|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
slanek Član
Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.90 Kraj: Selnica ob Dravi
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 3:37 pm Naslov sporočila: Elektromotor se zažene, nato izklopi FIT |
|
|
Pozdravljeni,
imam elektromotor meni neznanega proizvajalca, oz. ne morem razbrat iz tablice. Motor je star skoraj 60 let in je ves čas bil v uporabi ter deloval brezhibno. Uporabljam ga za poganjanje "cirkularja".
Pred kratkim pa mi je začel povzročati težave. Ko ga zaženem nekaj časa deluje, nato izklopi FIT, včasih pa takoj, ko ga zaženem, se motor sicer zažene potem pa nemudoma izklopi FIT.
Prilagam tudi nekaj slik za lažjo predstavo.
Kondenzator je 125-156 uF.
Prosim za pomoč, kaj preverit oz. kje iskati napako.
Najlepša hvala za informacije.
LP, Jaka
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.42 MB |
Pogledana: |
3 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.67 MB |
Pogledana: |
3 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.44 MB |
Pogledana: |
1 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.92 MB |
Pogledana: |
0 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.11
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 4:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko mA je nazivni tok FID stikala?
30 mA ali 300 mA?
Če je 30 mA, bi bilo dobro malo presušiti motor. Zavij ga v karton in v notranjost usmeri kalorifer. Pa spihaj prah s priključnih sponk in notranjosti stikala ter preveri celoten priključni kabel od FID-a do motorja. Včasih so se dosti uporabljali neki gumijasti kabli s čigumijasto izolacijo žil, ki je z leti povsem razpokala in preperela.
Če je 300 mA, gre verjetno za prebijanje na ohišje in bo motor v kratkem zrel za previjanje ali menjavo.
Če je ohišje kondenzatorja kovinsko (s slike se ne vidi), je lahko krivo tudi prebijanje kondenzatorja.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
slanek Član
Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.90 Kraj: Selnica ob Dravi
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 5:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
FID imam 300 mA.
Kondenzator je v plastičnem ohišju.
Je mogoče, da je zanič kondenzator?
Bom spihal vse pa da vidimo. Verjetno bi bilo dobro tudi zamenjati priključni kabel, ker je še prvi, taki gumjasti kot praviš.
LP, Jaka
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.51 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je napisal Igo, zelo verjeten vzrok je vlažno navitje. Če imaš kje možnost motor priklopi brez fid-a (samo ničenje... zaščitnega vodnika NE odklapljaj!) ter ga tako ženi nekaj časa. Če se bo motor pretirano segreval oz začel spuščati "vonjave", potem je zrel za previjanje, sicer ga poskusi potem spret preko fid-a.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.61 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.51 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
ecobra je napisal/a: |
FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p. |
Malo mi napiši o tvoji kilometrini preden govoriš o ničenju. Moja je ca 35 let na industrijskem vzdrževanju. Po večini je v industriji izvedeno nićenje. Nisem še videl FID stikala za recimo 500kw motor ? Mimogrede - predzadnja firma v kateri sem bil zaposlen je imela v obratovanju preko 2000 motorjev.
Sedaj delam na večjih čistilnih napravah. Kljub temu, da je veliko motorjev neposredno v vodi ni nikjer duha o kaki FID zaščiti. (razen razsvetljava tuša, sanitarjev in bojlerja)
_________________ lp
Silvo
Nazadnje urejal/a Silvo Ned Jun 03, 2018 9:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
int47 Član
Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2066 Aktiv.: 9.30 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj se zgodi, če namesto elektromotorja na isto vtičnico priključiš večji porabnik.
Npr 2-3kW grelec?
_________________ Kdor ni skregan, ni Slovenc ! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.61 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
ecobra je napisal/a: |
FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p. |
Malo mi napiši o tvoji kilometrini preden govoriš o ničenju. Moja je ca 35 let na industrijskem vzdrževanju. Po večini je v industriji izvedeno nićenje. Nisem še videl FID stikala za recimo 500kw motor ? Mimogrede - predzadnja firma v kateri sem bil zaposlen je imela v obratovanju preko 2000 motorjev.
Sedaj delam na večjih čistilnih napravah. Kljub temu, da je veliko motorjev neposredno v vodi ni nikjer duha o kaki FID zaščiti. (razen razsvetljava tuša, sanitarjev in bojlerja) |
Moja kilometrina je tukaj nekje kot tvoja in tudi na industrijskem vzdrževanju, če že sprašuješ.
Zakaj pa sem dal tak odgovor ?
Ker sem predvidel, da se zadeva dogaja na domačem dvorišču in kaže, da človek ni vešč take elektrotehnike, ker drugače ne bi postavil takega vprašanja.
Skratka, če na domačem dvorišču odklopiš FID, narediš ničenje ( ki je lahko vprašljivo - brez meritev je težko zaupati ničenju) in imaš malo daljši kabel do "cirkularja" se lahko zgodi, da v primeru preboja na ohišje varovalka ne pregori v dovolj kratkem času, (če sploh pregori zaradi premajhnega preseka kabla na dolžino) in se še ob tem kdo drži za ohišje cirkularja (predvidevam, da je kovinsko ) in kaj hitro pride do usodne nesreče, to je eden izmed mnogih možnih scenarijev.
