www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 
Sponsored by SiOL

Elektromotor se zažene, nato izklopi FIT

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
slanek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29
Prispevkov: 201
Aktiv.: 1.32
Kraj: Selnica ob Dravi

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 3:37 pm    Naslov sporočila:  Elektromotor se zažene, nato izklopi FIT Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

imam elektromotor meni neznanega proizvajalca, oz. ne morem razbrat iz tablice. Motor je star skoraj 60 let in je ves čas bil v uporabi ter deloval brezhibno. Uporabljam ga za poganjanje "cirkularja".

Pred kratkim pa mi je začel povzročati težave. Ko ga zaženem nekaj časa deluje, nato izklopi FIT, včasih pa takoj, ko ga zaženem, se motor sicer zažene potem pa nemudoma izklopi FIT.

Prilagam tudi nekaj slik za lažjo predstavo.

Kondenzator je 125-156 uF.

Prosim za pomoč, kaj preverit oz. kje iskati napako.

Najlepša hvala za informacije.

LP, Jaka



IMG_20180509_185838.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.42 MB
 Pogledana:  3 krat

IMG_20180509_185838.jpg



IMG_20180513_191541.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.67 MB
 Pogledana:  3 krat

IMG_20180513_191541.jpg



IMG_20180603_134425.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.44 MB
 Pogledana:  1 krat

IMG_20180603_134425.jpg



IMG_20180603_134454.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.92 MB
 Pogledana:  0 krat

IMG_20180603_134454.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 23.80
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 4:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Koliko mA je nazivni tok FID stikala?
30 mA ali 300 mA?

Če je 30 mA, bi bilo dobro malo presušiti motor. Zavij ga v karton in v notranjost usmeri kalorifer. Pa spihaj prah s priključnih sponk in notranjosti stikala ter preveri celoten priključni kabel od FID-a do motorja. Včasih so se dosti uporabljali neki gumijasti kabli s čigumijasto izolacijo žil, ki je z leti povsem razpokala in preperela.

Če je 300 mA, gre verjetno za prebijanje na ohišje in bo motor v kratkem zrel za previjanje ali menjavo.

Če je ohišje kondenzatorja kovinsko (s slike se ne vidi), je lahko krivo tudi prebijanje kondenzatorja.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
slanek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29
Prispevkov: 201
Aktiv.: 1.32
Kraj: Selnica ob Dravi

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 5:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

FID imam 300 mA.

Kondenzator je v plastičnem ohišju.

Je mogoče, da je zanič kondenzator?

Bom spihal vse pa da vidimo. Verjetno bi bilo dobro tudi zamenjati priključni kabel, ker je še prvi, taki gumjasti kot praviš.

LP, Jaka
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13433
Aktiv.: 88.51
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 8:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je napisal Igo, zelo verjeten vzrok je vlažno navitje. Če imaš kje možnost motor priklopi brez fid-a (samo ničenje... zaščitnega vodnika NE odklapljaj!) ter ga tako ženi nekaj časa. Če se bo motor pretirano segreval oz začel spuščati "vonjave", potem je zrel za previjanje, sicer ga poskusi potem spret preko fid-a.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 210
Aktiv.: 4.33
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 Omega ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k Omega /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k Omega ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13433
Aktiv.: 88.51
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ecobra je napisal/a:
FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 Omega ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k Omega /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k Omega ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p.


Malo mi napiši o tvoji kilometrini preden govoriš o ničenju. Moja je ca 35 let na industrijskem vzdrževanju. Po večini je v industriji izvedeno nićenje. Nisem še videl FID stikala za recimo 500kw motor ? Mimogrede - predzadnja firma v kateri sem bil zaposlen je imela v obratovanju preko 2000 motorjev.
Sedaj delam na večjih čistilnih napravah. Kljub temu, da je veliko motorjev neposredno v vodi ni nikjer duha o kaki FID zaščiti. (razen razsvetljava tuša, sanitarjev in bojlerja)

_________________
lp
Silvo


Nazadnje urejal/a Silvo Ned Jun 03, 2018 9:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 1918
Aktiv.: 12.64
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 03, 2018 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj se zgodi, če namesto elektromotorja na isto vtičnico priključiš večji porabnik.
Npr 2-3kW grelec?

