www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Enofazni asinhronski motor start

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Teslo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.45

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 14, 2025 9:11 pm    Naslov sporočila:  Enofazni asinhronski motor start Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Vzporedno imam na 220V in pravtako cevi za zrak vezana dva taka motorcka/kompresorcka.
Rabim jih za zrak za airbrush.
Če ni tlaka v cevi oba lepo zalaufata.
Če pa je tlak pa zalaufa samo eden. Tudi ce drugega z roko obrnem ne zalaufa.
Oba narnkrat zalaufata edino če v ceveh ni tlaka oz najprej pritisnem airbrush da spusti tlak potem pa oba zalaufata in delujeta brez problema.
Montiral bom še tlacni ventil da takoj ko spustim tipko na airbrushu ko tlak malo naraste že izključi motorčke in tako pri naslednjem zagonu ko pristisnem tipko na airbrushu nebi smelo biti problema z zagonom ker tlak ni velik v ceveh.

Torej, zanima me če je za lažji start potrebno nalotati štartne kondenzatorje?
Se mi malo zdi da pri teh motorckih ne bo ravno šlo....
Kakšna druga rešitev?


https://vimeo.com/1075435169/35a7b9040f?share=copy



IMG_0369.jpeg
 Opis:
 Velikost datoteke:  199.81 KB
 Pogledana:  3 krat

IMG_0369.jpeg



IMG_0372.jpeg
 Opis:
 Velikost datoteke:  219.85 KB
 Pogledana:  3 krat

IMG_0372.jpeg



IMG_0370.jpeg
 Opis:
 Velikost datoteke:  184.51 KB
 Pogledana:  1 krat

IMG_0370.jpeg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.19

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 14, 2025 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lažja rešitev je preprosto en močnejši ustrezen kompresor.

Ti motorji delujejo brez zagonskega kondenzatorja in so "shaded pole" motorji.
Posledično, dokler ne obrnejo imajo komaj za pljunek navora.

Preprosta rešitev je s protipovratnimi ventili, vendar, ker imaš težavo, da ne štartajo ob tlaku to ne bo rešitev.
Rabiš "unloading" valve, ki bo spustil zrak med protipovratnim ventilom in pa kompresorjem.
Ali to rešiš s majhnim puščanjem preko ventila ali kaj drugega je tvoja odločitev, moraš pa zrak spravit iz kompresorske glave, da se motorji navijejo na obrate, preden dajo kaj od sebe.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Teslo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.45

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2025 9:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja se mi je kar zdelo da bo tako.
Zgoraj sem napisal tlacni ventil mislil sem pa tlačno stikalo oz presostat ali kako se ze rece. Da ko tipko na airbrushu spustis, tlak naraste in preko membrane pritine stikalo ta pa izključi motorcke. Prej ko jih izključi manjsi tlak je v cevkah in lazje bodo potem motorcki startali. Razen če ne Smile))))))))
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2025 10:09 am    Naslov sporočila:  Re: Enofazni asinhronski motor start Odgovori s citatom

Teslo je napisal/a:
Vzporedno imam na 220V in pravtako cevi za zrak vezana dva taka motorcka/kompresorcka.

Matr ejga si tole čudno napisal Rolling Eyes

Na posnetku, do katerega si dal povezavo, se vidi, da eden normalno štarta, drugi se samo malo obrne. Kot si že sam ugotovil, če je vsak posebej razbremenjen brez tlaka, delujeta oba, torej je težava v tlaku.
Zanimivo je to, da en kompresorček pretegne normalno, drugi pa ne, čeprav je videti, da sta enaka, no, očitno nista.

Rešitev je več, prvotna ideja o dodajanju kondenzatorja je misija nemogoče, ker ga tako ali tako nimaš kam dodat, navitje je samo eno. No, tehnično gledano je tako, da dostopno navitje je res eno samo, v resnici pa imaš še drugo navitje, kratkostični ovoj zasenčenega pola.
Ker razbremenjen (ni tlaka) kompresor pretegne, ti predlagam, da dodaš razbremenilni ventil, vseeno je ali je NC ali NO, odvisno od ventila, izbereš krmilno logiko. Najlažje se dobi NC (normal close) ventil, kar pomeni da se odpre, ko ima napajanje. Vzporedno motorju dodaš rele, preko NC kontakta vežeš ventil, da bo odprt, ko motor stoji. Še najbolje bi bilo, da bi imel časovni rele z zakasnjenim vklopom vsaj pol sekunde, da motorja normalno pretegneta, potem bi ventil zaprl, da se začne delat tlak.
Druga možnost je, da kompresor stalno deluje, dodaš pa regulator tlaka, če je potreben, še vedno potrebuješ en razbremenilni ventil.

Ne vem kakšen sistem imaš in kakšen tlak, ali je tudi tlačna posoda, regulator tlaka, ...?
Dva kompresorja vzporedno, se mi zdi da to ni "fabrško", da je to ena tvoja pogruntavščina.


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2025 11:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Edino če ju uspeš medsebojno mehansko povezati, da je med batoma zamik 180 kotnih stopinj. Tako da delujeta kot dvotaktna.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2025 11:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri sedanji pnevmatski povezavi imaš morda razliko v dolžini izhodnih cevi do veznega y.
Razlika v dolžini cevi lahko vpliva pri prevladi v zagonski fazi kar vpliva na zaostali kompresor da ta postane tlačno zavrt.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Teslo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.45

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2025 4:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče je problem v tem da gre faza zdaj na oba motorčka na črno žico. In ko prvi zalaufa rahlo prej potem vpliva to nekako na drugega... Bom poskusil pelat fazo na prvi motorcek na crno zico na drugega pa na belo..

Kaj pa zaporedna vezava motorčkov? Valda ne ampak vseeno vprašam...🤔🙄🙂
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2025 6:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Teslo je napisal/a:
Mogoče je problem v tem da gre faza zdaj na oba motorčka na črno žico. In ko prvi zalaufa rahlo prej potem vpliva to nekako na drugega... Bom poskusil pelat fazo na prvi motorcek na crno zico na drugega pa na belo..

Kaj pa zaporedna vezava motorčkov? Valda ne ampak vseeno vprašam...🤔🙄🙂


Zaporedna vezava napajanja motorjev odpade,ker bosta imela polovično napetost napajanja in s tem še manjšo moč. Tudi z različno vzporedno vezavo napajanja na motorjih (bela,črna) ne boš dosegel razlike ali izboljšanja.Zamenjaj med seboj izhodne cevi na motorjih pa boš videl ali se spremeni,da drugi motor ustavlja. Če ti uspe lahko samo z različno dolžino cevi pridobiš,da bi morda uspela vedno oba motorja delovati.
Drugače kot sem že napisal dvotaktni način.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2025 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa še nekaj,kakšen vezni y imaš ?
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group