www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Izbira motorskega zaščitnega stikala (MS)
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
janhar
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 28 Mar 2007 21:51
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 21, 2007 5:00 pm    Naslov sporočila:  Izbira motorskega zaščitnega stikala (MS) Odgovori s citatom

Lep pozdrav

Imam trifazni asinhronski motor SEVER moči 11KW, In=22.5A , uporablja se za pogon ventilatorja za sušenje sena. Zagon je izveden na zvezda-trikot. Ščititi ga nameravam z MS25
Zanima me na koliko amperov naj nastavim zaščitno stikalo. Na nazivni tok motorja?

Hvala za odgovor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 21, 2007 7:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

odvisno, kam ga bos vezal:
-nastavis na nazivni tok, ce bo vezan pred kontaktorji (preden se locis zice na mrezni in trikot kontaktor)
-nastavis na 0,58 x nazivni tok, ce bo vezan za mreznim kontaktorjem (tule se sicer ponavadi uporabljajo bimetali, ne MS25)

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 21, 2007 8:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni vse v tistem MS25 ...

V mojem "svetem pismu" za motorje je takšna slika.



Zvezda - Trikot.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  98.9 KB
 Pogledana:  193 krat

Zvezda - Trikot.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
yanco
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 19 Nov 2006 17:56
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.04
Kraj: Ljublajana

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 3:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo !!
Mogoče kdo ve kašna mora biti najmanjša moč motorja, da se uporabi zagon trikot/zvezda ?
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 3:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ponavadi je okoli 5kW, ni pa nujno... sem videl že 11kW motor z direktnim zagonom, pač je imel primerno večji kontaktor. Lahko pa tudi 0,75kW motor zaganjaš na ta način, če hočeš Smile
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 4:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

offtopic
Naj opišem dogodek, ki se mi je zgodil za staro leto.
Klicali so me v podjetje, kjer sem bil prej zaposlen. (pravzaprav v podjetju, kjer sem sedaj zaposlen ima ta obrat v najemu)
Na nekem stroju je odpovedal frekvenčnik za transport. Orginalnega rezervnega ni bilo - dobili smo ekvivalentega drugega proizvajalce, katerega pač je bilo potrebno sparametrirat. Ekvivalenten je bil enake moči, kot orginalen. Kljub temu je javljal limito toka ter izklapljal. Ker smo sumili premajhno moč frekvenčnega smo le tega zamenjali z občutno večjim, ki je bil na zalogi - a za njega ni bilo prostora v omari. Shocked Sledilo je presenečenje - tudi ta ni šel. Javljal je "pregrevanje" motorja, katero sam kalkulira. Sledila je meritev močnosntega dela instalacije, motorja ... itd.
Vse OK. Pri ponovnem pregledu parametrov smo se ustavili pri nazivnem toku motorja. Glede na znano moč motorja ca 1.5KW se mi je zdel nazivni tok 6.4A preveč. Je motor sploh 1.5KW? (v načrtih od kod smo prepisovali parametre je bilo tako napisano) Pogled na tablico motorja. Tudi 6,4A a v trikotu. Motor je 240-400V. Odpremo priključek - motor je zvezan v trikot Shocked Evil or Very Mad ni mi jasno zakaj je proizvajalec stroja motor priključil tako? Frekvenčnik klasičen trofazen "Lenze" - seveda je bil sparametrian na nižjo izhodno napetost. Na stroju je še en transport gnan s frekvenčnikom. Vezan enako v trikot. Stroj je bil kupljen nov, tako da na njem zagotovo ni bilo kake modifikacije.

