|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 14, 2020 1:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Po enodnevnem odklopu akumulatorja (cca 24ur) sem ga ponovno priključil ker sem šel po nakupih. Glede na napisano "transalp-a" sem vstavil v radio CD da se mikro stikala pretresejo da dobijo nazaj morebitni izgubljeni stik. Zapiral in odpiral ter zaklepal in odklepal sem vseh pet vrat da se tudi ta pretresejo, ker je "MOND" omenil ta problem. Nisem pozabil pogledati tudi vratca za točenje goriva kjer je tudi mehanizem za zaklepanje. Po vožnji ki je trajala vsega skupaj približno 15 minut sem izmeril napetost akumulatorja ki je bila 12,69V. Naslednji dan ob istem času (ura gor dol) sem zopet pomeril napetost ki je bila 12,45V, kar je bilo bolje kot prejšnje dni. Takoj prižgem avto in naredim krog po Ljubljanski obvoznici in uberem še nekaj ulic, vsega skupaj približno 30 minut, izmerim napetost 12,88V, naslednji dan ob istem času zopet pomerim 12,61V. Glede na izmerjeno je kazalo da mi ne prazni več akumulatorja zato sem izmeril še mirovni tok ki je bil tokrat 3,2 mA, počakam 15 minut in nič, nobenih tokovnih skokov, počakam še 15 minut do naslednjega intervala in spet nič. Očitno je sedaj zaenkrat problem odpravljen.
Ali se je računalnik po 24 urah šele dobro resetiral, ali pa je bil kriv mehanizem v CD-ju ali vratih, kdo ve?
Mogoče je pa tajna služba na hitro odstranila sledilno napravo da ne bi na forumu razkrili njihove tehnike elektronskega sledenja.
Ali pa je samo kriva slaba karma, Bog vedi. Bom moral večkrat kupiti Kralja ulice, pa namesto euro dati dva da to hitro malo popravim. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 18, 2020 2:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Avto mi je stal 5 dni in sem vsak dan pomeril napetost akumulatorja, napetosti so sedaj bile sledeče. Bom začel od začetka z dnem ko se je akumulator napolnil.
stoji 0 dni - 12,88V
stoji 1 dan - 12,61V
stoji 2 dni - 12,56V
stoji 3 dni - 12,54V
stoji 4 dni - 12,53V
stoji 5 dni - 12,52V
To je pa sedaj že bolj podobno za napolnjen novi akumulator na katerem je stalna poraba toka 3mA.
Za merjenje napetosti akumulatorja je seveda potrebno odpreti pokrov motorja, za odpiranje pokrova moraš priti v kabino, ko pa odpreš vrata kabine se že prižge armatura, to pa pomeni da avto ni več v mirovnem stanju zato sem pred vsako meritvijo počakal vsaj 15 minut da je avto prišel spet v mirovno stanje (tok 3mA), le tako sem dobil kolikor toliko realne rezultate.
Na koncu lahko sklenem da če pri dobro napolnjenem akumulatorju po enem dnevu napetost pade pod 12,5V potem je sigurno nekaj narobe, bodisi z akumulatorjem ali pa s porabo avta v mirovnem stanju. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2020 7:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Ker imam čas bi še to omenil, ne vem ali je že bilo govora o tem, se mi ne da vse brati.
Vijak za pričvrstitev akumulatorja zelo rad zarjavi in se ga ne da odvijačit, sem imel izkušnje na prejšnjem avtu in sedaj spet na sedanjem. Potem pa vrtanje vijaka in vstavljanje drugega z matico in široko podložko na drugi strani .... , kot da ni že tako dovolj problemov.
Svetujem da po nakupu novega avtomobila odvijačite vijak in ga namažete po navoju s strojno mastjo. Čez nekaj let ko bo potrebna menjava akumulatorja si boste hvaležni ker bo delo zelo olajšano. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebastjan.kamensek Član
Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1010 Aktiv.: 5.29 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2020 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Isto priporočilo velja za kleme na akomulatorju... Malo elektrolube gor in ni nikoli težav dobit dol, pa še terminali od akomulatorja ne korodirajo... male skrivnosti velikih mojstrov... Kolesni vijaki podobna zgodba... malo masti, pa se ob menjavi gum odvijejo z lahkoto.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 540 Aktiv.: 2.43 Kraj: SG
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2020 12:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebastjan.kamensek je napisal/a: |
Isto priporočilo velja za kleme na akomulatorju... Malo elektrolube gor in ni nikoli težav dobit dol, pa še terminali od akomulatorja ne korodirajo... male skrivnosti velikih mojstrov... Kolesni vijaki podobna zgodba... malo masti, pa se ob menjavi gum odvijejo z lahkoto.... |
star pregovor: Kdor maže ta vozi.... nič ne gre na suho. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2020 1:07 am Naslov sporočila: |
|
|
sebastjan.kamensek je napisal/a: |
Kolesni vijaki podobna zgodba... malo masti, pa se ob menjavi gum odvijejo z lahkoto.... |
Mi je en mehanik povedal da proizvajalci avtomobilov odsvetujejo mazanje kolesnih vijakov z mastjo ali oljem, so preveč podvrženi treslajem in se zato lahko samodejno odvijačijo, da pa lahko navoje očistiš z odvijač sprejem ali če so zelo rjavi jih vržeš v nafto ali petrolej in očistiš navoje s čopičem, ampak to je delo za sobote in nedelje pri skrbi svojega avtomobila, mislim da ga ni profesionalnega vulkanizerja ki bi to počel, ne bi za kruh zaslužil.
