www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

BMS za LiFePo4
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 244
Aktiv.: 4.32
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 9:07 am    Naslov sporočila:  BMS za LiFePo4 Odgovori s citatom

Za večje plovilo (jadrnica 18m) sestavljam baterijski komplet na 24V z 700Ah celicami LiFeYPo4...
Pregledal sem sisteme, ki jih nudijo renomirani proizvajalci kot so Mastervolt in Victron. Njihovi BMSji bazirajo zgolj na lastnih akumulatorjih in ne nudijo rešitev za te celice obenem pa ima za 24V sisteme rešitev zaenkrat le Mastervolt. Predračunska cena Mastervoltovega kompleta bi stala preko 50k€, zato to ne pride v poštev.

Iščem primeren BMS kajti med normalnim obratovanjem bo tok praznenja le cca 5A. Občasno, ko bo potreba uporabiti vitla, sidrno vitla, navijalce jader bo delovala hidravlična črpalka 4kW. Delovanje le te bo izjemno kratko maksimalno do 1 minute. Občasen večji porabnik bo tudi sinusni inverter 24V DC/230V AC, 500W do maksimalno 3kW do cca 1-2h.
Uporabil bi rad dober BMS, ki bo sposoben s shuntom ali hall merilnikom zaznavati tudi zelo nizke tokove in spremljati natančno bilanco energije.
Potrebujem tudi zelo močne bistabilne odklopnike kajti ne morem si privoščiti, da bi moral napajati kontaktor 500A(max1000A) 365 dni na leto.
Pri izbiri opreme za ta sistem je na prvem mestu kvaliteta šele nato cena!
Hvala za pomoč pri iskanju primernega BMSa.



IMG_20191204_183241.jpg
 Opis:
Panel za barko
 Velikost datoteke:  109.01 KB
 Pogledana:  26 krat

IMG_20191204_183241.jpg



IMG_20191204_183134.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  69.06 KB
 Pogledana:  29 krat

IMG_20191204_183134.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 767
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 11:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

S kolegom razvijava BMS sistem za LiFePO4 za moj prvi električni avto... zadeva bo univerzalna za poljubno število celic. Moj sistem bo 32S, deloval bo lahko tudi na 8S ali na večjem številu celic, recimo 43S, kakršnega ima v avtu moj prijatelj in mu ne dela dobro, tudi on čaka na moj nov sistem. Projekt bo odprtokoden, ko bo dokončan in preizkušen, bo javno objavljeno vse.

Ker razvijam sistem za avto, bistabilni releji ne bodo uporabljeni, sem pa razmišljal o tem, ker za stacionarne sisteme je to obvezno, sistem bo primeren tudi za 4S sistem, recimo otočni solarni sistem 12V za vikend hišice.

Trenutno se ubadam z galvansko izolacijo za komunikacijo med posameznimi BMS vezji, vsaka celica bo imela svoje vezje. Komunikacijsko vodilo bo RS485, ID posameznega člena bo lahko določen hardversko ali softversko.

Omenjene bistabilne releje bi lahko nadomestil tudi z ustreznimi tranzistorskimi bloki, FET tranzistorji zaradi CMOS vrat nimajo porabe.

Mimogrede, močnostni bistabilni releji se nahajajo tudi v sodobnih števcih električne energije, omogočajo izklop in vklop na daljavo ali samodejno zaradi preobremenitve.

O merjenju zelo majhnih tokov še nisem razmišljal, to bo najbrž nekoliko težje na sistemu kjer so tokovi preko 200A

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 244
Aktiv.: 4.32
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 12:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen V.j.
S predelavo imam lahko rečem precej izkušenj. Največ problemov sva imela z Muckom prav z BMSom. Uporabila sva BMS2405 od EMSISa. Izdelana je tudi odlična aplikacija za povezavo modula preko RS232/BT na tablico z vsemi prikazi. Lahko ti pokažem zadevo. Z minimalnimi predelavami bi jo bilo možno uporabiti tudi za tvoj BMS.

Za ta projekt napajanja na barki sem nameraval uporabiti en slovenski BMS, vendar sem videl že več primerov, ko je odpovedal oziroma ni odklopil porabnikov na plovilu, ko so se baterije preveč izpraznile, zato ga enostavno ne upam uporabiti tukaj, ker gre za drag sistem.

