|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kaja.alyo Član
Pridružen-a: Čet 18 Jun 2015 19:18 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.76 Kraj: Bistrica ob Dravi
|
Objavljeno: Ned Nov 15, 2020 6:58 pm Naslov sporočila: Katera varovalka... |
|
|
Torej imam agregat, za generator je 3 fazni motor končar 5kW.
Trenutno ima vgrajeno 3 fazno avtomatsko varovalko 3 x 6A hitrostne karakteristike A.
Z njim poganjam 3 fazni elektromotor 2.2kW 2840rpm, vezanega v trikot.
Ko vklopim motor vrže takoj ven varovalko, vklopim jo nazaj in se motor normalno zažene. Sedaj me zanima, če je dovolj, da zamenjam varovalko z tipom B ali bi moral biti tip C?
Vem, da je bolj sigurno tip C, ampak ker občasno uporabljam varilni aparat, ki kar pogosto meče ven varovalko, sploh če žica pikne, bi raje varovalko B, da mi nebo skurilo navitja na agregatu.
Torej če je motor 2.2kw, bi naj nazivni tok bil 3,3A po fazi (preračunano) in če je recimo zagonski tok 4 krat večji pride na 13.3A.
Potem pa imam problem, da nikjer ne najdem razlage karakteristik varovalk.
Vem, da je A najhitrejša, D pa najpočasnejša.
Zanima pa me točno A, B, C, potem pa še gledam npr. Varovalko 3P 6A B kA6 in pa 3P 6A B kA10. Kaj pomeni kA?
Hvala
_________________ The quieter you become the more you`re able to hear |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Strojnik23 Član
Pridružen-a: Ned 19 Mar 2017 9:17 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.94 Kraj: Bela krajina
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
kaja.alyo Član
Pridružen-a: Čet 18 Jun 2015 19:18 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.76 Kraj: Bistrica ob Dravi
|
Objavljeno: Ned Nov 15, 2020 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za povezave, ne nisem upošteval, imate morda formulo? Ker sem iskal formulo in je x različnih na internetu.
_________________ The quieter you become the more you`re able to hear |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Strojnik23 Član
Pridružen-a: Ned 19 Mar 2017 9:17 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.94 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Ned Nov 15, 2020 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Formule nimam, podrobno ti bodo razložili strokovnjaki, ki jih na temu forumu ne manjka.
Okvirno vrednost pa lahko poiščeš v kakšnem katalogu. Npr. gledam v nekam starem katalogu Tiba - Simemns je In za 2,2 kw, 2-polni elektro motor 4,55 A.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
TIBA_SIEMENS-AM.pdf |
Velikost datoteke: |
250.79 KB |
Downloadano: |
10 krat |
_________________ Nisem električar, imam pa veselje... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 544 Aktiv.: 2.44 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2020 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na hitro lahko določiš tok elektromotorja : moč x 2 (2,2kW x 2 = 4,4A) To je nazivni tok, zagonski pa je večji.
v praksi je tok pri manjših močeh malenkost večji kot 2 krat, pri večjih pa malo manjši.
cos fi pa je cca 0,8 do 0,88.
Z varovalko varuješ vodnik, za varovanje motorja pa je potrebno zaščitno motorsko stikalo ali kontaktor z bimetalom ali.....
ali je moč generatorja res podana v kW. Navadno se to podaja v kVA. Če je breme ohmsko, potem je to enako kW, pri induktivnih bremenih, kar motor je, pa ni enako. Upoštevati je potrebno cos fi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
kaja.alyo Član
Pridružen-a: Čet 18 Jun 2015 19:18 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.76 Kraj: Bistrica ob Dravi
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2020 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
zoran je napisal/a: |
Na hitro lahko določiš tok elektromotorja : moč x 2 (2,2kW x 2 = 4,4A) To je nazivni tok, zagonski pa je večji.
v praksi je tok pri manjših močeh malenkost večji kot 2 krat, pri večjih pa malo manjši.
cos fi pa je cca 0,8 do 0,88.
Z varovalko varuješ vodnik, za varovanje motorja pa je potrebno zaščitno motorsko stikalo ali kontaktor z bimetalom ali.....
ali je moč generatorja res podana v kW. Navadno se to podaja v kVA. Če je breme ohmsko, potem je to enako kW, pri induktivnih bremenih, kar motor je, pa ni enako. Upoštevati je potrebno cos fi. |
Po pravici povedano sem se malo zgubil, neke osnove so mi jasne, ko se pa začne cos, KVa namesto kW, se pa moje znanje konča.
Elektromotor na kompresorju ima cos fi 0,85 in 4,51A na tablici.
Elektromotor na agregatu (generator) ima podano 5kVA in cos fi 0,8
_________________ The quieter you become the more you`re able to hear |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 544 Aktiv.: 2.44 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2020 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz tvojih podatkov se vidi, da moja (ne samo moja) 'teorija' drži. Navajaš da je na tablici motorja na kompresorju napisan tok 4.51A, kar je moč motorja(kW) x 2 – tako sem jaz tudi navedel.
Podatek na generatorju pa je podan v kVA. To je navidezna moč, ki jo lahko odda generator in je sestavljena iz delovne komponente in jalove komponente.
