www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

95/100 oktanski bencin...

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Pranger
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 22, 2021 3:44 pm    Naslov sporočila:  95/100 oktanski bencin... Odgovori s citatom

Temo sem odprl v prangerju...zakaj ... Danes grem tankat na OMV. Ko sem se postavil zraven črpalke prileti "baba" iz "tankštela" pa mi pravi, če tankam bencin. Seveda... sem že mislil da sem zgrežil, pa se tam polni dizel. Pa mi pravi da naj natočim 100, da bom profitiral itd itd... Težila mi je dokler nisem začel polnit 95.
Ko sem zapustil črpalko sem seveda pogledal ceno.
1.195€ -95
1.349€ -100
V tank je šlo 40l kar je zneslo 47.8€ za 100 bi plačal 53,9€ za ta denar bi dobil 45.1l goriva 95. (5l več)
Popvrečna poraba vozila je 6.8l /100. Z razliko bi prevozil ca 73km več.

Sprašujem - je 100 oktansko gorivo res toliko boljše, da upraviči strošek glede na 95 oktansko?

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6540
Aktiv.: 29.45
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 22, 2021 4:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojem mnenju ne. Sam sicer zdaj tankam dizla, tako da nimam teh dilem. Je bil pa prejšnji avto bencinar in takrat sem parkrat natočil 100 oktanskega. Ne verjamem, da se je kaj poznalo na porabi ... mogoče malenkost na performansah ... ampak zagotovo ne toliko, da bi se mi zdelo vredno razlike v ceni enega in drugega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 2066
Aktiv.: 9.30
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 22, 2021 5:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100 / 95 = 1,053
1,439 / 1,195 = 1,204

Za 20,4+% višjo ceno dobiš gorivo z 5,3% višjim oktanskim številom.

V navodilih mojega avtomobila piše, da uporaba goriva z višjim oktanskim številom nima vpliva.
Enako trdi tudi ta članek.

_________________
Kdor ni skregan, ni Slovenc !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 11:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če imaš kompresijsko razmerje visoko ( recimo čez 10-11:1), potem boš pridobil na moči. Ob umirjeni vožnji razlike v porabi ni.
Bolj toplo je zunaj in bolj ga goniš, večja bo razlika v moči.

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1324
Aktiv.: 11.92
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 12:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če prav razumem, je razlika v moči mogoča je, če imaš primeren motor. Povečano kompresijsko razmerje lahko dosežemo tudi s turbino. Serijski motorji znajo delat tudi z 91 oktanskim bencinom, vsaj mislim, da pri mojem 1.8T piše tako, da se prilagodi tudi na 91, če ni na voljo 95. Kaj pa 100 oktanski? pred leti sem probal, poraba ni bila samo enaka, celo nekoliko večja... mogoče tudi zaradi preizkušanja, sem pa probal nekaj polnjenj zaporedoma in preko 2Kkm, pa ni bilo nobenega prihranka. Za izkoristek 100 oktanskega bencina bi torej moral prepričat motor, da turbina nabije večji tlak v motor in ta bencin izkoristi... posledično pa, kaj bi poleg moči sploh še pridobil? več temperature, pregrevanje, obrabo, obremenitev in možnost okvare, ... Pri zmogljivih motorjih ni potrebno storiti ničesar, že tako so premočni in jih na naših cestah ni mogoče izkoristiti do konca, no, saj jih ni potrebno, bodo zdržali dlje brez okvar.

Tankanje in prepričevanje v uporabo 100 oktanskega bencina v serijske avtomobile je po mojem mnenju en velik NATEG in velika LAŽ. Kaj torej sploh pridobimo poleg večjega minusa v denarnici? Mirnejši tek motorja? manj klenkanja? ah, klenkanje... sodobni motorji s turbino klenkanje odpravijo sami, zmanjšajo tlak in klenkanja ni več. Kaj je klenkanje? prehiter vžig oziroma samovžig zmesi...

