|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.87 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Ned Mar 03, 2024 3:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko poizkusiš nabavit diodo 1N5831, ta ima izraziti nizek padec napetosti v prevodni smeri.
Sicer nisem siguren, če bo kakšna z isto oznako, kot je moja, ki sem jo izmeril imela enako nizek padec napetosti.
Imam jo od Motorole diodo 1N5831 (dodatna oznaka na diodi T8603 ), sem pomislil, da je nekaj narobe z njo, z instrumentom na test diod pokaže 0,05V padca. Pomerjeno z napajalnikom (tako kot predhodnik v.j.) pri toku 1A ima padec napetosti 0.25V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.88 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Ned Mar 03, 2024 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
glavca je napisal/a: |
Sem našel v ropotiji MBRF20U45CTA ... pri 1A ima padec na 12 ohm uporu iz 13,2V na 11.5V... 0,7V...
Bi bila kaka z nižjo povratno napetostjo boljša oziroma katera bi bila najbolj primerna za cca 1A toka ne da bi se grela...
l.p. Jože |
Tole je za schottky diodo kar velik padec, ti si sicer napisal 0.7V, je pa (13.2-11.5) 1.7V.
Tukaj jih imaš kolikor hočeš, pa izbiraj.
Manjši je padec na njej, manj se bo grela, kakšen pa je padec na njej, boš našel v podatkovnem listu.
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s57bat Član
Pridružen-a: Pon 09 Apr 2007 9:06 Prispevkov: 200 Aktiv.: 0.96 Kraj: Moste
|
Objavljeno: Pon Mar 04, 2024 8:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Hoj!
Za ta namen obstajajo OR-ING diode, npr. IR 40L15 ali Vishay VS-19TQ015, ki imajo pri 1A cca 0,2V padca.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
glavca je napisal/a: |
Živjo
hvala za odgovore...
da malo bolj pojasnim zadevo...
Konkretno gre za preklop med baterijama na jadralnem letalu. Ker med preklopom pride do kratkega preskoka v napajanju lahko pride do poškodbe zapisa o letu, zato je smoterno dati vmes kondenzator, ki pa ni za vse inštrumente ki tega ne rabijo temveč samo za navigacijo, zato je verjetno zaradi preprostosti najlažje rešljiv z diodo.
Sama poraba je cca 1A na 12 V, izklop navigacije je ko pade pod 10V, kar je ob uporabi omejene napetosti akumulatorja in diode z pragom 1v cca 11V... in stem delno neuporabna kapaciteta akumulatorja.
lep pozdrva Jože |
Kako se pa sam preklop med akumulatorjema vrši, avtomatsko pri zaznavi 10,5V za prazen akumulator ali ročno po opozorilu (svetlobno ali zvočno)?
Kakšen je potek preklopa med akumulatorjema? Se prazen odklopi za tem poln priklopi?
V fazi delovanja bi bila dioda premostičena, v fazi preklopa bi se mostič razklenil.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Mar 05, 2024 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
V mislih sem imel rele z NC kontaktom vzporedno z diodo, ta bi se med preklopom aktiviral.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.88 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 3:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
prel1 je napisal/a: |
Kako se pa sam preklop med akumulatorjema vrši,......... |
Ali ne bi pogledal vezalne sheme na prejšnji strani?
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 6:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
prel1 je napisal/a: |
Kako se pa sam preklop med akumulatorjema vrši,......... |
Ali ne bi pogledal vezalne sheme na prejšnji strani? |
V povečavi res nisem pogledal, zaradi tega nisem razločno videl.
Shema naj bi prikazovala dejansko stanje, ni pa vselej tako.
Če bo avtor teme voljan dodatno odgovoriti bom sam lahko pomisleke odpisal.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 300 Aktiv.: 2.06
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 6:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa tale varianta z dodatnim stikalom?
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
PREKLOP.pdf |
Velikost datoteke: |
19.04 KB |
Downloadano: |
4 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
kvarkel je napisal/a: |
Kaj pa tale varianta z dodatnim stikalom? |
podobno rešitev sem imel v mislih, vendar s tropoložajnim preklopnikom, tako bi lahko delovalo v obe smeri enako. Preklop iz prvega akumulatorja na drugega in obratno, pri uporabi dveh ločenih preklopnikov lahko pride do pomote.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kvarkel Član
Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21 Prispevkov: 300 Aktiv.: 2.06
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem dal samo za razmislek. Seveda je smiselno SW1 zamenjati s tropoložajnim stikalom:
- položaj 1: napajanje iz vira 1
- položaj 2: paralelna povezava obeh virov
- položaj 3: napajanje iz vira 2
in obratno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Mar 06, 2024 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
kvarkel je napisal/a: |
Jaz sem dal samo za razmislek. Seveda je smiselno SW1 zamenjati s tropoložajnim stikalom:
- položaj 1: napajanje iz vira 1
- položaj 2: paralelna povezava obeh virov
- položaj 3: napajanje iz vira 2
in obratno. |
Se strinjam, je pa možno da obstajajo razlogi, da tak način ne pride v poštev. Pravil v letalstvu ne poznam. Recimo situacija, da v prvem viru nastane kratek stik?
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.73 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2024 11:57 am Naslov sporočila: Re: Dioda z najmanjšim pragom |
|
|
glavca je napisal/a: |
katera dioda ima najmanjši prag znižanja napetosti |
tole sem slučajno našel ko sem bral nekaj drugega na s5tech: link
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.24 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2024 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
prel1 je napisal/a: |
Se strinjam, je pa možno da obstajajo razlogi, da tak način ne pride v poštev. Pravil v letalstvu ne poznam. Recimo situacija, da v prvem viru nastane kratek stik? |
V ta namen se uporablja zaščitni rele, ki izklopi pri prevelikem povratnem toku.
Če pa smo že pri integriranih vezjih, obstajajo krmilniki za izbiro dveh virov. Taki IC-ji krmilijo zunanje MOSFET-e ali pa jih imajo kar integrirane. Pogosto imajo tudi prenapetostno in pretokovno zaščito. Od TI npr. TPS2120 (do 22V 3A) ali pa kateri drug iz družine Power MUX.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
prel1 Član
Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 130 Aktiv.: 4.43 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Mar 10, 2024 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
bostjang je napisal/a: |
prel1 je napisal/a: |
Se strinjam, je pa možno da obstajajo razlogi, da tak način ne pride v poštev. Pravil v letalstvu ne poznam. Recimo situacija, da v prvem viru nastane kratek stik? |
V ta namen se uporablja zaščitni rele, ki izklopi pri prevelikem povratnem toku.
Če pa smo že pri integriranih vezjih, obstajajo krmilniki za izbiro dveh virov. Taki IC-ji krmilijo zunanje MOSFET-e ali pa jih imajo kar integrirane. Pogosto imajo tudi prenapetostno in pretokovno zaščito. Od TI npr. TPS2120 (do 22V 3A) ali pa kateri drug iz družine Power MUX. |
Drži, a na podlagi sedanje priložene sheme vezave ni zaščit (niso razvidne morebitne podrobnosti)
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1339 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Mar 18, 2024 6:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale tema me je vzpodbudila, da sem naročil LTC4412 (LTC4412ES6) in jih tudi že dobil, ker imam eno podobno zadevo za rešit.
https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/ltc4412.pdf
.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 78 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|