|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.34 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Maj 22, 2021 3:44 pm Naslov sporočila: 95/100 oktanski bencin... |
|
|
Temo sem odprl v prangerju...zakaj ... Danes grem tankat na OMV. Ko sem se postavil zraven črpalke prileti "baba" iz "tankštela" pa mi pravi, če tankam bencin. Seveda... sem že mislil da sem zgrežil, pa se tam polni dizel. Pa mi pravi da naj natočim 100, da bom profitiral itd itd... Težila mi je dokler nisem začel polnit 95.
Ko sem zapustil črpalko sem seveda pogledal ceno.
1.195€ -95
1.349€ -100
V tank je šlo 40l kar je zneslo 47.8€ za 100 bi plačal 53,9€ za ta denar bi dobil 45.1l goriva 95. (5l več)
Popvrečna poraba vozila je 6.8l /100. Z razliko bi prevozil ca 73km več.
Sprašujem - je 100 oktansko gorivo res toliko boljše, da upraviči strošek glede na 95 oktansko? _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
frenki Moderator
Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6553 Aktiv.: 29.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Maj 22, 2021 4:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju ne. Sam sicer zdaj tankam dizla, tako da nimam teh dilem. Je bil pa prejšnji avto bencinar in takrat sem parkrat natočil 100 oktanskega. Ne verjamem, da se je kaj poznalo na porabi ... mogoče malenkost na performansah ... ampak zagotovo ne toliko, da bi se mi zdelo vredno razlike v ceni enega in drugega. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
int47 Član
Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2066 Aktiv.: 9.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 22, 2021 5:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
100 / 95 = 1,053
1,439 / 1,195 = 1,204
Za 20,4+% višjo ceno dobiš gorivo z 5,3% višjim oktanskim številom.
V navodilih mojega avtomobila piše, da uporaba goriva z višjim oktanskim številom nima vpliva.
Enako trdi tudi ta članek. _________________ Kdor ni skregan, ni Slovenc ! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš kompresijsko razmerje visoko ( recimo čez 10-11:1), potem boš pridobil na moči. Ob umirjeni vožnji razlike v porabi ni.
Bolj toplo je zunaj in bolj ga goniš, večja bo razlika v moči. _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.96 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če prav razumem, je razlika v moči mogoča je, če imaš primeren motor. Povečano kompresijsko razmerje lahko dosežemo tudi s turbino. Serijski motorji znajo delat tudi z 91 oktanskim bencinom, vsaj mislim, da pri mojem 1.8T piše tako, da se prilagodi tudi na 91, če ni na voljo 95. Kaj pa 100 oktanski? pred leti sem probal, poraba ni bila samo enaka, celo nekoliko večja... mogoče tudi zaradi preizkušanja, sem pa probal nekaj polnjenj zaporedoma in preko 2Kkm, pa ni bilo nobenega prihranka. Za izkoristek 100 oktanskega bencina bi torej moral prepričat motor, da turbina nabije večji tlak v motor in ta bencin izkoristi... posledično pa, kaj bi poleg moči sploh še pridobil? več temperature, pregrevanje, obrabo, obremenitev in možnost okvare, ... Pri zmogljivih motorjih ni potrebno storiti ničesar, že tako so premočni in jih na naših cestah ni mogoče izkoristiti do konca, no, saj jih ni potrebno, bodo zdržali dlje brez okvar.
Tankanje in prepričevanje v uporabo 100 oktanskega bencina v serijske avtomobile je po mojem mnenju en velik NATEG in velika LAŽ. Kaj torej sploh pridobimo poleg večjega minusa v denarnici? Mirnejši tek motorja? manj klenkanja? ah, klenkanje... sodobni motorji s turbino klenkanje odpravijo sami, zmanjšajo tlak in klenkanja ni več. Kaj je klenkanje? prehiter vžig oziroma samovžig zmesi...
