|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 453 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:25 am Naslov sporočila: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. |
|
|
Jaz imam Opel Astro Classic 2011, oče pa ima Opel Merivo 2015. Jaz sem do sedaj zamenjal akumulator samo enkrat, po 8. ~ 9. letih, pa še takrat zato ker mi je akumulator izpraznila okvara v avtoradiu, dočim oče je menjal akumulator že dvakrat, to je približno na vsake 4 leta.
Na obeh avtomobilih sem pomeril napetost polnjenja akumulatorja med prostim tekom motorja. Na Astri je bila 14,2 V, na Merivi pa 14,4 V. Iz tega sklepam da se na Merivi zaradi višje napetosti polnjenja celice v akumulatorju hitreje posušijo, oziroma voda v aku. kislini hitreje izhlapi.
Ker se sedaj večinoma prodajajo samo akumulatorji zaprtega tipa, kontrola nivoja aku. kisline in dolivanje destilirane vode ni mogoče.
Zanima me če se napetost polnjenja akumulatorja na avtomobilih lahko na kakršenkoli način zmanjša z namenom da se akumulatorju podaljša življenska doba?
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.71 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da ne. Je pa 14.4 povsem ok napetost polnjenja (se sicer spreminja s temperaturo - nizja temperatura, visja napetost). Je mogoce en avto dizel, drugi pa bencinar? (ker grelne svecke rabijo precej) Ali pa se ocetov avto uporablja bolj samo za kratke razdalje? Bi prej v tej smeri gledal ...
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ogblaz Član
Pridružen-a: Pet 04 Mar 2016 12:08 Prispevkov: 138 Aktiv.: 1.39
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 9:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi proizvajalec akumulatorja je važen.
Meni je v motorju Yuasa zdržala 10let, cenejše kitajce je bilo potrebno menjat na 2 leti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.24 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 12:48 pm Naslov sporočila: Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. |
|
|
jozkoc je napisal/a: |
Zanima me če se napetost polnjenja akumulatorja na avtomobilih lahko na kakršenkoli način zmanjša z namenom da se akumulatorju podaljša življenska doba? |
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ignis Član
Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.86 Kraj: MB
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 3:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri nekaterih avtomobilih, se napetost spreminja;
glede na "stanje akumulatorja"
centralna enota določa "višino" napetosti,
ob zagonu in če se avto dalj časa ne vozi,
potisne napetost na 14,8 in potem počasi spušča na 14,4-3-2, kako kdaj.
_________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s53al Član
Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 916 Aktiv.: 5.56 Kraj: Bela krajina
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5774 Aktiv.: 25.88 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 8:16 pm Naslov sporočila: Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. |
|
|
bostjang je napisal/a: |
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal. |
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo.
Tale na sliki je že novejši s kovinskim pokrovom, starejši so imeli pokrov iz črne plastike, notri pa je bilo zalito z brezkislinskim silikonom.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
7.59 KB |
Pogledana: |
589 krat |
|
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozkoc Član
Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 453 Aktiv.: 2.68 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 23, 2024 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
Je mogoce en avto dizel, drugi pa bencinar? (ker grelne svecke rabijo precej) Ali pa se ocetov avto uporablja bolj samo za kratke razdalje? Bi prej v tej smeri gledal ... |
Oba avtomobila sta na bencin. Oče ima bolj kratke razdalje, večinoma 5 do 20 km in na leto naredi povprečno 8000 km, jaz imam večinoma daljše relacije, običajno tam nekje 100km in na leto naredim povprečno 12500 km.
ogblaz je napisal/a: |
Tudi proizvajalec akumulatorja je važen.
Meni je v motorju Yuasa zdržala 10let, cenejše kitajce je bilo potrebno menjat na 2 leti. |
Prvi akumulator je bil pri obeh original ki jih vgrajuje Opel, itak.
Mislim da Opel skrbi za določeno mero kvalitete, in da niso najcenejši "kitajski".
Oče je prvo menjavo naredil na pooblaščenem Opel servisu, tako da verjetno, ravno tako, ni bil najslabše kvalitete.
s53al je napisal/a: |
Kakšna je pa kaj poraba toka (mA), ko je avto vgasnjen (brez kontakta) ? |
Ne bi vedel sedaj na pamet, mislim da sem to že meril ko sem imel težave z avtoradijem, lahko da je celo napisano v postu iz pred nekaj let na temu forumu.
Na očetovem avtu pa še nisem meril.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
twom Član
Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 868 Aktiv.: 3.89 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 24, 2024 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
jozkoc je napisal/a: |
Oba avtomobila sta na bencin. Oče ima bolj kratke razdalje, večinoma 5 do 20 km in na leto naredi povprečno 8000 km, jaz imam večinoma daljše relacije, običajno tam nekje 100km in na leto naredim povprečno 12500 km. |
Očetov akumulator naredi na leto cca 400 štartov, tvoj naredi cca 125. Verjetno je to najbolj verjeten razlog za krajšo življensko dobo akumulatorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3246 Aktiv.: 33.10
|
Objavljeno: Ned Mar 24, 2024 1:02 am Naslov sporočila: Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
bostjang je napisal/a: |
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal. |
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo.
Tale na sliki je že novejši s kovinskim pokrovom, starejši so imeli pokrov iz črne plastike, notri pa je bilo zalito z brezkislinskim silikonom. |
Teh so pa v moji bivši firmi naredili veliko.
_________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3175 Aktiv.: 14.24 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Mar 24, 2024 10:43 am Naslov sporočila: Re: Napetost polnjenja akumulatorja pri avtomobilih. |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
bostjang je napisal/a: |
Regulator je že nekaj desetletij zalit modul združen s ščetkami. V času stoenk je bila modifikacija lažja, ker so bile tri žice do ločenega regulatorja, ki si ga pač lahko predelal. |
Tudi v času stoenk in katrc (imela sta enak regulator) je bil zalit, skupaj s krtačkami. Zagotovo se mi še kje valjajo. |
To vem. Vem pa tudi, da je naša stoenka imela zunanji regulator, tako je tudi na shemi, ki jo še posedujem v papirnati obliki. Regulator je (bil) montiran na desni strani motornega prostora, bolj pri vrhu.
Shema je enaka tej. Alternator je št. 4 zgoraj pri desni, regulator pa št. 24, nižje na desni.
Najbrž so ravno v tistih časih prešli na zalite regulatorje in tako obstajata obe izvedbi na stoenkah.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5774 Aktiv.: 25.88 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Ned Mar 24, 2024 12:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Novi avtomobili v 80. letih (101, Yugo, katra,....) so imeli Iskrine regulatorje, kot sem opisal.
Napetostni prag so v tovarni umerili na enem SMD uporu (cca. 2k in še malo), tako da so ogljeno plast na njem žgali(?) na ustrezno vrednost reguliranja.
Ostali elementi so bili THT in običajna napaka je bila na tem SMD uporu, ki je zelo rad izgubil stik.
Jih je šlo skozi moje roke kar nekaj.
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.53 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Mar 25, 2024 12:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Stoenka 78 letnik ima zunanji regulator, priključen s tremi žicami. Novejše iz 80. let so imele pa Iskrine na alternator privite. V tem mi je enkrat crknila zener dioda in posledično je bila napetost alternatorja krepko previsoka. Se še dobro spomnim kako sem jo menjal. V študentskih letih cena novega regulatorja ni bila zanemarljiva.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 78 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|