_________________
Ko bom velik trol, bom moderator.
Kdor ni skregan, ni Slovenc !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 210
Aktiv.: 4.33
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 12:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
ecobra je napisal/a:
FID - a nikakor ne odklapljaj, ker je 300mA - ski in to je že prevelik tok za človeka nisem pa siguren v kakšno ničenje. Skratka nekje ti prebija. Če ti 300mA - ski FID izklaplja potem je izolacija nekje načeta. Če na hitro izračunamo 240V/ 0.3A = 800 Omega ali pa še manj odvisno koliko večji tok od 300mA steče. Izolacijska upornost pri Un motorja mora biti vsaj 1k Omega /V. (motor bi moral imeti vsaj 250k Omega ) merjeno s posebnim instrumentom s katerim meriš upornost pri višjih napetostih 50-1000V) in ne z multimetrom (9V). Preglej kable, kondenzatorje, sklopko v motorju (če jo ima).
l.p.


Malo mi napiši o tvoji kilometrini preden govoriš o ničenju. Moja je ca 35 let na industrijskem vzdrževanju. Po večini je v industriji izvedeno nićenje. Nisem še videl FID stikala za recimo 500kw motor ? Mimogrede - predzadnja firma v kateri sem bil zaposlen je imela v obratovanju preko 2000 motorjev.
Sedaj delam na večjih čistilnih napravah. Kljub temu, da je veliko motorjev neposredno v vodi ni nikjer duha o kaki FID zaščiti. (razen razsvetljava tuša, sanitarjev in bojlerja)

Moja kilometrina je tukaj nekje kot tvoja in tudi na industrijskem vzdrževanju, če že sprašuješ.
Zakaj pa sem dal tak odgovor ?
Ker sem predvidel, da se zadeva dogaja na domačem dvorišču in kaže, da človek ni vešč take elektrotehnike, ker drugače ne bi postavil takega vprašanja.
Skratka, če na domačem dvorišču odklopiš FID, narediš ničenje ( ki je lahko vprašljivo - brez meritev je težko zaupati ničenju) in imaš malo daljši kabel do "cirkularja" se lahko zgodi, da v primeru preboja na ohišje varovalka ne pregori v dovolj kratkem času, (če sploh pregori zaradi premajhnega preseka kabla na dolžino) in se še ob tem kdo drži za ohišje cirkularja (predvidevam, da je kovinsko ) in kaj hitro pride do usodne nesreče, to je eden izmed mnogih možnih scenarijev.
Moj odgovor je bil dan v smeri varnosti, ker v vprašanju ni bilo podanih vseh tehničnih podatkov in okoliščin. Skratka sem raje previden v odgovorih in tudi na splošno, če so udeleženci prisotni.
L.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 23.80
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 5:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

30 mA ali 300 mA je povsem neprimerljivo. 30 mA je lahko posledica vlage ali nekih obvladljivih težav.

Problem pa je v tem, da več kot 300 mA pomeni več kot 70 W moči, torej je s tokom v ozemljitev možno greti že konkreten spajkalnik.
Vprašanje je sicer, kolikšno in kako dobro hlajeno maso greje omenjen tok, a poškodba izolacije se je najbolj razširila od začetka pa do preden je začelo izklapljati FID, saj je lokalno pregrevanje vsakič trajalo dolgo časa. Zdaj se do izklopa nima več časa segreti.

Kaj dosti drugega od temeljitega pregleda kablovja in upanja na krivdo kabla ali kake sponke ni več možno storiti.
Z merjenjem upornosti navitij preko žarnice (v bistvu merjenja toka posamezne faze preko dodatnega bremena) se da določiti v katerem navitju (glavnem ali pomožnem) je problem, potem se pa počasi neha.

