www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vrtalni stroj
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
elektronik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17
Prispevkov: 290
Aktiv.: 1.28
Kraj: postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 22, 2008 8:34 pm    Naslov sporočila:  Vrtalni stroj Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem montiral starejši 3-fazni vrtalni stroj znamke Frisco.
Inštalacijo za vklop/izklop sem naredil sam s 24V kontaktorjem, ki se ob vklopu sklene v samodržno vezavo, ob izklopu pa se samodržna vezava prekine.
V glavnem nič posebnega.

Situacija je sledeča po cca. 5-10min. po prvem vklopu stroja mi vrže ven glavno varovalko (40A) in FID stikalo (25A). Ob naslednjem vklopu prav tako, ampak cca. po 10-15min., po tretjem vklopu običajno ne vrže več ven.

Moram pa povedat da je stroj stal nekaj let in da je bil motor zakidan z mastjo, tako, da sem porabil nekaj časa za čiščenje.

Ali mogoče kdo ve kaj bi lahko bilo narobe? Je napaka v motorju ali kje drugje?
Motor je pa 3-fazni 1,5kW.

Za odgovore se vnaprej zahvaljujem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 22, 2008 8:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekje prihaja do preboja. Preglej vso ožičenje. Če ti pregori 40A varovalka bi ob takem kratkem stiku že moral videti in slišati kje na napravi prihaja do stika.

Če pa ti samo FID izklopi pa ti nekje prebija na zemljo, preglej vso ožičenje na napravi.

Da selektiraš določen del naprave, ki je v okvari odklopi PE vodnik od vsakega porabnika sproti. Ko vklopiš napravo in če je ne izklopi pritisni PE vodnik porabnika spet nazaj na zemljo in boš videl, če je pravi. Ob takem delu strogo uporabljaj ustrezno zaščito in orodje, da ne pride do neposrednega ali posrednega stika s fazo in tvojim telesom.

Mast ne vpliva na preboj, običajno je kriva nečistoča, ki je v masti.

edit: preveri tudi, da nimaš povezane nule in zemlje na vrtalniku.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17
Prispevkov: 290
Aktiv.: 1.28
Kraj: postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 22, 2008 9:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je vezan v trikot, ko vrže varovalke ven, ni nobenega poka, nobenega iskrenja,
nič posebnega v bistvu. Vezavo sem pregledal vsaj 5X, nič ožganega, kontakti v redu. Vse je navidezno OK.

Problem je tudi v tem ker vrže ven šele čez nekaj časa in v različnem času.
Po kakem tretjem vklopu, pa sploh ne vrže več ven. Kakor, da bi se moral motor ogret. Mogoče je napaka na navitju in bi lahko prebivalo na ohišje.
Kar se tiče napeljave je pa 99,9% v redu.


Nazadnje urejal/a elektronik Sre Jan 23, 2008 12:15 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.41

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 22, 2008 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čakaj... varovalko vrže ven, ali FID?
40A ni ravno standardna vrednost za varovalko...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
elektronik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17
Prispevkov: 290
Aktiv.: 1.28
Kraj: postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 12:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vrže oboje, glavna hišna varovalka (pancerka) je 40A in FID je 25A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 1:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej pri sponkah motorja, lahko da žica, ki gre v navitje kje naseda na ohišje in povzroči stik. Čudno mi je to, da ne opaziš kakšnega poka, saj mora steči precejšen tok, da pregori 40A.

Odpri vse pokrove kjer imaš povezave nekje se mora opaziti. Drugače pa je motor v okvari, vklopi stroj in meri posamezne faze na motorju s tokovnimi kleščami.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.70
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 12:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni ravno po predpisih, ampak za test prekini ozemljitveno žico (ohišje) in v prekinitev vtakni 220 V žarnico. Če prebija elektrika na ohišje, bo žarnica zasvetila. Med tem poizkusom pa je seveda dotikanje motorja zelo nevarno.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur je napisal/a:
Ni ravno po predpisih, ampak za test prekini ozemljitveno žico (ohišje) in v prekinitev vtakni 220 V žarnico. Če prebija elektrika na ohišje, bo žarnica zasvetila. Med tem poizkusom pa je seveda dotikanje motorja zelo nevarno.

