www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Eksplozija Pb akumulatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 602
Aktiv.: 3.79
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:10 am    Naslov sporočila:  Eksplozija Pb akumulatorja Odgovori s citatom

Včeraj je v sosednjem gas. društvu prišlo do eksplozije akumulatorja v tovornjaku. Tovornjak ob prvem poizkusu ni vžgal ( cca 5s), nakar ga je sodelavec ponovno zagrel in pri drugem vklopu zaganjača je akumulator razneslo. Kaj je od njega ostalo, se vidi na sliki. Akumulator je bil star cca 2 leti

Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?

lp
Uroš



akumulator eksplozija.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  94.14 KB
 Pogledana:  34 krat

akumulator eksplozija.jpg



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 8.72
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zoprna reč Shocked Shocked Idealno, če hoče kdo izgubiti vsaj eno čutilo na svojem telesu Speak to the hand
Kakšen polnilec je bil uporabljen? Je samo polnilec, ali ima tudi funkcijo vzdrževanja?
Ali je bil 12 V polnilec, ali 24 in priklopljen čez oba akumulatorja? Če je bil 24 V, ali ima vozilo akumulatorski izenačevalnik - balanser?
Sta bila oba akumulatorja kupljena nova in menjana istočasno?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 424
Aktiv.: 2.36
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Podobno zadevo sem v živo doživel pred 42 leti. Od tega akumulatorja je še 'nekaj ostalo'. Od tistega, ki ga omenjam pa dobesedno nič. Samo par plošč satovja.
vzrok je bil v slabo nameščeni klemi in je pri zagonu motorja diesel agregata prišlo do iskrenja.
Čez 14 dni je tudi delovna obleka začela dobivati luknje.

S temi zadevami je potreben nadzor in vzdrževanje...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 884
Aktiv.: 5.96
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam bogate izkušnje z tem (skrbim za vzdrževanje 5 gasilskih vozil). Pred dobrimi 10 leti so bili precej popularni polnilci slovenskega proizvajalca (namenoma ne bom pisal katerega, če pa koga res zanima pa v ZS). Ti polnilci niso imeli vzdrževanja ampak ta samostojni podjetnik je to prodajal kot da je lahko stalno priključeno. Preverjat seveda nihče ni šel. Težavo smo opazili ker v akomulatorje nalivamo destilirano vodo na cca 6 mesecev in akomulatorji priklopljeni na ta polnilnik so imelu hudo izhlapevanje elektroita. Če tega nebi opazill bi bil verjetno izid podoben zgornji sliki...

Rešitev je bila tedenska programska ura. Nastavil sem jo na 3X na teden za 12 ur (čez noč) in je bilo potem mnogo boljše.

Za gasilske namene je priporočljivo akomulatorje pregledovat vsakih 6 mesecev. Jaz jih pregledujem jeseni in spomladi. Dolijemo vodo in jih priklopim na takle tester :

TESTER .Akomulatorje testiram ločeno - vsakega zase.

Tako vsaj na grobo ugotovim kaj se dogaja z akomulatorjem (vem da ta tester ni najbolj primeren za tovornjakarske akomulatorje ampak povleže 100A toka kar je že kar nekaj in lahko sklepaš stanje akomulatorja..)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 246
Aktiv.: 3.23
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 12:02 pm    Naslov sporočila:  Re: Eksplozija Pb akumulatorja Odgovori s citatom

malci je napisal/a:


Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?

lp
Uroš

Izsušenost- premalo elektrolitaa povzroči zvijanje plošč posledično se naredi kratek stik med ploščami (iskrica), zraven pa še vodik zaradi stalnega polnjenja in rezultat je viden.
Eksplozijo vodika lahko povzroči tudi samo iskrica kakšnega bližnjega releja.
Polnilnice in prostori stabilnih aku postaj se stalno prisilno prezračujejo ravno zaradi prisotnosti vodika.
l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13795
Aktiv.: 76.85
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 4:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V svoji delovni praksi sem doživel kar nekaj eksplozij akumolatorjev. K sreči jih nikoli nisem skupil. (skupil jo je pa sodelavec, ki ga je elktrolit pobrizgal po obrazu. Dobil ga je tudi v oko)

Kot je napisal ecobra najpogostejši vzrok je eksplozija vodika. Le ta se sprošča, ko se akumolator polni. Če se pojavi iskra, je efekt podoben kot streljanje s karbidom.
V mojih primerih so vedno "pokali" vozni akumolatorji viličarjev. Vsaj dvakrat je počil, ko se je vžigal dizel viličar s pomočjo "transfuziskih" kablov. Dvakrat je počilo zaradi kratkega stika ob menjavi vozne baterije v viličarju. Viličar BT jer imel 24V baterijo. Ob menjavi so jo zasukali narobe ter jo potisnili v viličarja - seveda z drugim viličarjem. Pri tem je prišlo do direktnega kratkega stika sponk na ohišje. Posledica uničen nov akumolator - odprlo je vse pokrove.
2. Viličar indus 2x 36V. Katek stik na priključnih kablih. Vozniku jih je nekako uspelo stisniti s pokrovom na katerem je sedež. Posledica - odprlo je obe bateriji. Lažje jo je tudi skupil voznik, ki je ob eksploziji z glavo udaril v varnostni lok - streho.

Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.

Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pajo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50
Prispevkov: 684
Aktiv.: 3.81

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 5:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:

Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.

Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator.


Preverjeno na lastnem avtu. Crknila diodna plošča na altenatorju avta, ki je pomagal zagnati drug avto. Mojster, ki je zadevo servisiral, je ob vprašanju: "Zakaj?" Prižgal cigaret in mirno rekel: "Običajno eno ali dve taki pokadim vmes, predem štartam drug avto."

_________________
Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13795
Aktiv.: 76.85
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 6:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Že enostaven preizkus pokaže to. Ko je avto v prostem teku vključite svetleče luči. Kjub temu, da ima večina avtomobilov tam 100HP je to na motorju opazno. Pa je to vse skupaj le okrog 150W. Povprečna moč zaganjalnika je okrog 1.5Kw kar je 10x več Exclamation
Vedeti je treba tudi da je altenator vedno izključen dokler se vozilo starta.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 61 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group