|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 9:41 am Naslov sporočila: Regler dinamota zastava |
|
|
Pozdravljeni,
strojnik prosi za pomoč. Na moji zastavi 750 mi dinamo polne pod prostim tekom 8V, z povišanimi obrati pa ta napetost naraste na 15,5V. Ob prižganih lučeh pa spet pade nazaj na 12,5V. Po parih dneh vožnje z prižganimi lučmi je akku že tako prazen, da ne obrne več zaganjača. Nato ga napolnem z polnilcem pa je spet mir nekaj časa.
Dinamo sem razstavil in ščistil, pregledal ščetke katere imajo še 1/3 mesa, tako da mislim da tukaj ni problem. Preostane regler. Ima 3 žice (D+, DF, B+).
Se pravi če prav razumem (drugače me naj kdo popravi):
* B+ gre na akumulator
* D+ pride iz dinamota prizvedena napetost in gre naprej tudi do kontrolke katera začne svetiti ko je 11V+
*DF pa gre iz reglerja na dinamo kot nek vzbujevalni tok
Na starejših reglerjih sem opazil da se ga lahko nastavlja z nekimi majhnimi vijaki. Te brez vijakov pa mi je nekdo namignil da se malo "zakrivi" neke kontakte.
Se da popraviti/nastaviti ta moj regler ali je bolj smiselno zamenjati z drugim?.
LP.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
213 KB |
Pogledana: |
28 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
258.76 KB |
Pogledana: |
22 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
151.6 KB |
Pogledana: |
11 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 11:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Priklopi se, kot si napisal. Ta mehanski regulator ima tri funkcije. Rele z tuljavo z najtanšim navitjem je regulator napetosti. Na fotografiji levi. Srednji je regulator toka.
Na zadnji strani releja so trije žični upori. Te upore ta dva releja vežeta v različne kombinacije zaporedno s statorskim navitjem proti masi. (DF)
Tretji rele vklopi /izklopi polnjenje, ko začne dinamo oddajati napetost.
Regulator lahko nastaviš tako, da upogneš spodnji del pod vzmetjo tako da le ta bolj ali manj odriva kotvo releja.
PS
Napisal po spominu. S trem sem imel opravka pred kakimi 30-timi leti.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 1:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepsa hvala za odgovor Silvo.
Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 2:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
barosa je napisal/a: |
Najlepsa hvala za odgovor Silvo.
Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.
Lp |
Malo spremlaj kako se releji vklapljajo. Preden karkoli upogibaš raje podloži vzmet za kak mm. Glede na to, da za tokovno regulocijo skrbi srednji rele, bi najprej poskusil pri njemu.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 5:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
barosa,
Poglej, kako je s pogonskim jermenom, če je slab, ob strani zglajen, potem ne poganja diname ko jo obremeniš z lučmi.
Če lahko dobiš enosmerne tokovne klešče, pomeri tok, ki ga daje dinama. Na dinami običajno piše koliko W-tna je, če je 180W potem lahko pričakuješ cca 15A na toliko se potem tudi nastavi pretokovno zaščito.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Okt 20, 2018 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo se še spomnim reglerja, prva katrca iz leta 74 je imela še dinamo in elektromehanski regler. Vzel sem ga ven in priklopil stabilizirani usmernik na tuljavo s fino žico. Ko dvigaš napetost, začne pri okrog 14V njena kotva izklapljati vzbujanje, kdaj se to zgodi pa se je dalo nastaviti z enim vijakom oziroma podporo vzmeti. Je pa od tega že kar nekaj časa.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
barosa je napisal/a: |
Najlepsa hvala za odgovor Silvo.
Morda ves kje je potem tezava na mojem reglerju, oz pri kateri tuljavi moram upognit spodnji del pod vzmetjo.
Lp |
Malo spremlaj kako se releji vklapljajo. Preden karkoli upogibaš raje podloži vzmet za kak mm. Glede na to, da za tokovno regulocijo skrbi srednji rele, bi najprej poskusil pri njemu. |
Bom poskusil najprej z srednjim pa da vidim kako bo.
LP.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
jozede je napisal/a: |
barosa,
Poglej, kako je s pogonskim jermenom, če je slab, ob strani zglajen, potem ne poganja diname ko jo obremeniš z lučmi.
Če lahko dobiš enosmerne tokovne klešče, pomeri tok, ki ga daje dinama. Na dinami običajno piše koliko W-tna je, če je 180W potem lahko pričakuješ cca 15A na toliko se potem tudi nastavi pretokovno zaščito. |
Z jermenom vse štima, je nov in napet.
