www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kolesarji in countersteering
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 8:45 am    Naslov sporočila:  Kolesarji in countersteering Odgovori s citatom

Koliko kolesarji uprabljate countersteering, kdaj, zakaj? Ali se otrok nauči vozit kolo s countersteeringom? Lp


Prosim, tema je o KOLESARJIH IN COUNTERSTEERINGU (dopisano ob 18:36)
Upam, da vsi sodelujoči razumemo kaj je countersteering, mene pa zanima v povezavi z biciklom.


Nazadnje urejal/a twom Sob Feb 22, 2025 7:41 pm; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.05
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 10:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Countersteering v bistvu uporabljamo vsi ,ki vozimo enosledna vozila.Saj na drug način sploh ne moreš zaviti pri malo večji hitrosti od hoje peščca.
Štos je, da se tega niti ne zavedamo a vseeno to uporabljamo vsi podzavestno.
Ko enkrat spoznaš , da v bistvu z potiskanjem "balance" v eno smer pravzaprav zavijaš v nasprotno lahko to brez strahu uporabljaš za ekstremna zavijanja oziroma "polaganja" ovinkov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 12:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa je vožnja avtomobila drugačna kot vožnja bicikla, kar se tiče gibov rok? če želiš zaviti v desno, gre desna roka dol oziroma k sebi, leva pa gor oziroma naprej od sebe...

Nagib v notranjost zavoja pri vožnji s kolesom oziroma pri vožnji z enoslednimi vozili je samoumeven zaradi fizike...

Otrok, ki se uči vožnje, se ne bo ukvarjal s fiziko in countersteeringom Brick wall ker preprosto nima časa niti ne razume, in tudi ne rabi razumet, ker vse to bo prišlo nagonsko, avtomatično, spontano, nezavedno, ...

Vse tehnike vožnje se človek uči in jih analizira, razume, uporablja, ... šele potem, ko gre na višje nivoje vožnje s kolesom. Večina ljudi, kolesarjev, se s tem nikoli v življenju ne ukvarja in nikoli ne razmišlja, preprosto se vsedejo na kolo in peljejo...


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v.j. je napisal/a:
Kaj pa je vožnja avtomobila drugačna kot vožnja bicikla, kar se tiče gibov rok? če želiš zaviti v desno, gre desna roka dol oziroma k sebi, leva pa gor oziroma naprej od sebe...
Uporabi wikipedio in poišči countersteering. Glede na tvoj zapis izgleda ne poznaš tega pojava.

Kar se pa vožnje avta tiče, ja... podzavestno delaš kot si napisal. Probaj zavestno za zaviti desno, z levo roko odrivat volan gor stran od sebe, namesto da z desno roko vlečeš dol (in sebe k volanu). Zelo uporabno ko rabiš večjo moč, recimo pri gokartu, ko se na ta način fiksiraš v sedež, namesto da se vlečeš k volanu, pa še večjo moč imaš. Pri zavijanju z avtom je enako, samo ni tako izrazito.

Upam da se javi tudi kakšen kolesar. Sodelavec, ki se vozi celo leto s kolesom v službo, tudi med dežjem, sneženjem in minus desetim stopinjam, in v prostem času kolesari, pravi da countersteeringa ne uporablja. Tudi sam ga na kolesu ne uporabljam. Bi želel še kakškšno izkušnjo in mnenje drugih kolesarjev.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 3:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmm, ne poznam tega pojava Shocked hysterical
In kaj točno, po tvojem mnenju naj bi to bilo na biciklu?
Kaj točno si želel vprašat, ker vprašanja očitno res ne razumem, saj v to mešaš otroka, ki se nauči voziti kolo Think

OK, najprej volan... pogosto vozim z levo roko, ker je desna na prestavni ročici, tako da zelo dobro poznam razliko. Odvisno je tudi od načina vožnje, npr ali gre za lenobno nedeljsko vožnjo, počasno potovanje na dopust (zaradi vleke čolna) ali pa po drugi strani za dirkanje skozi ovinke ... o tem ne bom pisal, ker tovrstno početje na javni cesti ni dovoljeno Whistle

