cimabella je napisal/a: |
Malo sem cincala, ali naj odprem tole temo ali ne, ampak, če drugega ne, bo pa mogoče tema Darkotu pomagala cepit drva. |
cimabella je napisal/a: |
Želja je, da bi kotel nadgradila z lambdo sondo, regulacijo in 2 elektromotorjema za primarni in sekundarni zrak. Gre striktno za projekt za dušico, da se naučim česa novega ter je ekonomsko popolnoma neupravičen. |
Citiram: |
Vem, da naj bi se pred uporabo skalibrirala, samo razen, da je v zraku 21 % kisik, res ne vem, kako doma to izvedeš. Nesem na tehnični pregled za avto? |
Citiram: |
nisem hotela zmotit teme o širokopasovni lambdi sondi dokler psevdonim ne odda diplomske |
Citiram: |
Vem, da naj bi se pred uporabo skalibrirala, samo razen, da je v zraku 21 % kisik, res ne vem, kako doma to izvedeš. Nesem na tehnični pregled za avto? |
Citiram: |
razlika med regulacijo in krmilnikom |
cimabella je napisal/a: |
A je kakšna razlika med regulacijo in krmilnikom, ali sta to sopomenki? |
cimabella je napisal/a: |
VolkD (ali pa kdo drug): mogoče bo tole pomagalo pri cepljenju: A je kakšna razlika med regulacijo in krmilnikom, ali sta to sopomenki? |
psevdonim je napisal/a: |
Bom pa enkrat v praksi poskusil sledeče: nagrobna sveča ima na vrhu kovinski pokrov z luknjami; če bi jih postopoma zapiral, bi bilo kisika vedno manj. |
blay44 je napisal/a: |
Tema vredna foruma.
Tudi mi imamo peč na drva. Regulator in krmilnik pa moram biti jaz. Itak, da je nakoncu kriv zmeraj krmilnik(jaz) za povečano potrošnjo in sajavo peč. Ker ata meni, da so Štajerci z WW termom-stadlerco in seltronom + zalogovnik za večno zapisani v zgodovino ogrevanja, odpade vsaka druga varijanta. In če iz te "butare" izluščim naslednje: Široko pasovna sonda kot jo predlaga int47 je predraga, nikoli ga ne bom prepričal, da to finacira. Avtomobilska ozko pasovna pa ima "preveliko ojačanje". Torej, to bi lako rešil z regulatorjem, ki bi pri napetosti sonde 0,8 in 0,1 držal zatečeno stanje. Ko bi se napetost povečala nad 0,8V bi moral počasi odpirati loputo(v dekletovem primeru zviševati obrate motorja), pod 0,1V pa obratno, seveda dovolj počasi, da je sistem stabilen, s čim manj prenihaji. Kontrolirati bi pa še moral optimalno temperaturo peči in dimnih plinov in ukrepati ne glede na sondo. Sonda pa mora imeti tudi vgrajeni grelec. Ali razmišljam prav? LP |
blay44 je napisal/a: |
Avtomobilska ozko pasovna pa ima "preveliko ojačanje". Torej, to bi lako rešil z regulatorjem, ki bi pri napetosti sonde 0,8 in 0,1 držal zatečeno stanje.
Ko bi se napetost povečala nad 0,8V bi moral počasi odpirati loputo(v dekletovem primeru zviševati obrate motorja), pod 0,1V pa obratno, seveda dovolj počasi, da je sistem stabilen, s čim manj prenihaji. |
cimabella je napisal/a: |
..... Kako pa misliš, da bom prišla do svoje lambde ali kakšna druga pride do nove kuhinje, ploščic, počitnic, itd, itd....... |
zok je napisal/a: |
p.s.: 850 eur za pretvornik? Atmel stane le nekaj evrov.. |
cimabella je napisal/a: |
Za "diplomatski" napad ženske ne rabimo argumentov. Sploh pa ne tehničnih. Kako pa misliš, da bom prišla do svoje lambde ali kakšna druga pride do nove kuhinje, ploščic, počitnic, itd, itd. No, tudi z argumenti se da, samo ni tako zabavno. |
Proteus je napisal/a: |
... a ha ..., zato pa obstajajo ljubice, da ni potrebno kupovati novih ploščic |
int47 je napisal/a: |
Avtomobilska ogrevana sonda, ali LSM11 vsebuje PTC grelni element. Žici grelca priključiš na 12V (lahko tudi AC). Ko se sonda ogreje dobiš na izhodnih žicah (pri 3 žični sondi je druga elektroda vezana na ohišje) izhodno napetost. Pri meritvi napetosti je potrebno paziti, da merilnik tokovno ne obremenjuje lambda sonde in skozi njo ne vsiljuje toka. Na žalost je izhodna napetost pri uporabi s pečjo pri optimalnem izgorevanju precej nizka 10 - 30mV. Segret grelni element ima porabo cca 16 -20W. Ker ima grelec PTC karakteristiko ima precejšen zagonski tok, zato mora biti transformator močnejši. |
blay44 je napisal/a: |
Cimabella, res ste dobre..