Mimo FIT-a se začasno da zvezati, a ni možno z gotovostjo določiti, kako glasno se motor s tem ne bo strinjal, ko bo tok v ozemljitev dovolj narastel.

Ali ima motor tisti znani "sladek" vonj po prežganem laku?

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13433
Aktiv.: 88.51
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj sem napisal, da ga priključi brez FID-a? (Seveda pa ne brez zaščitnega vodnika!)Na tak način bo najenostavneje ugotoviti, če je z navitjem kaj narobe. V koliko je navitje načeto bo motor kaj kmalu začel spuščati dim. Če je navitje le vlažno potem bo motor deloval normalno. Če ga pusti tako obratovati kake pol ure se bo tudi zaradi lastnea segrevanja posušil. Napisal sem, da ga potem poskusi priključit spet preko fid-a. Če je bil vlažen bo verjetno potem tudi preko fid-a deloval.

Sem pa sedaj bolj podrobno pogledal gornjo fotografijo priključka. Izgleda, da ima motor centrifugalno stikalo (sive žice) Zaradi počenega bakelitnega obroča lahko pride do stika na rotorju. Zaradi česar lahko izklopi FID. (pri priklopu brez fid-a bi v tem primeru počilo)

V tem primeru je potrebno motor razstavit. Pozor, centrifugalno stikalo je nameščeno na pokrov. Zato je treba pri razstavljanju biti previden, da se ne poškoduje. V koliko še motorja nisi kdaj razstavljal, bodi pazljiv, ko boš izvlekel rotor, da ti ne pade po navitju.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eldi2011
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55
Prispevkov: 125
Aktiv.: 2.76
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je najenostavneje probat preko žarnice. Za razliko od ohmmetra ima dovolj visoko napetost, da pokaže tudi napake, ki jih ohmmeter zaradi prenizke napetosti ne.
Seveda je treba biti malo previden. Ja pa to metoda, ki jo uporabljajo mojstri že od samih začetkov ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joze
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jan 2007 10:27
Prispevkov: 140
Aktiv.: 1.01

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 6:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lp.

Lahko prosim malo več razložiš, tole tastiranje el. motorja preko žarnice.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 23.80
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2018 11:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Enofaznih motorjev s centrifugalnim stikalom še nisem razkopaval, je pa možna okvara, ki jo je opisal @Silvo, zadosten razlog za izklapljanje FID-a.
Del stikala podrsa po ohišju motorja in tok skozi ozemljitveni vodnik steče.
Če ni vonja po zažganem laku, je to najverjetnejši vzrok.


Glede žarnice (mora biti klasika na žarilno nitko) je pa tako, da služi za omejitev toka v primeru kratkega stika ali podobnega nezaželenega pojava (medovojni stik, preboj na ohišje kje sredi navitja, ...), pa tudi pri zelo nizkih upornostih.
Pri napetostih, ki jih zmore multimeter, je možno izmeriti samo upornost fizično obstoječega stika. Pri višjih napetostih pa lahko na mestu poškodovane izolacije preskoči iskra, ki povzroči nadaljnje poškodbe, kar se bo kmalu dalo pomeriti tudi z multimetrom.
Vezava žarnice je preprosta:
Faza)----(žarnica)----(A-meter1)----V---(motor)----(A-meter2)----(Nula
Med točko V in Nulo se meri še napetost.
Motor se ne bo vrtel oziroma ga bo možno zlahka blokirati.
Če tok odteka v ozemljitev, se ga izračuna. Lahko pa se vstavi A-meter v ozemljitveni vodnik, a je treba paziti na pričesko, če vrže ven varovalko od multimetra in se ohišje motorja znajde pod napetostjo.

Pri večjih motorjih se namesto žarnice uporabi grelce ali kar drug motor.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
slanek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Jun 2005 13:29
Prispevkov: 201
Aktiv.: 1.32
Kraj: Selnica ob Dravi

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 10:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za nasvete. Zaradi pomanjkanja časa se še nisem lotil.

Takoj, ko bom sprobal vse pa se javim.

LP, Jaka
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 2177 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group