www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Elektrika na traktorju
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1615
Aktiv.: 8.17
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 14, 2021 9:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri kontaktnih ključavnicah sta 15 in 54 običajno združena v notranjosti. Imel sem že primer, kjer sta bila priključka za kratko in dolgo luč (56b in 56a) bila zamenjana in narobe označena glede na standard DIN72552. Oznaka 54 sicer pomeni zavorne luči, oziroma napajanje do njih - te pa so tudi pod napetostjo le pod kontaktom.
Zakaj? Ker so pred 70+ leti tako določili, nato pa je nastopilo mišljenje "Tako je bilo in tako že od nekdaj delamo, torej bo že v redu." Potem se pa čudimo zakaj smo tam kjer smo.

Skratka - to da imaš na priključku 54 prisotnih 12V ob kontaktu je normalno. Jaz sem v prejšnjih projektih uporabil ta 54 kontakt za napajanje smerokazov in zavornih luči. Nisem vsega obesil na kontakt 15, zato da sem vsaj malo razbremenil ključavnico.
Preveri če ni kaj narobe s povezavo alternatorja. Na škatlah varovalk imaš glavno varovalko (mislim da zgoraj levo?), ki je 25 A in služi kot glavna varovalka iz alternatorja. Ta mora imeti brezhiben stik! Še najbolje je, če namesto originalnih škatel za varovalke uporabiš modernejše, s ploščatimi varovalkami. Za to glavno varovalko pa uporabiš večjo - "maxival".
Lučka mora iti na eni strani na priključek 15 ali 54, na drugi strani pa na D+ alternatorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik75
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2021 18:53
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.24

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 15, 2021 10:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, glede kontakt ključavnice, glede lučke sem pa pravilno vezal, saj sem povezal iz 15 in D+, ampak lučke ne gori. Varovalke sem dal kot je prej bilo, saj sem šel žico po žico do varovalk, ničesar nisem spreminjal, saj avtoelektrika je zame neznano področje.
Drugače sem pa preveril pri sosedu na IMT in sem opazil, da pri kontaktu in goreči lučki kaže na D+ dobrih 1,5V, pri meni pa kot baterija 12,5V. Ne vem kaj je narobe.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1615
Aktiv.: 8.17
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 16, 2021 12:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imaš dobro maso?
Naredi kakšno sliko alternatorja, in ostalih sistemov, da vidimo za kaj se gre...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.88
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 17, 2021 11:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik75 je napisal/a:

Drugače sem pa preveril pri sosedu na IMT in sem opazil, da pri kontaktu in goreči lučki kaže na D+ dobrih 1,5V, pri meni pa kot baterija 12,5V. Ne vem kaj je narobe.


To, da imaš na alternatorju na D+ 12,5V je znak, da je pokvarjen regulator, ali so na alternatorju krtačke prekratke, ali pa nima D+ stika v alternatorju z regulatorjem, na katerem so krtačke, tokokrog na maso - minus pol ni zaključen.

Ker pišeš, da je prej delal, je možno, da alternator nima stika z motorjem (minus polom baterije).

ps. še slika regulatorja, z rdečo puščico označen pritrdilna luknja na regulatorju ima kovinsko pušo, ta mora imeti stik z alternatorjem, sicer alternator ne polni, tudi lučka se ne prižge, če nima kontakta z ohišjem. preveri!



Regulator.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  55.2 KB
 Pogledana:  2 krat

Regulator.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik75
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2021 18:53
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.24

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 20, 2021 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

danes sem odklopil alternator in odnesel k avtoelektričarju. Dal ga je na nek tester in ni deloval, zato je zamenjal regulator napetosti, vendar že ob sami menjavi je dejal, da je alternator dotrajan. Rekel je da bi moral menjati oblogo kjer se stikajo ščetke (slika je priložena). Vendar lahko sledi popravilo rotorja, menjava diodne plošče, itd. Iskal sem na internetu novo in me zanima ali je tole v redu oz. kaj moram kupiti. https://www.bolha.com/avtoelektrika-avto-deli/alternator-oglas-5371774

Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo. Skratka dejal je, da je to posledica slabega alternatorja in ob menjavi bo vse ok. Upam:)
Hvala za mnenja in seveda vso pomoč.
IMT 533 slike:
https://hopsasa/f/37/4O/4tLABDZd/1/img20210420105550.jpg
https://hopsasa/f/2Z/2L/2O08lePQ/img20210420105626.jpg
https://hopsasa/f/2N/8h/Av17jgB/img20210419151043.jpg
https://hopsasa/f/2V/2A/1oFgEGIF/img20210420105241.jpg
https://hopsasa/f/16/M6/2TRvqoNG/2/img20210420110519.jpg
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3172
Aktiv.: 14.25
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 20, 2021 1:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik75 je napisal/a:
Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo.

Klasičen znak slabe mase. Masa luči se dvigne, zato žaromet slabše sveti. Dvignjen potencial napaja vse ostale žarnice v tej luči. Tokokrog se zaključi preko žarnic na drugi strani.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.88
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 20, 2021 1:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik75 je napisal/a:
Pozdravljeni,

danes sem odklopil alternator in odnesel k avtoelektričarju. Dal ga je na nek tester in ni deloval, zato je zamenjal regulator napetosti, vendar že ob sami menjavi je dejal, da je alternator dotrajan. Rekel je da bi moral menjati oblogo kjer se stikajo ščetke (slika je priložena). Vendar lahko sledi popravilo rotorja, menjava diodne plošče, itd. Iskal sem na internetu novo in me zanima ali je tole v redu oz. kaj moram kupiti. https://www.bolha.com/avtoelektrika-avto-deli/alternator-oglas-5371774

Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo. Skratka dejal je, da je to posledica slabega alternatorja in ob menjavi bo vse ok. Upam:)
Hvala za mnenja in seveda vso pomoč.
IMT 533 slike:
https://hopsasa/f/37/4O/4tLABDZd/1/img20210420105550.jpg

https://hopsasa/f/2Z/2L/2O08lePQ/img20210420105626.jpg
https://hopsasa/f/2N/8h/Av17jgB/img20210419151043.jpg
https://hopsasa/f/2V/2A/1oFgEGIF/img20210420105241.jpg
https://hopsasa/f/16/M6/2TRvqoNG/2/img20210420110519.jpg


Alternator ima po sliki zelo izrabljene drsne obroče, tako da bi jih bilo potrebno obnoviti ali pa menjat rotor. Če se to splača ne vem.
Jaz sem pri Štoreju 404 namontiral en rabljen alternator iz odsluženega avtomobila (takrat dal zanj cca 20€), sem moral predelati pritrditev.

Alternator iz linka na bolhi, nima enake pritrditve, kot jo ima pri tvojem, če primerjam s tretjo sliko.
Sicer ne vem točno če bi lahko brez večjih predelav namontiral tistega iz linka na tvoj traktor. Po sliki zgleda, da bi šlo, ampak je treba pregledat, če se da prilagoditi nosilce in vijak.
Alternator iz linka ima 33A za osnovne stvari je dovolj, če pa bi že kupil novega, bi vzel cca 50A.

ps. tale iz linka, ima po vsej verjetnosti pravo pritrditev link:
https://www.autodoc.si/ridex/13630275
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sebek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38
Prispevkov: 43
Aktiv.: 0.29
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 20, 2021 4:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lep pozdrav.

Tak rabljen alternator sem jaz namontiral na mojega Carrarota. Mislim da je ta alternator bil od golfa 2 dizel. Ker ima ta alternator tudi W izhod za obratomer, me zanima kak obratomer bi moral imeti, da bi iz tega kontakta dobil neko cifro. Jasno mi je, da se verjetno dejanski obrati motorja ne bodo skladali z cifro na merilniku, saj pogonska jermenica ni enaka kot na avto. Sedaj imam okrogli univerzalni merilnik za motor iz ebaya, vendar nič ne pokaže prav. Včasih se pokažejo neke cifre za kakšno sekundo, vendar večino so samo črtice.