Jur

Dobro da si napisal.Mislil sem napisati,da preizkuša z pomočjo žarnice.Pa ne znam točno napisati.Kar jaz večkrat uporabljam.Je pa treba paziti.Čedi me da zelo malo vejo za uporabo žarnice.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.70
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 2:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ljudje namesto žarnic raje uporabljajo varovalke. Je bolj zanimivo, ker se ob kratkem stiku zabliska in poči. Žarnica samo zasveti, nič drugega.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rajko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jun 2006 20:09
Prispevkov: 98
Aktiv.: 0.42
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 4:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z Ohm-metrom izmeri upornosti navitij in upornosti navitij proti masi. Če so meritve v redu, motor fizično loči od prenosnega mehanizma in ga nato zaženi. Najverjetneje nekaj ovira vrtenje motorja. Zato tudi tako veliki tokovi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17
Prispevkov: 290
Aktiv.: 1.28
Kraj: postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preizkusil in preveril sem vse že 10X, edino z žarnico še ne. Na sponkah so očesni kabel-čeveljčki in nič se ne dotika ohišja, z ohm-metrom proti ohišju ne pokaže nič. Tuljave so si primerljivo enake, malenkostne razlike, sklepam pa da zaradi tega ker je upornost nizka in instrument ni najvišje kakovosti.


Če bi vrglo ven vsakič, takoj po vklopu bi že našel napako. Problem je v tem ker nekaj časa dela, po prvem vklopu cca. 5 minut, po drugem cca. 10 minut, po tretjem pa dela normalno. Po daljšem premoru pa se vse to ponovi.
Zato ne vem kaj bi lahko bilo. Mogoče bi bilo treba zamenjat motor. Vendar bom prej preizkusil še z žarnico.

Bom poročal, ko to sprobam.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17
Prispevkov: 290
Aktiv.: 1.28
Kraj: postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 6:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur je napisal/a:
Ljudje namesto žarnic raje uporabljajo varovalke. Je bolj zanimivo, ker se ob kratkem stiku zabliska in poči. Žarnica samo zasveti, nič drugega.

Jur


Na žarnico niti pomislil nisem, ker mi je ta varianta nova. Sem pa imel v mislih preizkus s tokovnimi kleščami, vendar si jih še nisem izposodil.

Drugače pa ne bliska in ne poka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 7:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preizskusi elektromotor vkljućen v praznem teku(brez jermena.Prej pa preglej če ni v stiku.Je kontaktor v redu?Mogoče bi pomagalo če poslikaš.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sončne celice
Član
Član



Pridružen-a: Pet 04 Jan 2008 11:20
Prispevkov: 103
Aktiv.: 0.48
Kraj: Velike Žablje

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 8:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Morda pa so navitja med sabo v kratkem stiku ovojni stik - vsekakor pa je glede kar sem prebral je napaka v motorju samem? Question
_________________
KDOR IŠČE TA NAJDE.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo AIM - AOL Instant - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.41

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 23, 2008 9:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik je napisal/a:
Preizkusil in preveril sem vse že 10X, edino z žarnico še ne. Na sponkah so očesni kabel-čeveljčki in nič se ne dotika ohišja, z ohm-metrom proti ohišju ne pokaže nič.


Ko navaden ohmmeter pokaže karkoli proti masi, je motor že mrtev.
Za preverjanje izolacijske upornosti boš rabil namenski instrument ali pa kak generator, ki zmore vsaj 500V DC...

Lahko pa probaš tudi z žarnico, vsako navitje posebej. Tule lahko vežeš ohišje na nulo, fazo pa pelješ preko žarnice na navitja - na ta način ne boš dobil nevarne napetosti na ohišje, pa še FID-a ne bo metalo ven po nepotrebnem.
Seveda prej stroj popolnoma odklopi, tudi ozemljitev...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group