www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Prikolica 12v <-> 24V

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.33
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 10:33 am    Naslov sporočila:  Prikolica 12v <-> 24V Odgovori s citatom

Torej tovorna prikolica se uporablja na vozilu z 12 oz 24V instalacijo. Da ne odkrivam tople vode - a obstaja kak vmesnik, da ne bi bilo potrebno menjat žarnic?
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6553
Aktiv.: 29.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Think tole bi pa tudi mene zanimalo. Nisem še slišal zanj, čeprav sem tudi jaz že nekajkrat naletel na identičen problem. Reševal sem na ta način, da se je vgradil zamenljiv zadnji nosilec z lučmi na konektorju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1336
Aktiv.: 11.95
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 11:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prijatelj ima precej velik vozni park in je imel enako težavo, prikolico bi rad vozil s traktorjem in tovornjakom.

Dokler je bil tovornjak, oziroma 24V vozilo le eno samo, je bila rešitev preprosta, vsaj v tistem trenutku se je tako zdelo. Uporabil sem pretvornik 24/12 in "ojačevalni" modul za prikolice. Rešitev je bila montirana v vozilo, problem neuniverzalne priklice je še vedno obstajal.

Ojačevalni modul za prikolice sem razvil za namen uporabe v vozilih, kjer je poraba žarnic nadzorovana in enostaven parazitski priklop na zadnje luči ni primeren.

Na trgu so že obstajali ojačevalni moduli z releji, slabost teh je bila, da so kanali za smernike kmalu pocrkali, saj je kontakte relejev potolklo zaradi pogostih vklopov, ker so moduli škljocali tudi brez priključene prikolice.
Razvil sem modul, ki namesto relejev uporablja P-ch FET, vhodni signal je prilagojen tako, da prebavi vse do 30V in tudi več, logična "1" je od cca 4V naprej.

Torej, opisana rešitev je bila montirana na tovornjaku, to pomeni, da je imel tovornjak 2 vtičnici, eno z direkt 24V izhodi in eno z 12V izhodi. Ta rešitev je bila začasna, saj je bila prikolica še vedno 12V in ni bila univerzalna, kratkoročno je predelava na tovornjaku zadostovala, dokler... se ni pojavila potreba, da prikolica postane univerzalna, saj je bila gor montirana oprema, ki so jo uporabljali tudi kooperanti z različnimi vozili. Montaža modulov na vsa vozila ni bila smiselna, zato je bilo treba zadevo rešit na sami prikolici.

Ponudba malih DC/DC step-down pretvornikov je velika, zato sem problem rešil z uporabo 5 switcherjev, ki sem jih zmontiral v škatlo, montirano na prikolici. Moč switcherjev je bila prilagojena porabi najbolj obremenjenega "kanala", da so bili vsi uporabljeni moduli enaki. Prednost enakih modulov je v morebitnem popravilu in zalogi rezervnih delov.

Prikolica je tako primerna za 12V ali 24V priklop. Napetost switcherjev je nastavljena na 12V, tako da tudi žarnice držijo dlje, saj sicer lahko dobijo tudi 14V. V primeru, da se napetost na 12V vlečnem vozilu iz nekega razloga posede na 12V ali nižje, bo na izhodu switcherjev še nekoliko nižja napetost, nekje okoli 1V je minimalni padec.

Prikolica je bila kasneje še malo nadgrajena tako, da je dobila odstranljiv priključni kabel in omarico za shranjevanje kablov. Na prikolici je trenutno 7 polna standardna vtičnica v katero se vklopi ustrezen kabel, ki je lahko tudi adapter kabel iz 13 na 7 pol, čeprav obstajajo adapterji iz 13 na 7 pol.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.33
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 2:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker gre za individualno rabo razmišljam o samogradnji. Ideja je sledeča.
12V vezava standarden priklop vtikača. Instalacija na prikolici je 12V. Dela na vsaki 12V vtičnici.
Pri 24V vezavi bi recimo na pin za meglenko pripeljal stalnih 24V v škatlo na prikolici bi vdelal 24V stepdown na 12V. Razpored na 24v vtičnici je enak s signali pa bi vklapljal releje. Ti bi vklapljali luči preko 12V stepdown.
Varianta je tudi obrnjena. Stepup 12->24. 24v instalacija na prikolici. Moram malo potestirati.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6553
Aktiv.: 29.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 2:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je še ena varianta (verjetno cenejša) ... vzameš LED luči (večina jih je 12V/24V) in enostavno zamenjaš. Primer.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1336
Aktiv.: 11.95
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 3:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes je zagotovo najboljša izbira LED luči, ki so univerzalne za 12/24V, tako kot je predlagal frenki, najmanj dela, cenovno zelo ugodno, sploh nisem vedel, da so cene teh luči že tako ugodne.

Danes bi se tudi jaz odločil za take luči, še poraba je dosti manjša kot pri žarnicah. Pred nekaj leti tako bogate ponudbe še ni bilo, step-down moduli so bili precej bolj dostopni. Pogosto se pri iskanju rešitev napačno odločamo in želimo ohraniti čim več obstoječega, kasneje se izkaže, da bi bilo bolj enostavno zamenjati večji del inštalacije, najbolje kar kompletno, da je vse novo in je mir za dolgo časa.

Individualen pristop, ki ni standarden, še vedno da neuniverzalno rešitev, prej ali slej bo nekje nekdo nekam narobe priklopil, oziroma je zadeva omejena na tista vozila, ki imajo urejeno prilagoditev. Napajanje po 7. pinu 7-polne vtičnice je nestandardna rešitev, nekateri imajo stalno napajanje na tem pinu, nekateri meglenko in nekateri zadnjo belo luč za vzvratno vožnjo...

Za silo delajo tudi 24V žarnice v 12V sistemu...

Če želiš obdržat stare luči, je po mojem mnenju še najbolj enostavno vgraditi male DC/DC step-down module, lahko tudi za vsako žarnico svojega, vgradiš v razvodno dozo kjer se kabel razdeli na levo in desno.

21W žarnico je sposoben gnati mini 3A modul z MP1584
https://www.google.com/search?q=3a+step-down+module+MP1584
Čeprav je kontroler čip le do 28V, lahko dodaš silicijevo diodo pred modul za dodaten padec in zaščito polaritete, nekaj padca pa je že na kablu. Zelo malo je verjetno, da do prikolice pride preko 28V tudi pri polnem akumulatorju in delujočem motorju.

Na koncu ugotovimo, da tudi poceni moduli lahko presežejo ceno novih luči, treba je upoštevati še razvodno dozo in montažo.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.33
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 4:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Led luči - zelo slabe izkušnje. Vsako leto jih menjam na dveh službenih traktorjih, ki služijo za pluženje. Vzrok za okvaro je vrjetno vdor slane vode. (ali kondenz),če prav so zlepljene. Ko sem jih "razpipal" v njih sicer ni bilo videt vlage so pa bili oksidirani spoji kot jih vidimo, ko steče baterija.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6553
Aktiv.: 29.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 6:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno kondenz. Ena taka kavbojska rešitev je, da narediš majhno luknjico (recimo sveder 2,5 ali 3) na najnižji točki. Večkrat preizkušeno ... deluje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.33
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 15, 2020 7:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:
Verjetno kondenz. Ena taka kavbojska rešitev je, da narediš majhno luknjico (recimo sveder 2,5 ali 3) na najnižji točki. Večkrat preizkušeno ... deluje.


Vrjamem. Na zadnje sem vzel komplet navadnih magnetnih luči. (lansko leto) Letos so še delovale.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group