Več o predelavi mojega Smarta lahko prebereš TUKAJ 1.del... TUKAJ 2. in 3.del...

Izdelal sem tudi EVSE vmesnik o katerem si lahko prebereš na tem forumu v temi EVSE in rele na PE liniji...

PROJEKT ME ZELO ZANIMA in bi rad aktivno sodeloval. Se lahko pridružim?
Lep pozdrav
Iztok
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1105
Aktiv.: 8.26
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 6:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Namenske zadeve za preklope akumulatorjev ne poznam, lahko pa uporabiš zaščitno stikalo z motornim pogonom in mu povežeš vse tri pole vzporedno. tako dobiš iz 100 A 300A. DC preklop pod obremenitvijo na napetosti do 48 V ni problem, za višje napetosti pa je potrebno uporabiti namenska DC zaščitna stikala. Ta imajo znotraj magnet, ki potisne oblok v gasilno komoro.
Iz kataloga in list price cenika ETI je tole:

EB2 125/3L 100A 3p ----- 112 eur (zaščitno stikalo 100A 3 pol)
MO2 125 DC24V --- 416 eur (motorni pogon 24VDC)

po potrebi mu dodaš pomožni kontakt (stanje vklopa)
Zaščitno stikalo ti nadomešča tudi baterijsko varovalko.
Za ETI jih proizvajajo tukaj

Dobiš pa takšno kombinacijo pri vseh svetovnih firmah s stikalno opremo.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1105
Aktiv.: 8.26
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 6:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še o BMS, če ga boš šel razvijat, jih moraš prodati nekaj sto, da se ti to splača. Kaj če bi uporabil programirljivi krmilnik z analognimi vhodi za merjenje napetosti preko uporovnega delilnika, če pa rabiš galvansko ločen merilni tokokrog, pa narediš izolacijske ojačevalnike, na primer z ACPL-C87AT. Potem pa s SSR in upori obremeniš celice, ki mislijo uiti.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 2028
Aktiv.: 11.17
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 8:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo EPP-ja: Imamo tudi slovenskega proizvajalca REC BMS. Lahko tudi prilagodi rešitve (firmware) glede na zahteve. Tiste bistabilne kontaktorje pa bi še bilo potrebno najti, mogoče solid state (MOSFET)?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1105
Aktiv.: 8.26
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 8:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mosfet za nekaj sto amperov je pa zadnje, kar bi si želel na barki za glavno napajanje. To mora biti robustno in zanesljivo, tudi, če kdaj trešči strela v bližino barke.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 767
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
Še o BMS, če ga boš šel razvijat, jih moraš prodati nekaj sto, da se ti to splača.

Razvoj se bo splačal že po nekaj zmontiranih sistemih, zaenkrat imam poleg svojega za moj avto, naročena že dva.

Svoj sistem hočem zato, da ga lahko obvladam...
Pri tujem sistemu, ki je zaprt in ni odprtokoden, je večinoma slaba podpora ali pa je le ta plačljiva, na koncu to pomeni, da je sistem predrag in se lasten razvoj še kako splača.

Energetik-m je napisal/a:
Kaj če bi uporabil programirljivi krmilnik z analognimi vhodi za merjenje napetosti preko uporovnega delilnika, če pa rabiš galvansko ločen merilni tokokrog, pa narediš izolacijske ojačevalnike, na primer z ACPL-C87AT.

Uporovi delilniki porabljajo energijo, ne pride v poštev.

Po moji zamisli bo vsaka celica imela svoje vezje s svojim uC, ki bo lahko šel v spanje. V načrtu imam tudi hardversko spanje, ko na Tx ne bo nobene komunikacije, bo elektronika izgubila napajanje, poraba bo tako padla na popolno ničlo.

Ker želim zadevo čim bolj poenostaviti, bo vodilo preprosto 3 žično: GND, Tx, Rx
Na vsaki BMS ploščici bosta po 2 optocouplerja, tako bo komunikacija galvansko ločena. Elektronika na celici bo merila napetost in vrednost pošiljala glavni enoti. Poleg meritve napetosti, bom opcijsko dodal še meritev temperature.

