Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 8:29 pm Naslov sporočila: Krmilna enota menjalnika |
|
|
Pozdravljeni,
upam da je kdo na forumu, da je servisiral kamione mercedes tudi v elektronsko drobovje. Ta krmilna enota je letnik 1989 za katero bi v idealnem primeru potreboval shemo. Komunicira z menjalno ročico in prikazovalnikom, preverja nekaj senzorjev in daje ustrezne izhode na pnevmatske ventile za menjavo prestav v idealnem primeru.
Sedanja situacija je, da se na prikazovalniku pojavljajo naključni prikazi prestave, splošna indikacija motnje, izhodi za pnevmatske ventile niso aktivni in menjalnik ne deluje.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
813.12 KB |
Pogledana: |
91 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
501.05 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
454.52 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
668.92 KB |
Pogledana: |
23 krat |

|
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6692 Aktiv.: 28.74 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 8:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
A tistega, kar je verjetno najbolj običajni vzrok pa nisi poslikal? V kakšnem stanju so pini in žice priključnega konektorja in ostala instalacija?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
airwolf Član


Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2161 Aktiv.: 10.61 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slikaj konektor in ožičenje okoli njega.
Z časom izolacija žic postane trda (sploh če je zraven olje) in odpade.
Sledijo kratki stiki in podobne neprijetnosti.
Je tole FL7?
Lahko poveš še model kamiona?
Letnik 1989 jih je nekaj.
_________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Konkretno priključni kontakti na krmilni enoti so dobri, ostalega nisem poslikal, ker sem dobil le to v roke za popravilo. Tako da ne vem kako zgleda ostala instalacija. Je pa bila ta kontrolna enota testno priklopljena na delujočem tovornjaku na katerem prav tako ni delovala pravilno oziroma z enakimi simptomi. Testirana je bila še prestavna ročica katera je delovala pravilno z delujočo krmilno enoto. Ostali testi pa niso bili omogočeni, da bi iz delujočega priklapljali na nedelujočega zaradi medsebojne krajevne oddaljenosti in zasedenosti delujočega tovornjaka (druga firma itd.)
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na ebayu sem našel prodajalca navodil Mercedes Benz Zware Klasse SK 1988.
Iz oglasa sem si pobral le sliko sheme zunajnih povezav. Povprašal sem prodajalca ali ima tudi shemo elektronike te kontrolne enote,vendar odgovora nisem dobil. Za točen model tovornjaka bi moral povprašat lastnika katrega tudi nisem še videl,ker je cela veriga podajanj preden je prišlo to do mene. Sam pa o tovornjakih vem le to da so nadloga na cesti
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1897 Aktiv.: 8.15 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Feb 04, 2024 11:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Oj mladosti moja
Kot vajenec sem takega nedelujočega (pred servisom) podrl, ker so vztrajno kurili varovalke ampak čisto naključno. V skladišču sta bile vedno dve enoti na zalogi
Če se prav spomnim (po več kot 25 letih) sem odščipnil zaščitno diodo zgoraj levo pri varovalki in predvidevam, da tisti še vedno deluje
MB 22.35 se mi zdi da ZF menjalnik
BDW: Si mi res polepšal večer vendar tista dioda verjetno ni kriva pri tebi. Bi pa najprej pogledal napajalne komponente
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
airwolf Član


Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2161 Aktiv.: 10.61 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Feb 05, 2024 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali prav vidim da je nekdo že menjal diodo zgoraj desno poleg kondenzatorja?
Kakšno pa je stanje velikega kondenzatorja poleg nje?
_________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Feb 05, 2024 7:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Osnovne napetosti sem preveril, tako da imam stabilno napetost za logiko 5,1V in še vmesno 13,6V za vhodno senzoriko. Trenutno me begajo napetosti na vhodu 13 (SKU) nadzor senzorja sklopke kjer imam okoli 9V,na ostalih vhodih je okoli 4,9V in na vhodu nadzora senzorja hitrosti 15V. Kot sem uspel razumeti je impulzni signal na vhodu pin 28 (IP) nadzora senzorja hitrosti prvi pogoj za aktiviranje dovoda napajanja izhodov za ventile. Če na tem vhodu simuliram impulze, tako da dosežem napetost okoli 10V se stabilno postavi izhod pin 24 (VR) za vklop releja kateri preko delovnega kontakta dovaja napetost za izhode pin 19 (UV). Če pa dovajam signal s senzorja hitrosti (vzbujan), napetost nikoli ne preseže 1V ne z originalnim ne z novim senzorjem.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Feb 05, 2024 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozabil sem omeniti, da so res nekatere diode bile zamenjane ob tranzistorju za napajanje logike (zgoraj desno) in ob konektorju ter varovalki (leva stran). Vse te diode sem ponovno preveril kakor tudi ostale močnejše in so vse v redu.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sob Feb 10, 2024 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako bi lahko pravilno testiral delovanje senzorjev razdalje na menjalniku. Edini podatki katere sem uspel najti so, da je potrebno impulzno napajanje med 5 in 15V, max. tok 100mA. En pol se hkrati napaja in daje povratni signal, drugi pol je na masi. Senzor je induktivni (najbrž potujoče jedro v tuljavi).Tako da ne vem s kakšno impulzno frekvenco napajati.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
40.96 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1409 Aktiv.: 7.19 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Sob Feb 10, 2024 4:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš možnost pomeri med delovanjem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 327 Aktiv.: 8.35 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sob Feb 10, 2024 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ravno v tem je problem, ker ne deluje pravilno že sama upravljalna enota s katere naj bi se napajali in nadziralo delovanje senzorike. Preverjanje upornosti senzorjev je v redu, to pa je le delna kontrola. Torej da ni prekinitve, kratkega stika proti masi v samem senzorju. Senzor mora dajati različne vrednosti glede na to koliko je tipalo pritisnjeno. Moram še preveriti povezave, da ni kakšnih stikov proti masi ali plusu kar tudi lahko povzroči vnovično okvaro druge upravljalne enote, ko bo na voljo za priklop.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|