Ro-bi bo verjetno napisal kaj več o tem bolj strokovno na podlagi znanja in izkušenj Wink

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Wrecker
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Feb 2011 22:43
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.56

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 12:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jest sem pred korono precejkrat tankal dizel v Avstriji, ker je bil tam cenejši kot pri nas in so imeli na izbiro tudi dražjega, več oktanskega. Izbral sem vedno cenejšega. Prodajalec je navadno na vprašanje kakšna je razlika med njima odgovoril na balkanski način: Dražji kot je boljši je. Rolling Eyes
Je bil pa tudi pri nas na pumpah en čas, mogoče je še, en "boljši dizel", kar nekaj dražji kot normalen in ena ročka zraven druge brez nekih posebnih razlik in oznak. Se je marsikdo netegnil in natankal dražjega. V avstriji je vsaj to kristalno jasno in očitno označeno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 1:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor se ne ščiti pred klenkanjem z manjšim boostom, ampak z manj predvžiga in več bencina. Boost zmanjša šele, ko je predvžig konkretno zmanjšal, dodal konkretno bencina in se klenkanje ni umirilo.Teoretično bi moral z več oktanskim bencinom delati na enakih temperaturah (ali nižjih), trajnost motorja bi morala biti z več oktani celo boljša.
Navit yugo mi je šele z 100 oktanskim bencinom delal po pričakovanjih, z 95 sem moral zmanjšat predvžig in moč je občutno padla. Pri modernih motorjih to dela ecu na podlagi podatkov knock senzorja.
Na hyundai tucsonu, 2.0 bencinar, mi je v poletnih dneh z 95 oktani , v klanec , med priganjanjem, motor rahko zaklenkal (se je slišalo), potem pocukal, zmanjašl predvžig in potem z manjšo močjo naprej. Glede na to, da sem razliko občutil, predvidevam, da je moč padla vsaj za 10-20%. To se je dogajalo nad 4k rpm.
Pri normalni vožnji nihče ne bo občutil razlike niti v porabi, niti v moči.
Na test banku pa bi hitro ugotovil večjo moč in nižjo porabo, ko bi motor ožemal na polno.

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.90
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 1:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bi bil vesel, če bi bili 95 oktanski bencini vedno na 95 oktanih. Se mi je že parkrat naredilo, ko sem natočil gorivo in se odpeljal, da je avto lepše delal, bil je bolj živ in tudi poraba je bila za malenkost nižja. Tudi ko sem se vračal iz Avstrije v Podkoren iz Avstrijske strani je avto mnogo bolje potegnil v klanec - potrebno je bilo manj prestavljanja. Prav gotovo imajo sodobni motorji senzor klenkanja in prilagodijo količino vbrizganega bencina da ne klenka, to se posebno pozna, ko motor priganjamo v klanec.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 865
Aktiv.: 3.90
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozede je napisal/a:
Bi bil vesel, če bi bili 95 oktanski bencini vedno na 95 oktanih. Se mi je že parkrat naredilo, ko sem natočil gorivo in se odpeljal, da je avto lepše delal, bil je bolj živ in tudi poraba je bila za malenkost nižja. Tudi ko sem se vračal iz Avstrije v Podkoren iz Avstrijske strani je avto mnogo bolje potegnil v klanec - potrebno je bilo manj prestavljanja. Prav gotovo imajo sodobni motorji senzor klenkanja in prilagodijo količino vbrizganega bencina da ne klenka, to se posebno pozna, ko motor priganjamo v klanec.

Moja 22 let stara kosilnica dela čudovito z 95 oktanskim bencinom, s 100 oktanskim teče nemirno. Verjento je kaj v povezavi s tem za kakšen bencin je kosilnica narejena, porabe pa nisem čekiral, za ta test bi moral imeti enake razmere, višino trave in mokroto...

v.j. je napisal/a:
... Mirnejši tek motorja? manj klenkanja? ah, klenkanje... sodobni motorji s turbino klenkanje odpravijo sami, zmanjšajo tlak in klenkanja ni več. Kaj je klenkanje? prehiter vžig oziroma samovžig zmesi...
V teh robnih pogojih ko tiščiš na polno ravno to pomeni večjo moč ali manjšo porabo...

