www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 
Sponsored by SiOL

Kateri akumulator za avtodom
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 986
Aktiv.: 8.51
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 25, 2019 9:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Cyrix ne bo nič razdeljeval. Preko njega se polni aku za porabnike, ko dela motor.
Za dopolnjevanje startnega aku iz tistega za porabnike skrbi tista schottky dioda in žarnica, tu je treba malo in ni potrebe po svojem izhodu iz solarnega polnilca za startni aku.
Solarni polnilec pa vežeš na aku za porabnike.
Cyrix nič ne ugotovi, če sta akumulatorja različna. Poveže ju skupaj in prenese do 230A toka po tej povezavi, če je z akumulatorjem kaj narobe, imaš tu 100A varovalko.
Start assist pa ti, ko ga skleneš, vklopi rele, ne glede na napetost in je namenjen, če slučajno rabiš aku za porabnike kot pomoč pri zagonu motorja.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 122
Aktiv.: 1.01

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 27, 2019 1:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kam naj dam 100A, koliko jih rabim?
Kaj takega bo OK? https://www.banggood.com/Car-Fuse-Holder-and-Free-ANL-Fuse-0-Gauge-Cable-Inline-Clear-p-957633.html?akmClientCountry=SI&rmmds=cart_middle_products&ID=46872&cur_warehouse=CN

Kje pa lahko kupim tako močne Schottky diode (nimam PC usmernika za razmontirat)?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 122
Aktiv.: 1.01

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 07, 2019 7:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
Cyrix ne bo nič razdeljeval. Preko njega se polni aku za porabnike, ko dela motor.
Za dopolnjevanje startnega aku iz tistega za porabnike skrbi tista schottky dioda in žarnica, tu je treba malo in ni potrebe po svojem izhodu iz solarnega polnilca za startni aku.
....


Sem potem naročil Cyrixa.
V opisu delovanja berem:
"Bidirectional voltage sensing and power supply from both batteries:
The Cyrix senses the voltage of both connected batteries. It will therefore also engage if for example the accessory battery is being charged by a battery charger."


Če prav razumem to pomeni, da bo vklopil povezavo tudi, če se bo bivalni akumulator polnil iz solarnega ali 230V/12V polnilca? Potem se bo hkrati začel tudi startni filat iz polnilca, ki je trenutno priključen na bivalni akumulator (to je OK; rad bi, da mi solarni polnilec pozimi fila oba akumulatorja).

Ne razumem zakaj bi potem rabil tisto žarnico in Schottky diodo? Če gre filanje v eno stran, bo šlo še v drugo.

Pa še to prosim, za razjasnitev: ali je glavna funkcija Cyrixa to navzkrižno polnjenje ali to, da si v bistvu povečaš skupno kapaciteto v smislu bivalni + startni akumulator (ali oboje)?
Ker dokler bosta oba akumulatorja enako (oz. dovolj) polna, bosta ostala povezana, povezava se prekine le, če startnemu (ali tudi bivalnemu??) preveč pade napetost.
Mi pa ni jasno, kako enemu sploh lahko pade napetost, če sta v paralelni vezavi....
In če pa sta povezana, potem se bo tudi startni praznil enako kot ciklični, kar pa za običajne kislinske akumulatorje ni priporočljiv način dela... potem deluje prekinitev samo za startni akumulator, da ga zavaruje pred veliko izpraznjenostjo. Po drugi strani pa pišejo, da je tipanje "bidirectional"... Morda "bidirectional sensing" velja samo za vklop (ko zatipa visoko napetost), ne pa tudi za prekinitev.
Očitno mi še marsikaj ni jasno Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 986
Aktiv.: 8.51
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 07, 2019 9:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tiste diode in lučke potem ne rabiš.
Pri meni sem napravil tako, ker sem uporabil en navaden 200A rele, pa standardni napetostni komparator od ETI-ja, ker je ostal od enega projekta, (zamenjal sem mu en upor, da je delal okrog 12V namesto 24V).
Pri Cyrixu pa je bistveno tole - piše v podatkih:
"Disconnect voltage: From 11 V to 12,8 V and 22 to 25,7 V with intelligent trend detection"
V podatkih je tudi tabela, kako to deluje. Ko pade napetost pod 12,8V, bo po nekaj časa izklopil, pri tej napetosti sta pa še oba akumulatorja polna.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 201
Aktiv.: 5.20
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 10, 2019 8:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akumulator v novem avtu je star najmanj 4 mesece kar pomeni, da je že star.
Vzporedno se lahko veže le akumulatorje iz iste sarže.
Če pa že, potem pa kupi točno takega kot je ta in veži vzporedno. Nekaj časa bo zagotovo delovalo. Boš pa naslednjič naredil kot je prav. Tudi jaz priporočam Tab Motion pasted ali tubular.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 122
Aktiv.: 1.01

