 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sre Okt 07, 2020 9:58 am Naslov sporočila: Tester akumulatorjev s halovo sondo (ali shuntom) |
|
|
V avtodomu imam dva enaka GEL akumulatorja, hkrati kupljena, vzporedno vezana.
Rad bi nadzoroval njuno stanje. Všeč mi je tale merilec s halovo sondo, ker ne uporablja shunta: KLIK
Vprašanje: ker sta akumulatorja zadaj v boxu (prtljažniku), displejček pa bi rad imel spredaj v bivalnem delu bi moral kabelček podaljšat za cca. 2 metra.
Vidim, da je oklopljen, torej bi oklopljenega uporabil tudi jaz.
Če se ne motim, daje halova sonda neko napetost na svojih sponkah... (velikost ne vem)
Bo to podaljšanje zelo negativno vplivalo na točnost prikaza? Recimo da uporabim opleten kabel z žicami 1.5mm2 dolžine 2m.
Nazadnje urejal/a Fantocci Čet Okt 08, 2020 4:06 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1905 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Okt 07, 2020 9:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri prvemu lahko uporabiš oklopljeni UTP proti motnjam za "podaljšek". Seveda je potrebno upoštevati parice - izenačevanje motenj, ...
Drugi pa je tako ali tako "WiFi - ESp8266" in lahko neseš tudi 20m proč. _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 8:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Aha, sploh nisem opazil, da je drugi brezžičen... to mi je in mi ni všeč. Pri avtodomu paziš na vsako porabico in predvidevam, da ima drugi več mirovne porabe. To le dela 24/7, porabe pa se seštevajo.
Načeloma brezžičnega delovanja niti ne rabim, saj to ne bom nosil okrog ampak bi rad le pritrdil na neko vidno mesto v bivalnem delu.
Imam še eno vprašanje glede shuntov: kaj pomeni, če na njemu recimo piše 200A/75mV? Ali to pomeni, da je pri toku 200A na njemu padec 75mV ali kako? Torej je njegova upornost 0.375mOhma?
Če je tako, potem ima tisti z 200A nižjo upornost od tistega z 100A (vsi so deklarirani z 75mV, kolikor sem videl na teh kitajskih). Ima pa verjetno tisti z 100A večjo natančnost pri merjenju malih tokov (če pač izbereš tak merilni par shunt-merilec). Torej pretiravat z velikostjo merilnega območja nima smisla, če ni res potrebe po tem.
Razmišljam prav?
Predvidevam sicer, da so merilci s shuntom bolj natančni od teh s halovo sondo? Imam tokovne klešče za enosmerni tok (verjetno s halovo sondo) pa se mi zdi, da niso ravno pretirano točne (OK, niso vrhunske, pač kitajska roba za nekih 30€). Pred meritvijo jih moraš s tipko postaviti na nič, sicer že po defaultu nekaj malega kažejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.72 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imaš prav pri vseh tvojih dilemah..  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.63 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je en že vprašal:
FAQ:
- Q2: Do you need an extension cable?
- A1: The standard sensor extension cable is 15CM in length. If you need to extend it, you can buy our shielded extension cable. (Note: This STN LCD Hall coulometer can only use our shielded extension cords instead of ordinary extension cords)
Poišči "shielded extension cable"... Če se že hvalijo, da imajo. Jaz nisem našel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Okt 09, 2020 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Halova sonda. Je kos polprevodnika, na katerega pritisneš napetost v vzdolžni smeri, da steče tok. Magnetno polje pravokotno na smer toka povzroči odklon elektronov, zato se pojavi napetost pravokotno na smer toka. Ta napetost je reda nekaj mV, ki je sorazmerna krmilnemu toku in gostoti pretoka magnetnega polja.
Ne vidim razloga, zakaj ne bi tega kabla podaljšal z LiYCY kablom 4x0,5. Tistih nekaj mA krmilnega toka bo pustilo zanemarljiv padec napetosti.
Še tole, zanima me, zakaj imaš gel akumulatorje? _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok_S Član


Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 505 Aktiv.: 4.52 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pet Okt 09, 2020 4:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Naj ti ne bo škoda za "proper" batery monitor (stran 2), če že z napačno izbiro akumulatorjev mečeš denar skozi okno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Pet Okt 09, 2020 9:06 am Naslov sporočila: |
|
|
GEL akumulatorji naj bi bili pač boljši od AGM. Omogočajo globlje praznjenje oz. več ciklov pri enakem praznjenju v primerjavi z AGM.