Upaš, da se javi kakšen kolesar d'oh! potem me ne poznaš, oglasil sem se kot kolesar. Vozim tako dolge ture po cesti, kot treking, MTB, enduro, DH,
Nekaj malega sem objavil tukaj https://www.s5tech.net/viewtopic.php?f=40&t=15260

Ali na kolesu uporabljam countersteering? večinoma ne, oziroma se temu izogibam, ker raje uporabjam tehniko načrtovanja. Če ne gre drugače, potem pa countersteering, sploh v primeru drsenja, ki je lahko nenamerno ali namerno.
Na terenu o tem ne razmišljam, ker reagiram nagonsko, refleksno, "muscle memmory".


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
matjay
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07
Prispevkov: 537
Aktiv.: 2.27
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimive so teoretične obdelava različnih dogotkov, ki se nam dogajajo vsak dan, pa sploh ne razmišljamo o njih.
Opisana teorija je zelo pomebna pri n.pr. dirkah. Nakateri zato padejo v ovinku, drugi pa speljejo.
Jasno pri izdelovalcih gum je pa to hudo uporabno.
LP
matjaz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v.j. je napisal/a:
Hmm, ne poznam tega pojava Shocked hysterical
Vprašanje je bilo postavljeno že v naslovu teme. Kolesarji... Ne razumem zakaj se ne morete držati teme, in ste takoj začel vpletat motorje in avte. Tvoj odgovor sem pa razumel kot da countersteeringa ne poznaš.
v.j. je napisal/a:
In kaj točno, po tvojem mnenju naj bi to bilo na biciklu?
Ravno zato sem zastavil vprašanje.
Ne da se countersteeringa na biciklu ne da naredit, samo ne predstavljam si zakaj bi to rabil naredti na kolesu v ovinku...

In nekdo nekje (ne na tem forumu) je trdil, da se otrok nauči vozit kolo na poganjavčku s countersteeringom...

p.s. dober šofer ima obe roki na volanu... (poleg seveda še marsikaj drugega), eni celo pravijo, da počivanje roke na ročici negativno vpliva na življenkso dobo tega sklopa (ne vem kaj naj si o tem mislim)

Ampak tema je ocountersteeringu na biciklu, ne na motorju, še manj v avtiu, lahko pa na poganjavčku. Bo šlo?


Nazadnje urejal/a twom Sob Feb 22, 2025 7:34 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1441
Aktiv.: 7.21
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Coutersteering se večinoma uporablja na težkih motorjih ko želiš res močno zaviti v neko smer.
Tega manevra se učijo policisti, ki vozijo motorje poklicno, no vsaj v nekaterih državah.

Pri kolesu je masa kolesa proti masi voznika majhna.
Pri težkih motorjih je motor zlahka 3x teže voznika in z lastnim nagibanjem nebi dosegel hitrega zavijanja.

Se vsakodnevno vozim v službo s kolesom, sicer je vožnja kratka.
Imel sem tudi 250kg motor. Sem se vozil cca 25km v eno smer v službo vsaj 8 let.

Tale manever dejansko obstaja in je uporaben v določenih pogojih. Novinci brez strokovne pomoči v večini primerov prvo padejo. Sicer se gre za nizke hitrosti a vseeno.

Če pa koga zanima več naj pogleda videoposnetke treninga policajev. Sam sem nekoč gledal posnetek Japonskih policajev, impresivno.
Obstajajo tudi videoposnetki ko policaj s 300kg+ lovi krosko po res ozkih ulicah (mogoče Brazilija) in mu s krosko ne more uiti. Seveda voznik kroske na koncu pogrne.


Nazadnje urejal/a Peter123 Sob Feb 22, 2025 7:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prosim... res lepo prosim... res res res lepo prosim... o biciklih. A bo šlo, vraga...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1441
Aktiv.: 7.21
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sam sem povedal kje se zadeva po mojih izkušnjah uporablja.
Nekateri si tudi narobe predstavljajo za kaj dejansko gre.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res je, o tem vsakodnevno ne razmišljamo in mislim da ni nobene potrebe.