Lahko dobim tokovne klešče, Na njem piše da je max 16A, torej merim tok ko bom prižgal vse porabnike ? Katero pretokovno zaščito in kako jo nastavim ?
LP.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Ned Okt 21, 2018 12:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Energetik-m je napisal/a: |
Malo se še spomnim reglerja, prva katrca iz leta 74 je imela še dinamo in elektromehanski regler. Vzel sem ga ven in priklopil stabilizirani usmernik na tuljavo s fino žico. Ko dvigaš napetost, začne pri okrog 14V njena kotva izklapljati vzbujanje, kdaj se to zgodi pa se je dalo nastaviti z enim vijakom oziroma podporo vzmeti. Je pa od tega že kar nekaj časa. |
Imam stabiliziran umesnik z nastavljivo napetostjo v službi. Se pravi lahko poizkusim priklopit in ga nastavim tako da bo pri 14V izklopil vzbujanje ?
LP.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
barosa Član
Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.86 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Ned Okt 21, 2018 5:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
UPDATE:
Po današjem testiranju sem ugotovil da se desni rele vklaplja ko je napetost nad 12V in vključuje poljenje akumulatorja.
Sredinskega sem podložil za 1mm tako kot je svetoval Silvo. Sedaj imam pri nekih srednih obratih skoraj 1V več. Torej imam z prižganimi lučmi okoli 13,7V. Če luči pa vgasnem zna pa narasti napetost na 15,5V+. Previdevam da bi moral ukriviti še levi rele za napetost, saj ko ga pritiskam napetost pada, ukrivit bi ga moral v nasprotno stran kot sem npr. srednjega podložil. Za enkrat sem pustil tako, ker se vedno vozim z prižganimi lučmi.
Kaj ni možno nastaviti reglerja tako, da bi napetost bila 13,5V z prižganimi in ugasnjenimi lučmi ?
LP.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lado Član
Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 987 Aktiv.: 4.43 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Okt 22, 2018 6:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Doma se mi nekje valja popolnoma nov (še zapakiran) iskrin elektronski regulator za dinamo fička... če te zanima me kontaktiraj pod zs...
lp
_________________ In brake we trust... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3174 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Okt 22, 2018 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ugotovi, zakaj je ob prižganih lučeh napetost nižja. Ali je kriva napetostna ali tokovna regulacija? Torej poglej ali se srednji rele aktivira ob prižigu luči.
Za tole sem iz predala vzel zvezek s pra-starimi shemami. Obstaja tudi zelo podoben regulator s samo dvema uporoma. Priključki in releji na tem regulatorju so v enakem vrstnem redu, kot v moji shemi.
Opis: |
Regulator dinama ARC1601. |
|
Velikost datoteke: |
73.44 KB |
Pogledana: |
5 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3174 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Okt 23, 2018 11:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je mogoče, naredi še eno fotko, tako da se vidi razmik kontaktov in napetost vzmeti.
Torej od spodnje desne strani, vzporedno s pločevino na prvi sliki.
Moj prastar regulator iz kleti ima kar nekaj voltov razlike med zgornjim in spodnjim kontaktom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Merlin Član
Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.46
|
Objavljeno: Tor Okt 23, 2018 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Na avtoodpadu dobiš poceni altenator.
Ta ti bo tudi pri nizkih obratih dobro polnil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Okt 23, 2018 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Regulator je natanko tak, kot je na fotografiji, ki jo je pripel bostjang. Če je s samim dinanom vse ok, potem je težava v regulaciji toka, kajti v koliko bi bila težava v regulaciji napetosti se le ta ne bi dvignila niti takrat, ko ni obremenitve. Dinamo ima eno slabo lastnost - napetost praktično raste z obrati v koliko ni regulacije le ta lahko pride čez 30V.
Še en nasvet v koiko boš slučajno montoiral elektronski regulator. V navodilih teh regulatorjev je bilo napisano, da ga je bilo obvezno pred montažo dinamo polarizirati. V tvojem primeru tega sicer ni potrebno, ker ti dinamo deluje. To si storil tako, da si DF zvezal na minus Med D+ in minus pa si dal akumulator. Dinamo se je začelo vrteti tako kot motor. Spomnim se primera, ko dinamo ni bila polarizirano oz. napačno polarizirana. Skuril sem par elektronskih reglerjev, na kar sem ugotovil, da je prišlo do zamenjave polov. To se je zgodilo, če je bilo le to dolgo razstavljeno oz ni delovalo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|