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 10, 2019 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
Tiste diode in lučke potem ne rabiš.
Pri meni sem napravil tako, ker sem uporabil en navaden 200A rele, pa standardni napetostni komparator od ETI-ja, ker je ostal od enega projekta, (zamenjal sem mu en upor, da je delal okrog 12V namesto 24V).
Pri Cyrixu pa je bistveno tole - piše v podatkih:
"Disconnect voltage: From 11 V to 12,8 V and 22 to 25,7 V with intelligent trend detection"
V podatkih je tudi tabela, kako to deluje. Ko pade napetost pod 12,8V, bo po nekaj časa izklopil, pri tej napetosti sta pa še oba akumulatorja polna.


Seveda, ta izklop je bistven, da se zavaruje startni akumulator, če je poraba prehuda. No lahko bi bilo tudi obratno... (da se ohrani bivalni, če bi bila poraba na startni strani prevelika ali pa kakšna napaka). V glavnem, en akumulator bo ostal dovolj poln - na voljo tudi za start v sili.
Mislim, da bo kar v redu to vse skupaj. Vmes med oba akumulatorja bom dal še eno prekinitveno 200A stikalo, če bi ju želel iz nekega razloga ločit med sabo.

Tale teta TU (KLIK) je tudi dokazala, da sta lahko na isti aku hkrati povezana dva solarna polnilca in ni nobenih težav, tokovi se lepo seštevajo. Potem upam, da ne bo nič narobe niti, če bosta (oba) akumulatorja hkrati polnjena iz alternatorja in solarnega polnilca. Če pa bodo kakšne težave (različni tipi akumulatorjev), pa bom med vožnjo po soncu uporabil tisto ločilno stikalo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 201
Aktiv.: 5.20
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 10, 2019 4:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta ženska govori o pwm regulatorjih, ki so prazgodovina. Sedaj uporabljamo MPPT regulatorje saj imajo tudi preko 30% višji izkoristek, zato je govoriti o pwm regulatorjih popolnoma brezpredmetno.

Pusti servisne akumulatorje stalno vezane skupaj, saj boš z odklapljanjem naredil več škode kot koristi!

Pri polnjenju z alternatorjem so lahko startni in trakcijski akumulatorji vezani vzporedno.

Pri polnjenju z solarnim panelom in MPPT regulatorjem obvezno loči startni akumulator od servisnih!
Servisno grupo polniš z polno močjo, ki ti jo daje solarni panel in MPPT regulator, startnega pa le napetostno vzdržuješ preko schotki diode in žarnice 20W, kot je to že opisal Energetik
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 122
Aktiv.: 1.01

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 11, 2019 8:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po čem pa sklepaš, da govori o PWM regulatorjih?

Tam med vprašanji/odgovori spodaj je nekdo vprašal:
"may I ask is it ok to combine PWM and MPPT charge controllers in parallel ?"

.. in njihov odgovor:

"As long as the charging voltage of both charge controllers is the same (or very close) you should be able to combine them. The concern is if one is set to charge at 13.7V, and the other is set to charge at 13.4V, the lower one may see the voltage coming from the higher one, and misinterpret as the battery being full, and turn off. If they are both set at the same voltage, there should be no confusion."

Torej je predvsem pomembno, da sta nastavljena enaka tipa baterij na obeh polnilcih.
Lahko bi bila recimo težava, če bi hkrati polnil iz solarnega polnilca in alternatorja. Ne vem, kako natančno regulirana je ta napetost iz alternatorja, nastavljati pa je itak ne moreš. Morda bi nihanje le-te lahko izklopilo solarni regulator in bi bilo že zato bolje ločiti akumulatorja med vožnjo po soncu.


Sicer pa sem mislil, da je iz stališča uporabnika (baterije) v bistvu vseeno kakšen tip polnilnika je.
Ali ni razlika le v tem, da MPPT pač višek napetosti pretvori v večji tok (in s tem ohranja moč iz panela skoraj enako minus izgube pretvornika), PWM pa tisti višek napetosti poenostavljeno rečeno le "poreže" in toka na ta račun ne poveča, posledično izgubimo del moči iz panela.
Torej je za PWM regulator najbolj smiselno uporabljati panele z nižjo napetostjo blizu 12V, medtem ko bo MPPT lahko polno izkoristil tudi tiste z višjo napetostjo ali celo zaporedno vezane.
Baterija pa pač vidi le polnilno napetost in nek tok, ne glede na to, iz kakšnega polnilca prihaja.

Vsaj tako si jaz to predstavljam, se motim? Ali je kakšna razlika v obliki polnilnega toka?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group