Če razmišljam in ugotavljam, kako jemljem zavoje dol iz Pokljuke, to sem največkrat vozil, bi lahko trdil, da countersteeringa ne uporabljam, saj se na zavoj pripravim že dovolj zgodaj, vse ovinke dejansko poznam na pamet. Enako velja tudi za Vršič, kjer sem tudi dovolj pogosto, da poznam vse ovinke do zadnje podrobnosti.

Razlika je, Vršič ima bolj ostre ovinke in mogoče, res mogoče pri 180 stopinjskih podzavestno naredim malce countersteeringa, ampak kot sem že napisal, zavoje jemljem načrtovano in na nek način dirkaško. Moji spusti so adrenalinski in jih zato temu primerno hitro odpeljem.
Ob morebitnih presenečenjih, ko je treba hitro zavit, gre večinoma za podzavestni countersteering, ker se na silo nagnem v željeno smer in obenem nekoliko porinem krmilo v nasprotno smer, ker drugače se sploh ne da na silo nagnit. Kdor se veliko vozi, o tem niti ne razmišlja, odreagira hipno in to tako kot je treba, refleksno.

Gume so zelo pomembne tudi na biciklu, nikakor si ne upam predstavljat, da bi šlo nekaj narobe pri takih hitrostih v ovinku, saj je obleka kolesarja v poletnem času tako pomankljiva, da ob morebitnem padcu ne nudi prav nobene zaščite, zelo hitro bi šlo na golo kožo. Za razliko od pravih motoristov, ki imajo primeren kombinezon, ščitnike, škornje in rokavice, zaprto čelado, ...

Motorja ne vozim, niti nimam izpita zanj. Probal sem nekajkrat vozit sinov Kawasaki Z750 tako malo na šverc... primerno počasi, ker če ni kilometrine pod ritjo, ga ni za srat... enako velja na biciklu, sploh pri enduro in DH.

Razlika med motorjem in biciklom tudi je, očitna, ker se zaradi geometrije, teže in pri višjih hitrostih zaradi giroskopa ne da kar tako hitro nagnit kot z veliko lažjim biciklom.

Že med bicikli je razlika, vrsta, geometrija, teža, ...


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

surla je napisal/a:
Countersteering v bistvu uporabljamo vsi ,ki vozimo enosledna vozila.Saj na drug način sploh ne moreš zaviti pri malo večji hitrosti od hoje peščca.
Če bo to kdo bral, to je daleč od resnice.
Je pa seveda zaradi kinetične energije, ki narašča s kvadratom hitrosti, pri višjih hitrostih res lažje, ne pa nemogoče zaviti, predvsem pa ne pri 10, 20, 30 kmh (razen v posebnih okoiščinah ali če si japonski policaj kjer "mečeš" motor okoli stožcev v tla). Vsekakor na glavno cesto ne bom speljeval s countersteeringom, pa v stransko ulico tudi ne zavijal (če že, bom potisnil motor pod sebe, ne countersteeral).

Kolesarji...


Nazadnje urejal/a twom Sob Feb 22, 2025 8:17 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Peter123 je napisal/a:
Sam sem povedal kje se zadeva po mojih izkušnjah uporablja.
Nekateri si tudi narobe predstavljajo za kaj dejansko gre.
Poskušam razbrat kater del tvojega odgovora se nanaša na bicikle in na kakšen način...

p.s. nisem v tvoji glavi, da bi ti bral misli...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.06
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:51 pm    Naslov sporočila:  Re: Kolesarji in countersteering Odgovori s citatom

twom je napisal/a:
...Prosim, tema je o KOLESARJIH IN COUNTERSTEERINGU (dopisano ob 18:36)
Upam, da vsi sodelujoči razumemo kaj je countersteering, mene pa zanima v povezavi z biciklom.
Ne, ne razumem in ne vem kaj je to. Prosil bi te, če mi malo bolj enostavno in brez tujk razložiš kaj je to.
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 986
Aktiv.: 4.16
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:53 pm    Naslov sporočila:  Re: Kolesarji in countersteering Odgovori s citatom

Branez je napisal/a:
...
Bravo, še en ki želi smetit temo. Pa brez zamere, moderator.

Nazadnje urejal/a twom Sob Feb 22, 2025 8:11 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group