Energetik-m je napisal/a:
Potem pa s SSR in upori obremeniš celice, ki mislijo uiti.

Upori za balansiranje bodo tudi na teh vezjih, za vklop in izklop bo poskrbel uC, ukaz bo dobil od glavne enote. Za primer, če bi šlo v komunikaciji karkoli narobe, bo softversko poskrbljeno, da se bremenski upori samodejno izklopijo pri določeni napetosti... razmišljam tudi o hardverskem nadzoru in zaščiti, za primer če pride do okvare, da ne more sprazniti celice.

Iztok_Š je napisal/a:

PROJEKT ME ZELO ZANIMA in bi rad aktivno sodeloval. Se lahko pridružim?


Z veseljem sprejmem vsakogar (kontakt), ki bi rad prispeval ideje, znanje, želje, predloge, ... ker seveda sam nimam dovolj izkušenj, da bi to kar stresel iz rokava. Dejansko grem v razvoj z namenom, da se kaj naučim, tudi avto sem kupil za igračo, da sestavim še kaj bolj resnega poleg malih sistemov na e-biciklih.

Glede standardiziranega polnjenja nimam kaj dosti pojma, to pride kasneje. Pri mojem avtu je 230V 2KW polnilnik za 96V sistem, 8x 12V svinčeni AGM 130Ah akumulatorji. Avto predelujem na 32S LiFePO4 in bo treba polnilnik nekoliko prilagoditi, tudi nadzor polnilnega toka... s tem se bom ukvarjal potem, ko bodo baterije vgrajene in bo BMS že deloval.

Software mi bo spisal kolega, za prikaz bo kakšen grafični display, lahko tudi samo alfanumerični, ker povsod ni dovolj prostora za velike zaslone. Aplikacijo za mobilne naprave nimava namena razvijati, v mislih imava ESP8266, prikaz podatkov preko web vmesnika, povezava na ESP-jev wifi, bo delal kot dostopna točka, tako na telefonu ne bo potrebna namestitev aplikacije, le povezat se bo treba na ta wifi in preko brskalnika potem gledat podatke.

Trenutno še rišem hardware in čakam večjokoličino uC, na posameznih BMS platkah na celicah bom uporabil Mega8, ID za komunikacijo bo imel možnost hardverskega naslavljanja z jumperji, ker menim, da bi to zelo poenostavilo servisiranje (menjava) pri morebitni okvari posameznih modulov.

Tole bom moral kaj kmalu naredit, ker me že malo priganjajo, moj avto pa tudi stoji, ker nima delujočega sistema. Ker se bliža zima, bom vedno več v delavnici, tako da se bodo stvari začele premikati naprej.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 244
Aktiv.: 4.32
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 21, 2020 11:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na žalost večina BMSov DOBRO deluje le ob relativno veliki obremenitvi, globokih praznenjih in nato polnjenju do konca, ko se SOC postavi na 100%.
Problem se pojavi, ko v kombinaciji nastopa več različnih načinov polnjenja in praznjenja. REC-BMS sem zaenkrat črtal, ker sem prej omenjene težave osebno zasledil v praksi na dveh sistemih. Baterije so bile pri obeh uničene.


Na plovilu se polnjenje izvaja na več načinov:
- alternator relativno hitro polnjenje 150A 24V
- generator 230V AC/28V DC 100A (kasneje bo 300A, napajalnike MeanWell je možno vezati vzporedno)
- solarni paneli cca 15A na 24V

Na plovilu se srečujemo prav tako s tremi RAZLIČNIMI režimi praznjenja:
- delovna obremenitev, 10-25A normalno praznenje ko deluje hladilnik, razsvetljava, radio, TV... (podobno je tudi med plovbo le da so vklopljeni drugi porabniki)
- občasna visoka obremenitev 125-250A ob delovanju hidravlične črpalke, navijalcev jader, sidrnega vitla...
- poraba v mirovanju 0,5-1A, Nadzorni sistemi, senzorji za bilge črpalke, BMS, MPPT...

