www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kako odviti vijak?
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6540
Aktiv.: 29.45
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 3:20 pm    Naslov sporočila:  Kako odviti vijak? Odgovori s citatom

Težavo mi dela vijak na jermenici glavne gredi. Pnevmatska "šravfarica" mu ni kos. Think Ima kdo izkušnje s tem ali kak trik, kako ga prepričat, da bo popustil?


Vijak_jermenica.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  79.66 KB
 Pogledana:  3 krat

Vijak_jermenica.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 3:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je morda levi navoj Anxious ?

Vulkanizerji za tovornjake in traktorje imajo gedore s 3/4" kvadratnim nastavkom (doma imaš običajno "male" 1/4" in "velike" 1/2" gedore). Ga ni vijaka, ki ga ne bi odvil.
Ampak, če boš s tako zverino vijak zategoval, namesto odtegoval, boš odlomil glavico.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
joztom
Član
Član



Pridružen-a: Sob 11 Nov 2017 0:42
Prispevkov: 270
Aktiv.: 3.48
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 4:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Potreben je kvaliteten, kovan, ta črn 3/4, šestzobni nastavek in ajzenponarca 3/4 na 50 kil. S kakšno cevjo in podaljškom ti odsvetujem, ker obremeniš glavno gred in jo poškoduješ. Ta vijak je lepljen, zato nagaja. Nabijanje po vijaku odsvetujem, ker tolčeš po ležaju gredi. Predvsem pa ne hiti, pištolo natančno nastavi, jo primi z obema rokama in odvij vijak. Če spodleti, je nerešljivo. Uporaba Wurthovega orodja za zapečene vijake (auspuh, kolektor, katalizator) se tukaj ne uporablja, ker nabija ležaj. Ta vijak se vedno zamenja za novega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mrtn
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Maj 2012 8:14
Prispevkov: 195
Aktiv.: 1.35
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 5:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če ga predhodno pregreje z brenarjem? Včasih to pomaga.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6540
Aktiv.: 29.45
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 6:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Navoj je desni. Vijak bom po menjavi dal nov, samo tega moram prej dobit ven. Pogrevanja se bom lotil, če bodo odpovedale vse druge metode.

Hudič je, ker jermenice nimam kam fiksirat, imam pa občutek, da "šraufarica" ni efektivna, ker se moment porabi za sukanje gredi. Mislim, da bi ob fiksirani jermenici vijak skoraj moral popustit.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 7:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo WDja ali olja v pištolo ji da malo moči. Drugače je pa ponavadi težava v pretanki cevi od kompresorja do pištole ali pa premajhen fi hitrih spojk. Takrat ko rabiš vso moč iz pištole se to kar pozna. Lahko bi poizkusil tudi z pleteno cevjo za vodo iz Merkurja in jo priklopil direktno na posodo kompresorja brez spojk in regulatorjev.

Najlažje bi pa bilo če bi peljal kakemu mehaniku da ga losa in nazaj zategne z normalno silo. Pri osebnih avotmobilih res redko rabiš 3/4 pištolo, je pa možno. Jaz sem v takih primerih dvignil tlak na 10 barov in priklopil cev fi 10+mm.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Strojnik23
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Mar 2017 9:17
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.96
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 7:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Včasih pomaga, da se vijak s kladivom potolče... malo bolj močno.
Pri gretju je potrebo biti pazljiv na morebitna tesnila, lahko se tudi spremeni struktura materiala.
V skrajni sili bo potrebno prevrati, da odpade glava vijaka.

_________________
Nisem električar, imam pa veselje...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1614
Aktiv.: 8.19
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 8:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:

Hudič je, ker jermenice nimam kam fiksirat


Če imaš ročni menjalnik, ga daj v najvišjo prestavo. Drugače pa bo potrebno blokirati glavno gred - pri nekaterih se to naredi pri vztrajniku, pri nekaterih pa z vstavitvijo navojne palice skozi luknjo, kjer se potem privije v protiutež ročične gredi (Renault).

Poglej če lahko kje odviješ zaščitni pokrov nekje pod vztrajnikom. Če ga lahko, boš lahko videl del vztrajnika in zatakni nekaj vanj.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1324
Aktiv.: 11.92
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 2:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pred več kot 20 leti sem delal na transportnem hlajenju in je bilo treba na vsakem tovornjaku odviti vijak na glavni gredi in dodat ali zamenjat jermenico, ker se je dodajal kompresor. Tako kot je napisal sebaveh, daš v najvišjo prestavo, nekdo naj drži zavoro, ključ pa obvezno 3/4 črni, štanga podaljšana s cevjo vsaj 1m dolžine. Na ta način sem odvil prav vsak vijak, tudi 46. Navoji so bili vsi desni, fini, vijakov nismo menjali in noben se ni odvil po premontaži.
_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
damo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 13:45
Prispevkov: 2008
Aktiv.: 9.04
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mi smo danes uspešno menjali utrgan vijak za miljon eurov. Dancing

Toliko bi bilo škode v worst case scenariju.

_________________
Dobrga štromarja samo slab šnops strese!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2534
Aktiv.: 13.15
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 8:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še dobro, da je to v NEKu, če bi bilo v TEŠu, bi bilo 12 mio € Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
solomojster
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Maj 2010 12:26
Prispevkov: 845
Aktiv.: 5.01
Kraj: NOVA GORICA

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 8:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Težava zna bit lepilo. Pri blokirani gredi in segretem vijaku (lepilo se omehča) ne bi smelo bit težav.

Na silo z močno pnevmatsko pištolo lahko utrgaš glavo vijaka. (Preiskušeno) Pray
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6540
Aktiv.: 29.45
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 9:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za nasvete. Jih bom poskusil upoštevat, čeprav tole pride na vrsto šele konec tedna. Rezultat bom napisal.

Luknja za blokado gredi sicer obstaja, ampak se je ne upam uporabit, ker je vse skupaj bolj kilavo (vijak M8 in podaljšan štift cca 5mm). Skoraj ne verjamem, da bi tole vzdržalo brez deformacije štifta.

Predlog glede prestave in zavore se zdi najbolj smiselen. Bom videl, kako se bo to obneslo Think . ... ja, še prej bom pa poskusil najdet črni ključ 18 ... tole zna bit kar izziv.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1869
Aktiv.: 8.42
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 9:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo, da ga ne boš pobarval Wink
Tapravi črni nastavki so mat - svetleči črni pa so ponavadi "iz masla".

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom
Član
Član



Pridružen-a: Sob 11 Nov 2017 0:42
Prispevkov: 270
Aktiv.: 3.48
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 09, 2019 1:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ob prestavi in zavori bo še menjalnik dobil šuse. Ob nabijanju v gred fašejo stranski glavni ležaji na gredi. Ob segrevanju gredo tesnila in semering. Če bi že kaj blokiral, bi vztrajnik na obodu, ker je to ročica in je dokaj močno. Nikakor pa ne na štiftu na gredi za fazo kaj noter vtikat za ta namen. Če imaš kompresor vsaj 8atm in dobro pištolo, kakšno Ingersoll na stopnjo 4, bi moral iti. Če je treba, ti jo posodim.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group