www.elektronik.si
Kdo je ubil električni avtomobil?
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Novice

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 4:14 pm    Naslov sporočila: icon_idea Kdo je ubil električni avtomobil?
----------------------------------------------------------------------------
Predpostavke
Stara šala je, da električni avto z akcijskim radijem 200 km sploh ni tehnično zahteven: namesto bencinskega motorja vgradimo elektromotor in dodamo boben z 200 km električnega kabla, pa se lahko brez težav peljemo do 200 km od doma in nazaj. Če pa o problemu razmišljamo resno, postane očitno, da se lahko uporaba električnih avtomobilov (namesto obstoječih osebnih vozil) razširi le, če lahko električni avtomobil zagotavlja vsaj ekvivalentne pogoje za vožnjo kot na primer obstoječi avtomobili spodnjega srednjega razreda in to za primerljivo ceno. In pri tem hitro naletimo na težave.

Akumulatorji
Največ sodobnih avtomobilov ima rezervoar s prostornino 50 litrov. Pri povprečni evropski porabi 7 l/100 km to omogoča vožnjo 714 km ali akcijski radij 357 km. 50 litrov motornega bencina tehta slabih 37 kg, skupaj z rezervoarjem manj kot 45 kg. V bencinu je namreč (uporabna) energija kar dobro skoncentrirana: 50 l bencina pri izgorevanju odda 1710 MJ ali 475 kWh energije. Električni motorji so učinkovitejši od bencinskih – ti namreč izkoristijo (za mehanski pogon) le 32 % energije v bencinu; če predpostavimo, da so električni motorji 100% učinkoviti (kar seveda niso), bi za ekvivalentno zalogo energije, kot jo zagotavlja 50 litrov bencina, rabili v električnem avtomobilu hraniti le 152 kWh, da bi lahko prevozili enako pot.

Ampak žal lahko hranijo tudi najsodobnejši akumulatorji bistveno manj energije na kilogram teže kot bencin: sodobna tehnologija, ki zmore najvišjo gostoto shranjene energije (glede na težo) so akumulatorji litij-polimer, Li-poly, s kapaciteto 130-200 Wh na kilogram teže. Kar pomeni, da bi za hranjenje 152 kWh potrebovali 760-1170 kg Li-poly akumulatorjev. Elektromotor je sicer lažji od bencinskega (pri enaki moči), pri električnem avtu pa tudi prihranimo nekatere sklope, ki jih v primerjavi z bencinskim ne potrebujemo (na primer diferencial, menjalnik ...) – ampak to vse skupaj ne znese več kot 250 kg prihranka pri teži. Električni avto z “rezervoarjem”, ki bi bil energetsko ekvivalenten 50-litrskemu bencinskemu, bi bil torej samo na račun akumulatorjev za 510-920 kg težji, kar bi se seveda poznalo pri zmogljivostih in porabi.

Poleg tega akumulatorji niso poceni. Današnja cena akumulatorjev Li-poly je okoli 800 evrov za 1 kWh zmogljivosti – akumulator z zmogljivostjo 152 kWh bi stal 121.600 EUR; z množično proizvodnjo bi ceno najbrž lahko znižali na 130 EUR/kWh – ampak to bi še vedno pomenilo, da bi akumulator z zmogljivostjo 152 kWh stal 19.760 evrov....


Več in vir RTV Slo

Avtor: JuleKraj: Ajdovščina PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 6:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kruta resnica.

Res je pa, da je elektro motor lahko šibkejši za enake lastnosti, saj ima navor čez vse obrate.

Avtor: bojansKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 6:29 pm    Naslov sporočila:  No ja, kakor se vzame.
----------------------------------------------------------------------------
1. Vir RTV SLO. Zelo vprašljiv!!! Če bi zaupali novinarjem bi bili še v pra veku Confused .
V prodaji so akumulatorji, ki imajo kapaciteto 2kWh/kg in še malo več na liter.
V razvoju, tik pred proizvodnjo pa 5kWh/kg! A ja pa še to: izkoristek benciskega motorja z vsemi dodatnimi sklopi je cca 22%, Elektromotor z regulacijo pa čez 90%, pa še - 10% izkoristek polnjenja je treba upoštevati.

2. Kdaj pa s kakšnim malčkom velikosti Clia izprazniš poln rezervoar naenkrat? (Akcijski radij).

3. Problemi bodo pa s polnjenjem in trajnostjo teh accupackov. Polnjenje v sprejemljivih 10 minutah 20 Ah. Enormni tokovi! Tako da je tu rešitev le v standardno izmenljivih akumulatorjih. (plinske jeklenke npr.)

4. Motorizacija se je začela z električo in parno gnanimi vozili. Potem je pa Ford vse zaj... .

Tisti, ki imamo možnost polniti akumulatorje čez noč, bi bili zelo veseli vozila z radijem dosega 50 km. Izpusti pred semaforjem so 0, nič, nula!!

