www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Tomos avtomatik targa

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 6:48 am    Naslov sporočila:  Tomos avtomatik targa Odgovori s citatom

Pozdrav, ali ima kdo elektro shemo zanj?

Kolega mi ga je pripeljal, ker mu luči pogosto crkujejo. Sumi(va) na pokvarjen regulator napetosti, tako da verjetno luči dobijo previsoko napetost. Z V-metrom mislim da ne dobim realnih rezultatov.

Ker še nikoli nisem gledal mopeda z regulatorjem napetosti, me pa zanima, kako je v osnovi ta regulacija izvedena in kakšen je princip izvedbe inštalacije. Pri mopedih brez regulatorja je en vodnik okvir (masa), pri tem pa to nisem povsem prepričan. Je nekam veliko žic razpeljanih.. Nebi pa rad brez potrebe vsega razdrl.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.29

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 7:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napisano velja za stare (APN6 ipd, z 12V 50W elektriko), novih ne poznam zato vzami napisano z rezervo, morda pa bo vseeno pomagalo:
zadeve so takrat imele samo omejevalec napetosti. Okvir je še vedno en vodnik, drugi vodnik (takrat rumena žica) je pa poleg na klasično instalacijo vzporedno vezana še na ta omejevalec, škatlica cca 5x5x2cm.
Kot sem pravkar malce guglal, vidim da je regulator rahlo spremenjen, zdaj ima 3 priključke (+ ohišje), včasih je bil samo en priključek (faston).

Če za test priklopiš samo eno malo žarnico (do par W, armatura od avta ali pozicijska) in če ob dodajanju plina ne zasveti preveč (po občutku že veš kako mora svetit pri 12V) potem regulator dela. Na prej opisani 50W elektriki brez omejevalca napetosti bi v takem primeru žarnica crknila v sekundi.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sedaj je najverjetneje res malo drugače, vgrajen regulator je dokaj podoben temu na tvoji sliki. Ima 3 kontakte, samo da so v ravni vrsti + masa.

Priklop iz motorja je na srednji kontakt (in seveda na maso) iz njega pa gredo iz levega kontakta (rumene) in desnega kontakta (rjave) žice v instalacijo mopeda.

Če merim (z digitalcem) napetost na odklopljeni sponki iz motorja proti masi, dobi pri malo večjih obratih preko 40V. Če pa priklopim na regulator tako kot je bilo, pa mi med raznimi variantami priklopa instrumenta pokaže manj kot 12V (okoli 10-11V). Tudi na žici, ki je prej imela 40V.
Žarnica pa sveti res kar malo preveč. Zato pa tudi sumim v pravilnost meritev. In zato dvomim v moje razumevanje delovanja regulatorja in izvedbo instalacije.

PS: kaj pa je pravzaprav v tem regulatorju? Ker mi poleg vsega ostalega ni jasno, kako je lahko tudi izhod izmeničen.... Razen če so v njem zenerce ali kaj podobnega enostavnega..

Branko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 12.63
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče tole kaj pomaga.


Targa_wiring_diagram.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  131.03 KB
 Pogledana:  99 krat

Targa_wiring_diagram.jpg



_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.29

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Regulator je pomoje poenostavljeno ena velika dvosmerna zenerca. Kaj konkretno je notri pa res ne vem. Imam zasnovo (v mislih, še iz časov ko sem moped imel) kako bi jaz to naredil, ampak nima veze, ni pomembno.

Glede na zgornjo shemo je še vedno isto, rjava žica je zgolj masa (okvir) na faston, ker verjetno ne zaupajo spoju ohišja v okvir.

Samega dinama namreč ne moreš preobremenit/uničit, ker pač več kot 50W ali koliko že ne da od sebe zaradi samih magnetov. Itak je "dinamo" samo eno navitje dokaj debele žice.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2541
Aktiv.: 13.14
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 12:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Shemo imaš v navodilih za uporabo, vprašaj ga, če jih ima.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 1:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@jule: hvala! To je razrešilo dvome.

Ja, rjava je očitno res masa, rumena pa živi izhod.

@madmax: Saj jaz sem tudi že nekako tak omejilec naredil, za istega možaka ampak za oldtimerja (Colibri). Serijo diod zaporedno in antiparalelno drudi seriji diod. Velika zenerca.

Očitno potemtakem regulator celo deluje... Think Dobro bi bilo še z osciloskopom pogledat, če ne deluje samo napol Think
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 12.63
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 27, 2014 7:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Targa ima najverjetneje 80W dinamo. Vsaj tako je imela od prijatelja.
_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 28, 2014 6:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi to je res, ima 70 ali 80W. Ampak za sam princip delovanja to ne predstavlja nekaj bistvenega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gaspe
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 04 Apr 2023 20:27
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.16

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 31, 2023 9:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lojzek je napisal/a:
Sedaj je najverjetneje res malo drugače, vgrajen regulator je dokaj podoben temu na tvoji sliki. Ima 3 kontakte, samo da so v ravni vrsti + masa.

Priklop iz motorja je na srednji kontakt (in seveda na maso) iz njega pa gredo iz levega kontakta (rumene) in desnega kontakta (rjave) žice v instalacijo mopeda.

Če merim (z digitalcem) napetost na odklopljeni sponki iz motorja proti masi, dobi pri malo večjih obratih preko 40V. Če pa priklopim na regulator tako kot je bilo, pa mi med raznimi variantami priklopa instrumenta pokaže manj kot 12V (okoli 10-11V). Tudi na žici, ki je prej imela 40V.
Žarnica pa sveti res kar malo preveč. Zato pa tudi sumim v pravilnost meritev. In zato dvomim v moje razumevanje delovanja regulatorja in izvedbo instalacije.

PS: kaj pa je pravzaprav v tem regulatorju? Ker mi poleg vsega ostalega ni jasno, kako je lahko tudi izhod izmeničen.... Razen če so v njem zenerce ali kaj podobnega enostavnega..

Branko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zohan
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 23 Dec 2023 11:18
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.26

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2023 2:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

a ma kdo električno shemo za apn6 s smerokazi?
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sg1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28
Prispevkov: 198
Aktiv.: 1.52
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 29, 2023 3:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To shemo imaš na v tehničnem arhivu na www.mopedist.si
Nisem prepričan, da je dostop možen tudi za neregistrirane uporabnike - poskusi na link:
https://mopedist.si/viewtopic.php?t=17125
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 69 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group