Ro-bi bo verjetno napisal kaj več o tem bolj strokovno na podlagi znanja in izkušenj _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Wrecker Član
Pridružen-a: Pet 11 Feb 2011 22:43 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.56
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jest sem pred korono precejkrat tankal dizel v Avstriji, ker je bil tam cenejši kot pri nas in so imeli na izbiro tudi dražjega, več oktanskega. Izbral sem vedno cenejšega. Prodajalec je navadno na vprašanje kakšna je razlika med njima odgovoril na balkanski način: Dražji kot je boljši je.
Je bil pa tudi pri nas na pumpah en čas, mogoče je še, en "boljši dizel", kar nekaj dražji kot normalen in ena ročka zraven druge brez nekih posebnih razlik in oznak. Se je marsikdo netegnil in natankal dražjega. V avstriji je vsaj to kristalno jasno in očitno označeno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 1:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor se ne ščiti pred klenkanjem z manjšim boostom, ampak z manj predvžiga in več bencina. Boost zmanjša šele, ko je predvžig konkretno zmanjšal, dodal konkretno bencina in se klenkanje ni umirilo.Teoretično bi moral z več oktanskim bencinom delati na enakih temperaturah (ali nižjih), trajnost motorja bi morala biti z več oktani celo boljša.
Navit yugo mi je šele z 100 oktanskim bencinom delal po pričakovanjih, z 95 sem moral zmanjšat predvžig in moč je občutno padla. Pri modernih motorjih to dela ecu na podlagi podatkov knock senzorja.
Na hyundai tucsonu, 2.0 bencinar, mi je v poletnih dneh z 95 oktani , v klanec , med priganjanjem, motor rahko zaklenkal (se je slišalo), potem pocukal, zmanjašl predvžig in potem z manjšo močjo naprej. Glede na to, da sem razliko občutil, predvidevam, da je moč padla vsaj za 10-20%. To se je dogajalo nad 4k rpm.
Pri normalni vožnji nihče ne bo občutil razlike niti v porabi, niti v moči.
Na test banku pa bi hitro ugotovil večjo moč in nižjo porabo, ko bi motor ožemal na polno. _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bi bil vesel, če bi bili 95 oktanski bencini vedno na 95 oktanih. Se mi je že parkrat naredilo, ko sem natočil gorivo in se odpeljal, da je avto lepše delal, bil je bolj živ in tudi poraba je bila za malenkost nižja. Tudi ko sem se vračal iz Avstrije v Podkoren iz Avstrijske strani je avto mnogo bolje potegnil v klanec - potrebno je bilo manj prestavljanja. Prav gotovo imajo sodobni motorji senzor klenkanja in prilagodijo količino vbrizganega bencina da ne klenka, to se posebno pozna, ko motor priganjamo v klanec. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
twom Član
Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 868 Aktiv.: 3.90 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
jozede je napisal/a: |
Bi bil vesel, če bi bili 95 oktanski bencini vedno na 95 oktanih. Se mi je že parkrat naredilo, ko sem natočil gorivo in se odpeljal, da je avto lepše delal, bil je bolj živ in tudi poraba je bila za malenkost nižja. Tudi ko sem se vračal iz Avstrije v Podkoren iz Avstrijske strani je avto mnogo bolje potegnil v klanec - potrebno je bilo manj prestavljanja. Prav gotovo imajo sodobni motorji senzor klenkanja in prilagodijo količino vbrizganega bencina da ne klenka, to se posebno pozna, ko motor priganjamo v klanec. |
Moja 22 let stara kosilnica dela čudovito z 95 oktanskim bencinom, s 100 oktanskim teče nemirno. Verjento je kaj v povezavi s tem za kakšen bencin je kosilnica narejena, porabe pa nisem čekiral, za ta test bi moral imeti enake razmere, višino trave in mokroto...
