www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Krmilna enota menjalnika

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 8:29 pm    Naslov sporočila:  Krmilna enota menjalnika Odgovori s citatom

Pozdravljeni,
upam da je kdo na forumu, da je servisiral kamione mercedes tudi v elektronsko drobovje. Ta krmilna enota je letnik 1989 za katero bi v idealnem primeru potreboval shemo. Komunicira z menjalno ročico in prikazovalnikom, preverja nekaj senzorjev in daje ustrezne izhode na pnevmatske ventile za menjavo prestav v idealnem primeru.
Sedanja situacija je, da se na prikazovalniku pojavljajo naključni prikazi prestave, splošna indikacija motnje, izhodi za pnevmatske ventile niso aktivni in menjalnik ne deluje.



IMG_5483.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  813.12 KB
 Pogledana:  91 krat

IMG_5483.JPG



IMG_5493.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  501.05 KB
 Pogledana:  5 krat

IMG_5493.JPG



IMG_5494.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  454.52 KB
 Pogledana:  0 krat

IMG_5494.JPG



IMG_5491.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  668.92 KB
 Pogledana:  23 krat

IMG_5491.JPG



_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6530
Aktiv.: 29.56
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A tistega, kar je verjetno najbolj običajni vzrok pa nisi poslikal? Think V kakšnem stanju so pini in žice priključnega konektorja in ostala instalacija?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2044
Aktiv.: 10.67

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slikaj konektor in ožičenje okoli njega.
Z časom izolacija žic postane trda (sploh če je zraven olje) in odpade.
Sledijo kratki stiki in podobne neprijetnosti.

Je tole FL7?

Lahko poveš še model kamiona?
Letnik 1989 jih je nekaj.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Konkretno priključni kontakti na krmilni enoti so dobri, ostalega nisem poslikal, ker sem dobil le to v roke za popravilo. Tako da ne vem kako zgleda ostala instalacija. Je pa bila ta kontrolna enota testno priklopljena na delujočem tovornjaku na katerem prav tako ni delovala pravilno oziroma z enakimi simptomi. Testirana je bila še prestavna ročica katera je delovala pravilno z delujočo krmilno enoto. Ostali testi pa niso bili omogočeni, da bi iz delujočega priklapljali na nedelujočega zaradi medsebojne krajevne oddaljenosti in zasedenosti delujočega tovornjaka (druga firma itd.)
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 11:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na ebayu sem našel prodajalca navodil Mercedes Benz Zware Klasse SK 1988.
Iz oglasa sem si pobral le sliko sheme zunajnih povezav. Povprašal sem prodajalca ali ima tudi shemo elektronike te kontrolne enote,vendar odgovora nisem dobil. Za točen model tovornjaka bi moral povprašat lastnika katrega tudi nisem še videl,ker je cela veriga podajanj preden je prišlo to do mene. Sam pa o tovornjakih vem le to da so nadloga na cesti Wink

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1863
Aktiv.: 8.43
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 04, 2024 11:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oj mladosti moja Very Happy
Kot vajenec sem takega nedelujočega (pred servisom) podrl, ker so vztrajno kurili varovalke ampak čisto naključno. V skladišču sta bile vedno dve enoti na zalogi Rolling Eyes
Če se prav spomnim (po več kot 25 letih) sem odščipnil zaščitno diodo zgoraj levo pri varovalki in predvidevam, da tisti še vedno deluje Mr. Green
MB 22.35 se mi zdi da ZF menjalnik Think

BDW: Si mi res polepšal večer vendar tista dioda verjetno ni kriva pri tebi. Bi pa najprej pogledal napajalne komponente Wink

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2044
Aktiv.: 10.67

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 05, 2024 9:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali prav vidim da je nekdo že menjal diodo zgoraj desno poleg kondenzatorja?
Kakšno pa je stanje velikega kondenzatorja poleg nje?

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 05, 2024 7:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Osnovne napetosti sem preveril, tako da imam stabilno napetost za logiko 5,1V in še vmesno 13,6V za vhodno senzoriko. Trenutno me begajo napetosti na vhodu 13 (SKU) nadzor senzorja sklopke kjer imam okoli 9V,na ostalih vhodih je okoli 4,9V in na vhodu nadzora senzorja hitrosti 15V. Kot sem uspel razumeti je impulzni signal na vhodu pin 28 (IP) nadzora senzorja hitrosti prvi pogoj za aktiviranje dovoda napajanja izhodov za ventile. Če na tem vhodu simuliram impulze, tako da dosežem napetost okoli 10V se stabilno postavi izhod pin 24 (VR) za vklop releja kateri preko delovnega kontakta dovaja napetost za izhode pin 19 (UV). Če pa dovajam signal s senzorja hitrosti (vzbujan), napetost nikoli ne preseže 1V ne z originalnim ne z novim senzorjem.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 05, 2024 7:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozabil sem omeniti, da so res nekatere diode bile zamenjane ob tranzistorju za napajanje logike (zgoraj desno) in ob konektorju ter varovalki (leva stran). Vse te diode sem ponovno preveril kakor tudi ostale močnejše in so vse v redu.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 10, 2024 2:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako bi lahko pravilno testiral delovanje senzorjev razdalje na menjalniku. Edini podatki katere sem uspel najti so, da je potrebno impulzno napajanje med 5 in 15V, max. tok 100mA. En pol se hkrati napaja in daje povratni signal, drugi pol je na masi. Senzor je induktivni (najbrž potujoče jedro v tuljavi).Tako da ne vem s kakšno impulzno frekvenco napajati.


12797243_1_z.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  40.96 KB
 Pogledana:  3 krat

12797243_1_z.jpg



_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1360
Aktiv.: 7.39
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 10, 2024 4:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če imaš možnost pomeri med delovanjem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 28
Aktiv.: 1.03
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 10, 2024 6:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ravno v tem je problem, ker ne deluje pravilno že sama upravljalna enota s katere naj bi se napajali in nadziralo delovanje senzorike. Preverjanje upornosti senzorjev je v redu, to pa je le delna kontrola. Torej da ni prekinitve, kratkega stika proti masi v samem senzorju. Senzor mora dajati različne vrednosti glede na to koliko je tipalo pritisnjeno. Moram še preveriti povezave, da ni kakšnih stikov proti masi ali plusu kar tudi lahko povzroči vnovično okvaro druge upravljalne enote, ko bo na voljo za priklop.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 14 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group