 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:18 pm Naslov sporočila: Priklop kompresorja |
|
|
Nabavil sem batni kompresor in bi ga rad priklopil na omrežje. Ima 3 fazni motor moči 3 kW. Kabel (4 žilni) je že priključen v dozi na motorju, jaz moram samo dodati 3 fazni vtič na drugi strani kabla. Uporabil bom vtič "pravokotne" oblike, ker imam pač takšno vtičnico. Ta vtič pa je 5 polni.
Jasno mi je kam priklopim posamezne faze. Ne vem pa kaj naj naredim z ozemlitvijo in nulo. Predvidevam, da rumeno-zeleni vodnik priklopim na ozemljitev. Nula na vtiču torej ostane prosta? Ali jo naj povežem na ozemljitev?
Sedaj je motor vezan v ZVEZDO. Ali naj kar ostane tako?
Prilagam slike za boljšo predstavo.
lp, prom
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
605.72 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
606.37 KB |
Pogledana: |
11 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
596.85 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.96 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse tri žice od kabla na vtikač R S T in rumenazelena na označene vijake(zemlja).Nula pa prosta.Ko boš končal,poglej če se vrti v pravo smer.Če ne,pa zamenjaj R in S ali T.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.96 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor MORA ostati vezan zvezdo! (podatek na tablici 230/400V)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 8:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovora.
Še eno vprašanje, da bom znal za drugič. Zanima me kako bi moral priklopiti motor, če bi ga vezal v trikot? Na tablici piše, da je za trikot potrebna napetost 230 V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.42
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za trikot je oznaka D400/Y690V (ali vsaj D400)... Y400 pomeni zvezdo pri 400V
230V med fazami je v 115V omrežju
D =
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa imajo 115 V omrežje? Ali mogoče v ZDA?
lp, prom
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.42
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 9:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
klik
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.23 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 11:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
V trikot bi ga vezal v primeru, če bi motor vezal na 1F frekvenčni pretvornik...na izhodi bi dobil trifazno napetost, vendar napetost med fazami ni 380 (400V), ampak je medfazna 230V...
Marsikdo je na tak način pri nas v firmi zakuril motor...
LP!
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Dec 23, 2007 11:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezava v trikotu je za 230V in to z obratovalnim kondenzatorjem. Razni frekvenčniki so samo dodatki za regulacijo.
Običajno se motor skuri, da ga kdo priklopi v trikotu na 400V namesto na 230V.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.42
|
Objavljeno: Pon Dec 24, 2007 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Vezava v trikotu je za 230V in to z obratovalnim kondenzatorjem. Razni frekvenčniki so samo dodatki za regulacijo.
Običajno se motor skuri, da ga kdo priklopi v trikotu na 400V namesto na 230V. |
Obratovalni kondenzator na trofaznem motorju?
Sicer pa lepo piše napetosti na tablici, le pogledat je treba... torej 230V v trikotu (D) in 400V v zvezdi (Y). Kolk se spomnim, je pri nas medfazna napetost 400V, torej se veže ta motor v zvezdo.
Glede frekvenčnikov in skurjenih motorjev pa no comment... folk ni pismen al kaj?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Dec 24, 2007 12:58 am Naslov sporočila: |
|
|
aljoš je napisal/a: |
V trikot bi ga vezal v primeru, če bi motor vezal na 1F frekvenčni pretvornik...na izhodi bi dobil trifazno napetost, vendar napetost med fazami ni 380 (400V), ampak je medfazna 230V...
Marsikdo je na tak način pri nas v firmi zakuril motor...
LP! |
Zakaj in kako je lahko s frekvenčnikom skuril motor? Če ga pustiš v zvezdi ima tak motor kvečjemu manjšo moč ... nižja napetost pa ga ne uniči kar tako - prej prenizke frekvence in zato slabše hlajenje (premajhi obrati) katerim originalne izvedbe hladilnih ventilatorjev niso prilagojene.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.23 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Dec 24, 2007 5:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Štos je v tem, da je bil motor prej vezan v zvezdo in priklopljen na 1F frekvenčnik...ko je nekje drugje skurilo motor, ga je recimo vajenc zamenjal, nič pogledal na tablico od podatkov motorja in motor pustil v zvezdi, kjer je bila prej medfazna napetost 230V... priklopil in evo! motor se je vrtel...kakšnih 5-10 min. in žalostno preminil....
deloval na dim, po domače povedano:)
Tako da priporočam vsem: Dobro poglejte tablico na motorju, kakšna napetost, obrati, tok...bistvene 3 stvari...
LP!
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Tor Dec 25, 2007 7:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še eno vprašanje glede smeri vrtenja. Ali moram odstraniti jermene pri prvem zagonu, ker se bo mogoče vrtel v nepravilno smer?
lp, prom
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Tor Dec 25, 2007 8:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Batnemu kompresorju je za par sekund (trajanje preizkusa) povsem vseeno, v katero smer se vrti.
Za trajno obratovanje pa je smer vrtenja seveda predpisana.
Ključen je tok mazalnega olja, ki ima predvideno smer tečenja. "Zajemalka" na gredi ga jemlje in po kanalih potem teče na najbolj obremenjena mesta.
Takoj za tem pa je pomembna še smer pihanja hladilnega zraka, če so kraki jermenice hkrati lopatice ventilatorja.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sob Maj 24, 2008 11:14 pm Naslov sporočila: vezava motorja in napetosti |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Motor MORA ostati vezan zvezdo! (podatek na tablici 230/400V) |
gumby je napisal/a: |
Za trikot je oznaka D400/Y690V (ali vsaj D400)... Y400 pomeni zvezdo pri 400V
230V med fazami je v 115V omrežju |
torej, če prav razumem, to pomeni, da lahko pri tem motorju (ki je omenjen za začetku te teme) zvezanim v zvezdo, imamo na vsaki fazi do 400V???
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|