Moj odgovor je bil dan v smeri varnosti, ker v vprašanju ni bilo podanih vseh tehničnih podatkov in okoliščin. Skratka sem raje previden v odgovorih in tudi na splošno, če so udeleženci prisotni.
L.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.11
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 5:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
30 mA ali 300 mA je povsem neprimerljivo. 30 mA je lahko posledica vlage ali nekih obvladljivih težav.
Problem pa je v tem, da več kot 300 mA pomeni več kot 70 W moči, torej je s tokom v ozemljitev možno greti že konkreten spajkalnik.
Vprašanje je sicer, kolikšno in kako dobro hlajeno maso greje omenjen tok, a poškodba izolacije se je najbolj razširila od začetka pa do preden je začelo izklapljati FID, saj je lokalno pregrevanje vsakič trajalo dolgo časa. Zdaj se do izklopa nima več časa segreti.
Kaj dosti drugega od temeljitega pregleda kablovja in upanja na krivdo kabla ali kake sponke ni več možno storiti.
Z merjenjem upornosti navitij preko žarnice (v bistvu merjenja toka posamezne faze preko dodatnega bremena) se da določiti v katerem navitju (glavnem ali pomožnem) je problem, potem se pa počasi neha.
Mimo FIT-a se začasno da zvezati, a ni možno z gotovostjo določiti, kako glasno se motor s tem ne bo strinjal, ko bo tok v ozemljitev dovolj narastel.
Ali ima motor tisti znani "sladek" vonj po prežganem laku?
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.51 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj sem napisal, da ga priključi brez FID-a? (Seveda pa ne brez zaščitnega vodnika!)Na tak način bo najenostavneje ugotoviti, če je z navitjem kaj narobe. V koliko je navitje načeto bo motor kaj kmalu začel spuščati dim. Če je navitje le vlažno potem bo motor deloval normalno. Če ga pusti tako obratovati kake pol ure se bo tudi zaradi lastnea segrevanja posušil. Napisal sem, da ga potem poskusi priključit spet preko fid-a. Če je bil vlažen bo verjetno potem tudi preko fid-a deloval.
Sem pa sedaj bolj podrobno pogledal gornjo fotografijo priključka. Izgleda, da ima motor centrifugalno stikalo (sive žice) Zaradi počenega bakelitnega obroča lahko pride do stika na rotorju. Zaradi česar lahko izklopi FID. (pri priklopu brez fid-a bi v tem primeru počilo)
V tem primeru je potrebno motor razstavit. Pozor, centrifugalno stikalo je nameščeno na pokrov. Zato je treba pri razstavljanju biti previden, da se ne poškoduje. V koliko še motorja nisi kdaj razstavljal, bodi pazljiv, ko boš izvlekel rotor, da ti ne pade po navitju.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
eldi2011 Član
Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55 Prispevkov: 256 Aktiv.: 2.21
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je najenostavneje probat preko žarnice. Za razliko od ohmmetra ima dovolj visoko napetost, da pokaže tudi napake, ki jih ohmmeter zaradi prenizke napetosti ne.
Seveda je treba biti malo previden. Ja pa to metoda, ki jo uporabljajo mojstri že od samih začetkov ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joze Član
Pridružen-a: Pet 26 Jan 2007 10:27 Prispevkov: 200 Aktiv.: 0.96
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lp.
Lahko prosim malo več razložiš, tole tastiranje el. motorja preko žarnice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.11
|
Objavljeno: Pon Jun 04, 2018 11:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enofaznih motorjev s centrifugalnim stikalom še nisem razkopaval, je pa možna okvara, ki jo je opisal @Silvo, zadosten razlog za izklapljanje FID-a.
Del stikala podrsa po ohišju motorja in tok skozi ozemljitveni vodnik steče.
Če ni vonja po zažganem laku, je to najverjetnejši vzrok.
Glede žarnice (mora biti klasika na žarilno nitko) je pa tako, da služi za omejitev toka v primeru kratkega stika ali podobnega nezaželenega pojava (medovojni stik, preboj na ohišje kje sredi navitja, ...), pa tudi pri zelo nizkih upornostih.
Pri napetostih, ki jih zmore multimeter, je možno izmeriti samo upornost fizično obstoječega stika. Pri višjih napetostih pa lahko na mestu poškodovane izolacije preskoči iskra, ki povzroči nadaljnje poškodbe, kar se bo kmalu dalo pomeriti tudi z multimetrom.
Vezava žarnice je preprosta:
Faza)----(žarnica)----(A-meter1)----V---(motor)----(A-meter2)----(Nula
Med točko V in Nulo se meri še napetost.
Motor se ne bo vrtel oziroma ga bo možno zlahka blokirati.
Če tok odteka v ozemljitev, se ga izračuna. Lahko pa se vstavi A-meter v ozemljitveni vodnik, a je treba paziti na pričesko, če vrže ven varovalko od multimetra in se ohišje motorja znajde pod napetostjo.
Pri večjih motorjih se namesto žarnice uporabi grelce ali kar drug motor.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
slanek Član
Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.90 Kraj: Selnica ob Dravi
|
Objavljeno: Čet Jun 07, 2018 10:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za nasvete. Zaradi pomanjkanja časa se še nisem lotil.
Takoj, ko bom sprobal vse pa se javim.
LP, Jaka
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 49 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|