Ubogi zok se je znašel čisto spodaj na kurji lojtri, lisica pa v kokošnjaku. Stara šola pa bi rekla: Da ljubico slečeš, košta točno toliko kolikor rabiš, da ženo spodobno oblečeš. Eh, grem stavit, da bi znal tudi sam ata prepričat (če ne gre drugače z velikimi prosečimi očkami), da si nekaj RES želiš. Verjetno ata upa, da je spet ena tistih zadev, nad katero se je potomec hitro navdušil in jo bo po možnosti še hitreje pozabil. -------- Če misliš sama dograditi regulator, pazi, da ne boš imela dve close-loop zanki. Ena bo podpihovala, ena pa dušila. Kaj je close-loop zanka? Podobna boš unim strokovnjakom v temi o turbinah. Imajo igračke, ki bi jih uporabljali kot nekaj resnega. Igračka je v osnovi namenjena, da se ene 15 min. z njo pobahaš, potem pa jo naprej uporabljaš kot igračko. V avtomobilski tehniki nič ne komplicirajo s presežki kisika in lambda sondo v njem nelinearnem delu, ampak za povezavo med dvojno close-loop zanko uporablajo EGR ventil. bom vprašala kar gugl Vsak presežek kisika je nezaželen, razen, če se ti gre samo za dušikove spojine in co. V glavnem se mi gre za čistejše izgorevnje. Na izkoristek peči z vidika prenosa toplote na vodo ne pričakujem kakšne merljive razlike, ki ne bi bila v okviru napake meritev. Pa tudi brez zalogovnika pri počasno gorečih snoveh ne bo šlo. A rabiš natančno razlago, kako je črpalka od bojlerja uspela ekspresno spraznit 1500 l zalogovnik in variante rešitev, ki pridejo v poštev? Sem imela srečo ne samo z izbiro uplinjaka, ampak tudi z izbiro projektanta strojnih inštalacij in monterja. Jaz bi se raje pozanimal kako je to narejeno pri "resnih" pečeh. Vse (primar, sekundar, ventilator, povratek, še kakšen ogrevalni krog in bojler) vodi ena regulacija. Prav veselo ne objavaljo shem po internetu. Potem bi morala zamenjati vso elektroniko. To si pa ne predstavljam, da bo šlo skoz pri mojem možu, ki je bolj kot ne tudi stara šola. K sreči. LP |
Citiram: |
Kar se mene tiče, bi raje razmišljal o "high temperature carbon monoxide sensor", saj je CO po definiciji plin, katerega prisotnost je znak slabega izgorevanja ogljikovodikov. |
Citiram: |
Namenska regulacija za kotle na drva je v Sloveniji od Siopa, ATecha, mogoče ima še kaj Seltron |
psevdonim je napisal/a: |
Ne vem zakaj tam piše propan; nekdo mi je rekel da je vseeno kaj kuriš; kisik je kisik. |
cimabella je napisal/a: |
int 47, kako si pa rešil (ne)tesnenje dimnških vratc? |
igo je napisal/a: |
Morda se bo kdo prijel za glavo, a lambda sonda meri prisotnost kisika v dimnih plinih, kar je mimogrede najslabši možen pokazatelj slabega izgorevanja. |
blay44 je napisal/a: |
V avtomobilski tehniki nič ne komplicirajo s presežki kisika in lambda sondo v njem nelinearnem delu, ampak za povezavo med dvojno close-loop zanko uporablajo EGR ventil.
Vsak presežek kisika je nezaželen, razen, če se ti gre samo za dušikove spojine in co. |
Citiram: |
Pri Sigmi pa sem samo dvignil šamotno zaščito in vstavil v službi skrivljeni kos kotlovske pločevine in s tem povečal površino odvzema toplote. |
int47 je napisal/a: |
Za uporabo na domači peči je zanimivo področje s presežnim kisikom. Pri uporabi LSM11, ali podobne sonde, je signal v tem delu karakteristike samo nekaj mV, zato ga je potrebno ojačat, ali uporabiti A/D pretvornik z zadostno ločljivostjo. Za potrebe regulacije bi bilo dobro vedeti še kaj o stanju v peči. Recimo temperaturo dimnih plinov in temperaturo vode v peči. Večina trenutno dobavljivih uC-jev že vsebuje A/D pretvornik z multiplekserjem, tako da lahko na A/D pretvornik pripelješ več analognih signalov. Za samogradnjo poleg uC-ja rabiš ojačevalnik, prikazovalnik, kakšno tipko in izhodni del, ki bo krmilil motor lopute in/ali ventilator, ter seveda program. Poleg zgoraj naštetega rabiš še računalnik s prevajalnikom, programator, napajalnik, tiskano vezje (lahko 1000 lukenj ploščica) in škatlo. Ni vse tako enostavno, kot mogoče izgleda iz zgoraj napisanega. Za uspešen zaključek rabiš znanja iz različnih področij. -Razumevanje peči in pogojev za optimalno izgorevanje. -Programiranje -Regulacije -Elektronika In predvsem veliko časa za pridobivanje manjkajočih znanj in preizkušanje, ter friziranje programa. |
Citiram: |
Psevdomin, int47. Kaj vidva s tem milivolti merita? |
cimabella je napisal/a: |
Nisi povečal površino odvzema toplote, v bistvu si samo podaljšal pot dimnim plinom, P odvzema toplote je P toplotnega izmenjevalca, ko si nekoliko upočasnil dimne pline si izboljšal prenos toplote preko toplotnega izmenjevalca - ohladil si TDP za nekaj stopnij C in povišal T vode v peči. Vsaj tako si jaz to razlagam. |
blay44 je napisal/a: |
Psevdomin, int47. Kaj vidva s tem milivolti merita? |
blay44 je napisal/a: |
A je za izračun afrja dovolj, da vzameš samo formulo celuloze? |
red_mamba je napisal/a: |
Jaz sem pa koncno stisnil zobe in sem narocil 2 komada CJ125 za probo. Nabavim se LSU4.9 sondo potem pa treba razvozlat I2C protokol.
