|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 331 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 9:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva pa nima simetrične obremenitve faz. Med RS in TS je eno navitje, med RT pa dve.
Sicer je res bolje kot enofazno.
ps. aja, saj piše v opisu spodaj, obremenitev faz je 50%-25%-25% |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2545 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 9:48 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
qwertz je napisal/a: |
Če imaš 3 faze, sploh ne vem zakaj razmišljaš o enofaznem polnjenju.
|
Hmm
DC-Pomlad je napisal/a: |
Rad bi si uredil polnjenje EV doma na vtičnico s prenosnim polnilnikom. Avto (Dacia Spring) podpira samo enofazno polnjenje do 6,6 kW |
Več kot 16A v večini primerov ne rabiš, že samo na 10A je prazna baterija čez noč napolnjena...
. |
Moja napaka. Menjaj avto s takim, ki ima 3F polnjenje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 331 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 11:29 am Naslov sporočila: |
|
|
A kdo ve, kakšno polnjenje omogočajo naslednji EV (ti so mi nekako najbolj zanimivi, po ceni in tudi po izgledu, nisem pristaš preveč modernih oblik):
- Fiat 500
- Mini
- Twingo
- Zoe
- Golf
- Leaf
Ali pa če se da kje pridet na hitro do tega podatka.. obstaja kakšna primerjalna tabelca s podatki za več avtov na enem mestu?
Ravno tako me zanima, če ima kateri od teh toplotno črpalko za ogrevanje in timer za zimsko ogrevanje iz vtičnice (da te zjutraj čaka ogret in odtaljen). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1342 Aktiv.: 11.97 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 11:57 am Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
Menjaj avto s takim, ki ima 3F polnjenje |
Argument za to trditev pa je?
Kaj bi nekdo s tem pridobil, če mu za njegove potrebe Dacia Spring izpolnjuje vse potrebe?
Ko bom jaz menjal avto, bom kupil električnega, verjetno bo to Tesla, polnil se bo enofazno na 8-10A, ponoči mogoče na 16A, če bo potreba, ker bo imel čas. Glede na osebne potrebe, ne vidim razloga za hitro polnjenje.
Če ima avto možnost DC polnjenja, vidim rešitev v smislu DC polnilnice, ki prilagaja obremenitev faz dinamično glede na razpoložljivo moč...
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazadnje urejal/a v.j. Tor Mar 05, 2024 12:06 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2545 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobra volja je najbolja? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
A kdo ve, kakšno polnjenje omogočajo naslednji EV (ti so mi nekako najbolj zanimivi, po ceni in tudi po izgledu, nisem pristaš preveč modernih oblik):........ |
https://ev-database.org/
lp
Uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 303 Aktiv.: 2.08
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fantocci je napisal/a: |
Zadeva pa nima simetrične obremenitve faz. Med RS in TS je eno navitje, med RT pa dve.
Sicer je res bolje kot enofazno.
ps. aja, saj piše v opisu spodaj, obremenitev faz je 50%-25%-25% |
Obstajajo tudi trijedrni transformatorji, ki enofazno obremenitev na sekundarju porazdelijo na tri faze primarja.
Ampak v tem primeru je vse brez smisla. Če polniec dovoljuje priklope za različne moči, kot navaja @v.j., ga pač priklopiš na optimalno, se pravi da imaš še vseeno neko selektivnost in da med polnjenjem lahko uporabljaš še kakšen drug porabnik. Seveda je tudi odvisno, kako prazen avto priklopiš na polnjenje in kakšno pot načrtuješ naslednji dan.
[/quote] |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1342 Aktiv.: 11.97 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsaka polnilna postaja, tudi prenosna, omogoča nastavitev toka.
Polnilnik je vgrajen v avto, sama polnilna postaja ima nekaj funkcij:
Izbor polnilne moči, timer za zakasnjeno polnjenje, prikaz porabe, ...
Moč polnjenja polnilna postaja posreduje s signalom 1000Hz PWM polnilniku v EV, v polnilni postaji je še rele, kontaktor, ki prekine dovod v kabel, če EV ni priključen...
Kakor koli, večinoma imajo 16A enofazne polnilne enote možnost izbora 6A, 8A, 10A, 13A in 16A na 230V, koliko je to v kW si lahko vsak sam izračuna.
