|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ekologo Neznanec
Pridružen-a: Sre 07 Dec 2022 12:33 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:06 pm Naslov sporočila: Polnjenje viličarja ko je cenejši tok |
|
|
Pozdravljeni!
Oglašam se z eno zanimivo težavo.
Imamo industrijski polnilec za električnega viličarja (80V - 100A)
Akumulator viličarja bi rad polnil ponoči, ko je cenejši tok. Sem poizkusil s posebno elektro omarico, ki se vklaplja glede na vgrajeno uro ampak tu pride do težave. Če je akumulator viličarja povezana s polnilcem in ta na omarici ni vključen, polnilec zazna napako in "zaščiti" akumulator. Tako nikakor ne morem nastaviti polnjenja ponoči, brez da ne bi fizično prišel na lokacijo in vključil polnilec.
Prosim za ideje in pomoč.
Lep pozdrav,
Žan
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če prav razumem, mora biti napajanje prisotno, da polnilnik ob priklopu akumulatorja začne polniti.
Brez predelave polnilnika, je edina rešitev kontaktor, ki, glede na čas, priklopi akumulator na polnilnik.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5336 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
DC kontaktor ...
Recimo KILOVAC EV200AAANA ali kaj podobnega.
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5336 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.01
|
Objavljeno: Sre Dec 07, 2022 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm...
Citiram: |
High current latching relay designed for AC and DC voltage with a maximum current 100A DC (at 36VDC) |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5336 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Dec 07, 2022 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko da dva vzporedno, bo še vedno mnogo ceneje kot Tyco
Drugače pa tukaj po mojem ne bi smela biti težava, ker ne bo nekega toka ob vklopu (polnilec najprej zazna aku, šele nato začne polnjenje) in izklopu (aku že napolnjen).
LP, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.01
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj problem je bolj pri prekinjanju, kot pa vklapljanju. Mogoče bi celo zdržal, če bi zadevo lahko izklopil samo takrat ko tok polnjenja pade ali pa potem, ko bi izklopil polnilec na AC strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. Pričakovana napetostna razlika pri razklenjenih kontaktih je majhna.
Sicer pa bi pri več kW polnilniku pričakoval, da ima tudi kakšen krmilni vhod.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.01
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
bostjang je napisal/a: |
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. |
Izklapljanje DC napetosti je problematično samo po sebi in to takoj, ko začneš povečevati napetost. Takoj, ko je napetost dovolj visoka, da lahko povzroči iskrenje nastane štala.
Za razliko od AC, DC ne gre nikoli čez ničlo, da bi se takšen lok lahko pogasil.
Poglej pripet diagram (uporovno breme), kako izklopna zmogljivost dokaj hitro pada z višanjem napetosti (pri enem kontaktu):
- pri 30 VDC -> >10 A
- pri 100 VDC -> 0,8 A
torej pri 100 V imaš več kot 10x manjša zmogljivost izklopa, kot pa pri 30 V in to pri uporovnem bremenu.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
93.58 KB |
Pogledana: |
0 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5336 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
... zato pa obstajajo resitve, namenjene ugasanju obloka. Najbolj enostavna in efektivna je mocan magnet. To smo uporabili tudi pri AC stikalih na nasih bremenih (=300 in 500 W zarnice), ko smo testirali frekvencnik, ker je sem in tja kakega zazgalo. Od magnetov dalje nobenega. Tyco, na primer, pa ima v ta namen vakuum v celici preklopa.
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1786 Aktiv.: 8.01
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena izmed rešitev se vidi tudi na diagramu, kontakte v releju vežeš zaporedno.
Je pa še vedno bolj kilavo
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Proteus je napisal/a: |
bostjang je napisal/a: |
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. |
Izklapljanje DC napetosti je problematično samo po sebi in to takoj, ko začneš povečevati napetost. Takoj, ko je napetost dovolj visoka, da lahko povzroči iskrenje nastane štala. |
Da, ampak tukaj ne gre za 80V. Recimo, da je to največja polnilna napetost 80V in da ima prazen akumulator 3/4 tega, torej 60V. Napetostna razlika, ki naj bi jo kontaktor blokiral je torej 20V. Torej imamo v primeru pripetega diagrama polno tokovno zmogljivost.
Drugače pa iz lastnih izkušenj in testov vem, kako izgleda izklapljanje DC.
Nazadnje urejal/a bostjang Pet Dec 09, 2022 9:48 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lojzek Član
Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3356 Aktiv.: 16.97
|
Objavljeno: Čet Dec 08, 2022 7:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
bostjang je napisal/a: |
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. Pričakovana napetostna razlika pri razklenjenih kontaktih je majhna.
|
Potrjujem, sicer ne iz polnilnikov viličarja ampak velikih stacionarnih baterij. Ko prekineš povezavo med polnilcem in dobrim! akujem, je med njima običajno napetost kakega volta ali malo več. Tako da iskrenja pravzaprav ni.. Dovolj bi bila ustrezna tokovna zmogljivost preklopnega elementa.
Robni pogoji (crknjen aku ali polnilec, kratki stik, izklop bremena na "temo", ipd) pa je že nekaj drugega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 453 Aktiv.: 2.69 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 11, 2022 2:05 am Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
... zato pa obstajajo resitve, namenjene ugasanju obloka. Najbolj enostavna in efektivna je mocan magnet. To smo uporabili tudi pri AC stikalih na nasih bremenih (=300 in 500 W zarnice), ko smo testirali frekvencnik, ker je sem in tja kakega zazgalo. Od magnetov dalje nobenega. Tyco, na primer, pa ima v ta namen vakuum v celici preklopa.
Lp, G |
Proteus je napisal/a: |
Ena izmed rešitev se vidi tudi na diagramu, kontakte v releju vežeš zaporedno.
Je pa še vedno bolj kilavo |
Pred kratkim je nekdo na temu forumu, v neki temi, omenil RC snubber, člen ki se ga veže preko preklopnih/stikalnih kontaktov releja in prepreči iskrenje pri razklenitvi.
Sem prišel na idejo , če vklapljaš in izklapljaš DC napajanje lahko zadevo malenkost izboljšaš če RC členu dodaš še diodo.
Nekako tako ...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
24.75 KB |
Pogledana: |
1 krat |
|
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
H20 Član
Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 161 Aktiv.: 3.75 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam malo podoben problem. Moj polnilec se tudi ne vklopi, če ga ne resetiraš po končanem polnjenju. Želel bi, da se samodejno pnovno vklopi. Potreboval bi nekakšen rele ali neko elektroniko. Ravno tako bi rad da se prekine napestost med aku in polnilcem, ker troši 0,03A. Polnilec 24v mislim da je 20A.
Ali je kdo videl kaj podobnega?
Akumulatorji so pa drugače priklopljeni na panel. Potrebujem dopolnitev v času, ko je premalo sonca. NAredil bom pa tudi tako, da se bo polnilec vklopil šele ko bo cenejša elektrika. Morda bi s časovno uro že rešil odklop od omrežja. Ostane še odklop od akumulatorjev...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|