ro-bi je napisal/a:
Motor se ne ščiti pred klenkanjem z manjšim boostom, ampak z manj predvžiga in več bencina. Boost zmanjša šele, ko je predvžig konkretno zmanjšal, dodal konkretno bencina in se klenkanje ni umirilo.Teoretično bi moral z več oktanskim bencinom delati na enakih temperaturah (ali nižjih), trajnost motorja bi morala biti z več oktani celo boljša.
Navit yugo mi je šele z 100 oktanskim bencinom delal po pričakovanjih, z 95 sem moral zmanjšat predvžig in moč je občutno padla. Pri modernih motorjih to dela ecu na podlagi podatkov knock senzorja.
Na hyundai tucsonu, 2.0 bencinar, mi je v poletnih dneh z 95 oktani , v klanec , med priganjanjem, motor rahko zaklenkal (se je slišalo), potem pocukal, zmanjašl predvžig in potem z manjšo močjo naprej. Glede na to, da sem razliko občutil, predvidevam, da je moč padla vsaj za 10-20%. To se je dogajalo nad 4k rpm.
Pri normalni vožnji nihče ne bo občutil razlike niti v porabi, niti v moči.
Na test banku pa bi hitro ugotovil večjo moč in nižjo porabo, ko bi motor ožemal na polno.
sem ter tja se najde tudi pameten odgovor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
hudamravljica
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22
Prispevkov: 814
Aktiv.: 5.02
Kraj: LUCIJA

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 9:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vozim diesel, tankam na OMV, ker imam kartico in vednoMaxmotion diesel . Službena pot me, par krat na leto, zanese v Avstrijo. Opažam, da naredim več kilometrov z avstrijsko nafto. Pri nas po polnem tanku napiše, da bom naredil še 800-850km, v Avstriji pa 900-950. Zanimivo, da takoj po tankanju v Avstriji, kamor pridem z našo nafto, piše 800 in nato km naraščajo do 900-950.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 4.16
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pred 50 in več leti se je za take primere švercalo italijanski benzin iz Trsta v jugovino:
https://old.delo.si/novice/slovenija/dirkaski-veterani-ulicnih-dirk-po-39-letih.html

Ampak to je bilo v malih količinah. Masovno je bilo ravno obratno, talijanska raja je kupovala benzin v jugovini, ker je bil cenejši

Very Happy

_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1869
Aktiv.: 8.42
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 23, 2021 11:15 pm    Naslov sporočila:  Re: 95/100 oktanski bencin... Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
... Ko sem se postavil zraven črpalke prileti "baba" iz "tankštela" pa mi pravi, ...


Sosed je kupil kuhinjo in mu je "baba" iz "štacune" ravno tako težila, da so tiste brez ročajev dražje Laughing
Vendar je bila razlika tudi v kvaliteti tečajev in obod 2mm debelejši.

No pa k temi. Današnji avtomobili niso več Fičko z platinami in svečko.
Vozila imajo dovolj senzorike, da se do določene mere prilagodijo kvaliteti goriva.
Seveda največkrat z slabšim gorivom izgubimo tudi na moči.
Ampak oktani ne pomenijo slabše gorivo !!!
Slabše gorivo pomeni, da je v njemu preveč primesi, smeti,... in etanola, ki se zadnja leta kar veselo dodaja.
Na črpalki na ročici pod 95 piše tudi E10 (vsebnost etanola) Wink

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Eisenhorn
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Dec 2009 11:50
Prispevkov: 200
Aktiv.: 1.15
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 24, 2021 2:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sam sem na bivšem BMWju (2006 letnik, atmosferski 2,5l i6) dolgo tankal 100 oktanskega, potem pa 95 in kakšne razlike nisem opazil - ne v moči, ne v porabi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1614
Aktiv.: 8.19
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 24, 2021 2:19 pm    Naslov sporočila:  Re: 95/100 oktanski bencin... Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
prileti "baba" iz "tankštela"


Amm... Pri nas so to bencin-kelnarce. Mr. Green Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Pranger Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group