Dacia Spring ima baterijo 27kWh, uporabna kapaciteta 25kWh, kar pomeni, da bi bila prazna baterija na 10A napolnjena v 11 urah, na 16A pa v 7 urah
Zakaj torej komplicirat za polnjenje tako majhne baterije?
Kolikokrat je baterija popolnoma prazna? kdor ima tak avto, ga ne rabi na dolge razdalje, večinoma bo v bateriji še več kot polovica.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 10:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav.
Sam sem v dobrih dveh mesecih naredil 5.200km ( z Dacio Spring seveda) in sem 95% napolnil na 2kW priložen polnilec (10A). Ni bilo potrebe po hitrejšem polnjenju.
Moti me edino to, da ni mogoče ustaviti polnjenja na določenem %. (npr. 80%. Zjutraj imam 250 viš. metrov spusta v dolino, in če je avto na 100%, potem ni regeneracije - škoda zavor in energije). Zato je v izgradnji EVSE polnilnica, kjer bo to mogoče. In tudi, ko se bo obračunavala prekoračena obračunska moč, bom lahko avto polnil z 5kW od 24h do 4h, ko ostali porabniki počivajo.
lp _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
DC-Pomlad Neznanec
Pridružen-a: Ned 03 Mar 2024 21:01 Prispevkov: 4 Aktiv.: 2.16
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za odličen odziv in odgovore. Se strinjam, da ni potrebno komplicirati in če enofazni prenosni polnilec zadošča, bom izbral tega. Vmes sem dobil potrditev, da je dvojni šuko zvezan na varovalko 16A, stara trofazna pa ima svojo takisto 16A. Bom naredil tako, da ne bom pral in sušil, ko se bo avto polnil čez noč. Od ponedeljka do petka bom zagotovo prevozil dobrih 100 km na dan.
Vidim, da obstaja tudi uradna Daciina aplikacija My Dacia, s katero lahko začneš in prekineš polnjenje ter gretje kabine, vseeno pa nima časovnih možnosti, niti določanja nivoja napolnjenosti. Aplikacija se pojavi v Trgovini Play, če uporabite avstrijski ali nemški proxy. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 138 Aktiv.: 4.70 Kraj: Koper
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2545 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
To ni nič posebnega. Ena faza je porabljena za 230 V in za 400 V. Ne vem kaj bi s tem pridobil v primerjavi z obstoječim stanjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.24 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
DC-Pomlad je napisal/a: |
Se strinjam, da ni potrebno komplicirati in če enofazni prenosni polnilec zadošča, bom izbral tega. Vmes sem dobil potrditev, da je dvojni šuko zvezan na varovalko 16A, stara trofazna pa ima svojo takisto 16A. |
Enofazno polnjenje preko adapterja iz trifazne vtičnice niti ni tako komplicirano.
Lahko pa na trifazno vtičnico vežeš dodatno enofazno vtičnico , če je problem potegniti dodaten kabel. Mislim, da imam pri eni vtičnici tudi jaz tako zvezano. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 138 Aktiv.: 4.70 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 6:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
To ni nič posebnega. Ena faza je porabljena za 230 V in za 400 V. Ne vem kaj bi s tem pridobil v primerjavi z obstoječim stanjem. |
Imava pač različen pogled na obstoječe stanje, avtor teme pa se je že ali bo še odločil kako in kaj. _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 580 Aktiv.: 2.82 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Mar 07, 2024 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam imam že cca 1 leto Dacio spring in ta enofazni polnilec ki si ga dobil zraven pri nakupu polni z 10A in ga tako lahko priklopiš na vasko enofazno šuko vtičnico seveda varovano z 16A varovalko( vsaj pri meni je bilo tako). Sam polnim s takim napajalnikom izključno doma in traja polnjenje max 12ur (100%), če je bil popolnoma prazen . Baterije so 25kWh. Drug kabel ,ki sem ga dobil zraven pa je predviden za javne polnilnice oz tudi doma če si urediš močnejšo trifazno polnilno postajo. Sam imam poti v glavnem do 100km v eno stran in sem do sedaj samo enkrat uporabil javno polnilnico . _________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 78 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|