Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
prel Član
Pridružen-a: Pet 25 Feb 2005 13:39 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2021 9:22 pm Naslov sporočila: AEG pogon z regulacijo hitrosti DC motorja |
|
|
Potrebujem pomoč,če ima kdo morda električno shemo oziroma originalna navodila.
Regulator proizvajalca AEG,model minisemi 220.02.
V preteklosti je bilo že nekaj popravil,sedaj pa preneha z delovanjem ob nizkih zunanjih temperaturah,ker se naprava nahaja v odprtem prostoru.Meritve na licu mesta so otežene,ker so sami elementi kot tudi vezje zaščiteno s plastičnim slojem in še dodatno nabrano nesnago.Poleg tega bi moral še klečati pred nizko nameščeno elektrooamrico.
Ko se elektronika demontira in prenese v delavnico na temperaturo 20 do 22°C pa v kratkem ponovno normalno deluje. Sem že razmišljal,da bi v elektroomarico vgradil 60W žarnico na žarilno nitko.da bi ogrevala notranjost :).
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
774.33 KB |
Pogledana: |
64 krat |
|
_________________ LP Rabi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel Član
Pridružen-a: Pet 25 Feb 2005 13:39 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2021 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
še dodatna slika s spodnje strani
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
646.9 KB |
Pogledana: |
28 krat |
|
_________________ LP Rabi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Peter123 Član
Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1364 Aktiv.: 7.37 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2021 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvo pomislim na posušene elktrolite.
Nato sledi hladen lot, le tega mogoče izločiš s tresljaji. Ob tresljaju deluje ali crkne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.53 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2021 9:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole je precej v letih. Skoraj zagotovo je nekje hladen spoj. Sumljivo je tudi podožje tistega operacijskega 741. V orginalu je očitno bil v ohišju TO 5-8 a potem je bilo nameščeno podožje dil8. Prvo kar bi sam storil, bi tisto podožje zamenjal z PROFI podnožjem.
Pred leti sem "bil bitko" s pogonom drsnih vrat ***klik*** Podobna težava. Ko je postalo hladno je pogon nehal delovati.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 198 Aktiv.: 1.53 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 1:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole vezje pa ni prav veliko, tako da bi jaz najprej vse lote pregrel. Z vročim zrakom bo minuta dela, s klasičnim spajkalnikom pa par minut.
Po mojih izkušnjah potem cca tri četrtine vezij deluje naprej brez napak.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1614 Aktiv.: 8.19 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ter če imaš RLC instrument, izmeri še vse elektrolite. Zgornji levi se vidi da je bil zamenjan, tisti pod njim pa verjetno tudi ni nič boljši.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel Član
Pridružen-a: Pet 25 Feb 2005 13:39 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne izključujem možnosti glede na starost,da se je kje pojavil hladen spoj vendar se bolj nagibam,da je vzrok v nekem od elementov. Elektroliti so samo trije in mi z meritvami ne kažejo bistvenih odstopanj oziroma, da bi bili vzrok nedelovanja. IC s podnožjem sem menjal pred dvema letoma (original je bil v ohišju TO5-8 ) in dva tranzistorja (original v kovinskem ohišju). Poskušal sem tudi z ohlajevanjem a mi kot nalašč vseskozi deluje.
Skoraj prepričan sem,da se bo anomalija pojavila po montaži in ne dokler imam zunaj na testiranju. Glede na vse mi je najbliže možnost,da je bil slab kontakt med IC in podnožjem,so pa kondenzatorji bolj podvrženi izgubi kapacitivnosti pri nizkih temperaturah oziroma popuščanju internih spojev.Dokler ne ujamem trajnejše ponovitve
nedelovanja,me bo guncalo.Zaščitni plastificiran sloj je tako trdovraten,da se nebi lotil prelotavanja vseh spojev. Sem se pa lotil risanja sheme z upanjem,da bo uspelo brez napak, ker je vezje dvoslojno.
_________________ LP Rabi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.53 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 9:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...Sem se pa lotil risanja sheme z upanjem,da bo uspelo brez napak, ker je vezje dvoslojno |
Malo opiši kako regulator deluje. Koliko vidim sta gor dva tiristorja (triaca?) ? Gre za enosmerni motor? Kaj "vozi"? V današnejm svetu mikrokontrolerjev bi morda to lahko rešil na bistveno enostavnejši našin.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
milan62 Član
Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2379 Aktiv.: 10.71 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 10:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predvidevam da gre za vezavo DC motorja in pripadajočega regulatorja obratov
kot je narisano na priloženi sliki.