Zakaj bi bili slaba izbira? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok_S Član


Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 505 Aktiv.: 4.52 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sob Okt 10, 2020 9:32 am Naslov sporočila: gel akumulatorji niso primerni za plovila ali avtodom |
|
|
Gel akumulatorji so občutljivi na previsok tok polnjenja! Dovoljeno ga je polniti zgolj s 7% nazivne kapacitete! Na plovilih in avtodomih, kjer je primarni polnilni vir alternator, toka ne moreš kontrolirati. Večinoma, kot si dejal, akumulatorje globoko izprazniš in nato hitro polniš z alternatorjem. To je nedovoljen režim za GEL akumulatorje. Gel so marejeni za male polnilne tokove, počasna praznenja in veliko število ciklov in popolnoma nič od tega ne ustreza delovanju v avtodomu ali plovilu!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sob Okt 10, 2020 12:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok, če je samo to.... potem nimam skrbi. Sem mislil, da je kaj hujšega
Torej, 2x 110Ah akumulatorja lahko polnim s tremi viri:
- 310W monokristalni panel z MPPT polnilcem (realno polni ob največjem soncu z 15A, kolikor sem ga meril, panel pač leži na avtu in ni nikoli pravokoten na sončne žarke)
- kvaliteten linijski polnilec (220 na 12)
- in najbolj kritična zadeva - alternator (nimam Euro6): ta ne polni direktno, ampak preko B2B (DC booster) polnilca Votronic https://www.votronic.de/index.php/en/products2/series-vcc/standard-version/vcc-1212-30-new#charging-programs
Vsi trije polnilci imajo namenski program polnjenja za GEL akumulatorje in tako so tudi nastavljeni. Prepričan sem, da program ne dovoli višjega toka, kot je zdravo za njih, saj inženirji, ki so jih konstruirali vedo, kaj delajo. Ko je akumulator poln, zmanjšajo vrednost toka na vzdrževalno polnjenje.
Skupni seštevek mojih porabnikov znaša 625W, če bi bilo prav vse naenkrat prižgano (kar nikoli ni). Če bi teoretično bilo, bi to znašalo 52A porabe oziroma 26A po akumulatorju (vzporedna vezava). Prepričan sem, da tudi to zmoreta brez težav.
Naj povem še to, da imam box ogrevan (cev iz Webasto grelca) zato nista nikoli na hudem mrazu, vsaj med praznjenjem ne, ker Webasto pozimi vedno dela.
Vem, da so gelovi ljudem zakuhali, ampak vedno je bil kriv nekvaliteten ali nepravilno nastavljen polnilec. Če pa bosta slučajno prehitro crknila, se bom spomnil na tvoje besede in ju zamenjal z AGM (trenutno se Optima Blue da dobiti po zelo "ugodni" ceni, ne bi se branil para teh). Ali pa z litijevimi, če jim bodo že kaj padle cene.
Sicer pa sem ravno zato odprl to temo, da bom pazil na njiju  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Okt 10, 2020 2:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa je narobe z takimi, ki imajo tekoč elektrolit in pokrovčke, namenjeni za globoka praznjenja, na primer tab motion golf cart ts. Tu dobiš več za precej manj denarja kot pri gel. Pa še ob kakšni napaki pri polnjenju ni kar takoj za v smeti, ker mu lahko doliješ destilirano vodo. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sob Okt 10, 2020 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izgledajo super, sploh število ciklov.
- cena teh TAB golf je 1,16 €/Ah (279€ za 240Ah C100 na 6V, torej bi tudi rabil 2)
- moji GEL 1,54 €/Ah (185 € za 120Ah C100 - prej sem narobe napisal 110Ah)
Torej so moji za 32% dražji, če primerjam ceno na Ah.
Hvala za informacijo, bom vedel za drugič. Koliko pa je problematično izpuščanja plina med polnjenjem? Spimo nad njimi... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sob Okt 10, 2020 6:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm, če malo bolje razmislim bi moral primerjat Watt ure. Torej dobljeno energijo.
Če sedaj zgornje cifre pomnožim še z napetostjo, pa je stvar drugačna:
- TAB golf cart 6V: 279€ za (240Ah x 6V) 1440 Wh: 19.4 centa/Wh
- moj GEL 12V: 185€ za (120Ah x 12V) spet 1440Wh: 12.8 centa/Wh
To pa spremeni situacijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|