www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava alternatorja in akumulatorja pri rc kosilnici

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 28, 2021 9:50 pm    Naslov sporočila:  Vezava alternatorja in akumulatorja pri rc kosilnici Odgovori s citatom

Pozdravljeni, trenutno izdelujem rc kosilnico 5 model. Do sedaj sem vedno vezal alternator po spodnji skici, tako rekoč direktno.
Opazil pa sem, da ko štartam bencinski motor le ta preko jermena poganja alternator, (medtem ko je "daljinska ,radijska" zveza že vzpostavljena), momentalno zmede regler, ki daje signal pogonskima elektromotorjema in kosilnica "ponori" ne uboga preko daljinca.
Vprašanje,ali bi moral med alternator in akumulatorjem oz. med akumulator in regler kaj vezati da do teh težav ne bi prihajalo, (kondenzator, rele,....).
Še podvprašanje kaj se dogaja z alternatorjem, če se vrti v nasprotni smeri, kot je puščica na alternatorju, ali daje manj amp in volt?
Hvala za odgovore.
https://youtu.be/rjgDvEkhpxY
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 28, 2021 10:07 pm    Naslov sporočila:  Vezava alternatorja in akumulatorja pri rc kosilnici Odgovori s citatom

Še priponka, žal ne poznam vaših simbolov.


16328587964398170757504712414293.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.95 MB
 Pogledana:  45 krat

16328587964398170757504712414293.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sigi
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42
Prispevkov: 199
Aktiv.: 1.68
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 28, 2021 11:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimiv projekt, bravo!

ni mi čisto jasno, ali je "norenje reglerja" le trenutno, ob samem zagonu, ali je to stalen problem ko motor deluje. Ob zagonu morda napetost zaniha, ko se regulator napetosti v alternatorju trudi držat konstantno napetost .
V vsakem primeru bi bila blokada alternatorja vsaj s kondenzatorjem vezanim preko +/- izhodov alternatorja zaželjena. Škodit ne more. Če nimaš izkušenj, malo experimentiraj z raznimi kondenzatorji in vrednostmi (keramika za RF spekter, folijski blokirni za frekvence "nekje vmes" in morda celo elko za samo valovitost). Akumulator sicer deluje kot velik elektrolitski kondenzator in preprečuje večje spremembe in valovitost napetosti, za višje frekvence pa ni učinkovit.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 29, 2021 8:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, ja norenje reglerja se začne ko zalaufam bencinski motor, tisti moment ko zavarira napetost iz cca. 12,8 na cca. 13,8, in traja dokler ne ugasnem bencin motorja IN dokler ne ugasnem daljinca in komplet kosilnice, da se vse resetira. Uhh tele kondenzatorje morem še mal nagruntat, sem mislil da je sam ena vrsta. Še vprašanje ali moral alternator ko ima motor enakomerne obrate oz. kadar ne kosim, dajati enako amperažo, oz. kaj se zgodi če se alternator vrti v nasprotni smeri kot kaže puščica, smer vrtenja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 29, 2021 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, ja norenje reglerja se začne ko zalaufam bencinski motor, tisti moment ko zavarira napetost iz cca. 12,8 na cca. 13,8, in traja dokler ne ugasnem bencin motorja IN dokler ne ugasnem daljinca in komplet kosilnice, da se vse resetira. Uhh tele kondenzatorje morem še mal nagruntat, sem mislil da je sam ena vrsta. Še vprašanje ali moral alternator ko ima motor enakomerne obrate oz. kadar ne kosim, dajati enako amperažo, oz. kaj se zgodi če se alternator vrti v nasprotni smeri kot kaže puščica, smer vrtenja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 424
Aktiv.: 4.35
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 29, 2021 10:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smer vrtenja pri alternatorju je pomembna predvsem za hlajenje, saj so lopatice zakrivljene tako, da zrak hladi navitje.
Kot vidim ti pride do motenj šele, ko vžgeš bencinski motor. Predvidevam, da ima motor svojo sistem za magnetni vžig in ne potrebuješ napajanja z akumulatorja za delovanje motorja. Če je temu res tako, potem sme imeti alternator in akumulator z motornim delom zgolj skupno ozemljitev. Vse ostalo ne sme imeti povezave. Preveri, da visokonapetostni kabel od svečk ne potuje mimo regulatorja in ostale elektronike. Toliko za sedaj, ko napišeš komentar vidimo dalje, kaj bi bilo lahko še problematično.

Še to, ko alternator normalno polni moraš med B+ in B- izmeriti napetost cca 14,4V. Če alternator ne bo polnil bo ta napetost padla takoj pod cca 13,5V.
NE POZABI, MED DELOVANJEM MOTORJA NE SMEŠ alternatorja odklopiti od akumulatorja. Obstaja izjemno visoka verjetnost, da ga skuriš!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 29, 2021 11:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Super, hvala za odgovor, zdaj tudi vem zakaj sem 1 alternator že skuril.
Motor sicer prižgem z el. vžigom, tipka je v el. omari. Baterija za el. vžig je ločena od glavnega aku, nista povezani, uporabljam briggs 675is motor.
Imam pa tudi pripeljan kabel od svečke v el. omaro (če je to ta vosoko napetostni)s katerim preko stikala (stik na maso) izklapljam bencinski motor, hkrati pa tudi z njim merim obrate na obratomeru. V el. omari je seveda tudi regler.
Regler, akumulator in alternator imam na isti masi.
Veliko problemov sem imel tudi z glavnim stikalom uporabljal sem poceni stikalo 30 amp, na reglerju pa je izhod 2x32 amp, in je velikokrat regler ponorel, in ni prijetno ko 100kg kosilnica "drvi" proti operaterju, sploh če je prižgana😀. Hvala.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4590
Aktiv.: 20.61
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 30, 2021 4:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo sam si si odgovoril, ko si napisal, da imaš kabel od svečke v omari.
Tu na gre za problem polnilec, ampak sam benciski motor počne motnje. Daj kabel od sveče čim dlje od ostale elektronike

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 30, 2021 4:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa svečko (ali kapico) daj tako z 5k uporom. To drastično zniža motnje
_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gradbenik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Mar 2020 12:58
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.20

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 01, 2021 12:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vam, probam in javim kaj se dogaja. Lep pozdrav..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 68 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group