www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih.

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 453
Aktiv.: 2.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:25 am    Naslov sporočila:  Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. Odgovori s citatom

Jaz imam Opel Astro Classic 2011, oče pa ima Opel Merivo 2015. Jaz sem do sedaj zamenjal akumulator samo enkrat, po 8. ~ 9. letih, pa še takrat zato ker mi je akumulator izpraznila okvara v avtoradiu, dočim oče je menjal akumulator že dvakrat, to je približno na vsake 4 leta.

Na obeh avtomobilih sem pomeril napetost polnjenja akumulatorja med prostim tekom motorja. Na Astri je bila 14,2 V, na Merivi pa 14,4 V. Iz tega sklepam da se na Merivi zaradi višje napetosti polnjenja celice v akumulatorju hitreje posušijo, oziroma voda v aku. kislini hitreje izhlapi.

Ker se sedaj večinoma prodajajo samo akumulatorji zaprtega tipa, kontrola nivoja aku. kisline in dolivanje destilirane vode ni mogoče.

Zanima me če se napetost polnjenja akumulatorja na avtomobilih lahko na kakršenkoli način zmanjša z namenom da se akumulatorju podaljša življenska doba?

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5337
Aktiv.: 24.71
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim da ne. Je pa 14.4 povsem ok napetost polnjenja (se sicer spreminja s temperaturo - nizja temperatura, visja napetost). Je mogoce en avto dizel, drugi pa bencinar? (ker grelne svecke rabijo precej) Ali pa se ocetov avto uporablja bolj samo za kratke razdalje? Bi prej v tej smeri gledal ...

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ogblaz
Član
Član



Pridružen-a: Pet 04 Mar 2016 12:08
Prispevkov: 138
Aktiv.: 1.39

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi proizvajalec akumulatorja je važen.
Meni je v motorju Yuasa zdržala 10let, cenejše kitajce je bilo potrebno menjat na 2 leti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3175
Aktiv.: 14.24
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 12:48 pm    Naslov sporočila:  Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:
Zanima me če se napetost polnjenja akumulatorja na avtomobilih lahko na kakršenkoli način zmanjša z namenom da se akumulatorju podaljša življenska doba?

Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ignis
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.86
Kraj: MB

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 3:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nekaterih avtomobilih, se napetost spreminja;
glede na "stanje akumulatorja"
centralna enota določa "višino" napetosti,
ob zagonu in če se avto dalj časa ne vozi,
potisne napetost na 14,8 in potem počasi spušča na 14,4-3-2, kako kdaj.

_________________
Znanje se množi, če ga delimo!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 916
Aktiv.: 5.56
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 4:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@jozkoc
Kakšna je pa kaj poraba toka (mA), ko je avto vgasnjen (brez kontakta) ?

_________________
http://www.zimazakon.si/forum
Vremenska postaja Doblička gora https://www.ecowitt.net/home/share?authorize=KPEUHQ IN https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IRNOME16
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5774
Aktiv.: 25.88
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 8:16 pm    Naslov sporočila:  Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. Odgovori s citatom

bostjang je napisal/a:
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal.
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo.
Tale na sliki je že novejši s kovinskim pokrovom, starejši so imeli pokrov iz črne plastike, notri pa je bilo zalito z brezkislinskim silikonom.



Regler.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  7.59 KB
 Pogledana:  589 krat

Regler.jpg



_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 453
Aktiv.: 2.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 23, 2024 10:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mucek je napisal/a:
Je mogoce en avto dizel, drugi pa bencinar? (ker grelne svecke rabijo precej) Ali pa se ocetov avto uporablja bolj samo za kratke razdalje? Bi prej v tej smeri gledal ...


Oba avtomobila sta na bencin. Oče ima bolj kratke razdalje, večinoma 5 do 20 km in na leto naredi povprečno 8000 km, jaz imam večinoma daljše relacije, običajno tam nekje 100km in na leto naredim povprečno 12500 km.

ogblaz je napisal/a:
Tudi proizvajalec akumulatorja je važen.
Meni je v motorju Yuasa zdržala 10let, cenejše kitajce je bilo potrebno menjat na 2 leti.


Prvi akumulator je bil pri obeh original ki jih vgrajuje Opel, itak.
Mislim da Opel skrbi za določeno mero kvalitete, in da niso najcenejši "kitajski".
Oče je prvo menjavo naredil na pooblaščenem Opel servisu, tako da verjetno, ravno tako, ni bil najslabše kvalitete.

s53al je napisal/a:
Kakšna je pa kaj poraba toka (mA), ko je avto vgasnjen (brez kontakta) ?


Ne bi vedel sedaj na pamet, mislim da sem to že meril ko sem imel težave z avtoradijem, lahko da je celo napisano v postu iz pred nekaj let na temu forumu.
Na očetovem avtu pa še nisem meril.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 868
Aktiv.: 3.89
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 24, 2024 12:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:
Oba avtomobila sta na bencin. Oče ima bolj kratke razdalje, večinoma 5 do 20 km in na leto naredi povprečno 8000 km, jaz imam večinoma daljše relacije, običajno tam nekje 100km in na leto naredim povprečno 12500 km.
Očetov akumulator naredi na leto cca 400 štartov, tvoj naredi cca 125. Verjetno je to najbolj verjeten razlog za krajšo življensko dobo akumulatorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mosqito
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22
Prispevkov: 3246
Aktiv.: 33.10

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 24, 2024 1:02 am    Naslov sporočila:  Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. Odgovori s citatom

Jaka57 je napisal/a:
bostjang je napisal/a:
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal.
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo.
Tale na sliki je že novejši s kovinskim pokrovom, starejši so imeli pokrov iz črne plastike, notri pa je bilo zalito z brezkislinskim silikonom.


Teh so pa v moji bivši firmi naredili veliko.

_________________
Always going the extra mile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3175
Aktiv.: 14.24
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 24, 2024 10:43 am    Naslov sporočila:  Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. Odgovori s citatom

Jaka57 je napisal/a:
bostjang je napisal/a:
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal.
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo.

To vem. Vem pa tudi, da je naša stoenka imela zunanji regulator, tako je tudi na shemi, ki jo še posedujem v papirnati obliki. Regulator je (bil) montiran na desni strani motornega prostora, bolj pri vrhu.
Shema je enaka tej. Alternator je št. 4 zgoraj pri desni, regulator pa št. 24, nižje na desni.
Najbrž so ravno v tistih časih prešli na zalite regulatorje in tako obstajata obe izvedbi na stoenkah.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5774
Aktiv.: 25.88
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 24, 2024 12:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Novi avtomobili v 80. letih (101, Yugo, katra,....) so imeli Iskrine regulatorje, kot sem opisal.
Napetostni prag so v tovarni umerili na enem SMD uporu (cca. 2k in še malo), tako da so ogljeno plast na njem žgali(?) na ustrezno vrednost reguliranja.
Ostali elementi so bili THT in običajna napaka je bila na tem SMD uporu, ki je zelo rad izgubil stik.
Jih je šlo skozi moje roke kar nekaj.

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sg1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28
Prispevkov: 199
Aktiv.: 1.53
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 25, 2024 12:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stoenka 78 letnik ima zunanji regulator, priključen s tremi žicami. Novejše iz 80. let so imele pa Iskrine na alternator privite. V tem mi je enkrat crknila zener dioda in posledično je bila napetost alternatorja krepko previsoka. Se še dobro spomnim kako sem jo menjal. V študentskih letih cena novega regulatorja ni bila zanemarljiva.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 78 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group