Se oproščam da sem vskočil v debato.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1615
Aktiv.: 8.17
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 20, 2021 9:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vidim da si žice privijačil kar direktno v vijačne sponke (luster-kleme, varovalke, stikala...), kar pa ni najbolje. Obvezno bi moral čez zice natakniti votlice, jih stisniti s kleščami in nato vstaviti v vijačno sponko in zategniti.

Poskusi se znebiti teh "luster-klem" če je le možno, ker že vidim kako se bodo razrahljali vijaki in leteli po tleh... Raje uporabi neke splošne konektorje, dobiš jih tudi pri nas: https://www.steckerladen.de/Multipolar-Connectors/AMP-FASTIN-FASTON/Housings:::25_46_478.html in kontakte z njimi. Potreboval boš še klešče (cca. 30 €) ali pa si jih pri komu izposodiš.

Za okoli 150 € se dobi alternator Iskra/Mahle, ki bo pasal gor kot nalašč: https://roko.si/prodajni_program/rezervni_deli/elektrika/alternatorji_in_regulatorji_napetosti/

Primer instrumenta, ki deluje na priključek W: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=15840413 Obstajajo različne izvedenke glede na frekvenco (razmerje jermenic) vsi pa imajo zadaj še en majhen potenciometer, za fino nastavitev. Pri vseh teh, je ena traktorska ura vedno enaka eni realni uri, ne glede na vrtljaje. V sebi ima namreč dva čipa - en je za stetje vrtljajev in pogon kazalca, drugi pa za obračanje števca delovnih ur. Slednji deluje vedno, ko je prisotno napajanje, to napajanje pa je vezano na D+.
Tako je pri traktorjih Goldoni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sebek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38
Prispevkov: 43
Aktiv.: 0.29
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 25, 2021 8:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik75
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2021 18:53
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.24

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 08, 2021 11:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bostjang je napisal/a:
elektronik75 je napisal/a:
Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo.

Klasičen znak slabe mase. Masa luči se dvigne, zato žaromet slabše sveti. Dvignjen potencial napaja vse ostale žarnice v tej luči. Tokokrog se zaključi preko žarnic na drugi strani.


Pozdravljen, kako naj ugotovim oz. kako zadevo rešim. Alternator sem zamenjal in enkrat pri vklopu smernikov in kratkih-dolgih lučeh deluje vse ok, drugič pa kot sem napisal desni smerokaz (lučka 1,6v) in desna luč slabo sveti. Skratka kje in kaj naj iščem za odpravo napake.

Sebaveh:
"Vidim da si žice privijačil kar direktno v vijačne sponke (luster-kleme, varovalke, stikala...), kar pa ni najbolje. Obvezno bi moral čez zice natakniti votlice, jih stisniti s kleščami in nato vstaviti v vijačno sponko in zategniti."

Poskusi se znebiti teh "luster-klem" če je le možno, ker že vidim kako se bodo razrahljali vijaki in leteli po tleh... Raje uporabi neke splošne konektorje, dobiš jih tudi pri nas: https://www.steckerladen.de/Multipolar-Connectors/AMP-FASTIN-FASTON/Housings:::25_46_478.html in kontakte z njimi. Potreboval boš še klešče (cca. 30 €) ali pa si jih pri komu izposodiš."

To bom rešil z votlicami in namesto luster klem pa okrogle spojke samec-samica , ko bo vse ok delovalo, sedaj mi nagaja kot pravi bostjang "slaba masa"?

"Za okoli 150 € se dobi alternator Iskra/Mahle, ki bo pasal gor kot nalašč: https://roko.si/prodajni_program/rezervni_deli/elektrika/alternatorji_in_regulatorji_napetosti/"
Alternator sem kupil pri Mahle (MG 124) ...73€, sedaj gori kontakt lučka in pri delovanju traktorja polni baterijo 14.08 V.

Hvala za pomoč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3172
Aktiv.: 14.25
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 10, 2021 7:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik75 je napisal/a:
bostjang je napisal/a:
elektronik75 je napisal/a:
Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo.