v.j. je napisal/a: |
... Mirnejši tek motorja? manj klenkanja? ah, klenkanje... sodobni motorji s turbino klenkanje odpravijo sami, zmanjšajo tlak in klenkanja ni več. Kaj je klenkanje? prehiter vžig oziroma samovžig zmesi... |
V teh robnih pogojih ko tiščiš na polno ravno to pomeni večjo moč ali manjšo porabo...
ro-bi je napisal/a: |
Motor se ne ščiti pred klenkanjem z manjšim boostom, ampak z manj predvžiga in več bencina. Boost zmanjša šele, ko je predvžig konkretno zmanjšal, dodal konkretno bencina in se klenkanje ni umirilo.Teoretično bi moral z več oktanskim bencinom delati na enakih temperaturah (ali nižjih), trajnost motorja bi morala biti z več oktani celo boljša.
Navit yugo mi je šele z 100 oktanskim bencinom delal po pričakovanjih, z 95 sem moral zmanjšat predvžig in moč je občutno padla. Pri modernih motorjih to dela ecu na podlagi podatkov knock senzorja.
Na hyundai tucsonu, 2.0 bencinar, mi je v poletnih dneh z 95 oktani , v klanec , med priganjanjem, motor rahko zaklenkal (se je slišalo), potem pocukal, zmanjašl predvžig in potem z manjšo močjo naprej. Glede na to, da sem razliko občutil, predvidevam, da je moč padla vsaj za 10-20%. To se je dogajalo nad 4k rpm.
Pri normalni vožnji nihče ne bo občutil razlike niti v porabi, niti v moči.
Na test banku pa bi hitro ugotovil večjo moč in nižjo porabo, ko bi motor ožemal na polno. |
sem ter tja se najde tudi pameten odgovor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
hudamravljica Član
Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22 Prispevkov: 821 Aktiv.: 5.04 Kraj: LUCIJA
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 9:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vozim diesel, tankam na OMV, ker imam kartico in vednoMaxmotion diesel . Službena pot me, par krat na leto, zanese v Avstrijo. Opažam, da naredim več kilometrov z avstrijsko nafto. Pri nas po polnem tanku napiše, da bom naredil še 800-850km, v Avstriji pa 900-950. Zanimivo, da takoj po tankanju v Avstriji, kamor pridem z našo nafto, piše 800 in nato km naraščajo do 900-950. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lipa Član
Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 4.14 Kraj: Lipa Beltinci
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.40 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2021 11:15 pm Naslov sporočila: Re: 95/100 oktanski bencin... |
|
|
Silvo je napisal/a: |
... Ko sem se postavil zraven črpalke prileti "baba" iz "tankštela" pa mi pravi, ... |
Sosed je kupil kuhinjo in mu je "baba" iz "štacune" ravno tako težila, da so tiste brez ročajev dražje
Vendar je bila razlika tudi v kvaliteti tečajev in obod 2mm debelejši.
No pa k temi. Današnji avtomobili niso več Fičko z platinami in svečko.
Vozila imajo dovolj senzorike, da se do določene mere prilagodijo kvaliteti goriva.
Seveda največkrat z slabšim gorivom izgubimo tudi na moči.
Ampak oktani ne pomenijo slabše gorivo !!!
Slabše gorivo pomeni, da je v njemu preveč primesi, smeti,... in etanola, ki se zadnja leta kar veselo dodaja.
Na črpalki na ročici pod 95 piše tudi E10 (vsebnost etanola) _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Eisenhorn Član
Pridružen-a: Tor 08 Dec 2009 11:50 Prispevkov: 200 Aktiv.: 1.14 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2021 2:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem na bivšem BMWju (2006 letnik, atmosferski 2,5l i6) dolgo tankal 100 oktanskega, potem pa 95 in kakšne razlike nisem opazil - ne v moči, ne v porabi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2021 2:19 pm Naslov sporočila: Re: 95/100 oktanski bencin... |
|
|
Silvo je napisal/a: |
prileti "baba" iz "tankštela" |
Amm... Pri nas so to bencin-kelnarce. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 68 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|