Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:10 am Naslov sporočila: Eksplozija Pb akumulatorja |
|
|
Včeraj je v sosednjem gas. društvu prišlo do eksplozije akumulatorja v tovornjaku. Tovornjak ob prvem poizkusu ni vžgal ( cca 5s), nakar ga je sodelavec ponovno zagrel in pri drugem vklopu zaganjača je akumulator razneslo. Kaj je od njega ostalo, se vidi na sliki. Akumulator je bil star cca 2 leti
Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?
lp
Uroš
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
94.14 KB |
Pogledana: |
53 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1614 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Zoprna reč Idealno, če hoče kdo izgubiti vsaj eno čutilo na svojem telesu
Kakšen polnilec je bil uporabljen? Je samo polnilec, ali ima tudi funkcijo vzdrževanja?
Ali je bil 12 V polnilec, ali 24 in priklopljen čez oba akumulatorja? Če je bil 24 V, ali ima vozilo akumulatorski izenačevalnik - balanser?
Sta bila oba akumulatorja kupljena nova in menjana istočasno?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 540 Aktiv.: 2.43 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Podobno zadevo sem v živo doživel pred 42 leti. Od tega akumulatorja je še 'nekaj ostalo'. Od tistega, ki ga omenjam pa dobesedno nič. Samo par plošč satovja.
vzrok je bil v slabo nameščeni klemi in je pri zagonu motorja diesel agregata prišlo do iskrenja.
Čez 14 dni je tudi delovna obleka začela dobivati luknje.
S temi zadevami je potreben nadzor in vzdrževanje...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebastjan.kamensek Član
Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1010 Aktiv.: 5.29 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Imam bogate izkušnje z tem (skrbim za vzdrževanje 5 gasilskih vozil). Pred dobrimi 10 leti so bili precej popularni polnilci slovenskega proizvajalca (namenoma ne bom pisal katerega, če pa koga res zanima pa v ZS). Ti polnilci niso imeli vzdrževanja ampak ta samostojni podjetnik je to prodajal kot da je lahko stalno priključeno. Preverjat seveda nihče ni šel. Težavo smo opazili ker v akomulatorje nalivamo destilirano vodo na cca 6 mesecev in akomulatorji priklopljeni na ta polnilnik so imelu hudo izhlapevanje elektroita. Če tega nebi opazill bi bil verjetno izid podoben zgornji sliki...
Rešitev je bila tedenska programska ura. Nastavil sem jo na 3X na teden za 12 ur (čez noč) in je bilo potem mnogo boljše.
Za gasilske namene je priporočljivo akomulatorje pregledovat vsakih 6 mesecev. Jaz jih pregledujem jeseni in spomladi. Dolijemo vodo in jih priklopim na takle tester :
TESTER .Akomulatorje testiram ločeno - vsakega zase.
Tako vsaj na grobo ugotovim kaj se dogaja z akomulatorjem (vem da ta tester ni najbolj primeren za tovornjakarske akomulatorje ampak povleže 100A toka kar je že kar nekaj in lahko sklepaš stanje akomulatorja..)
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.61 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 12:02 pm Naslov sporočila: Re: Eksplozija Pb akumulatorja |
|
|
malci je napisal/a: |
Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?
lp
Uroš |
Izsušenost- premalo elektrolitaa povzroči zvijanje plošč posledično se naredi kratek stik med ploščami (iskrica), zraven pa še vodik zaradi stalnega polnjenja in rezultat je viden.
Eksplozijo vodika lahko povzroči tudi samo iskrica kakšnega bližnjega releja.
Polnilnice in prostori stabilnih aku postaj se stalno prisilno prezračujejo ravno zaradi prisotnosti vodika.
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.52 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
V svoji delovni praksi sem doživel kar nekaj eksplozij akumolatorjev. K sreči jih nikoli nisem skupil. (skupil jo je pa sodelavec, ki ga je elktrolit pobrizgal po obrazu. Dobil ga je tudi v oko)
Kot je napisal ecobra najpogostejši vzrok je eksplozija vodika. Le ta se sprošča, ko se akumolator polni. Če se pojavi iskra, je efekt podoben kot streljanje s karbidom.
V mojih primerih so vedno "pokali" vozni akumolatorji viličarjev. Vsaj dvakrat je počil, ko se je vžigal dizel viličar s pomočjo "transfuziskih" kablov. Dvakrat je počilo zaradi kratkega stika ob menjavi vozne baterije v viličarju. Viličar BT jer imel 24V baterijo. Ob menjavi so jo zasukali narobe ter jo potisnili v viličarja - seveda z drugim viličarjem. Pri tem je prišlo do direktnega kratkega stika sponk na ohišje. Posledica uničen nov akumolator - odprlo je vse pokrove.
2. Viličar indus 2x 36V. Katek stik na priključnih kablih. Vozniku jih je nekako uspelo stisniti s pokrovom na katerem je sedež. Posledica - odprlo je obe bateriji. Lažje jo je tudi skupil voznik, ki je ob eksploziji z glavo udaril v varnostni lok - streho.
Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.
Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.09
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.
Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator. |
Preverjeno na lastnem avtu. Crknila diodna plošča na altenatorju avta, ki je pomagal zagnati drug avto. Mojster, ki je zadevo servisiral, je ob vprašanju: "Zakaj?" Prižgal cigaret in mirno rekel: "Običajno eno ali dve taki pokadim vmes, predem štartam drug avto."
_________________ Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.52 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2020 6:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Že enostaven preizkus pokaže to. Ko je avto v prostem teku vključite svetleče luči. Kjub temu, da ima večina avtomobilov tam 100HP je to na motorju opazno. Pa je to vse skupaj le okrog 150W. Povprečna moč zaganjalnika je okrog 1.5Kw kar je 10x več
Vedeti je treba tudi da je altenator vedno izključen dokler se vozilo starta.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Čet Okt 01, 2020 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tud men je razneslo akumulator.
Še star alternator je dajal preveč voltaže, skorej 34V.
Posušilo akumulator in počlo kot iz puške.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 330 Aktiv.: 1.84
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Biba struja Član
Pridružen-a: Sob 30 Jan 2021 23:55 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.57 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Ned Jan 31, 2021 12:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Kako pa kaj kabli avto-motor. Sicer je napetost ista, kaj se pa dogaja s tokovi ali je to dovoljeno.Ima kdo slabe izkušnje?
_________________ Veselim se vsakega novega dneva. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Biba struja Član
Pridružen-a: Sob 30 Jan 2021 23:55 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.57 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sob Sep 11, 2021 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolegu se je podobno zgodilo na motorju...
_________________ Veselim se vsakega novega dneva. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Dorijan Član
Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2481 Aktiv.: 12.92 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Ned Sep 12, 2021 1:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer rahlo offtopic, ampak ... A je kdo slučajno testiral kako se obnesejo solarni vzdrževalci akumulatorja.
Kot npr. :
https://www.amazon.co.uk/Waterproof-Automotive-Motorcycle-Powersports-Snowmobile/dp/B07DFD3RMS/ref=sr_1_7
Imamo 2 starejša traktorja pod nadstreškom, tako da sonce jih vidi vsak dan. Pa sem razmišljal o teh polnilcih, da se ne pre-izporazne akumulator.
Hkrati ima uro vgrajeno da ne polni nonstop(sonce) in diodo, da celice ne izpraznejo akumulatorja.
_________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|