P.S.
Nazaj smo dali prvi frekvenčnik, motor vezali v zvezdo. Zadeva deluje brez problema.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cero
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37
Prispevkov: 1179
Aktiv.: 4.97
Kraj: vipava

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 4:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo isti primer sem imel tudi jaz Evil or Very Mad Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 5:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo: je frekvenčnik slučajno enofazen?
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
japek
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50
Prispevkov: 781
Aktiv.: 3.30
Kraj: Radenci

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 5:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To se uporablja pri enofaznih frekvenčnih regulatorjih, kot je napisal gumby. Je pa res, da je mene, ne vem točno kateri prodajalec (ne vem če ne od SEW) prepričeval, da se motor lahko priklopi na trifazen regulator, se pravi 400V in motor veže v trikot, tako da so navitja za 230V, ter frekvenčnik primerno parametrira. Zadeva bi naj bila uporabna, če imaš težke zagone in lahko iz motorja za kratek čas dobiš višji moment, kot drugače.

Drugače pa ima MS25 termični in magnetni sprožilnik, torej se ga priklopi pred vse kontaktorje, na mestu kjer je na Iztokovi sliki varovalka, ter nastavi na nazivni tok motorja, se pravi na 22,5A.

_________________
73 de S55WT, Janko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 16, 2008 8:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Silvo: je frekvenčnik slučajno enofazen?


Ne, napisano zgoraj - frekvenčnik je trofazen.

japek je napisal/a:
.... Zadeva bi naj bila uporabna, če imaš težke zagone in lahko iz motorja za kratek čas dobiš višji moment, kot drugače.


To sem tudi sam razmišljal, če prav v dani aplikaciji ne gre za težak zagon.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
telex
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Sep 2007 10:04
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.05
Kraj: Mežica

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 17, 2008 3:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za zagon črpalke, bi ti vseeno priporočal frekvenčni pretvornik. Investicija na račun manjše porabe energije in vzdrževanja, se ti bo povrnila v par letih.

Frekvenčni pretvornik z višanjem frekvence omogoča konstanten moment na gredi motorja do priključne napetosti, nato moment pada (ne moremo držati konstantnega razmerja u/f).
Če 3f motor grajen za zvedo vežemo v trikot, bo nazivno hitrost deosegel pri 230 V. Do priključne napetosti 400 lahko še vedno dosegamo konstanten moment.
Če ste torej motor vezali v zvezdo je možno, da pri večjih frekvencah (70-80 Hz) ne bo mogel zagotavljati dovolj momenta in se bo poškodoval.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 17, 2008 3:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

huh?

Če hočeš uničit motor, ga kar tiraj na višji napetosti in višji frekvenci...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
telex
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Sep 2007 10:04
Prispevkov: 10
Aktiv.: 0.05
Kraj: Mežica

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 19, 2008 1:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preizkusna napetost za NN instalacije je 1000 V. Motor se uniči zaradi prevelikega toka (segrevanje) in ne zaradi prevelike napetosti. Če nastaviš zaščito inverterja na nazivni tok motorja....Naprej si razlagaj sam!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Naturist
Član
Član



Pridružen-a: Tor 02 Okt 2007 20:01
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.05
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 4:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede vezave v trikot motor D230/Y400 V ni nič posebnega če se prikljaplja na frekvenčni. Frekvenčni daje neko maksimalno napetost večina 400 V, če hočeš od motorja več moči potem moraš s napetostjo nad 400V, kar pa frekvenčni ne zmore, v tem primeru motor vežeš v trikot in je potem nazivna napetost 230V v tem primeru pa frekvenčni daje napetost lahko višje od 230 V
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 5:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Načeloma priklopi tako MS (pretokovno zaščitno stikalo) tako kot ti je "japek" svetoval v drugem odstavku njegoveega posta. Upoštevaj njegova navodila in uporabi "Iztok"-ovo shemo.

Sem pa malo skeptičen, ker mislim, da so MS stikala grajena za max. odklopni tok 25A. To stikalo ti bo močnostni tokokrog odklopilo pri več kot 22,5A, kar pomeni, da bodo odklopni kontakti zelo (če ne preveč) obremenjeni. Jaz bi izbral stikalo, katero ima močnejše odklopne kontakte, seveda pa mora imeti območje nastavitve 22,5A, tako da boš lahko nastavil nazivni tok motorja.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group