Ce kdo ve za LSU4.9 konektor se priporocam. Nebi rad originalnega dol rezal, ceprav lahko sondo direkt na svoje vezje prilotam konec koncev. |
int47 je napisal/a: | ||||||
Vse, kar mi je uspelo najti, je bližje predstavitvi produkta, kot detaljnim specifikacijam. Lotanje kablov LSU4.9 lambda sonde ne bo OK. |
red_mamba je napisal/a: |
Ce kdo ve za LSU4.9 konektor se priporocam. |
int47 je napisal/a: | ||
Poglej tukaj. Na strani lahko najdeš tudi nekaj teorije in vsaj dve verziji načrt-ov wideband lambda kontrolerja brez namenskih čipov. |
Citiram: |
Aktualne naj bodo napetosti od 2mV do 15 mV. Nisem elektronik, ampak mi to "deluje" na meji šuma. So take napetosti problematične? Z operacijskim ojačevalnikom in dvema uporoma to napetost kakih 500 krat povečamo, da dobimo napetosti 1,5V in več. |
Citiram: |
A da bi pa s to home made variatno nesel na tehničnega in izmeril ostanek kiska v izpušnih plinih od avta in umeril na njihov merilnik pa ne bi bilo ok? |
Citiram: |
Izvor napetosti v sondi je (verjetno) tokovno zelo šibek, zato bi moral biti najprej priklopljen na operacijski ojačevalnik v vezavi "napetostni sledilnik" - torej visoka vhodna upornost ojačevalnika da ne moti vira, na izhodu pa dobiš nič višjo napetost, a tokovno zmoglivejšo. Potem pa dalje, iz 15mV na nekaj bolj uporabnega. Npr. Ascon M3 , ki ga prodaja Meritel, ima vhod 10...50 mV. |
Citiram: |
Se vam zdi, da se mi splača |
Citiram: |
Namenska regulacija v kompletu z lambda sondo, ki ti na zaslonu izpiše delež preostalega kisika, poleg tega pa še (s pomočjo temperature dimnih plinov) izračuna "tehnični izkoristek izgorevanja", pride 280EUR |
Citiram: |
Nekje na internetu je načrt, ko je nekdo signal iz L-sonde priklopil na "VU-meter" z 10 ali 20 LED diodami, pa ga ne najdem več; od tam sem pobral idejo o napetostnem sledilniku. Mogoče je skrit kje tukaj .
|
Citiram: |
Ceneje bi bilo uporabiti enojno napajanje in obračati smer vrtenja motorja s H mostičem, ali relejem z 2x preklopom. |
Citiram: |
-Kaj bo ustavilo motor v končnih položajih? |
Citiram: |
Če pripelješ signal direktno na + in - vhod operacijskega ojačevalnika, je ojačanje zelo veliko. |
Citiram: |
Za ojačanje signala bi uporabil "low offset" operacijski, ali instrumentacijski ojačevalnik. |
Citiram: |
Z uporabo mikrokontrolerja bi pridobil na fleksibilnosti vezja. |
Citiram: |
Jaz sem si zamislil vezje iz treh delov. Ojačanje šibkega signala, "procesiranje" (čeprav vezje ni vredno te besede) in močnostna elektronika. |
Citiram: |
@brezdomec: Še tako spodobna regulacija mora najprej napetostno in tokovno ojačiti signal iz sonde. Šele ko boš lahko na nekem izhodu z multimetrom izmeril 0 do 5V, ne da bi s tem posegom v vezje (dodajanje multimetra je lahko pri malih signalih velik poseg) pokvaril meritve lambda vrednosti, se lahko igraš z "matematično" in izhodno stopnjo. |
Citiram: |
Upam, da sem v tem "romanu" razumljivo opisal, kako razmišljam in kje vidim probleme.
Najprej moram v nabavo sonde. |