www.elektronik.si
Vpliv kompenzacije na zagonski tok elektromotorja?
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: drejkoKraj: koroška-okolica SG PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 1:35 pm    Naslov sporočila:  Vpliv kompenzacije na zagonski tok elektromotorja?
----------------------------------------------------------------------------
Pred kratkim smo imeli debato zaradi pregoretja glavnih varovalk pri zagonu 10 KW elektromotorja.Varovalke so 20A.Kolega me je hotel prepričati da bi pri vgradnji kompenzacije (kondenzatorjev)toliko zmanjšal zagonski tok da bi varovalke držale.
Jaz sem že malo izven teorije (35 let iz šole).
Kaj vi mislite o tem ?

Avtor: promehanik PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 2:40 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jaz tudi mislim, da bi ga zmanjšal.

lp, prom

Avtor: ceroKraj: vipava PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:30 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede na to da je motor izrazito induktivno breme, se pretaka po dovodnih žicah poleg delovne energije tudi jalova. Če pa dodaš zraven motorja še kondezator, se po dovodu pretaka samo delovna energija, zato so varovalke manj obremenjene.

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kakšna kompenzacija pa to?

Kompenzacija se uporabi za popravek cosf.

Kondenzatorjev pri zagonu motorja pa še nisem srečal v tem smislu. Že, da se lahko kaj naredi v tej smeri ampak ali je ekonomično pri takih tokovih.

Avtor: lipaKraj: Lipa Beltinci PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:35 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kos fi je največji ravno pri zagonu (blizu 1) tako da nimaš kaj kompenzirati. Najmanjši pa pri prostem teku cca 0,1 do 0,15.
Ideja je jalova, treba je kompenzirati samo idejo....

Avtor: drejkoKraj: koroška-okolica SG PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Se pravi da je treba vezati po en kondenzator na vsako fazo(trikot vezava)?
Bi bilo 100 mikro dovolj?

Avtor: lipaKraj: Lipa Beltinci PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:41 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nisi me dobro razumel....

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 4:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
To je bolj ali manj prdec v burji. Se opravičujem izrazu.

Kompenzacijo misliš v smislu zagonskega toka. To ni kompenzacija ampak hranilnik energije. Tega ni oz. je za taki motor prevelik strošek. Raje si omisli kak frekvenčnik.

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 5:03 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Poleg tega, se prazni kondenzatorji obnašajo kot kratek stik in bodo ob zagonu še dodatno obremenili varovalke.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 5:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Vsi, ki trdite, da kompenzacija nima vpliva na zagon elektromotorja morda preberite tole.
Primer:
V podjetju imamo dva 400kW motorja, ki poganjata isto os. Zaganjata se preko simensovih mehkih zagonov. Preden se je naredila kompenzacija v neposredni bližini mehkih zagonov smo imeli velike probleme z zagoni. Starti po večini niso uspeli. Vodniki 240mm2 so ob zagonih skakali po policah.

Avtor: int47Kraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 5:34 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
20A je malo za 10kW motor, če res rabiš 10kW.

Pravilna kompenzacija res zmanjša tok, vendar velja S = SQRT (P*P + Q*Q). Če upoštevaš, da so napetost konstante, lahko v enačbo vstaviš tokove.

Zagonski tok je 3 do 5 (lahko tudi 7, ali več) kratnik nazivnega toka.

Avtor: lipaKraj: Lipa Beltinci PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 6:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kaj se da kompenzirati, če je kof fi že (zelo blizu) 1?
Je sploh kdo kdaj meril to reč v praksi?
Zgoraj sem jasno in glasno nekaj zapisal, pa izgloeda da ste vsi slepi, ali kaj???

Avtor: int47Kraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 7:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Priznam, da nisem meril, vendar več virov na internetu trdi nekaj podobnega:

Koda:
...Since induction motor starting power factor is typically 0.20 lagging, voltage drop at the utility feed can be high...

Avtor: lojzek PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 7:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------

Avtor: int47Kraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2015 8:08 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------

Stran 1 od 6

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group