Formula za izračun delovne moči motorja:
P = sqrt3*U*I*cos fi* eta (W)
(eta je izkoristek motorja; ki pa je v praksi tudi v vrednosti okrog 0,85).
Pri motorju nista tok in napetost nikoli v fazi ampak je med njima nek kot, se delovna moč zmanjša v odvisnosti cos tega kota. Delovna in jalova energija pa sta med seboj vedno pod kotom 90 stopinj. Najlažje si to predstavljaš s pravokotnim trikotnikom in pitagorjevim izrekom.
http://www2.arnes.si/~mpavle1/mp/pravtrik.html
na drugi skici je lepo prikazano:
hip = navidezna moč
pk = delovna moč
nk = jalova moč
kot alfa = kot fi
Moč motorja na tablici (kW) je moč, ki jo motor odda na osi motorja. Dovedena moč pa je večja (za jalovo energijo)
Pri čistih ohmskih bremenih (npr. grelec) pa sta napetost in tok v fazi in to pomeni, da je cos fi = 1.
Po zgornji formuli je kVA enako kW
Ker je zagonski tok motorja 2,2 kW večji od navedenih 4,51A, je potrebno dovodni kabel za pogon motorja varovati z 16A varovalko. Po zagonu pade tok na vrednost, ki je navedena ali pa še nižje, če ni polno obremenjen.
Upam da sem razumljivo napisal sicer naj še kdo dopolni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
kaja.alyo Član
Pridružen-a: Čet 18 Jun 2015 19:18 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.76 Kraj: Bistrica ob Dravi
|
Objavljeno: Tor Nov 17, 2020 12:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
zoran je napisal/a: |
Iz tvojih podatkov se vidi, da moja (ne samo moja) 'teorija' drži. Navajaš da je na tablici motorja na kompresorju napisan tok 4.51A, kar je moč motorja(kW) x 2 – tako sem jaz tudi navedel.
Podatek na generatorju pa je podan v kVA. To je navidezna moč, ki jo lahko odda generator in je sestavljena iz delovne komponente in jalove komponente.
Formula za izračun delovne moči motorja:
P = sqrt3*U*I*cos fi* eta (W)
(eta je izkoristek motorja; ki pa je v praksi tudi v vrednosti okrog 0,85).
Pri motorju nista tok in napetost nikoli v fazi ampak je med njima nek kot, se delovna moč zmanjša v odvisnosti cos tega kota. Delovna in jalova energija pa sta med seboj vedno pod kotom 90 stopinj. Najlažje si to predstavljaš s pravokotnim trikotnikom in pitagorjevim izrekom.
http://www2.arnes.si/~mpavle1/mp/pravtrik.html
na drugi skici je lepo prikazano:
hip = navidezna moč
pk = delovna moč
nk = jalova moč
kot alfa = kot fi
Moč motorja na tablici (kW) je moč, ki jo motor odda na osi motorja. Dovedena moč pa je večja (za jalovo energijo)
Pri čistih ohmskih bremenih (npr. grelec) pa sta napetost in tok v fazi in to pomeni, da je cos fi = 1.
Po zgornji formuli je kVA enako kW
Ker je zagonski tok motorja 2,2 kW večji od navedenih 4,51A, je potrebno dovodni kabel za pogon motorja varovati z 16A varovalko. Po zagonu pade tok na vrednost, ki je navedena ali pa še nižje, če ni polno obremenjen.
Upam da sem razumljivo napisal sicer naj še kdo dopolni. |
Hvala za obširno razlago, kasneje si bom vzel čas, da grem vse počasi skozi.
Zanima me edino, ker ste omenili, da glede na zagonsko moč motorja je potrebno kabel varovati z 16A varovalko...
Znano mi je, da varovalka varuje kabel in ne porabnika, ne vem pa kako je to pri agregatu. Varuje varovalka navitja generatorja ali ne? Po logiki mislim, da jih. Lahko jaz zamenjam varovalko z 3x16A, glede na to, da je generator 5kVA?
Nasploh mi je sumljivo, ker mi velika brusilka (2,2kw) pravtako meče varovalko ven, medtem, ko jo lahko priklopim na mali kitajski agregat, ki ima navedeno moč 750w, pa dela normalno, pravzaprav jo že par let uporabljam z tem malim agregatom, brez, da bi bilo kaj narobe.
_________________ The quieter you become the more you`re able to hear |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3371 Aktiv.: 15.71 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Nov 17, 2020 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
zakaj v tem primeru ni uporabno kar motorsko zaščitno stikalo , nastavljeno na tok, napisan na tipski tablici motorja ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 544 Aktiv.: 2.44 Kraj: SG
|
Objavljeno: Tor Nov 17, 2020 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
zakaj v tem primeru ni uporabno kar motorsko zaščitno stikalo , nastavljeno na tok, napisan na tipski tablici motorja ? |
To stikalo ščiti motor pred preobremenitvijo. Problem pa je zagon motorja, ker izklopijo varovalke na generatorju. Te varovalke v bistvu ščitijo generator pred preobremenitvijo. Če jih nebi bilo, bi generator 'opešal' in posledično bi prišlo do pregoretja navitja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 86 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|