Samo moje mnenje.

Avtor: JuleKraj: Ajdovščina PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 6:37 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja za po mestu je električni avto odličen. Vsa večja mesta so v smogu, ker avti čakajo na semaforjih.

Avtor: boriskozjanKraj: Šmarje pri Jelšah PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 6:44 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
eh, brezveze, vsi gledate električni avto oz vtičnice naprej, kako pa pride ta elektrika do nje???? Elektro omrežja bi se sesula ponoči, če bi vsi priklopli svoje avtočke filat.

Izkoristki so lepi, boljše bi blo, če bi povečal izkoristek otto motorjev, kar ne bi potegnilo za sabo kakih velikih sprememb na bencinskih črpalkah... do teoretičnega izkorista imajo motorji z notranjim izgorevanjem še ogromno...


lp, boris

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 6:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tole z radijem je malo hecna zadeva. Zakaj pa rabiš tako velik radij ? Benzinske postaje so precej pogostejše. In ja, električnega avtomobila brez akumulatorskih postaj si ne predstavljam. Tu preprosto zamenjaš "pack" in doplačaš razliko energij, ter obrabo baterij.

Avtor: JuleKraj: Ajdovščina PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 7:10 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
VolkD je napisal/a:
Tole z radijem je malo hecna zadeva. Zakaj pa rabiš tako velik radij ? Benzinske postaje so precej pogostejše. In ja, električnega avtomobila brez akumulatorskih postaj si ne predstavljam. Tu preprosto zamenjaš "pack" in doplačaš razliko energij, ter obrabo baterij.


to je pa zelo dobra ideja!

Glede od vtičnice naprej:

Vsaj iz središč mest se pomakne onesnaženje. O izkoristku elektrarn smo že debatirali

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 7:30 pm    Naslov sporočila:  Re: No ja, kakor se vzame.
----------------------------------------------------------------------------
bojans je napisal/a:
1. Vir RTV SLO. Zelo vprašljiv!!! Če bi zaupali novinarjem bi bili še v pra veku Confused .
....


Zgoraj sem navedel vir - celotnega članka zaradi preobsežnosti nisem kopiral. Pod člankom je podpisan g. Mišo Alkalaj magister matematike in vodja superračunalniškega centra na Inštitutu Jožef Štefan v Ljubljani,. Tako, da ne gre za novinarsko raco.



Osebno se z napisanim popolnoma strinjam. Problem pri električnih vozilih predstavlja pred vsem akumulator. Dokler se razvoj v tej smeri ne bo premaknil osebno ne vidim neke svetle prihodnosti električnega avtomobila.

Avtor: SimonSKraj: Kobarid PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 7:34 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Čez noč ne bi vsi prešli na elektro avtomobile. V tem času pa bi se tudi elektro družbe prilagodile. Sicer pa imamo ponoči ogromno viška el. energije in takrat bi se lahko avti polnili.
Jaz kar pridno rezmišljam v tej smeri. Namreč, da bi si izdelal svoj elektro avto. trenutno je kar pestro pri zasnovi krmilnika. Ima kdo kaj izkušenj pri SVM (space vector modulation)? Iskal sem kakšne C kode preko neta, pa nisem našel nič uporabnega.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 7:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
SimonS je napisal/a:
Čez noč ne bi vsi prešli na elektro avtomobile. V tem času pa bi se tudi elektro družbe prilagodile. Sicer pa imamo ponoči ogromno viška el. energije in takrat bi se lahko avti polnili.
Jaz kar pridno rezmišljam v tej smeri. Namreč, da bi si izdelal svoj elektro avto. trenutno je kar pestro pri zasnovi krmilnika. Ima kdo kaj izkušenj pri SVM (space vector modulation)? Iskal sem kakšne C kode preko neta, pa nisem našel nič uporabnega.


Vprašanje, če se splača to delat v samogradnji. V koliko je za pogon mišljen enosmerni motor, potem je najenostavnejše uporabiti namensko regulacijo pogona električnega viličarja. Te regulacije so običajno zelo dovršene. Pred leti, ko sem bil zaposlen še na vzrževanju smo izvedli predelavo enega električnega viličarja bolgarskega porekla na katerem je odpovedala orginalna elektronika - rezervnih delov pa se ni dalo dobiti. Točnega proizvajalca se ne spomnilm (lahko se sicer zanimam) Dobra lastnost regulacije je bila, da je v času zaviranja polnila akumulator.

Avtor: s56alKraj: JN66SI & JN76TM PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 8:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Alternativa električnemu avtu na akumulatorsko baterijo je električni avto na gorivno celico. Na alkohol ali vodik. Vodik se relativno enostavno sintetizira s pomočjo električne energije, pri alkoholu je nekoliko težje, čeprav je meni osebno slednji bolj všeč Smile. Žal tudi gorivna celica ni zrela za množično uporabo, je pa količina vskladiščene enegije na enoto teže pri vodiku ali alkoholu podobna kot pri bencinu.