Je pa tudi res da še nisem slišal da bi se kateremu odvili kolesni vijaki zato ker jih je namazal z mastjo ali oljem, Tako da ... _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1611 Aktiv.: 8.17 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2020 9:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz takšne navoje največkrat namažem z bakreno mastjo. Vijake pri akumulatorju in na takšnih mestih pa zamenjam z A2-70. Na svojem Volvotu recimo, so taki nerjavni vijaki tam že serijsko. Razen na podstavku akumulatorja - tiste še moram urediti.
Akumulatorskih polov še nisem mazal z dielektrično mastjo, imam pa namen poizkusiti enkrat. Seveda samo po vrhu, potem ko so kleme že enkrat zategnjene.
Kot zanimivost - sem enkrat videl da je bila prozorna (dielektrična?) mast tovarniško namazana po očesnih spajkanih priključkih na spodnji strani tipk, po povezovalnih žicah in tiskanim vezjem v daljincu Hiab avtodvigala. Proizvajalec Olsbergs. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Wrecker Član
Pridružen-a: Pet 11 Feb 2011 22:43 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.56
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2020 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Za kolesne vijake precejkrat tudi v navodilih za uporabo avtomobila piše, da se jih ne sme mazati. Edan od razlogov je tudi, da mast pri višji temperaturi postane rahlo tekoča in lahko počasi prileze na zavorni kolut. Drugi razlog je verjetno predviden moment zategovanja, ki je podan za suh in nenemazan vijak.
Stari majstri so res mazali kleme od akumulatorjev, a za to ne vidim popolnoma nobene potrebe. Posledica je le, da je vse mastno in umazano. Če kdo lahko razloži zakaj je to potrebno naj prosim napiše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1611 Aktiv.: 8.17 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2020 12:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj - edini razlog ki ga sam vidim je ta, da se potem ne bi nabral zelen volk po klemi, ki sčasoma razžre tudi samo klemo - še posebej medeninasto. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BojanR Član
Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 683 Aktiv.: 3.51 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2020 12:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj kontakte ne smeš mazati z navadno mastjo. Uporabi namensko.
klik
Je pa kar draga. Vendar, ko jo uporabiš za kontakt v ekstremnih pogojih (vrteč in prisotnost vlage), ugotoviš da je vredno.
Mogoče je za akumulator owerkill, ampak v vednost. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2021 2:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da ne razlagam vsega bom poizkusil biti kratek.
Po približno dveh mesecih se je na moji Opel Astri ponovno pojavil problem praznjenja akumulatorja. Uspelo mi je ugotoviti da je porabnik tovarniško vgrajeni avtoradio. Problem sem takrat na hitro rešil z odstranitvijo 15A varovalke ki je skrita pod konektorjem za dovodne kable na zadnjem delu avtoradia. Naj dodam da se avtoradio odstrani iz armature tako da v štiri luknjice porineš železne palice debeline 3,5 mm (npr. TORX 15 - Unior, sveder 3,5 mm ali kakšen žebelj). Nekaj časa sem bil pač brez avtoradia, sedaj ko imam dopust sem se pa spet lotil problema. Odstranil sem avtoradio iz armature in ga v delavnici priključil na napajalnik in opazoval porabo. Po dveh dneh občasnega opazovanja sem ugotovil da porabe ni, ali je to zgolj trenutno tako, ne vem. Ker je avtoradio tovarniški je v avtu povezan tudi z računalnikom preko dveh žic CAN H in CAN L, žici sem odščipnil in priključil avtoradio nazaj v avto v armaturo, to sem naredil zato ker sumim da iz računalnika prihaja komanda ki vklaplja v avtoradiu nek porabnik. Sedaj avtoradio dela, nimam pa prikaza na displeju (frekvenca, radijska postaja....) ki je v armaturi ločena enota.
Kako bo sedaj s porabo v mirovnem stanju in praznjenjem akumulatorja vam javim ko ugotovim. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3158 Aktiv.: 14.23 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2021 4:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
jozkoc je napisal/a: |
Ker je avtoradio tovarniški je v avtu povezan tudi z računalnikom preko dveh žic CAN H in CAN L, žici sem odščipnil in priključil avtoradio nazaj v avto v armaturo, to sem naredil zato ker sumim da iz računalnika prihaja komanda ki vklaplja v avtoradiu nek porabnik. Sedaj avtoradio dela, nimam pa prikaza na displeju (frekvenca, radijska postaja....) ki je v armaturi ločena enota. |
Mogoče bi lahko tole vklapljal z relejem... Če smo že pri zdravljenju simptomov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.53 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2021 5:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Saj - edini razlog ki ga sam vidim je ta, da se potem ne bi nabral zelen volk po klemi, ki sčasoma razžre tudi samo klemo - še posebej medeninasto. |
Vzrok nabiranja oksida na klemah je velikokrat počena plastika na prehodu priključnega čepa. Tam skozi pronicajo hlapi elektrolita. Razpoka je običajno slabo vdna. Zadevo gre popravit s kakim epoxijem ali dvokomponentnim lepilom. Zeleni volk se najlepše očisti tako da klemo za par minut potopiš v toplo vodo. Tistega mazanja klem z raznimi zvarki sam ne priporočam. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
www.elektronik.si Seznam forumov
-> Avtoelektrika |
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
|
Stran 10 od 10 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 47 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|