Klasičen znak slabe mase. Masa luči se dvigne, zato žaromet slabše sveti. Dvignjen potencial napaja vse ostale žarnice v tej luči. Tokokrog se zaključi preko žarnic na drugi strani.


Pozdravljen, kako naj ugotovim oz. kako zadevo rešim. Alternator sem zamenjal in enkrat pri vklopu smernikov in kratkih-dolgih lučeh deluje vse ok, drugič pa kot sem napisal desni smerokaz (lučka 1,6v) in desna luč slabo sveti. Skratka kje in kaj naj iščem za odpravo napake.

Slabo maso lahko potrdiš tako, da meriš napetost na žici za kratke luči, ko so prižgane dolge ali obratno. Meriš lahko na strani, ki ni problematična, najbolje, ko vzameš žarnico ven. Napetost, ki je znatno višja od nič pomeni slabo maso na luči, ki sveti.
Najbrž je slab spoj tam, kjer je žica priključena na šasijo. Sicer pa ne poznam traktorja, tako da sem težko konkreten.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik75
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 05 Apr 2021 18:53
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.24

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 10, 2021 11:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bostjang je napisal/a:
elektronik75 je napisal/a:
bostjang je napisal/a:
elektronik75 je napisal/a:
Pa še to: Ob vklopu luči, mi je svetil desni smernik (žareča lučka 1,6v) in desna stran prednjih luči zelo slabo.

Klasičen znak slabe mase. Masa luči se dvigne, zato žaromet slabše sveti. Dvignjen potencial napaja vse ostale žarnice v tej luči. Tokokrog se zaključi preko žarnic na drugi strani.


Pozdravljen, kako naj ugotovim oz. kako zadevo rešim. Alternator sem zamenjal in enkrat pri vklopu smernikov in kratkih-dolgih lučeh deluje vse ok, drugič pa kot sem napisal desni smerokaz (lučka 1,6v) in desna luč slabo sveti. Skratka kje in kaj naj iščem za odpravo napake.

Slabo maso lahko potrdiš tako, da meriš napetost na žici za kratke luči, ko so prižgane dolge ali obratno. Meriš lahko na strani, ki ni problematična, najbolje, ko vzameš žarnico ven. Napetost, ki je znatno višja od nič pomeni slabo maso na luči, ki sveti.
Najbrž je slab spoj tam, kjer je žica priključena na šasijo. Sicer pa ne poznam traktorja, tako da sem težko konkreten.


Pozdravljen,
iskal sem pri desni luči in smerokazu in tudi našel problem. Leva kratka - doga luč je imela +/- 12,8 V, desna pa 10,8, zato sem iskal "problem mase" in naredil most na maso smerokaza, ki je vezan na kpl desne prednje luči, sedaj deluje vse bp. Projekt zaključen, inštalacija nova. Škoda le, da nisem dal avtomobilskih varovalk. Nisem elektrikar in moram reči, da sem se kar nekaj naučil.
Hvala vsem za vso pomoč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zust
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Mar 2012 17:39
Prispevkov: 18
Aktiv.: 0.12
Kraj: Pivka

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 02, 2021 7:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale enota relejev na sliki ne deluje, ali je kdo ki bi jo popravil ali je bolje da novo kupim? To je od bagra, na to enoto so priklopljeni senzorji za pritisk olja in nivo hladilne tekočine, senzorji delujejo, enota ne deluje in posledično sporoča naprej kot da ni pritiska oz. ni dovolj h.tekočine in zato bager po 5sekundah ugasne.


IMG_20210731_111243.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  277.48 KB
 Pogledana:  13 krat

IMG_20210731_111243.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1615
Aktiv.: 8.17
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 02, 2021 8:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nič posebnega na prvi pogled, razen če je spodaj še kakšna eksotika...
Seveda ti bomo člani najprej napisali - napiši iz kod si, da ne boš letal iz Portoroža v Lendavo Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Naslednja
Stran 14 od 17

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 67 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group