Zanimivo branje na to temo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell

http://en.wikipedia.org/wiki/Methanol_economy
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_economy

Če na področju električnega akumulatorja ne bo nekega bistvenega preboja, je gorivna celica ta trenutek videti dosti bolj obetavna tehnologija. Še vedno pa ostane motor na notranje izgorevanje na vodik oz. alkohol, čeprav slednji je do neke mere ekološko še vedno sporen, vsaj dokler se alkohol pridobiva na trenutno najbolj razširjen način, kot npr. v Braziliji (destilacija zavretega "cukra").

Največje rezrve pa so še vedno pri transportu: transport predvsem tovora na velike razdalje prisiliti, da se s cest preseli na (električne) vlake in se bo na škodljivih izpustih ter pri porabi fosilnih goriv takoj poznalo.

Električne energije je za proizvodnjo vodika (alokohola ?) in transport z električnimi vlaki ter drugo porabo vsaj za nekaj časa lahko dovolj, če človeštvo premaga predsodek glede jedrske energije.

Vprašljivo pa je povečevanje zmogljivosti elektro omrežij za transport energije do končnega uporabnika, če v Sloveniji ni možno zgraditi niti daljnovoda do novozgrajene elektrarne, kot zadnje čase lahko slišimo na TV (DV RTP Divača - NG skozi Renče ali pred tem DV za načrtovano HE Kozjak pri MB). Tu morda nastopi rešitev, ki jo ponuja Toshibin mikro jedrski reaktor (jedrski reaktor v vsako vas:), ki rabi le razvodno omrežje po naselju:

http://peswiki.com/index.php/Directory:Toshiba%27s_Home_Nuclear_Fusion_Reactor

Pogovor z Mišom Alkalajem na temo električnega avta včeraj zvečer na TV SLO v oddaji Studio City je bil tudi meni silno všeč. Natrosil je kar nekaj zanimivih misli in računskih ocen ter predpostavk. Všeč mi je tudi njegova misel izpred časa, ko je izjavil, da je izdelovanje vedno novih avtomobilov, ki imajo za nekaj % manjše škodljive izpuste kot predhodniki, z okoljskega vidika metanje peska v oči in zgolj dobra tržna poteza. Če želimo zares zmanjšati izpuste, je potrebno začeti izdelovati avte, ki bodo trajali v povprečju 20 let, saj avto "proizvede" največ izpustov do trenutka, ko je izdelan in gre v prodajo. Podobna zgodba je pri t.i. fotovoltaiki: količina vložene energije in posledično škodljivih izpustov pri proizvodnji sončnih celic ni zanemarljiva glede na energijo, ki se jo v življenski dobi iz sončne celice pridobi.

Avtor: SimonSKraj: Kobarid PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 9:14 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Silvo je napisal/a:

Vprašanje, če se splača to delat v samogradnji. V koliko je za pogon mišljen enosmerni motor, potem je najenostavnejše uporabiti namensko regulacijo pogona električnega viličarja. Te regulacije so običajno zelo dovršene. Pred leti, ko sem bil zaposlen še na vzrževanju smo izvedli predelavo enega električnega viličarja bolgarskega porekla na katerem je odpovedala orginalna elektronika - rezervnih delov pa se ni dalo dobiti. Točnega proizvajalca se ne spomnilm (lahko se sicer zanimam) Dobra lastnost regulacije je bila, da je v času zaviranja polnila akumulator.

Ne definitivno grem v 3F asihronski (indukcijski) motor. Več vzrokov. Seveda tudi ta ob zaviranju vrača energijo v akumulatorje. Ja pa krmilje malo težje izvesti. Za dobro krmilje moraš meriti tudi hitrost motorja, poznati kar nekaj karakteristik, da si lahko pravilno izračunaš navor. Cena takšnega krmilja pa presega plačilne sposobnosti velikega dela članov tu. Vključno mene. Pa še kaj novega se lahko naučim Wink

Avtor: boriskozjanKraj: Šmarje pri Jelšah PrispevekObjavljeno: Tor Dec 16, 2008 10:27 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
gorivne celice ne bodo nikoli igrale pomembne vloge v avtomobilski industriji...
problem je prevsem v skladiščenju vodika. če imaš poln tank vodika, ti ga v parih dneh polovica pobegne skozi stene rezervovarja.
če pa uporabimo onboard cracking smo pa že v začetku v buli, zarada izkoristov..

lp, boris

Avtor: s56alKraj: JN66SI & JN76TM PrispevekObjavljeno: Sre Dec 17, 2008 12:11 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Vodik ni edino možno gorivo za gorivne celice. Tu je še alkohol. Glavni problem pri množični uporabi gorivnih celic je zadosta količina dovolj poceni katalizatorja.

LP, Sandi

Avtor: . PrispevekObjavljeno: Sre Dec 17, 2008 1:18 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.

Stran 1 od 16

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group