za veliko večino uporabnikov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|