Če bi mogoče rad vse skupaj nadomestil z "novejšim" regulatorjem Simoreg 6RA22 mi lahko pišeš na ZS
LP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
52.19 KB |
Pogledana: |
8 krat |
|
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel Član
Pridružen-a: Pet 25 Feb 2005 13:39 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2021 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot že v naslovu teme omenjeno regulator poganja enosmerni elektromotor.
Sam motor pa poganja kolo za obračanje bobnov ali sodov kateri se varijo po obodu.
Preko diodno mostičnega usmernika se napaja stator preko drugega mostičnega usmernika v katerem sta dve diodi in dva tiristorja pa se izvaja regulacija napetosti na rotorju. Za regulacijo vrtljajev je zunanji potenciometer. Mislim da ima še povratno tokovno informacijo in možnost napetostne informacije oziroma vrtljajev preko generatorja vendar to ni aplicirano. Ima pa iz izhoda (napajanje rotorja) prek delinika napetosti z upori neko povratno zanko. IC 741 najbrž primerja vse te signale in z izhodom krmili oscilatoje,ti pa prek prožilnih ločilnih trafojev prožijo tiristorje. Drugih realnih informacij nimam,ker nimam nikakršne dokumentacije.
_________________ LP Rabi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
eldi2011 Član
Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55 Prispevkov: 256 Aktiv.: 2.21
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2021 8:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Preveri ozemljitve.
Varilni aparat in elektronika ne gresta prav dobro skupaj ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14551 Aktiv.: 65.53 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2021 9:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo bi bilo videti oscilogram izhoda, ki gre na rotor. A je na stator pritisnjena konstantna enosmerna napetost? Po moje izdelava take regulacije ne bi smela predstavljati nekega velikega problema. Močnostni del bi lahko izvedel podobno.
Kaka je moč motorja? Kako je območje regulacije?
Celotna predelava ne pride v poštev? Zamenjava enosmernega motorja z asihroncem ter montaža frekvenčnika? Glede na starost elektronike predvidevam, da bo tudi motor v kratkem potreboval kak servis. (če bo potreben kak poseg na rotorju ne bo ravno poceni)
PS
Prosim da si v profilu urediš email naslov oz. izključiš obveščanje na email, ker forum ob oddaji sporočila javlja napako.
Ran into problems sending Mail. Response: 450 4.1.2 : Recipient address rejected: Domain not found
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2021 10:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bi razmislil o zamenjavi regulatorja s frekvenčnim pretvornikom. Seveda moraš zamenjati tudi motor.
Če imaš pogon za malo igrat se z njim, je to predrago.
Če boš popravljal tale regulator, namesto da bi delal izdelke in jih prodajal, je pa bolje, da zamenjaš oboje.
Pri vzdrževanju starih strojev sem napravil kar nekaj takih zamenjav, od mlinčkov 0,55kW do pogona ekstrudorja 75kW, večina jih dela 24/5 (za vikend ustavijo).
Pa največkrat je bil novi motor kar dimenzijsko ustrezen, tako da preveri tudi to.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3158 Aktiv.: 14.23 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2021 2:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tiskana vezja z metaliziranimi luknjami imajo po mojem mnenju precej zanesljivejše spoje.
Kaj pa rele? Je v redu?
Podnožje varovalke je videti oksidirano.
Tudi potenciometer je lahko problematičen.
Kakšni pa so simptomi? Kot bi bilo izklopljen ali kaj drugega?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 104 Aktiv.: 3.67 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2021 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno regulator deluje že drugi teden na testiranju, tako da pravega vzroka prekinitve delovanja še vedno ne vem in ostajam le pri domnevah. Nabavil sem še enak rabljen delujoč regulator (ne presega limita stroškov), tako da bo en v rezervi in hitrejšo odpravo zastoja.
Potenciometer na vezju je namenjen nastavitvi oziroma doseganju največjega toka skozi el.motor. Hitrost vrtljajev se nastavlja z zunanjim potenciometrom, če se pojavi prekinitev na kablu ali samem potenciometru tudi regulator preneha z delovanjem....
izklopi se proženje tiristorjev. Enako se zgodi, če nastane prekinitev do ali na motorju oziroma zaradi izrabljenih ščetk. Varovalki na vezju sta dve, ena služi za krmilno napajanje oziroma gre na primar transformatorja. Druga pa je v krogu stalnega napajanja statorja preko diod-nega mostiča v neposredni bližini. Rele ima najbrž tudi neko zaščitno funkcijo (nisem simuliral izpada),vezan je na pozitivno napajalno vejo in razklene mirovni kontakt med skupno maso (+/-) in vejo omogočanja proženja tiristorjev.
PS: za moderatorja, s poskusom reševanja mail naslova je šlo po slabem (onemogočena ponovna prijava), tako da sem se moral na novo registrirati
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|