Pri polnjenju s solarnimi paneli in pri porabi v mirovanju se ZARADI NIZKIH TOKOV pojavi problem, ker večina BMSjev ne meri dovolj natančno toka in zato nepravilno izračunava SOC.
V kolikor akumulatorji delajo v območju plitvega praznenja in polnjenja, kar je primer ko je plovilo v mirovanju, je ta problem še dosti bolj izrazit. zato se lahko zgodi da BMS ne izklopi ob mejnem pogoju.

Energetik hvala za info o stikalih. Morda bi bil zate kdaj zanimiv ta bistabilni kontaktor...
Merjenje napetosti celic ni tako enostavno kot si misliš. V praksi je glede tega precej problemov. Na mojem avtu merimo napetost po celici na 1mV natančno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1105
Aktiv.: 8.26
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 22, 2020 12:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bistabilni kontaktor zna še kdaj prav priti. Tema je zelo zanimiva, sicer imam že 3 leta na barki dva svinčena akumulatorja golf cart ts od firme TAB, 6V 270 Ah/20h, ki bi morala opravljati svojo nalogo vsaj še kakšnih 5 let. Potem bo pa najbrž LiFePO4.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_Š
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 244
Aktiv.: 4.32
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 22, 2020 12:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prav za plovila trenutno obstaja le 12V varianta. Vsi sistemi do sedaj katere sem videl v praksi pa so imeli tako ali drugačno pomanjkljivost. Še najbolj mi je všeč Victronova rešitev je pa zelo draga. Ta mesec sem namreč dobavil en tak Victronov LiFePo4 sistem.

Ostalih rešitev še posebej za 24V pa še ne upam, dokler ne najdem sprejemljive rešitve glede BMSja.

Je morda kdo uporabil še kakšne druge celice LiFePo4 kot Winstonove od GWLja in lahko poda kaj info glede izkušenj, cene...?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 4682
Aktiv.: 26.82
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 9:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Enostavnejsa resitev:
Poklices Tineta v REC (recbms.com) in se zmenis. Zadeva bo po izkusnjah sodec dobro delovala, tudi podpora je ven
c kot solidna!

Kot kontaktor za 500 A se enojne bistabilne resitve ne spomnim (razen vec vzporedni vezanih https://shop.gwl.eu/DC-Contactors/DC-Power-Latch-100A-Coil-12V.html, delajo preverjeno ok na 100 A trajno)

Bolj komplicirana resitev:
Sem enkrat ze opisoval resitev za 4-8S s cipom od Renesasa z vgrajenim state machine-om. Poleg rabis se dober (!!!!!) fuel gauge, glej od Maxima ModelGauge 5), ce hoces imeti dobro meritev SOCa.
Maxim ima tu res dobre algoritme, ki upostevajo vse mogoce in je prikaz SOCa precej tocen, tudi ce se ne dela polnih ciklov!

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 767
Aktiv.: 10.86
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 11:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za natančen izračun SOC je prej treba imeti zajete natančne podatke. Za zajem natančnih podatkov potrebujemo natančne meritve, za napetost bo mogoče 16-bitni AD dovolj, ampak če želimo že rahlo pretiravati, bo treba na 24-bitni AD.

Vse mogoče izračune in prikaze omogoča glavna enota (master unit), način prikaza je seveda lahko različen, od alfanumeričnih, do grafičnih, lahko tudi preko full HD monitorja...

Za natančen zajem toka je lahko težava v obsegu... npr 500A senzor za tok, bo težko zelo natančen pri majhnih tokovih reda nekaj mA.
Verjetno bi zadevo precej dobro rešil z več različnimi senzorji toka po vejah: veliki oziroma največji, srednji in majhni. Merilni obseg bo različen, natančnost tudi.

Pri meritvi toka ne smemo zanemariti samega izkoristka baterij, nekaj malega samopraznjenja je, tudi izkoristek polnjenja je manj kot 100%
Poraba sistema ni nujno da je ves čas enaka, torej je treba meriti in upoštevati tudi to.

Popolnoma se strinjam z muckom, treba je upoštevati vse dejavnike in uporabiti prave algoritme.


Moj razvoj ne gre v to smer, ker pri električnem vozilu ne potrebujem tako velike natančnosti. Če baterije napolnim, vem koliko energije je shranjene in vem kakšen je približen doseg. Ne glede na to ali gre za električni avto ali za električno kolo, zadeva je zelo zelo podobna. Zelo sufisticiranih meritev torej ne rabim delati, tako da moj načrtovani sistem očitno niti približno ne bi ustrezal zahtevam iz začetka te teme.

Kot sem že omenil, za vse izračune, prikaze in algoritme, je odgovorna glavna enota in software, ki je spisan. Zajem podatkov je lahko enak pri različnih sistemih, razlikujejo se lahko predvsem po natančnosti meritev, če se lahko čisto preprosto izrazim.

Za večje število celic je lahko sistem že precej drag, če bi za vsako celico uporabljal zelo natančne velikobitne AD. Za začetek sem se odločil, da bom meritve izvajal na 10mV natančno oziroma kolikor bo pač naneslo. Za prvo verzijo bom uporabil Mega8, ki je sicer že rahlo zastarel uC, je pa zato dostopen po nizki ceni.

Meritev toka bo izvedena s svojim modulom ali z več moduli. Svoji moduli bodo tudi razni relejski moduli, ki bodo v manjši meri znali delati tudi avtonomno brez glavne enote. Vse je stvar domišlije in seveda spisanega programa.

V načrtu imam dvojno polnjenje: 230V polnilnik in solarno polnjenje. Če bo le možno, se bo moj avto večinoma polnil direktno iz solarnega sistema, ker je večinoma parkiran doma. Baterijo v avtu bom lahko koristil tudi kot sekundarni vir napajanja v hiši... ne bo to mišljeno za redno uporabo, lahko pa tudi, gre mi predvsem za raziskovanje na tem področju.

Moje rešitve bodo po možnosti poceni, zato neke velike natančnosti ne bo mogoče doseči, prioriteta je low-cost in open-source. Verjamem, da je tudi na ta način možno narediti dober in zanesljiv sistem, zavedam se, da se ne bo mogel primerjati z nekimi zelo sufisticiranimi sistemi, predvsem v ceni ne, za ostalo bo nesorazmerno manj razlike.

Glede baterij Winston, na testu sem imel 160Ah in sem nameril 190Ah kapacitete, velikost po dimenzijah je enaka kot modre CALB iz Kitajske, ki sem jih naročil junija. Kapaciteta kitajskih je bila od 127Ah do 145Ah, očitno so prodali škart robo. Sedaj čakam sive CALB, bomo videli kaj bo, Pirpy jih je že dobil in pomeril, kaže v redu.

Glede BMS iz rec-bms.com bi za moj sistem 32S prišlo nekje od 1250-1500eur, mogoče celo več. Kolega bi za 43S dal še 370eur več. Vseh funkcij ne bom potreboval, tako da kar se mene tiče za moj primer je to absolutno previsoka cena, kar pomeni da se mi razvoj splača, ker že v štartu moram narediti 3 sisteme, kasneje bo verjetno še kakšen.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb www, na ZS ne odgovarjam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1105
Aktiv.: 8.26
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 5:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole o ločenem merjenju toka tistih treh ta hudih porabnikov na barki je tudi dobra ideja. Najhujši je sidrni vinč. Ko bo nekdo pritisnil tipko "gor" ko bo sidro že gor, bo ta potegnil nenormalno velik tok. Poskusil sem to z 12V vinčem. Pri normalnem dvigu vleče 60A, zavrt motor na koncu pa 320A, merjeno z DC tokovnimi kleščami.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 4682
Aktiv.: 26.82
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 5:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Reber, glede SOCa ne rabis komplicirati, uporabi namenski Fuel gauge, npr. MAX17205. Vsa pamet in algoritmi so v njem, zna tudi npr. upostevati staranje celic, vpliv temperature itd.

Za sam BMS pa obstaja precej namenskih cipov za 8, 12 ali 16 S, ki bistveno poenostavijo dizajn in imajo ze ustrezne sigma delta ADCje, driverje za balansiranje in nekateri celo state machine. Bistveno boljsa in cenejsa opcija kot kup zunanjih ADCjev ... Wink


Lp, G

p.s. Kaj pa bos to delal za eno zverino 32S?

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 44 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group